Збереження здоров'я та життєдіяльності дітей, попередження дитячого травматизму

Про матеріал
Період навчання у школі є чи не найважливішим для здоров’я людини, адже він збігається у часі з формуванням основних систем організму. Тому збереження здоров’я дитини та її фізичний розвиток мають бути пріоритетними завданнями школи ________________________________________
Перегляд файлу

 

Збереження здоров'я та життєдіяльності дітей, попередження дитячого травматизму

 

Період навчання у школі є чи не найважливішим для здоров’я людини, адже він збігається у часі з формуванням основних систем організму. Тому збереження здоров’я дитини та її фізичний розвиток мають бути пріоритетними завданнями школи


 

Фізичне виховання є елементом гармонійного розвитку особистості, яка підростає. Тому під час навчання у школі надзвичайно важливо виховувати в учнів бережливе ставлення до свого здоров’я.

На уроках фізичної культури  які проводить вчитель фізичної культури Середа О.С.  учні розвивають і зміцнюють основні системи свого організму, отримують навички організації проведення самостійних занять фізичною культурою. До того ж заняття спортом є своєрідною профілактикою шкідливих звичок.

Дуже важливо, щоб під час уроків фізичної культури навантаження відповідало віку учня та функціональним можливостям його організму: лише за таких умов воно буде ефективним і справлятиме оздоровлюючий ефект.

У школі є спортивна зала, кабінет музичної ритміки, тренажерна зала, ігрова кімната та  спортивний майданчик.

На початку навчального року вчитель фізичного виховання виконує :

• перевірку у складі комісії готовність спортивних кімнати  до уроків та занять фізичною культурою; оформив відповідний акт-дозвіл;

• бере участь у проведенні аналізу готовності спортивних споруд і обладнання до навчального року, зокрема:

- оцінено  стан спортивного обладнання, надійність закріплення конструкцій - проведено випробування брусів, колоди, перекладин;

- зафіксовано  результати випробувань у журналі перевірки спортобладнання;

- затверджено директором загальноосвітнього навчального закладу акт перевірки на надійність спортивного обладнання та спортивних споруд;

• разом з медичним працівником перевірено  медичну аптечку спортивної  кімнати;

• розроблено  та затверджено  документи планування з фізичної культури;

• поновлено  і затверджено інструкції з техніки безпеки під час проведення уроків та занять з фізичної культури.

 

 Організація фізичного виховання здійснюється відповідно до нормативно-правових документів МОН України ,розкладу уроків та спортивних секцій.

 

  Санітарно-гігієнічний стан спортзалу задовільний, відповідає діючим вимогам.  Освітлення відповідає нормам. Вологе прибирання здійснюється за графіком. Правила техніки безпеки дотримуються (оформлений стенд з Техніки безпеки та безпеки життєдіяльності, на уроках фізичного виховання проводяться інструктажі з Техніки безпеки вчителем фізичного виховання)

 

На уроках фізичної культури вчитель здійснює систематичний медико-педагогічний контроль: вимір частоти серцевих скорочень; нагадує, повторює правила дотримання (БЖД) техніки безпеки на уроці; рівень навантаження учнів (відповідність медичній групі); відповідність фізичного навантаження статі; відповідність одягу та взуття учнів умовам проведення занять; гігієнічні умови місця проведення уроку (ефективність вентиляції, рівень освітленості, якість і своєчасність вологого прибирання приміщень, дотримання правил техніки безпеки, наявність засобів першої медичної допомоги тощо).

За результатами медико-педагогічного контролю вчитель коригує плани уроків фізичної культури.

  

Протягом першого місяця навчального року вчитель фізичного виховання виконує:

• з 1 вересня по 1 жовтня проводилися  уроки та заняття без виконання учнями контрольних нормативів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 27 листопада 2018 р. № 1078);

• навантаження на уроках та заняттях підвищувалися поступово;

• у разі виявлення негативної реакції організму учнів на фізичне навантаження — зменшувалося  поступово;

• проводилася з учнями гіпервентиляція легенів; вимірювалася частота серцевих скорочень (ЧСС).

 

На першому уроці навчального року вчитель фізичного виховання:

• опитує кожного учня про стан здоров’я та перенесені протягом літніх канікул захворювання; проводе  інструктажі з техніки безпеки;

• оформляє  журнал з техніки безпеки;

• нагадує учням про те, що наявність спортивної форми на уроці фізичної культури та занятті - обов’язкова;

• нагадує про необхідність дотримання гігієнічних норм на уроках та заняттях з фізичної культури.

 

Перед кожним уроком чи заняттям вчитель фізичного виховання:

• перевіряє санітарний стан місця проведення уроку чи заняття;

• опитує учнів про стан їхнього здоров’я;

• перевіряє  відповідність спортивної форми учнів та умови проведення уроку чи заняття;

• вимірює  ЧСС  в учнів, які приступили до уроків чи занять після хвороби або тимчасово направлені лікарем у підготовчу групу;

• нагадує учням правила дотримання техніки безпеки на уроці чи занятті.

 

На початку уроку чи заняття вчитель фізичного виховання:

• підвищує навантаження на організм учнів поступово;

• готує учнів до навантаження; виконує  з учнями загально-розвивальні вправи для розминки усіх груп м’язів, а також спеціальні вправи для виконання завдань за темами програми;

• нагадує учням правила техніки безпеки під час виконання вправ;

• здійснює контроль за учнями, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної та підготовчої медичних груп.

• страхує учнів під час виконання ними фізичних вправ;

• поступово збільшує навантаження, не порушуючи структури уроку;

• нагадує учням правила техніки безпеки під час виконання завдань;

• стежить за зовнішніми реакціями організму учнів на фізичне навантаження;

• коригує навантаження на організм учнів залежно від результатів вимірювання ЧСС;

• дає окремі завдання учням, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної або підготовчої медичної групи;

 

Рекомендації та пропозиції: в подальшій роботі дотримуватися цих правил.

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку