Орієнтовний перспективний план "Дитячий туризм"

Про матеріал
Однією з найважливіших теоретичних і практичних завдань оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти є впровадження інноваційних підходів до збереження та зміцнення здоров'я дошкільнят.
Перегляд файлу

Ізюмський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 14

 Ізюмської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 «Дошкільна освіта»

 

Орієнтовний план

«Дитячий туризм»

 

 

Автор. Слабоспицька Олена Миколаївна, вихователь - методист Ізюмського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 14

Ізюмської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перехід на галявину

Пора року

Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди

Рухливі, дидактичні ігри

Основні рухи, мета

Осінь

Бесіди з правил дорожнього руху, спостереження за неживою природою (хмари, сонце, вітер), за свійськими тваринами. Зібрати лугові квіти для гербарію. Орієнтування по компасу, відмітити на карті-схемі зелені насадження, прокласти по карті маршрут руху від д/с до галявини.

«Хитра лисиця». «Ми на луг ходили» «Вовк у рову» «Знайди свою пару» «Третій зайвий» «Польові – садові» «Стільки – скільки»

Біг з ловінням. Ходьба по колу. Стрибки. Орієнтування. Увага, спритність. Квіти

Зима

Спостереження за тими ж обєктами. Розчистити місце стоянки для «санного потягу», на карті-схемі відмітити можливі зміни в маршруті в звязку з погодними умовами чи рельєфом місцевості, заміряти висоту снігового покриву на території д/с та на лузі

«Санний потяг» «Гра у сніжки» «Сірі зайчики» «Шайба у ворота» «Влучи сніжкою» «Що змінилося?» «Наш день»

Катання на санках. Метання на дальність. Стрибки. Прокочування у ворота. Метання у ціль. Память, увага. Частини доби

Весна

Бесіди та спостереження ті ж самі. Розбити табір, прикрасити різнокольоровими кульками намет та місце для ігор. Орієнтування відносно сторін світу: на карті-схемі відзначити місця, де ростуть первоцвіти, занесені до «Червоної книги»

«Дід Мазай та зайці» «З купинки на купинку» «Ми веселі діти» «Впіймай комара» «Дожени стрічку» «Букет» «Дзвінкий бубун»

Стрибки. Рівновага. Біг. Стрибки на місці. Біг зі зміною напрямку. Квіти. Ритмічні рухи

Літо

Бесіди про правила переходу дороги, спостереження відповідно до пори року. Збирання квітів для гербарію.

Протягом прогулянки відмічати рух сонця (сонячний годинник)

Прибирати територію стоянки табору.

«Сонечко та до-щик» «Гра із хус-точкою» «Не від-давай мяч» «Струмочок» «Що ми робимо – не скажемо» «Зіпсований телефон»

Біг за сигналом. Біг із зупинками. Спритність. Підлізання. Логічне мислення. Фонематичний слух. Грамота.

 

 

«Закінчи речення»

 

Перехід до річки

Пора року

Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди

Рухливі, дидактичні ігри

Основні рухи, мета

Осінь

Бесіда про правила дорожнього руху та поводження біля водойм. Спостереження за транспортом, рослинами та живими мешканцями водойми, станом води у річці. Досліди з водою (забрудненість, температура, характерні якості). Орієнтування відносно сторін світу. Складання карти-схеми місцевості. Зібрати рослини для гербарію.

«Вудочка». «Карасі та щука» «Через струмок» «Хто далі кине» «Перепліт птахів» «Плаває, літає» «Буває – не буває»

Метання. Біг. Стрибки. Метання. Лазіння. Комахи, риби, птахи. Увага, логічне мислення.

Зима

Спостереження, бесіди, досліди ті ж самі, відповідно до сезону. Облаштувати стоянку, побудувати башточки із снігу, визначити різнокольоровими прапорцями сторони світу. Перевірка відповідності карти-схеми місцевості, внесення до карти змін чи поправок. Правила користування.

«Сніговий бій» «Катання по льодових доріжках» «Влучи у лунку» «Хокей» «Зроби фігуру» «Живе – неживе» «Намалюй слідами»

Метання. Біг, рівновага. Метання. Біг, метання в ціль. Рівновага. Природа. Уява, творчість

Весна

Спостереження, бесіди, досліди за тими ж обєктами, відповідно до сезону. Внесення змін чи доповнень у карту-схему, складену восени. Орієнтування за комплексом (знайти приз) Протягом року вести «Журнал спостережень»

«Через струмок» «Впіймай метелика» «Мисливці та зайці» «Гуси-гуси» «Не замочи ніг» «Як про це сказати?»

Стрибки на 2-х ногах. Біг із ловінням. Стрибки. Біг за сигналом. Перестрибування. Логічне мислення

Літо

Тематика спостережень, бесід та дослідів, як і в попередніх сезонах (з урахуванням зміни пори року). Розбити туристичний табір з 2-3х наметів, стоянку прикрасити прапорцями з позначками сторін світу.

«Жабки», «Лови, кидай, падати не давай» «Зроби хвилю» «М’ячики» «Поплавки» «Що ти чуєш?» «Пригадай слова на заданий звук»

Стрибки на 2-х ногах. Кидання, ловіння. Вправа на дихання. Підскоки. Вправа на воді. Фонематичний слух. Звуковий аналіз

 

Перехід до поля

Пора року

Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди

Рухливі, дидактичні ігри

Основні рухи, мета

Осінь

Бесіда про правила дорожнього руху поведінка на маршруті; правила  протипожежної безпеки; спостереження за рослинним та тваринним  світом на обєкті, за видами грунтів, збором врожаю, сільськогосподарською технікою; записи у книзі «Рослини та тварини нашого краю», бесіди про правила природокористування        

«Чия ланка швидше збереться» «Мишоловка» «Сонечко та дощик» «Ходить гарбуз по городу» «Хитра лисиця» «Назви одним словом»

Метання. Біг. Стрибки. Метання. Лазіння. Комахи, риби, птахи. Увага, логічне мислення.

Зима

Бесіди, досліди ті ж самі; спостереження за лісосмугою, за птахами, снігозатриманням; заміряти висоту снігового покриву на території дошкільного закладу та на полі; орієнтування відносно сторін горизонту; визначити силу та напрям вітру; орієнтування за планом-схемою місцевості.

«Санний потяг» « «Хто далі кине сніжку» «Два Морози» «По рівній доріжці» «Зайці та вовк» «Намалюй слідами» «Буває – не буває»

Катання на санчатах. Метання. Біг з ловінням. Рівновага. Біг, стрибки. Орієнтування, окомір. Логічне мислення

Весна

Бесіди ті ж самі; спостереження за посівною, сільськогосподарською технікою, сходами рослин на полях, станом грунту: відмітити на карті – схемі види посівів, порівняти із записом восени. Зробити запис у «Книзі скарг природи»; принести свіжої зелені для папуги у куточку природи в групі.

«Подоляночка» «А ми просо сіяли» «Не замочи ніг» «З купинки на купинку» «Чия ланка швидше збереться» «Вершки та корінці» «Було чи буде?»

Ходьба по колу. Ходьба із рухами. Рівновага. Перестрибування. Біг за сигналом. Городні рослини. Логічне мислення.

Літо

Бесіди ті ж самі; спостереження за косовицею, сільськогосподарською технікою, працею людей; рослинами лану та лісосмуги (порівняти), зробити записи у «Книзі скарг природи»; зібрати сільськогосподарські рослини та бур’яни для гербарію; визначити сторони горизонту та природними ознаками, звіритися з компасом

«Ми на луку ходили» «Хто швидше до прапорця» «Подолай перешкоди» «Впіймай метелика». «Мисливці та зайці» «Польові – садові» «У саду чи на городі» «Назви одним словом»

Ходьба із рухами. Біг. Естафета. Біг із ловінням. Стрибки. Назви рослин. Овочі, фрукти. У узагальнюючі слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перехід на спортивний майданчик

Пора року

Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди

Рухливі, дидактичні ігри

Основні рухи, мета

Осінь

Збір групи; бесіда з правил дорожнього руху та поводження на спортивному майданчику; спостереження за тренуванням школярів та змінами в природі; показ та пояснення правил розгортання та облаштування туристичного табору; співставлення карти-схеми з місцевістю, відмітити місце стоянки табору; розповіді про один із видів спорту, необхідний для нього спортивний інвентар. Зробити записи у «Книзі скарг природи»

Спортивна розминка на стадіоні «Чия ланка швидше збереться» «Лабіринт» «Хто перший до прапорця» «Мяч через сітку» «Подолай перешкоди» «Знайди, де сховано» « «Для чого потрібен цей спортивний снаряд» «Назви одним словом» «Футбол»

Загальнорозвиваючі вправи.  Шикування. Ходьба, орієнтування. Біг. Кидання. Рівновага. Орієнтування, увага. Логічне мислення, пам’ять. Узагальнюючі слова. Елементи гри.

Зима

Спостереження та бесіди ті ж самі, відповідно до сезону; облаштування стоянки для санного потягу; відмітити стан покриву поля; праця по розчищенню міні-майданчика для хокею. Продовжити записи у «Книзі скарг»

Спортивна розминка на стадіоні. «Шикуйся швидко!» «Не зачепи» «Подолай перешкоду» «Влучи в ціль» «Буває – не буває» «Відгадай, що це»

Загальнорозвиваючі вправи. Перешикування. Підлізання. Рівновага, стрибки. Метання у ціль. Логічне мислення. Память, увага, мислення

Весна

Бесіди та спостереження за тими ж обєктами відповідно до сезону; відмити на карті –схемі сторони світу, місце привалів по дорозі до стоянки; прапорцями відмітити територію стоянки; зробити рівчачки для стоку води навколо намету

Спортивна розминка на стадіоні «Не спізнюйся» «Передай далі» «Чия ланка швидше» «Знайди пару» «Швидко візьми, швидко поклади» «Наш день» «Який це вид спорту?»

Загальнорозвиваючі вправи. Біг, орієнтування. Метання, ловіння. Біг. Орієнтування, увага. Рівновага, спритність. Частини доби. Назви видів спорту.

Літо

Бесіда з правил дорожнього руху, спостереження за працею школярів; облаштування стоянки табору, внесення змін та поправок у карту-схему маршруту; запис у «Книзі скарг природи»

Спортивна розминка «Городки» «Волейбол» «Футбол» «Ігри-естафети» «Назви слово на звук…» «Порахуй, скільки»

Загальнорозвиваючі вправи. Елементи спортивних ігор. Підлізання, рівновага, стрибки. Звуковий аналіз. Рахунок у межах 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перехід до паркової зони

Пора року

Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди

Рухливі, дидактичні ігри

Основні рухи, мета

Осінь

Бесіда про правила дорожнього руху, поводження у парковій зоні відпочинку. Спостереження за рослинним світом та птахами парку, праця на території парку. Записи у книзі «Рослини та тварини нашого краю»; орієнтування відносно сторін світу та по карті місцевості.

«Ми веселі діти» «Подоляночка» «Переліт птахів» «Хто більше назбирає каштанів» «Підбіжи до дерева, яке назву» «З якого дерева листочок?» «Знайди і промовчи»

Біг. Ходьба із рухами. Лазіння. Ходьба з нахилами. Назви дерев. Орієнтування. Увага, витримка.

Зима

Бесіди, спостереження такі самі, відповідно до сезону. Внесення змін и поправок до карти-схеми паркової зони; записи у книзі «Рослини і тварини нашого краю» змін у природі, повісити годівниці.

«Санний потяг» «Хто далі кине сніжку» «Намалюй слідами геометричну фігуру» «Перестрибни через горбочок» «По вузенькій стежинці» «Коли це буває?» «Зліпи і порахуй сніжки»

Ходьба. Кидання Орієнтування. Стрибки. Рівновага. Мислення. Рахунок до 10

Весна

Бесіди та спостереження за тими ж обєктами відповідно до сезону. Орієнтування по компасу та за обєктами природи; записи змін у природі у книзі «Рослини і тварини нашого краю» праця на території парку.

«Ми у гай ходили» «Через струмок» «День та ніч» «Сонечко та дощик» « У ведмедя у бору» «На що схоже?» «Садівник»

Ходьба із рухами. Стрибки. Спритність. Біг за сигналом. Ходьба з присіданням. Логічне мислення. Квіти, дерева, кущі

Літо

Теми бесід та спостережень відповідно до сезону; безпека життєдіяльності, пожежна безпека. Облаштування туристичного табору. Доповнення записів у книзі «Рослини і тварини нашого краю» Збирання рослин для гербарію. Прибирання місця стоянки

«Хто перший до прапорця?» «Через струмок» «Ведмідь та бджоли» «Веселий мяч» «Заєць без хатки» «Веселка» «Віночок»

Біг. Ходьба по колоді. Лазіння. Кидання та ловіння. Стрибки. Кольори. Звуковий склад слова

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку