Ранкові зустрічі "У світі професій"

Про матеріал

Цикл ранкових зустрічей для учнів 1 класу.

Пропоную Вашій увазі цикл ранкових зустрічей з власного досвіду на тему «У світі професій», які сприяють формуваннюключовихкомпетентностей, дають уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей, вчать аналізувати, узагальнювати, мислити творчо та креативно.


Перегляд файлу

Тема: «Формування ключових компетентностей учнів початкових  класів під час проведення ранкових зустрічей»

Ранкова зустріч – це зустріч перед уроками учнів класу та вчителя, яка займає одне з провідних місць у щоденному розкладі роботи  класу, де встановлені дружні взаємовідносини. Я почала приділяти особливу роль щоденним ранковим зустрічам і помітила, що систематичне їх проведення дійсно сприяє формуванню ключових компетентностей учнів,  пробуджує    зацікавленість, активну співпрацю та створює дружню позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Від кожног вчителя така робота вимагає неабиякої систематичної підготовки, але вона постійно надихає йти вперед, створювати щось нове та цікаве, та перевіряти власні очікування на практиці, отримуючи задоволення від результату.

 Кожна зустріч вчителя з учнем – це ще один крок до становлення людини, формування та розвиток ключових та життєвонеобхідних компетентностей, пізнання навколишнього світу, формування вміння спілкуватися з однолітками і дорослими, розвиток творчих інтелектуальних здібностей, розвиток самосвідомості, потреби у саморозвитку, самореалізації, нестандартного мислення, уміння використовувати набуті знання у реальних, іноді складних, життєвих ситуаціях.

Метою ранкових зустрічей є виховання соціально активної особистості, яка здатна до максимального розкриття та реалізації власної індивідуальності, закладених природою здібностей та нахилів, особистості, яка готова до свідомого вибору, до творчості та  самовдосконалення.

Щоденні ранкові зустрічі спрямовані  на:

  • формування певних моральних якостей, потрібних особистості у спілкуванні;
  • створення спільноти;
  • створення гарного настрою та позитивного ставлення до навчання;
  • розвиток розумових і творчих здібностей;
  • пізнання дитиною власного «Я», власних творчих можливостей;
  • створення гуманного, розвиваючого середовища життєдіяльності дитини;                        
  • задоволення різноманітних потреб та інтересів учнів;
  • створення умов для співтворчості, співпраці та взаємоповаги;
  • збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.
  • єднання дитячого і батьківського колективу.

     Ранкові зустрічі мають наступну структуру:

1.Привітання – щоденний «ритуал», що адресується кожній дитині по черзі з повагою та усвідомленням своєї важливості в класі  та для створення доброзичливого настрою. Це важливий елемент ставлення один до одного. Поступово учні  починають розуміти, що їхня роль надзичайно важлива і вона  активна та кожен з них має вплив на прийняття та передачу послання.

     Я щодня намагаюся  використовувати різноманітні веселі та приємні форми привітання, які поважають і підтримують учнів -  музичні, жартівливі, спрямовані на розкриття позитивного  емоційного інтелекту.

       2.Групові заняття – заняття спрямовані  на об’єднання групи, де кожен її  член  приєднується до спільних розваг – танцює, співає, грається в ігри, бере участь у різних приємних та креативних завданнях.  Такі заняття заохочують розвиток виразного мовлення, дають змогу забезпечити соціальний  і фізичний розвиток, а також створюють можливості вчитись на помилках, проявляти наполегливість для досягнення певної спільної мети. Плануючи групові заняття, планую різноманітні завдання, що передбачают дії в русі, активізацію та використання мовлення, цікаві експеременти, використання музики, пісень.

        3. Щоденні новини та обмін інформацією  – спочатку йде лаконічна, проста та чітка інформація, яку візуалізую ще в переддень до ранкової зустрічі у вигляді яскравих записів. Або , навпаки, «приховую» ці новини і  діти повинні самостійно їх знайти у вигляді квестів та ребусів. Намагаюсь частину відповідальності за створення новин вже у молодшому шкільному віці покласти на дітей і учням це дуже подобається, ажде вони відчувають себе дуже потрібними саме тут і зараз. Потім діти коментують  свої власні ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них питаннями, набувають навичок  вільно висловлюватись перед іншими людьми.

       4.Колективне заняття – останній етап ранкової зустрічі, який створює відчуття спільноти, готує дітей  до плідної роботи впродовж дня.

 

  Важливу роль у підготовці та проведенні ранкових зустрічей відіграють батьки, тому я організовую  дні відкритих дверей, неформальні зустрічі, інформаційне вайбер-листування, батьківські збори для кращого ознайомлення батьків з цим видом роботи та  розуміння  важливості  розвитку соціальних навичок. Батьки мають змогу побачити не лише як працює під час ранкової зустрічі їх дитина, а я взагалі відчути себе на місці своїх дітей, працюючи та граючи разом. А діти тоді постійно відчувають єдність школи та домівки. Наприклад, ранкова зустріч в нашому класі може починатися з того, що дітям треба відгати і знайти на дошці  саме свій  подарунок - чоловічка,із «закодованою»  на ньому інформацією , відомою тільки їх батькам. Цих чоловічків для моїх учнів  власноруч виготовляють  напередодні ранкової  зустрічі в класі мами  чи тата. C:\Users\User\Desktop\збор.jpg C:\Users\User\Desktop\збори.jpg

C:\Users\User\Desktop\чоловічки.jpg

Чи ранкову зустріч може з екрану в класі  теплим вітальним словом розпочинати бабуся або  дідусь когось із учнів. Або ми можемо потрапити в  «капсулу часу» та побачити презентацію з фотографій , якими ж були наші шановні батьки у школі в першому класі. Така робота зацікавлює і мотивує до співпраці , і дітей, і батьків.

 

 

 

Пропоную Вашій увазі цикл ранкових зустрічей з власного досвіду на тему «У світі професій», які сприяють формуванню  ключових  компетентностей, дають уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей, вчать аналізувати, узагальнювати, мислити творчо та креативно.

Ранкові зустрічі «У СВІТІ ПРОФЕСІЙ».

З у с т р і ч   1. «Професії  ЛЮДИНА - ЛЮДИНА»

О б л а д н а н н я: весела музика, світлофор-настрій , прищепки з іменами учнів класу , яскравий напис-анаграма, костюми працівників різних професій, завдання на аркушах для колективної роботи, «пігулки» дружби.

Хід зустрічі:

  1. Привітання.

1. Учні під веселу музику утворюють два  кола, які рухаються за руки в протилежних напрямках.Коли музика зупиняється кожен учень із зовнішнього та внутрішнього кола об'єднуються між собою в пару. Після виконання кожного нового завдання учасники знову рухаються у своїх колах. Таким чином під час зупинки учасники пар щоразу змінюються. Партнерам пропонується привітатись один з одним.

– Якби ви були деревами, як би ви привітались?

(Учасники рухами демонструють привітання).

– Якби ви були зірками, як би ви привіталися?

– Якби ви були машинами…

– Якби ви були хвилями…

– Якби ви були повітряними кульками…

– Якби ви були рибками…

– Якби ви були грибочками

2.Операція «Комплімент».

- Передай свою посмішку сусідові та скажи йому комплімент.

    2. Групове заняття.

1.Пісня з рухами «Права рука розгойдує хмаринку».

2.Показ настрою «Долонька успіху»

- Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло. Картинки по запросу рука показівает класс

3. - Візьміть прищепочку з вашим іменем та повісьте її на ту частинку світлофора, яка відповідає вашому настрою.

                   C:\Users\User\Desktop\світлофор.jpg

4. Аналіз та обговорення вибраної позиції.

-А в кого поганий настрій? Чому? Що порадите для гарного настрою?(відповіді дітей: зробити зарядку, вмитися, посміхнутися в дзеркало, згадати жарт тощо.)

   3. Обмін інформацією

 - Ви добре знаєте що кожна людина  повинна працювати. Праця була, є, і буде основою життя людей на землі. Щоб стати хорошим спеціалістом, треба багато знати і вміти. Сьогодні ви учні. Навчання – теж праця. Тож давайте налаштуємось на гарну працю у колі друзів.

1.Розгадування речення-анаграми «У   ТІСВІ   ФЕСПРОІЙ» (у світі професій)   

   C:\Users\User\Desktop\лікарі.jpg

2.Відгадування загадок від підготовлених учнів:

Він закони добре знає, 
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам … (ЮРИСТ)

 

У кафе чи ресторані 
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить ..(ОФІЦІАНТ)

 

Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам (ПРОДАВЕЦЬ)

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? (ЛІКАР )

3.Висловлення думок дітей про дані професії.

4. Гра «Покажи професію».

4. Колективна робота.

1. Діти обєднуються у групи по 3 -4 учні і отримують аркуш з предметами, на якому треба закреслити всі ті, якими не користується в своїй роботі працівник певної професії.

2. Діти стають у коло, беруться за руки. Кілька підготовлених учнів читає вірш, а інші, рухаючись по колу, повторюють його рядок за рядком.

Чим пахнуть ремесла

Мають ремесла свої аромати:

Тістом в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрана –

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою – муляр, замазкою – скляр.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар – аптекою і вітамінами.

Морем і рибою пахне рибак…

Тільки неробство не пахне ніяк.

                                                      Джанні Родарі

3.«Пігулка ДРУЖБИ»

- Пропоную кожному з вас відчути себе лікарем і написати побажання на паперовій пігулці та подарувати її своєму сусідові за партою.

 

C:\Users\User\Desktop\група.jpg C:\Users\User\Desktop\обговорення.jpg

 

 

З у с т р і ч   2. «Професії  ЛЮДИНА - ТЕХНІКА»

О б л а д н а н н я: спокійна музика, зображення паперових ляльок та обладнання для створення їм одягу, костюми працівників різних професій

Хід зустрічі:

1.Привітання.

1.Діти, сидячи або стоячи, утворюють коло. Кожен по черзі говорить одну фразу, яка починається так: Привітайте мене плеском у долоні

ті, хто, наприклад:

– цього літа був на морі;

– має карі очі;

– вміє добре плавати;

– швидко бігає;

– вміє лазити по деревах;

– у кого зараз гарний настрій і т. д.

2.Учні стають один за одним і виконують на спинці сусіда попереду легенькі масажні рухи піж жваву музику.

3.-Уявіть у своїх руках прекрасну квітку, вдихніть її аромат, передайте цю квіточку по черзі та скажіть сусідові щось приємне.

4.Гра «Привітай сусіда». –Давайте спробуємо привітати  сусіда різними способами:  жестом пальчика, рукою, головою, ліктем, коліном, ногою.

         C:\Users\User\Desktop\2 зарядка.jpg

2. Групове заняття. Колективна вірш-руханка під спокійну музику.

 Поки ти їв і спав, і ріс,

 Поки малий ще був на зріст,

 Мабуть, вже тисячі людей

 Подбали про життя твоє.

 Аби ти добре ріс,

 Аби ти добре їв,

 Щоб ти спокійно спав

 І в різні ігри грав.

 Ти став здоровий, молодець,

 Сміливим та умілим,

 А чим порадуєш людей,

 Яким хорошим ділом?

 

 3. Обмін інформацією

1.Відгадування загадок від підготовлених учнів:

Твій одяг вийде — мов картинка:
Все по тобі — рукав і спинка.
Тож на примірці — так годиться —
Стій рівно і не смій крутиться. (ШВАЧКА)

                       C:\Users\User\Desktop\шапкар.jpg

Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить …(ВОДІЙ)
2.Висловлення думок дітей про дані професії та перегляд ілюстрацій.

4. Колективна робота.

1. Рухлива гра «Водій їде до…» . Учні уявляють себе водіями та крутячи уявне кермо хаотично спокійно пересуваються по кімнаті. Один учень – регулювальник руху. Після того, як свисне у свисток , він оголошує різні команди:

    - підїхати до зеленого;

    - підїхати до деревяного;

    - обєднатись по 3 водія; тощо.

 2. Операція «Найкрутіший  стиліст».

    - Пропоную вам відчути себе стилістами. Візьміть на столах зображення паперових ляльок та обладнання для створення їм чудового одягу. «Одягніть» ляльку на власний смак і нехай вона буде вашим талісманом та сприяє чудовій роботі на всіх уроках.

 C:\Users\User\Desktop\одяг.jpg

 

З у с т р і ч   3. «Професії  ЛЮДИНА - ПРИРОДА»

О б л а д н а н н я: квіточка, жвава музика, капелюх, дитячі костюми працівників різних професій, скринька, зображення торту успіху та матеріали для його прикрас.

Хід зустрічі:

1.Привітання.

1. Привітання "Квіточка". Діти  стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: "Мені весело, коли…". Потім передає квітку іншому учаснику.

Останній  говорить вчитель : Зараз я відчуваю легеньке хвилювання, тому що в нас сьогодні дуже багато цікавих справ. Але мене зігріває те, що я поруч із вами. А разом, нашою дружною шкільною родиною ми зможемо зробити багато цікавого та корисного. Тому щиро всім кажу: "Доброго ранку!". Клас відповідає: "Доброго здоров'я!"

2. Групове заняття.1. Діти рухаються під жваву музику по колу пережаючи один одному «Капелюх очікувань». Коли музика стихає – дитина в цьому капелюсі висловлює свої припущення та сподівання стосовно сьогоднішнього навчального дня.

2. Гра «Загадкова скринька»Діти передають її по колу не забуваючи про правила передачі:


1 Скриньку не можна відкривати.


2. Її можна трусити.


3. Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.


Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.

 

3. Обмін інформацією

1.Відгадування загадок від підготовлених учнів:

Корисні копалини мрію шукати,

Для цього потрібно ким мені  стати?

Я влітку вивчаю, коли я в селі,

Властивості, склад і будову Землі. (ГЕОЛОГ)

 

Він, як лікар Айболить, 
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
- Порятуй, …(ВЕТЕРИНАР).

 

Там де він,чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(КОНДИТЕР) C:\Users\User\Desktop\цукерники.jpg
 

Він навчить твого собаку
Як прогнати розбишаку,
Не страшний вже буде ворог,
Коли учить пса ..(КІНОЛОГ).

2.Висловлення думок дітей про дані професії та перегляд ілюстрацій.

4. Колективна робота.

1. Презентації дітей своїх малюнків на тему «Чарівний будиночок кондитера».

2. Виготовлення  прикрас-побажань для тортика успіху.

- Діти, подивіться який великий у нас тортик успіху. Давайте прикрасимо його тістечками-побажаннями з кольорового паперу!(Діти по черзі прикріплюють на тортик стікер-прикрасу, бажаючи щось своєму класу.)
C:\Users\User\Desktop\торт.jpgC:\Users\User\Desktop\цукерка.jpg
 

З у с т р і ч   4. «Професії  ЛЮДИНА – ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ»

О б л а д н а н н я: мікрофон, торбинка з набором  певних  предметів, які щодня використовують люди різних професій, дитячі костюми працівників різних професій, гімнастичні палички, тантамареска «Сніговик» та стікери.

Хід зустрічі:

1.Привітання.

1. –Передаючи мікрофон однокласнику, скажи про нього кілька речень його презетації так, ніби це робить письменник, ведучий чи співак.

2. Групове заняття.

1.«Створи речення»

Кладу у торбинку  набір певних  предметів, які щодня використовують люди різних професій. Наприклад, гребінці, фарби, ножиці, посуд, папір тощо. Передаючи  торбинку по колу, пропоную дітям по черзі витягувати з неї один предмет. Діти мусять придумати речення про предмет та її господаря.

центрі грамоти впродовж дня.

2. «Труднощі зі гімнастичною палицею»

Діти повинні мати гімнастичні палички. Готую таймер для підрахунку часу. Кожна дитина підраховує кількість своїх швидких переступань через палицю, обхопивши її руками з обох боків. Коли час закінчується – діти по черзі називають свій результат.

3. Вивчення скоромовки про професії.

                         Степан до мистецтва здавна має хист,

                         Він скульптор славетний, співак, танцюрист.

Учні обговорюють зміст скоромовки, називають усі професії, що згадуються у ній, та роблять висновок , що всі вони стосуються мистецтва.

3. Обмін інформацією

1.Відгадування загадок від підготовлених учнів:

 

Він чудові картини малює,

В музеї милуюсь пейзажами я,

Там рідна природа, річки і долини,

Лани золоті, Україна моя! (ХУДОЖНИК)

 

У театрі грає ролі:
Нині- вчителя у школі,
Завтра буде інша роль-
То бідняк він, то король.(АКТОР)

 

Треба знати, що без плану
Не збудуєте й майдану,
Точно вирахує вектор
Геніальний …(АРХІТЕКТОР)

 

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(ПЕРУКАР)
2.Висловлення думок дітей про дані професії та перегляд ілюстрацій.

C:\Users\User\Desktop\ягідник.jpg C:\Users\User\Desktop\художник.jpg C:\Users\User\Desktop\фотограф.jpg C:\Users\User\Desktop\миловар.jpg

4. Колективна робота.

1. Гра «Вправні будівельники». Діти за сигналом будують із всіх учнів  різні предмети: трикутник, коло, овал, букву, цифру.

2.Операція «Намалюй власний стікер для тантамарески!»

Тантамареска – це стенд з яскравим тематичним малюнком, що має веселий сюжет, а на місці голови персонажу вирізаний отвір. Тематика тантамарески динамічна – змінюється щотижня і сприяє розвитку уяви, комунікативних та творчих здібностей. Діти вчаться будувати діалоги, імпровізувати, піднімати настрій один одному. Під час ранкових привітань часто застосовуємо пальчикові тантамарески виготовлені власноруч.

 C:\Users\User\Desktop\сніг.jpgC:\Users\User\Desktop\сніговик.jpg

 

З у с т р і ч   5. «Професії  наших батьків та професії майбутнього»

О б л а д н а н н я: весела музика, ватмани та маркери.

Хід зустрічі:

1.Привітання.

  1. «Подаруй усмішку».

Діти стають навколо килимка, дарують усмішку вчителю, сусідові справа, зліва, найкращому другу.

  1. Ранкове привітання в колі друзів.

Добридень, добридень, добридень скажу

як ранок настане до школи біжу.

Ось ручки, ось ніжки, а ось голова,

ось ротик, ось носик, а тут є п’ята.

  1. Побажання вчителя на позитивний настрій на роботу.
  2. Енерджайзер «Що ти робиш».

Учитель або хтось із дітей ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».

  • Як читаєш?
  • Як пишеш?
  • Як малюєш?
  • Як співаєш?
  • Як танцюєш?
  • Як живеш?
  1. Енерджайзер «Ось який я!».

Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років.

      6. - Доброго ранку, мої дорогенькі,

Ну які ж ви всі гарненькі!

Покажіться, покрутіться,

Весело усім всміхніться.

Зустрічі ранкової настав уже час,

На личках ваших бачу радість і усміх.

Що я варта, діти, без вас?

 Ви – натхнення моє і мій успіх!

Ви – найкрасивіші,

Ви – найвеселіші,

Ви – найрозумніші мої діти!

Спершу, ніж роботу розпочати,

Прошу з гостями усіх вас привітатись!

2. Групове заняття.

- Діти, на нашу ранкову зустріч завітали ваші батьки. Давайте кожен з вас зараз подякує своїм батькам за щось для вас важливе, використовуючи жести та іноземні слова.

C:\Users\User\Desktop\подяка.jpg

C:\Users\User\Desktop\дяка.jpg

3. Обмін інформацією.

  1. Батьки розповідають класу короткі цікаві факти про своюї професії.
  2. Асоціативна павутинка «Чим ця професія потрібна?»

C:\Users\User\Desktop\лікар.jpg

  1. Гра «Пальчики».
  • Уявіть собі, що ваш кулачок - це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитися.
  • У мене зараз гарний і піднесений настрій.
  • Сьогодні я закріпив та ще більше поглибив свої знання про різноманітні професії.
  • Я хотів би ще більше дізнатися про професії.
  • Мені сподобалося грати в різні пізнавальні ігри разом зі своїми однокласниками та цікавою була інформація батьків.
  • Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з друзями.
  • У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.

4. Колективна робота.

Учні разом з батьками фантазують  малюють спільну творчу роботу на тему «Які вони – професії майбутнього?». Наприклад, хірург із збільшення пам’яті, космічний екскурсовод, погодна поліція тощо. Потім презентують свої роботи.

 

 

 

 

 

                                   ВИСНОВКИ

 

     Створення ранкових зустрічей  – це вимога часу, це креативне та самобутнє мистецтво педагога. Якщо ми хочемо, щоб діти були відповідальними та турботливими, треба розвивати в них відповідні соціальні та емоційні навички, ставлення й цінності, приділяючи цим питанням таку ж саму увагу, як і традиційним академічним навичкам.

      В сучасному світі на першочергова мета – навчити кожну дитину самостійно мислити, чітко висловлювати ідеї, ефективно спілкуватися,брати на себе відповідальність за себе та інших, бути відкритими до нових ідей, отримувати задоволення від навчання, поважати один одного, знаходити спільну мову з іншими та товаришувати з ними, критично мислити.

Ранкові зустрічі – це перша, але одна з найважливіших сходинок у досягненні цієї мети, яка стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Василюк А.М. Школа і вчитель: вчора і завтра. Причини і тенденції змін у світовій освіті ІІ Рідна школа – 1999. - №3. – с.78 – 79.

2.Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» Доброго ранку! Ми раді, що ви тут! – 2016.

Додаток 1

Створення буктрейлеру «Абетка ремесел і професій» Н. Репета

Виконавці: Рекотова О.С., учитель початкових класів;

                                    учні 1-А класу.

Мета: популяризація української дитячої літератури, реалізація компетентнісного підходу та формування ціннісного ставлення до читання як джерела знань і засобу естетичного задоволення учнів початкової ланки, активізація творчої ініціативи працівників різних професій.

Міжпредметні зв’язки:  читання і я у світі.

Форма роботи: позакласний захід.

Репрезентація: І місце в районному етапі (2017/2018н.р.).

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
6419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку