орієнтовний перспективний план занять з економічного виховання

Про матеріал

До вашої уваги подано орієнтовний план занять з економічного виховання на навчальний рік

Перегляд файлу

Перспективний план

економічних занять на 2016-2017 навчальний рік

 

 

№ з/п

Тема

Дидактичні ігри, вправи, ігри-заняття

Здобуті знання

Набуті вміння

Розділ 1. Я і моя сімя

1.1

Я вмію робити сам

«Я вмію робити сам», «Зламана іграшка», «Лабораторія», «Тиха гра», «З днем народження і нехай щастить!»

Діти знають, чому самостійним: дорослі часто зайняті й потребують допомоги, самостійним бути цікавіше. Знають, чим можна себе зайняти: полагодити книжки або іграшки, змайструвати нові

Діти володіють первинними навичками самообслуговування, можуть допомогти молодшим, полагодити щось нескладне, придумати й зробити іграшку, подарунок для друга

1.2

Що таке доходи та витрати?

«Сімейні доходи і витрати», «У мене зявилася скарбничка»

Розуміють, що доходи складаються із заробітної платні батьків, пенсій літніх людей, стипендій учнів. Знають різницю між доходами і витратами. Усвідомлюють роль скарбнички й ощадливості в накопиченні доходів

Уміють визначати складові доходи (на прикладі своєї сімї), називають витрати родини, виділяють серед них необхідні

1.3

Економіка і мораль

«Чарівна крамничка», «Лабораторія», «З днем народження і нехай щастить!»

Називають прикметні характеристики різних етичних якостей, знають про роль моральності й моралі в житті суспільства, про суспільну роль праці

Можуть дати етичну оцінку різним життєвим ситуаціям, обрати найнеобхідніші етичні цінності; уміють передбачати результати своєї праці

1.4

Здоровий спосіб життя – потреба кожної людини

«Мій дім – моє здоровя», «У нас удома телефон»

Знають, що здоровим бути цікавіше, ніж хворим, що на здоров’я людини впливають її спосіб життя, організація побуту. Знають, як різні прилади допомагають людині, сприяють зміцненню її здоров’я

Можуть обрати побутові умови, що сприяють працездатності та збереженню здоровя, уміють аналізувати різні моменти життя

 

Розділ 2. Казка й економіка

2.1

Ким і як працюють казкові герої?

«Хто ким працює?», «У Мухи-Цокотухи»

Діти знають, що люди отримують зарплатню за свою працю. Знають про існування різних професій, про те, що різні герої неоднаково ставляться до своєї праці

Діти називають професії героїв казок, визначають якість виконуваної роботи. Уміють правильно оцінити працю казкового героя.

2.2

Послуги або товари

«Послуги або товари», «Кому яку справу відкрити?»

Знають, що таке послуги і що таке товари, називають відмінності між ними. Знають, що обираючи трудову діяльність, необхідно враховувати бажання і здібності, що краще працює той, хто любить свою професію

Визначають, хто з казкових персонажів надає послуги, а хто виробляє товар. Перелічують професії, представники яких виробляють товар, і ті, у яких надають послуги

2.3

Складні ситуації. Як поводитися?

«Чарівне люстерко», «Помилки казкових героїв»

Знають про те, що в житті кожного казкового героя й кожної людини бувають складні ситуації. Знають, що з будь-якої ситуації є вихід, а щоб його знайти, треба заспокоїтись і поміркувати. Оптимальний спосіб дії – передбачати небажані наслідки й запобігати їм.

Уміють шукати в казкових героїв помилки, які призвели до небажаних наслідків. Уміють виділяти схожі ситуації в дитячому садку, підказувати й допомагати одне одному у складних ситуаціях

 

Розділ 3. Екологія й економіка

3.1

Природні ресурси, їхня скінченність

«Природні ресурси», «SOS»

Діти знають, що стихії природи (вода, земля, повітря) та їхні дари – це природні ресурси. Природні ресурси лежать в основі економіки багатьох країн. Природні ресурси є обмеженими. Знають, що коли природних ресурсів стане менше, гірше буде всім жителям Землі

Діти вміють розрізняти рукотворний світ і ресурси, які дарує нам природа, зіставляти реальні і казкові природні ресурси. Можуть розповісти про скінченність води, рослинність, тваринного світу і про конкретні наслідки цього

3.2

Природа – наша годувальниця

«Природа – наша годувальниця», «Зелена аптека»

Знають, що природа годує й лікує людей, що природні ресурси корисні й екологічно чисті. Природа потребує нашого дбайливого ставлення

Серед природних ресурсів діти виділяють харчі та ліки. Називають об’єкти, життєво важливі для людини: ліс, нафта, газ, кам’яне вугілля, цінні метали

3.3

Природа «скаржиться»

«Книга скарг природи», «Акція на захист зеленої ялиночки», «День туриста»

Починають усвідомлювати тривожний стан природи й роль у цьому людини. Знають, як у міру своїх сил берегти природу, піклуватися про домашні рослини та тварин

Уміють емоційно відгукуватися на «скарги» обєктів природи. Можуть назвати деякі причини негараздів у природі й поради, як цього уникнути

3.4

Ми зможемо допомогти!

«Для чого потрібна береза?», «Акція на захист зеленої ялиночки», «Екологічна поліція», «Моє пухнасте диво», «День туриста»

Знають про те, що дбайливе ставлення до природи є економічно вигіднішим, ніж марнотратство. Знають при вигляд, умови зростання, місце в екологічному ланцюжку дерев (на прикладі берези та ялини), тварин (на прикладі котів), знайомі з основами економного ставлення до живої природи

Уміють визначати дії які ведуть до захисту природних ресурсів або до їх знищення. Під керівництвом дорослого можуть налагодити екологічну діяльність у дитячому садку. Доводять необхідність дбайливого ставлення до екології як основи економічного добробуту

 

Розділ 4. Рукотворний світ

4.1

Навіщо потрібні гроші?

«Навіщо потрібні гроші?», «Покупки», «Ринок», «Без реклами немає успіху»

Діти знають, що грошова одиниця України – гривня. Гроші випускає Нацбанк. Гроші одержують ті, хто працює, вчиться, перебуває на пенсії. Гроші потрібні для того, щоб купувати необхідні речі, продукти ліки.

Уміють визначати ціну товару в крамниці й на ринку, зіставляти її з якістю товару. Уміють співвідносити свої бажання й потреби з реальними можливостями. Можуть робити обґрунтований вибір покупки

4.2

Рукотворний світ

«Раніше і тепер», «Чарівні перетворення»

Знають, що природні ресурси стають рукотворними речами в процесі людської праці. Порівнюють можливості людини в минулому і нині. Знають, що технології допомагають економити час, полегшують працю

Називають знаряддя праці, пояснюють їхнє призначення. Називають сучасну техніку та її протоколи

4.3

Вид чого залежить якість

«Як бути?», «Що лежить у чорній скринці?», «Без реклами немає успіху

Знають, що суспільству потрібні високоякісні товари та послуги. Результати праці завжди залежить від ставлення до роботи. Праця та її продукт взаємоповязані. Якісний  продукт коштує дорого. Професіоналів поважають

Уміють раціонально використовувати матеріал, дбайливо ставитися до речей і вдумливо витрачати кошти. Уміють розвязувати нескладні економічні проблеми казкових героїв

4.4

Друге життя речей

«Світ паперу», «Без реклами немає успіху»

Знають про скінченність природних ресурсів, про необхідність там, де це доцільно там, де це доцільно, забезпечувати друге життя речей. Знайомі з деякими способами цього

Називають предмети, зроблені з паперу. Уміють економити його, повторно використовуючи з різною метою

4.5

Чи подорожують товари?

«Подорож товарів», «Без реклами немає успіху»

Усвідомлюють необхідність обміну товарами й послугами між людьми, що живуть у різних містах, країнах. Знають, що взаємообмін – імпорт і експорт – необхідний для життєдіяльності. В Україні виробляють якісні товари, потрібні багатьом людям

Називають товари, які везуть із села в місто і з міста в село. Називають товари, які виробляють в Україні і за кордоном.

 

Розділ 5. Я – головний економіст у дитячому садку

5.1

Мій любий дитячий садок

«Хто побудував дитячий садок?», «Хто працює в дитячому садку?»

Діти знають, що в будівництві дитячого садка брали участь багато фахівців. Вони прагнули побудувати міцний і гарний дім для дітей і зараз у дитячому садку працює багато дорослих. Вони піклуються про дітей: годують, укладають спати, навчають

Діти називають професії тих людей, які будували дитячий садок. Розрізняють, хто виробляє товари, а хто надає послуги

5.2

Моє життя в дитячому садку

«Моє – наше», «Живемо за правилами», «Один день із життя Іванка в дитячому садку»

Діти знають, що існують правила, які роблять життя зручнішим, їх слід дотримуватись. Знають, що є речі, котрі використовує багато дітей і такі, якими користується тільки одна дитина

Розрізняють поняття «моє» і «наше». Можуть спільно встановлювати правила, необхідні для регулювання життя в групі. Дотримуються правил, прийнятих у групі. Уміють допомогти іншим дітям виконувати ці правила.

5.3

Я бажаю і можу

«Сядьмо рядком, поговоримо ладком», «Один день із життя Іванка в дитячому садку»

Знають, як розмовляти одне з одним, співпрацювати відповідно до своїх інтересів, здібностей, мети, діяльності

Уміють домовлятися, співпрацювати, з гідністю виявляти своєї думки, бажання. Правильно будують висловлення. Можуть обрати собі гуртки за інтересами, виконати завдання за пропонованими умовами, зробити подарунок іншій людині

5.4

Усяка праця почесна

«Усяка праця почесна», «Подорож на відпочинок», «Праця – грошове дерево, ощадливість – скатертина самобранка», «Один день із життя Іванка в дитячому садку»

Знають, що робота дорослих механізована. За будь-яку працю люди одержують зарплатню. Її потрібно вміти грамотно витрачати, тоді в оселі буде достаток

Називають усі види техніки – від побутової до виробничої. Уміють розповісти про роль економного витрачання коштів, про значення ощадливості. Можуть відмовитися від бажаної покупки на користь необхіднішої

 

Розділ 6. Я і планета Земля

6.1

Бюро добрих послуг

«Гуляй, та працю знай», «Бюро добрих послуг»

Діти знають, що час потрібно витрачати розумно – на добрі й корисні справи. Багато дорослих охоче допоможуть дітям організувати дозвілля

Діти вміють назвати коло своїх інтересів і схильностей. Виконують поставлені перед ними завдання відповідно до часу. Уміють розрізняти ігри, роботу і відпочинок.

6.2

Я живу в Україні

«Я живу в Україні», «Бережемо мир»

Знають, що Україна багата на рослинні, земельні, водні ресурси. Але головне багатство – люди, що живуть в Україні. Вони люблять свою країну, багато працюють для того, щоб Україна стала ще кращою

Уміють розповісти про символіку, ресурси країни. Називають підприємства, заповідні місця, основну працю людей. Уміють прилучатися до ігор на соціальні теми

6.3

Діти, у школу збирайтеся!

«Діти, у школу збирайтеся!», «Бережемо мир»

Усвідомлюють, що знання – основне багатство людини. Для того щоб стати гарним учнем, потрібно знати правила поведінки й дотримуватися їх; іти в школу з бажанням пізнавати нове; уміти знаходити вихід із різних деколи складних ситуацій

Пояснюють, чому вони хочуть стати учнями. Уміють жити в дитячому колективі, підкорятися правилам, робити правильний вибір

6.4

Подорожуємо світом

«Подорожуємо світом», «Придумки»

Знають, що на планеті Земля багато різних країн. У кожній країні люди говорять своєю мовою, мають свій гімн, прапор, герб, свою національну кухню, одяг, звичаї. Усі люди хочуть жити мирно, зустрічатися, спілкуватися одне з одним

Можуть знайти на карті країни, де живуть їхні улюблені герої. Називають національну валюту деяких країн, товари, що їх привозять із цих країн. Можуть назвати транспорт, на якому можна подорожувати в інші країни

6.5

Моя мрія

«Хто мрії заповітної досяг, той високо злетить, неначе птах», «Бережемо мир»

Починають усвідомлювати, що в кожної дитини й дорослого має бути мрія. Для того щоб мрія здійснилася, потрібні наполегливість, цілеспрямованість. Знають, що поруч батьки і вихователі – вони завжди допоможуть!

Називають свою мрію, розповідають, як її можна здійснити. Уміють грати, поставивши перед собою мету. Уміють домовлятися, обговорювати й розподіляти соціальні ролі.

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку