Організація та методика проведення уроків фізичної культури з дітьми які за станом здоров′я віднесені до спеціальної медичної групи

Про матеріал
Організація та методика проведення уроків фізичної культури з дітьми які за станом здоров′я віднесені до спеціальної медичної групи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація та методика проведення уроків фізичної культури з дітьми які за станом здоров′я віднесені до спеціальної медичної групи

Номер слайду 2

Демографічна ситуація в Україні за даними Всесвітньої організації збереження здоров′я Середня тривалість життя на Україні складає: У чоловіків 55 років У жінок 59-60 років Перше місце займає захворювання серцево-судинної системи За останні чотири роки кількість населення України зменшилась з 52 до 48 мільйонів чоловік під впливом різних факторів 24% дітей приходять до дитячого садочку з різними захворюваннями та патологіями До початкової ланки 48% До середньої школи 64% Закінчують старшу школу 99,5% дітей з різними захворюваннями та патологіями 60% юнаків яким виконалось 16 років за визначеними захворюваннями не мають шансів дожити до 60 річного віку

Номер слайду 3

Метою фізичного виховання учнів, які за станом здоров’я віднесені до СМГ, є прискорення ліквідації патологічних процесів, відновлення і зміцнення здоров’я, досягнення максимально-можливого для даного індивіда рівня фізичного розвитку, психологічної і рухової підготовленості. Кінцева мета - виховання навичок здорового способу життя, та потреб до самостійних систематичних занять фізичною культурою. Особливо актуальним є проведення медико-педагогічного контролю на заняттях СМГ

Номер слайду 4

Основними завданнями фізичного виховання учнів, віднесених до СМГ є: 1. Підвищення функціональної активності органів і систем організму дітей, ослаблених хворобою; 2. Загартування організму. Ця обставина набуває вирішального значення за наявності в групі дітей із серцево-судинними захворюваннями, хронічною пневмонією, бронхіальною астмою та ін. Водночас при проведенні уроків на відкритому повітрі, діти нерідко переохолоджуються, що призводить до рецидивів захворювань. З огляду на це, в прохолодну погоду перед виходом із приміщення необхідно повідомити завдання уроків; не допускати тривалих простоїв; нагадати про особливості дихання в прохолодну погоду; урок можна скорочувати до 15-20 хв.; вибирати затишні місця, тощо; 3. Розвинути фізичні здібності і оволодіти руховими навичками, які компенсують існуючі недоліки організму; гнучкість - порушення постави, координація - парези і паралічі, сила - серцево-судинна, дихальна; 4. Вироблення активного ставлення учнів до переборення своєї фізичної не повносправності; (через виховання мотивації, пояснення впливу фізичного виховання на організм; перші зрушення активної стимуляції); 5. Забезпечити учнів необхідними методичними знаннями про причини хвороби і відставання в розвитку, про оздоровчі засоби і методи, які компенсують недоліки організму; навчити їх методиці самоконтролю; 6. Сформувати стійку систему звичок до систематичних занять оздоровчо-лікувальною фізкультурою; 7. Прищеплення навичок та виховання звичок особистої та громадської гігієни, необхідних у побуті та навчанні. Поруч із зазначеними завданнями не втрачають своєї актуальності і загальні завдання, що стосуються всіх школярів, наприклад: засвоєння життєво важливих рухових умінь та навичок; підвищення фізичної і розумової працездатності; формування постави та профілактика і корекція плоскостопості; виховання культури рухів, тощо.

Номер слайду 5

Об`єднання Учнів СМГ однієї вікової групи з учнями близьких шкіл СМГ з основною групою СМГ + підготовча група За одним віком та різними захворюваннями За різними захворюваннями та близькими паралелями (1 з 2 класами) За одним захворюванням та різним віком Розподіл учнів СМГ

Номер слайду 6

Доцільно дітей віднесених за станом здоров`я до спеціальної медичної групи при проведенні занять розподіляти на групу А та групу В: А – учні які, мають відхилення у стані здоров`я після перенесених захворювань. Таким дітям призначають щадяче – тренуючий режим (в основній частині уроку максимальне навантаження не більше 140-150 уд/хв.) В – учні з органічними, не зворотними змінами органів і систем (ураження серця, судинної системи) максимальне навантаження 120-130 уд/хв.

Номер слайду 7

У відповідності з державною програмою з фізичної культури для СМГ, діти, що мають відхилення у стані здоров’я, обов’язково відвідують уроки фізичної культури, беруть участь у підготовчій та заключній частинах, а під час основної виконують вправи, вивчені на заняттях у спеціальній групі. Заняття в СМГ проводяться тричі на тиждень у позаурочний час. Їх тривалість 40-45 хв. На заняттях в СМГ необхідно дотримуватись типової структури шкільного уроку, однак, з деякими особливостями. Заняття СМГ складається з 4-х частин: Вступна частина (3-4 хв.) включає підрахунок частоти серцевих скорочень і дихання; дихальні вправи; Підготовча частина (10-15 хв.) включає загальнорозвиваючі вправи, які проводяться в повільному, а потім у середньому темпі. Кожну вправу повторюють 4-5 р., а згодом 6-8 р. Під час виконання загальнорозвиваючих вправ, особливу увагу потрібно звертати на рівномірне, змішане дихання; виключати вправи, що вимагають затримки дихання, великих м’язових зусиль. Загальнорозвиваючі вправи добирають так, аби в роботі брали участь усі м’язові групи, але не одночасно, а в певній послідовності (за принципом «розсіяного» навантаження). Загальнорозвиваючі вправи виконуються із спеціальними дихальними у такому співвідношенні: 2 : 1 перші 2 -а місяці занять; потім 3 : 1 та 4 : 1. Незалежно від характеру захворювань широкого застосування набувають вправи на поставу та попередження плоскостопості. Учнів у спеціальній групі краще шикувати не за зростом, а за функціональними можливостями: на правому фланзі І підгрупа - діти із захворюваннями серцево-судинної і дихальної систем, за нею ІІ - із захворюваннями внутрішніх органів і зниженим зором, далі ІІІ - учні з відставанням у фізичному розвитку. Якщо в групі наявні учні з великою різноманітністю захворювань, їх треба шикувати в такому порядку: І підгрупа - найсильніші, ІІ - середні і, нарешті, ІІІ - слабкі і щойно прибулі. Основна частина (15-18 хв.). У цій частині уроку вирішуються основні завдання. Методика її проведення залежить від характеру захворювання (діагноз; стадія хвороби; захворювання, що супроводжують) та фізичного розвитку дітей. В основній частині учні виконують індивідуальні завдання, які складаються із спеціальних вправ. Широко використовуються вправи на розслаблення. Для покращення фізичного стану учнів, спеціальні вправи чергуються із загальнорозвиваючими. Тут же вивчається техніка рухових дій, передбачених програмою з фізичного виховання для СМГ. Обов`язково при досягненні максимально запланованого навантаження підрахунок ЧСС. Заключна частина (до 5 хв.) включає підрахунок ЧСС, дихальні вправи, вправи на розслаблення для приведення організму до відносно спокійного стану; підведення підсумків і домашнє завдання. Знання та вміння учнів, віднесених до СМГ, оцінюють виставленням оцінок. Ці оцінки виставляються у журналі спецмедгрупи і класному журналі як поточні, за чверть і навчальний рік.

Номер слайду 8

Дякуємо за увагу !

ppt
Додано
31 січня 2021
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку