Організація виховної роботи в навчальному закладі

Про матеріал
Висвітлення теми організація виховної роботи в закладі включає в себе розгляд таких аспектів, як планування та організація виховних заходів, взаємодія з учнями, співпраця з батьками та громадськістю, а також оцінка результатів виховної роботи.
Перегляд файлу

 

 

Організація виховної роботи в Смілянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області

Завдання сучасної школи щодо формування творчої, всебічно розвиненої особистості вимагають від педагогів нових підходів до організації виховної роботи в школі. Основною сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність. Виховання в школі має ґрунтуватися на відкритому діалозі педагога і дитини, що створить оптимальні умови для розвитку позитивної мотивації до навчання, формуватиме якості особистісної самостійності і відповідальності, спрямуватиме до розкриття творчого потенціалу. Провідною тенденцією виховання стає формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природничого довкілля та самої себе.

Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» у навчальному закладі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, патріотизмі та громадській свідомості.

Основна мета системи виховної роботи – розвиток особистості кожного учня та підготовка молодого покоління  до життя в сучасному суспільстві.

Пріоритетними напрямками виховної роботи є: ціннісне ставлення до суспільства та держави; ціннісне ставлення до людей; ціннісне ставлення до природи; ціннісне ставлення до мистецтва; ціннісне ставлення до праці; ціннісне ставлення до себе. Виховні заходи в навчальному закладі проводятся з урахуванням обмежень у зв’язку з умовами воєнного стану.

 Питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директору, батьківській конференції.   

У Школі успіху працюють такі  шкільні гуртки: «Lego-конструювання» (керівник Панікар Р.В.), «Навчаємось з Lego» (керівник Третяк Л.П.), «Основи робототехніки» (керівник Харченко О.Г., учні 4-А класу), «Основи робототехніки» (керівник Курінна Ю.І., учні 5-7 класів), «Джура» (керівники Сидоренко Ю.М., Ткаченко О.П.), «Ми – патріоти рідного краю» (керівник Харченко Н.П.), «Я і Україна» (керівник Мирошниченко Н.О.), «Я – патріот» (керівник Сидоренко Ю.М.), «Юна майстриня» (керівник Новохацька О.В.), «Зодчі» (керівник Щербак С.В.), «Крок до зірок» (керівник Царинна Л.Г.).

На базі навчального закладу діють спортивні секції з таеквондо, карате, тенісу, баскетболу та волейболу. Зайнятість здобувачів освіти у гуртковій роботі  - 97, 8%.

Керівники гуртків на своїх заняттях ставлять за мету залучення дітей до розвитку пізнавальних інтересів, допитливості, творчих здібностей. На шкільній сторінці у соціальній мережі «Фейсбук», «Сьома школа - Планета успіху» висвітлюються події освітнього процесу. Шкільні новини, які користуються попитом та повагою серед користувачів мережі.

У навчальному закладі активно працює психологічна служба: практичний психолог Ярова О.М., соціальний педагог Мирошниченко Н.О., які проводять корекційно-відновлювальну та профілактичну роботу зі здобувачами освіти. Велика увага приділяється роботі з учнями «групи ризику» та профілактиці правопорушень. Створено банк даних учнів з девіантною поведінкою, проводиться індивідуальна попереджувально-профілактична робота з даними учнями та їхніми батьками. Завдяки соціально-психологічній службі та підтримці адміністрації в навчальному закладі немає учнів, які знаходяться на внутрішкільному обліку.

Важливу роль у виховані громадянської позиції учнів відіграє учнівське самоврядування. Це універсальна форма організаторської діяльності, яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу та чинником творчої самореалізації особистості.

Учнівське самоврядування Школи успіху здійснює свою роботу через дитячу організацію «Президентська рада». Таким чином, ми розглядаємо учнівське самоврядування як цілісна система, яка систематично функціонує та мотивує до дій здобувачів освіти.

Президентська рада є постійно діючим органом шкільного самоврядування. Лідери учнівського самоврядування здійснюють тісний зв'язок з педагогічною та батьківською громадськістю та громадською організацією «Смілянська самооборона «Січ».

Лідери учнівського самоврядування є активними учасниками  шкільних заходів, челеджів, флешмобів, проєктів.

Результатами роботи є проєктна діяльність:

C:\Users\metod\Downloads\IMG_5388.JPG- участь і реалізація загальношкільного проєкту  «Спортивними зростаємо - здоровими виростаємо» (за ініціативи учнівського самоврядування, педагогів та батьків зібрано кошти та встановлено спортивні тренажери).

Адже, турбота про майбутнє покоління – наше найважливіше завдання.   Для того, щоб здобувачі освіти мали можливість займатися спортом на свіжому повітрі, ми презентували свій проєкт та встановили спортивні тренажери на спортивному майданчику навчального закладу.

 Учнівське самоврядування активно співпрацюємо з громадською організацією «Смілянська самооборона «Січ».  Щомісяця заклад  бере участь у волонтерських акціях «Наближаємо перемогу разом!».

C:\Users\Sociolog\Pictures\Колегія\Вибір підручників 7 клас\зображення_viber_2024-03-01_08-19-38-205.jpgУчасть у проєкті «Крила». Зібрано 19,5 кг кришечок та відправлено до  м. Підгородне Дніпропетровська область для переробки.

У другому семестрі учнівське самоврядування працює над проєктом «М’яч успіху». Мета проєкту – придбати волейбольні та баскетбольні м’ячі,  залучати молодь до рухової активності.

Учні школи залучаються до участі у багатьох творчих та мистецьких заходах українознавчої тематики:

-         обласний онлайн-фестиваль «Щедрівочка щедрувала» (козацький рій «Залізні Вовки», «Звіробій»

-         обласний конкурс «Український сувенір»;

-         обласний фотоконкурс «Україна – це ми!» (козацький рій «Нічні кажани», «Залізні Вовки»);

-         обласна вікторина «Дива і таємниці Черкаського краю»;

-         обласний челендж «Я слухаю українську, а ти?»;

-         конкурс «Намалюй майбутнє України»;

-         обласний проєкт «Покоління майбутнього», напрямок «Поезія сьогодення» (козацький рій «Звіробій»), учасники відзначені Дипломами  Черкаського обласного Центру туризму, краєзнавства та екскурсій.

Має призові місця:

-         Всеукраїнський конкурс «Омріяна Україна очима дітей», номінація «Образотворче мистецтво» Ярова Софія відзначена за І місце;

-         Міжнародний конкурс мистецтв «Я зможу», номінація «Образотворче мистецтво» Царинна Юлія, учениця 7-А класу –І місце, Синільник Вероніка, учениця 6-Б класу відзначена за  ІІ місце.

-         міський конкурс «Замість ялинки – зимовий букет» І та ІІ місце;

C:\Users\metod\Downloads\IMG_8064.JPGобласний фотоконкурс «Україна – це ми!» учні 5- Б класу відзначені за І та ІІ місце.

      Приємно наголосити, що Трикоз Богдана, учениця 5-Б класу учасниця Всеукраїнського конкурсу «Україна – це ми!».

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, наскрізно пронизує весь освітній процес, базується на національній історії, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє та сприяє утвердженню національних та загальнолюдських цінностей, що притаманні громадянину України, яке впроваджується через реалізацію Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18 травня 2019 р. № 286/2019.

       Відповідно до Положення «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 № 522, зареєстрованого в Міністерстві освіти і науки України 26.12.2000 за № 946/5167 (зі змінами), Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 №144, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.015.2002 № 428/6716, керуючись підпунктом 20 пункту 8 Положення про Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 03.04.2020 № 196, на підставі наказу Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 06.03.2023 № 27 «Про проведення експериментальної роботи регіонального рівня щодо військово-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти», з метою визначення та апробації організаційно-педагогічних умов та технологій забезпечення єдності фізичного і військово-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти.

     Школа успіху з 08.03.2023 року має Статус - учасник обласної дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня щодо військово-патріотичного виховання в закладі.

    Результом нашої роботи у важливій сфері  - є об’єднання фізичного та військово-патріотичного виховання учнів.                 

 Ми активно впроваджуємо інтегрований підхід, де фізичне виховання і патріотичні заходи взаємодіють, створюючи повноцінний освітній досвід для учнів, заохочуємо учнів, педагогів та батьків,  до участі в проєктах, челенджах, фестивалях обласного, всеукраїнського рівня.

Результатом роботи є:

З метою формування національних цінностей в закладі створений козацький курінь імені Героя України Євгена Лисенка до складу якого входить сім роїв: «Незламні», «Нічні кажани» ( молодша вікова категорія), «Залізні Вовки», «Сокіл»( середня вікова категорія), «Звіробій», «Гайдамаки», «Крила ЗСУ» (старша вікова категорія).

C:\Users\metod\Downloads\IMG_5380.JPGРодзинкою куреня є співпраця з Черкаським обласним Центром туризму, краєзнавства і екскурсій, з родиною Героя нашого куреня - Світланою Іванівною та Вадимом Олеговичем Лисенками (запрошували на День народження куреня та козацьку гутірку, присвячену Євгену Лисенку).

Юні джури є активними учасниками обласних вікторин, челенджів, проєктів, конкурсів.

Хочу наголосити, що курінь відзначено Дипломом за участь у Всеукраїнському челенджі «ТОП - 3 здобутки нашого куреня» Всеукраїнської дитячо–юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

-      Заклад нагороджено Почесною грамотою від організаторів проєкту Української федерації «Спорт заради розвитку» за активну участь у Всеукраїнському проєкті «Єдина Україна».

C:\Users\Sociolog\Pictures\Колегія\Вибір підручників 7 клас\зображення_viber_2024-03-01_08-19-47-362.jpgЗа результатами участі вчителів фізичної культури, шкільного міністра спорту та юних джур у Національному проєкті «Єдина Україна» заклад отримав Золоту відзнаку «Заклад партнер» від Української федерації «Спорт заради розвитку» м. Вінниця за плідну співпрацю та партнерство у провадженні концепції «Спорт заради розвитку» в Україні та активну участь у різноманітних заходах.

Золота відзнака «Заклад партнер» - приємний бонус за активність.

Навчальний заклад Школи успіху впевнено крокує до успіху, використовуючи формулу: ОСВІТА + ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД + ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ + ПАТНЕРСТВО = УСПІХ!

Ми впевнені, що активна участь у житті школи та співпраця з партнерами є ключовими складовими успішної освіти.

 

 

Заступник директора з виховної роботи                                   Ю.СИДОРЕНКО

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку