Організація суспільства і влади. Право і закон у житті держави і суспільства в минулому і сьогоденні

Про матеріал
Розробка уроку з предмету "Громадянська освіта", 6 клас. Тема уроку "Організація суспільства і влади. Право і закон у житті держави і суспільства в минулому і сьогоденні". Мета уроку: 1) Ознайомити учнів із тим, як організоване суспільство і влада. 2) Розкрити значення права і закону в житті держави та суспільства. 3) Розглянути, як ці поняття змінювались у минулому і як вони функціонують сьогодні.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 6 класу:

Тема: Організація суспільства і влади. Право і закон у житті держави і суспільства в минулому і сьогоденні

 

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів із тим, як організоване суспільство і влада.
  • Розкрити значення права і закону в житті держави та суспільства.
  • Розглянути, як ці поняття змінювались у минулому і як вони функціонують сьогодні.

План уроку:

  1. Актуалізація знань:

Правила в суспільстві потрібні для того, щоб підтримувати порядок, безпеку та гармонію між людьми. Вони допомагають уникнути хаосу та конфліктів, встановлюють, як кожен повинен поводитися в різних ситуаціях. Завдяки правилам усі знають свої обов'язки та права, що створює передбачуване і справедливе середовище для життя. Без правил, кожен міг би діяти, як йому заманеться, і це призвело б до безладу, небезпеки і несправедливості.

 

Порівняння з класом або школою:

  • У нашій школі є директор, який приймає важливі рішення: коли будуть канікули, які заходи організувати, і слідкує за тим, щоб усі правила дотримувались. Вчителі допомагають керувати процесом навчання і стежать за порядком у класах. Це приклад того, як працює влада у школі.

Чому без влади не можна:

  • Уявіть, що у класі немає вчителя. Тоді кожен би робив, що хотів, і було б складно навчатись. Хтось би кричав, інші не слухали б урок. Влада — це як вчитель або директор, які встановлюють правила і стежать за порядком.

Влада у країні:

  • У країні є президент, уряд, парламент — це люди, які керують так само, як директор у школі. Вони приймають рішення, як краще організувати життя всіх людей в країні, щоб кожен почувався безпечно і комфортно.

 

  1. Вступ до теми:
    • Кожне суспільство, де живуть люди, має певну організацію. Влада і закони існують для того, щоб суспільство функціонувало правильно.

Уявіть собі, що суспільство — це велика група людей, яка живе разом. Щоб усі ці люди могли жити мирно і злагоджено, потрібні певні правила та порядок. Наприклад, у вашій родині є свої правила — хто миє посуд, коли час обіду, або коли треба лягати спати. Так само у великому суспільстві, де є багато людей, потрібні правила, щоб усі знали, як поводитись і що робити.

 

Влада — це люди, які керують суспільством і стежать за тим, щоб всі ці правила виконувались. А закони — це офіційні правила, які допомагають суспільству працювати правильно і справедливо. Завдяки владі і законам ми живемо у безпечному та організованому суспільстві.

 

  • Ці поняття змінювались протягом історії, і сьогодні ми живемо в світі, де існують чіткі правові системи. Протягом історії поняття влади та законів змінювалися. У давнину, коли люди тільки починали жити великими групами, не було чітких законів, як зараз. Люди жили за звичаями і домовленостями, які іноді були несправедливими.

 

З часом суспільства розвивалися, і стало зрозуміло, що для справедливого життя всіх потрібні чіткі правила. Влада почала створювати закони, щоб захищати права людей і наводити порядок.

 

Сьогодні ми живемо в світі, де кожна країна має свою правову систему — це набір законів, за якими всі повинні жити. Закони стосуються різних аспектів життя: від захисту прав людини до правил на дорозі. Всі ці закони допомагають нашому суспільству функціонувати безпечно і справедливо.

 

  1. Основна частина:

1. Організація суспільства:

  • Будь-яке суспільство має свої правила та структуру.
  • Приклади:
    • У сім'ї є свої правила – хто що робить, як приймають рішення.
    • У школі – директор, вчителі, учні – також є певна структура.
  • Поясніть, що на рівні держави також є певна організація: президент, уряд, парламент, суди.

Президент — це людина, яка представляє державу і часто приймає найважливіші рішення для країни. Це як головний директор, який стежить, щоб усе було в порядку.

Уряд — це команда людей, які допомагають президенту. Вони займаються різними питаннями, наприклад, освітою, медициною, економікою, і вирішують, як краще організувати життя в країні.

Парламент — це група людей, які створюють закони. Вони обговорюють і приймають рішення, які нові закони потрібні, щоб у країні було краще жити. Це як клас, де всі дискутують, а потім вирішують, як краще зробити.

Суди — це місце, де вирішуються суперечки і де дотримуються закони. Якщо хтось порушує закон, суди вирішують, що робити і як відновити справедливість.

Всі ці частини працюють разом, щоб країна функціонувала правильно, і щоб люди могли жити мирно і безпечно.

 

2. Влада: Як вона виникає і як функціонує:

Влада – це не лише керівництво державою, але й відповідальність. Це означає, що люди, які мають владу, повинні піклуватися про те, щоб робити правильні речі для всіх.

Наприклад, президент, уряд і суди повинні дбати про те, щоб кожен громадянин жив у безпеці, мав можливість отримати освіту, медичну допомогу і працювати. Влада не може просто робити, що їй хочеться — вона має відповідати за свої дії перед людьми.

Якщо хтось із влади приймає неправильні рішення або порушує закони, вони повинні нести за це відповідальність і виправляти свої помилки. Це як бути старостою класу: ти не тільки відповідаєш за порядок, але й за те, щоб допомагати іншим і приймати рішення на користь всіх.

 

3. Право і закон:

  • "Право" – це система правил, яких дотримується суспільство.
  • "Закон" – це офіційні правила, які створюють влада і яких усі повинні дотримуватися.
  • Наприклад: на дорозі є правила руху, вони створені для безпеки всіх людей. Порушення правил призводить до небезпеки і покарання.

 

 


Домашнє завдання:

"Моя країна мрії"

  • Завдання: Уявіть, що ви створюєте власну країну.
  • Напишіть або намалюйте на 1 аркуші:
    • Які правила чи закони ви запровадили б?
    • Хто б був головним у вашій країні і як він/вона керував би?
    • Як би ви організували суспільство, щоб усі були щасливі?

Варіант малювання підходить тим, хто любить творчість, а написання — тим, хто хоче більше попрацювати з текстом. Головне — уявити свою "ідеальну країну" та показати, як би ви організували її життя.

 

 

docx
Додано
26 листопада
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку