«Організація виховного процесу учнів під час дистанційної освіти в умовах воєнного стану»

Про матеріал
Організація освітнього процесу у воєнний час – це новий виклик для усіх класних керівників. Зрозуміло, що найбільш оптимальна та безпечна форма організації виховного процесу в умовах воєнного стану – дистанційна. Вибір платформи, графік прямих трансляцій, формат завдань – усе це не просто елементи, а система, яка добре працює, якщо продумана наперед. Поведінка учнів та здатність керувати своїми емоціями змінилася. Стрес, в якому перебувають всі жителі України, а наші діти особливо вразливі, може впливати на увагу, пам’ять, на вчинки. Завдання класного керівника допомогти учням та їх батькам побачити ці зміни та подолати з найменшими втратами для здоров’я.
Перегляд файлу

«Організація виховного процесу учнів  під час дистанційної освіти в умовах воєнного стану»

Панкратова Людмила Павлівна

вчитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

Комунального закладу "Кам'яноярузький  ліцей"                                          Чугуївської міської ради Харківської області              

    Організація освітнього   процесу у воєнний час – це новий виклик для усіх класних керівників. Зрозуміло, що найбільш оптимальна та безпечна форма організації виховного процесу в умовах воєнного стану – дистанційна. Вибір платформи, графік прямих трансляцій, формат завдань – усе це не просто елементи, а система, яка добре працює, якщо продумана наперед. Поведінка учнів та здатність керувати своїми емоціями змінилася. Стрес, в якому перебувають всі жителі України, а наші діти особливо вразливі, може впливати на увагу, пам’ять, на вчинки.                                                  

    Завдання  класного керівника допомогти учням та їх батькам побачити  ці зміни та подолати  з найменшими  втратами  для здоров’я.

     Я пропоную до розгляду мій особистий блог:

http://pankratovaluda19.blogspot.com в якому прослідковується методика поєднання виховання з навчальним процесом під час дистанційної роботи з дітьми в період воєнного стану. Виховна робота у блозі починається з цікавого   привітання та корисних порад. Впродовж всіх уроків застосовую різні малюнки та гіфи для того , щоб дитина у гарному настрої  виконувала завдання та зосереджувалася на позитиві. Я працюю над тим, щоб учні мали змогу адаптуватися у цей складний час, змогли відволікатися від поганих новин  та за допомогою цікавих виховних заходів змогли реалізувати свої можливості і навчитись повноцінно жити, почуватися щасливими, потрібними іншим.

     Наше суспільство живе в умовах воєнного стану. Сум, біль, страх оточують дітей та їх батьків. Але я не зупиняюся та продовжую вчити дітей протистояти злу, утверджуючи життя добром, любов’ю, розумом, вірою. Тому працюю над темою: «Морально-етичне виховання особистості через збагачення духовного світу дитини в умовах дистанційного навчання в період воєнного стану.»

    Моя мета на цей час є такою:

1.Подбати про психологічний  та емоційний стан дитини.

2.Навчити  виконувати  правила  поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);.

3.Розвивати критичне мислення та медіаграмотність.

4.Національно-патріотичне виховання.

     Під час дистанційного навчання створюю відео та презентації виховних заходів, які розміщую у блозі, для того, щоб учні змогли спілкуватися (заочно) на відстані, знаходячись вдома. Постійно проводжу онлайн-зустрічі, які  забезпечують пряме спілкування безпосередньо з дітьми.

     Особливу увагу  приділяю темі безпеки, адже важливо свідомо дотримуватись порад фахівців, щоб убезпечити своє життя. Проводжу ранкові зустрічі, в яких даю корисні поради за темами: « Увага! Повітряна тривога!», « Мінна безпека» , «Що таке «тривожна валіза», « Пес Патрон  вчить дітей , як уберегтися від мін та снарядів» та інші поради. Пропоную  цікаві фізичні вправи, руханки, які сприяють зниженню психологічного стану дитини, підіймають настрій. Діти з задоволенням їх виконують на онлайн-зустрічах. Бачу, як у дітей з’являється усмішка на обличчях, як діти радіють кожній хвилині  бути разом, у колі однокласників : "Мій дружний 2 клас"

      Звертаю увагу дітей на інтелектуальний розвиток, пропоную  замислитись над  необхідністю отримання  наукових знань для нормального життя в сучасному світі. Залучаю дітей до участі у конкурсах, олімпіадах, які розміщені на українському освітньому онлайн-порталі для вчителів «На Урок». Учні отримали сертифікати та дипломи І, ІІ та ІІІ ступеня:

1.Всеукраїнський конкурс «Захисники та захисниці України»,

2. Олімпіада з української мови та літератури та Всеукраїнський інтернет-конкурс «Мова моєї країни».

3.Всеукраїнський інтернет-конкурс «Подорож на Південний полюс».

     Цього надскладного року, організаційний комітет Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» зміг провести конкурс в режимі онлайн. Мої другокласники  долучилися до проходження конкурсу та отримали часточку математичної краси та культури. Це вже є особиста перемога, яка допомогла стати моїм учням впевнішими, кмітливими та винахідливими. Сертифікати  учасників: « Міжнародного математичного конкурс «Кенгуру».

      За допомогою онлайн-зустрічі «Тварини - брати наші менші. Бережімо їх!"     намагалася  пробудити в дитини бажання бути моральною, формування у неї свідомої дисципліни і культури поведінки. Кожен учень з задоволенням показав  турботу до своїх домашніх тварин:«Всеукраїнський урок доброти », де які учні прихистили  безхатніх тварин та надають їм допомогу.

      Формую у дитини усвідомлену приналежність до колективу, розуміння його ролі в житті людини, вміння поєднувати особисті і громадські інтереси, вчу дітей робити, щось для іншої людини від щирого серця, без очікувань та особистої вигоди .Звертаю увагу, що найціннішим результатом цього є те , що ці добрі справи приносять користь та радість не тільки одержувачу, але й тому , хто робить ці вчинки та дії. Онлайн-спілкування відбулося на тему «День спонтанного прояву доброти.».

      Створюю умови, у яких  учень обов’язково сам проявить ініціативу і самостійність, буде відповідальним, щирим та відвертим  в реальних життєвих  ситуаціях. Вчу школярів довіряти лише офіційним джерелам та завжди перепровіряти інформацію, особливо перш ніж поширювати її. Використовую активні і нестандартні форми діяльності класу, що відповідають інтересам і можливостям учнів. Була проведена інтелектуальна гра " Розумники і розумниці", у якій діти почували себе спокійними, зосередженними і у кінці гри усі отримали нагороди, що викликало у дітей радість та задоволення, яке необхідне у цей час. Школярам запропонувала взяти участь у онлайн-зустрічі  "Мрії про зиму й сніжок " та  у обласному флешмобі " Нас єднають думи Кобзаря!". Провели онлайн - свято українських пісень "З Україною в серці", за бажанням, дитина співала пісню Кабанчук Валерія " Незламна"та у відкритому доступі групи у Viber демонструвала свої здібності.  Всі заходи  проводила  з метою розкриття потенціалу обдарованої молоді та популяризації української класичної та сучасної поезії.

   Особливу увагу приділяю національно-патріотичному  вихованню - головне, щоб дитина почувала себе частиною своєї Батьківщини, її громадянином і патріотом, до Дня єднання були проведена ранкова зустріч "Україна, понад усе! ", фото-челендж " День єднання". Розвиваю громадську активність учнів, виховую стійкий інтерес до минулого, сьогодення і майбутнього рідного краю, почуття любові і поваги до рідного народу, мови. До Міжнародного дня рідної мови була проведена ранкова зустріч «Розмовляй українською!», за бажанням, діти  декламували вірші про весну:  Видиш Максим,  співали пісні : Кабанчук Валерія " Незламна".  Малювали малюнки та робили поробки : " Разом до перемоги!". Мої діти були учасниками   у фото-челенджі , який проводив Чугуївський будинок дитячої та юнацької творчості « З Україною в серці»,.

     Учні разом з батьками підтримали ініціативу Чугуївської міської ради та долучилися до важливої акції «Окопна свічка для захисника України». Майже, кожну бляшанку діти прикрасили патріотичними гаслами та наліпками, а ще передали нашим героїчним захисникам свої малюнки.

    Особливу увагу приділяю тісному контакту з батьками, найкраща ранкова зустріч : " В обіймах мами та бабусі!" .  Сприяю організації спільного проведення вільного часу дітей і батьків: виготовлення поробки:" Мама, тато , я! Ось і квітка чарівна!", " Будинок моєї мрії!".Діти , як ніколи потребують підтримки дорослих. Сім'я грає велику роль в особистісному розвитку, становлені характеру та поведінки дитини.  Їм потрібна наша впевненість у тому, що все буде добре, наша стійкість та віра в перемогу навіть у важкі часи невизначеності.

     Спілкування з батьками має велике значення для виховання морально- етичних принципів поведінки у дитини, я використовую такі форми роботи:

1. Онлайн-анкети, онлайн-бесіди з учнями та батьками під час яких, з’ясовую, яка атмосфера у сім’ї, хто оточує учня та від кого отримує допомогу під час дистанційного навчання. Чи взагалі потребує родина матеріальної або психологічної підтримки.

2. Онлайн-допомога батькам «Питання- відповідь»- спілкування у Viber).

3. Захист інтересів і прав дитини в деяких сім'ях (онлайн-бесіда з учнями у Viber  « Один вдома?», « Мені страшно»», « Я ні кому не потрібен.»)

    Немає у нас нічого дорожчого за дітей, і немає більш важливої справи на землі ніж виростити людину добру, здорову та щасливу.

    Дитина щаслива, якщо її люблять, розуміють та цінують.

                 Список використаних джерел:

1.Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України та Заходи щодо її реалізації до 2025 року.

2.Лист МОН від 29 березня 2022 року «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»

3.Власна друкована робота на українському освітньому онлайн-порталі для вчителів «На Урок» «Методична скринька».