Організована ігрова діяльність, співпраця дітей 1 молодшої групи та старшої групи
Тема: Цікаві та небезпечні знахідки.
Мета: Формувати у дітей знання про цікаві та небезпечні знахідки, правила поводження з ними та навички безпечної поведінки. Допомогти дітям запам’ятати предмети, небезпечні для життя і здоров’я; допомогти самостійно зробити висновки про наслідки необережного поводження з ним. Вчити дітей передбачати наслідки своїх дій. Розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, спритність. Виховувати дбайливе ставлення до природи та чужих речей, відповідальність за свої вчинки; виховувати співчуття, бажання допомагати
Матеріал: картинки, сміття, природній матеріал,
Хід:
1.Діти, подивіться, скільки гостей прийшло сьогодні до нас, давайте привітаємось. Добрий день.
Діти, ми з вами кожен день ходимо на прогулянки. Також ви ходите гуляти з батьками, їздите влітку відпочивати на природу (в ліс, до річки). Як ви гадаєте, що можна побачити, чи знайти на прогулянці. ( Відповіді менших і старших )
– Впевнена, нам трапляються предмети, які нам захочеться взяти до рук, потримати, навіть взяти з собою додому. Серед цих знахідок є цікаві та приємні, але є і небезпечні.
Надворі чудова погода, час вирушити з друзями на прогулянку до парку чи лісу. Але спочатку завітайте до Служби безпеки. На вас чекає гра, що допоможе розібратися, які знахідки під час прогулянки можуть бути небезпечними, а які — приємними та корисними.
2.Показ слайдів
Вправа «Обери відповідь» Слайди
Які речі в жодному разі не можна брати до рук?
Які речі слід повернути господареві?
Яке сміття ти бачиш?
Які приємні знахідки ти бачиш?
Речі, які в жодному разі не можна брати до рук:
Як ви гадаєте, чи можна їх торкатися руками? Чому? Що потрібно зробити?
(Відповіді дітей: Для мене це небезпечно)
Шприци: З допомогою шприців роблять уколи хворим людям. В результаті на голці можуть лишитися збудники хвороб, небезпечні для людей.
Отруйні гриби: Слиз, що вкриває отруйні гриби, може обпекти шкіру або очі, якщо потерти їх руками, якими ви торкалися гриба.
Побиті скляні пляшки, скло, скалки: Скалки можуть дуже глибоко поранити шкіру.
Речі, які слід повернути господареві власнику.
може бути? Що ми робимо з такими знахідками? Чому не можна забрати знайдені речі собі? (відповіді дітей)
Кожен дуже сумує, загубивши потрібну річ. Якщо ви знайшли якусь із таких речей на вулиці, обов’язково скажіть про це дорослим. У телефоні та гаманці може бути інформація про їхнього власника, якого треба сповістити про знахідку. Натрапивши на чужі ключі, можна розклеїти оголошення, де повідомити про знахідку та вказати свій телефон. Побачивши на землі рукавички, шапочки, іграшки, варто підняти їх і покласти десь на видноті. Так їх буде легше помітити господарям, які повернуться, щоб знайти загублені речі.
Сміття
деякі люди не прибирають за собою, залишаючи купи сміття. Вам подобаються такі знахідки? (відповіді дітей) Ми з вами не будемо смітити під час прогулянок.
Приємні знахідки
можемо забрати з собою? (відповіді дітей)
Чи можна забрати з парку, лісу живих істот: жуків, гусениць, равликів? Чому? (Відповіді дітей)
Від уважного ока не сховаються сюрпризи живої природи. Якщо вам зустрілися під час прогулянки маленькі мешканці парку, не завдавайте їм шкоди! Пам’ятайте, будь-яка істота мріє повернутися до своєї домівки неушкодженою. Помилуйтеся гарними квітами, не зриваючи їх, яскравими крильцями метелика – не торкаючись.
Щедра природа підготувала для вас чимало приємних несподіванок, які ваша фантазія може перетворити на іграшки чи прикраси.
3. Перед тим, як іти на прогулянку, давайте згадаємо правила дорожнього руху.
Дивіться, хто до нас прийшов? Світлофор.
Світлофор червоним світить –
Перехід для нас закритий.
Жовтий колір – осторога.
Стій! Не вільна ще дорога.
Як зелене світло світить –
Йдіть спокійно любі діти.
Де і як можна переходити дорогу?
Пам’ятайте, переходити дорогу маленькім діткам можна тільки з дорослими, а старші діти переходять дорогу у спеціально відведених місцях, тільки кроком, не поспішаючи на зелений колір світлофора. Якщо нема світлофора, то треба подивитися чи нема машин: спочатку подивилися на ліво, потім на право, якщо машин немає можемо переходити, коли дійшли до середини, треба знову подивитися на право. (автомобілі їздять швидко)
4.Рухлива гра «Сигнали світлофора»
Показую врозбивку сигнали світлофора, при зеленому світлі діти тупають ногами, при жовтому плескають у долоні, при червоному не роблять нічого.
5.А зараз ми з вами вирушаємо на прогулянку
Рухлива гра «На прогулянці»
Розкладаю на підлозі по колу можливі знахідки (або картки з їх зображеннями), у центрі кола – кілька віників та совочків. Біля стіни кошик для сміття та два столики: на одному – кошик для приємних знахідок, на другому напис «Бюро знахідок» (може сісти один гравець, який прийматиме знахідки та дякуватиме дітям.)
Під музику діти йдуть по колу, коли ж музика стихає, зупиняються. Той, хто зупинився біля сміття, має взяти віник, змести картку (предмет) на совок та викинути у смітник. Той, хто опинився біля речей, які потрібно повернути господарям, повинен віднести їх до «Бюро знахідок». Дарунки природи, які можна забрати додому, потрібно скласти у кошик, а тими, що мають залишитися в лісі, «помилуватися» (зобразити милування за допомогою пантоміми). До предметів, яких у жодному разі не можна торкатися, треба повернутися спиною.
Коли діти виконують завдання, перевіряю, чи правильно вони діють, дякую малюкам і знову розкладаю картки для наступного туру.
6. Динамічна хвилинка «Танець вогню»
7.Гра «Загорівся Кицькин дім».
Матеріал: будиночок кішки (зроблений з кубиків або стільців), відро, лійка, ліхтарик, лопатка, шматок червоної матерії, дзвіночок.
Хід гри: Діти йдуть по колу і співають пісеньку:
Тінь- бом! Тінь- бом!
Загорівся Кицькін дім!
Біжить курочка з відром,
А конячка з помелом,
А собачка з ліхтарем,
Дорослий голосно дзвонить у дзвоник, діти біжать туди, де лежать, відерце, лійка і т. д., беруть іграшки і «гасять вогонь» (вогонь зображується за допомогою червоної матерії, накинутій на будиночок).
Всі разом промовляють:
Раз! Раз! Раз! Раз!
І вогонь згас!
8.Із-за ширми чути стукіт молотка, потім крик ай-ай-ай, біднесенькій мій пальчик… виходить Незнайко
Ведуча: Що трапилось?
Незнайко: А-а-а! Як це боляче! Це все молоток зробив! Це він мене вдарив!
Ай-ай-ай! (починає плакати)
Я грався своєю іграшкою і розбив собі пальця.
Ведуча: Незнайко, хіба це іграшка? Діти, молоток це іграшка? (Відповіді дітей)
Давайте пожаліємо, полікуємо Незнайку, надамо першу допомогу. Ой, так у тебе кров. Не плач, Незнайко, зараз тебе дітки пожаліють та допоможуть, пальчик відразу перестане боліти. (Діти беруть з аптечки лейкопластир та прикладають до рани, жаліють, гладять зайчика.)
Незнайко: А я думав, що іграшка, у мене цілий рюкзак таких речей .
(виймає з рюкзака: сірники, спиці, кнопки, гвіздки, ножиці, ґудзики)
Ведуча: діти, можна гратися сірниками? Що може трапитись? А кнопками гвіздками можна гратися? А ґудзиками?
Ведуча: Нас оточують по всюди,
На увазі майте,
Дуже, дуже гострі речі.
Тож запам’ятайте:
І сокири і осколки,
Ножиці, виделки, голки….
Не забава для малечі –
Все це небезпечні речі!
Гра «Можна – не можна»
Тут два конверти: червоний і зелений, ще є картинки, на яких зображені предмети, якими можна гратись і якими не можна гратися. А ось і завдання до гри.
Потрібно розкласти картинки у конверти. У зелений – картинку, де зображений предмет, яким можна гратись, а в червоний – яким не можна гратись.
(Діти розкладають картинки у конверти)
Вихователь: Молодці, малята, ви чудово впоралися з завданням. Добре запам’ятали, що не можна брати небезпечні речі, якими користуються дорослі.
Правило.
Не для гри малятам інструменти мами й тата.
Гра «Ситуацію вгадай, на допомогу вирушай»
Гра «Швидка допомога»
Мета: закріпити у дітей знання і практичні вміння з надання першої допомоги.
Обладнання: картинки із зображенням медичного приладдя (термометр, бинт, зеленка).
Вихователь обіграє з дітьми ситуацію, коли людина порізала руку, ногу, розбив коліно, лікоть, піднялась температура, коли захворіло горло, потрапила смітинка в око, пішла носом кров. По кожній ситуації відпрацьовують послідовність дій.
Ось і закінчилась наша цікава прогулянка, ви молодці, справилися з усіма завданнями.
Близька дорога чи далека,
Ти пам’ятай, малюк, всякчас,
Що знати правила безпеки
Повинен добре кожен з нас.