Ізюмський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 14
Ізюмської міської ради Харківської області
«Дошкільна освіта»
Орієнтовний план
«Дитячий туризм»
Автор. Слабоспицька Олена Миколаївна, вихователь - методист Ізюмського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 14
Ізюмської міської ради Харківської області
Перехід на галявину
Пора року |
Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди |
Рухливі, дидактичні ігри |
Основні рухи, мета |
Осінь |
Бесіди з правил дорожнього руху, спостереження за неживою природою (хмари, сонце, вітер), за свійськими тваринами. Зібрати лугові квіти для гербарію. Орієнтування по компасу, відмітити на карті-схемі зелені насадження, прокласти по карті маршрут руху від д/с до галявини. |
«Хитра лисиця». «Ми на луг ходили» «Вовк у рову» «Знайди свою пару» «Третій зайвий» «Польові – садові» «Стільки – скільки» |
Біг з ловінням. Ходьба по колу. Стрибки. Орієнтування. Увага, спритність. Квіти |
Зима |
Спостереження за тими ж об’єктами. Розчистити місце стоянки для «санного потягу», на карті-схемі відмітити можливі зміни в маршруті в зв’язку з погодними умовами чи рельєфом місцевості, заміряти висоту снігового покриву на території д/с та на лузі |
«Санний потяг» «Гра у сніжки» «Сірі зайчики» «Шайба у ворота» «Влучи сніжкою» «Що змінилося?» «Наш день» |
Катання на санках. Метання на дальність. Стрибки. Прокочування у ворота. Метання у ціль. Пам’ять, увага. Частини доби |
Весна |
Бесіди та спостереження ті ж самі. Розбити табір, прикрасити різнокольоровими кульками намет та місце для ігор. Орієнтування відносно сторін світу: на карті-схемі відзначити місця, де ростуть первоцвіти, занесені до «Червоної книги» |
«Дід Мазай та зайці» «З купинки на купинку» «Ми веселі діти» «Впіймай комара» «Дожени стрічку» «Букет» «Дзвінкий бубун» |
Стрибки. Рівновага. Біг. Стрибки на місці. Біг зі зміною напрямку. Квіти. Ритмічні рухи |
Літо |
Бесіди про правила переходу дороги, спостереження відповідно до пори року. Збирання квітів для гербарію. Протягом прогулянки відмічати рух сонця (сонячний годинник) Прибирати територію стоянки табору. |
«Сонечко та до-щик» «Гра із хус-точкою» «Не від-давай м’яч» «Струмочок» «Що ми робимо – не скажемо» «Зіпсований телефон» |
Біг за сигналом. Біг із зупинками. Спритність. Підлізання. Логічне мислення. Фонематичний слух. Грамота. |
|
|
«Закінчи речення» |
|
Перехід до річки
Пора року |
Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди |
Рухливі, дидактичні ігри |
Основні рухи, мета |
Осінь |
Бесіда про правила дорожнього руху та поводження біля водойм. Спостереження за транспортом, рослинами та живими мешканцями водойми, станом води у річці. Досліди з водою (забрудненість, температура, характерні якості). Орієнтування відносно сторін світу. Складання карти-схеми місцевості. Зібрати рослини для гербарію. |
«Вудочка». «Карасі та щука» «Через струмок» «Хто далі кине» «Перепліт птахів» «Плаває, літає» «Буває – не буває» |
Метання. Біг. Стрибки. Метання. Лазіння. Комахи, риби, птахи. Увага, логічне мислення. |
Зима |
Спостереження, бесіди, досліди ті ж самі, відповідно до сезону. Облаштувати стоянку, побудувати башточки із снігу, визначити різнокольоровими прапорцями сторони світу. Перевірка відповідності карти-схеми місцевості, внесення до карти змін чи поправок. Правила користування. |
«Сніговий бій» «Катання по льодових доріжках» «Влучи у лунку» «Хокей» «Зроби фігуру» «Живе – неживе» «Намалюй слідами» |
Метання. Біг, рівновага. Метання. Біг, метання в ціль. Рівновага. Природа. Уява, творчість |
Весна |
Спостереження, бесіди, досліди за тими ж об’єктами, відповідно до сезону. Внесення змін чи доповнень у карту-схему, складену восени. Орієнтування за комплексом (знайти приз) Протягом року вести «Журнал спостережень» |
«Через струмок» «Впіймай метелика» «Мисливці та зайці» «Гуси-гуси» «Не замочи ніг» «Як про це сказати?» |
Стрибки на 2-х ногах. Біг із ловінням. Стрибки. Біг за сигналом. Перестрибування. Логічне мислення |
Літо |
Тематика спостережень, бесід та дослідів, як і в попередніх сезонах (з урахуванням зміни пори року). Розбити туристичний табір з 2-3х наметів, стоянку прикрасити прапорцями з позначками сторін світу. |
«Жабки», «Лови, кидай, падати не давай» «Зроби хвилю» «М’ячики» «Поплавки» «Що ти чуєш?» «Пригадай слова на заданий звук» |
Стрибки на 2-х ногах. Кидання, ловіння. Вправа на дихання. Підскоки. Вправа на воді. Фонематичний слух. Звуковий аналіз |
Перехід до поля
Пора року |
Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди |
Рухливі, дидактичні ігри |
Основні рухи, мета |
Осінь |
Бесіда про правила дорожнього руху поведінка на маршруті; правила протипожежної безпеки; спостереження за рослинним та тваринним світом на об’єкті, за видами грунтів, збором врожаю, сільськогосподарською технікою; записи у книзі «Рослини та тварини нашого краю», бесіди про правила природокористування |
«Чия ланка швидше збереться» «Мишоловка» «Сонечко та дощик» «Ходить гарбуз по городу» «Хитра лисиця» «Назви одним словом» |
Метання. Біг. Стрибки. Метання. Лазіння. Комахи, риби, птахи. Увага, логічне мислення. |
Зима |
Бесіди, досліди ті ж самі; спостереження за лісосмугою, за птахами, снігозатриманням; заміряти висоту снігового покриву на території дошкільного закладу та на полі; орієнтування відносно сторін горизонту; визначити силу та напрям вітру; орієнтування за планом-схемою місцевості. |
«Санний потяг» « «Хто далі кине сніжку» «Два Морози» «По рівній доріжці» «Зайці та вовк» «Намалюй слідами» «Буває – не буває» |
Катання на санчатах. Метання. Біг з ловінням. Рівновага. Біг, стрибки. Орієнтування, окомір. Логічне мислення |
Весна |
Бесіди ті ж самі; спостереження за посівною, сільськогосподарською технікою, сходами рослин на полях, станом грунту: відмітити на карті – схемі види посівів, порівняти із записом восени. Зробити запис у «Книзі скарг природи»; принести свіжої зелені для папуги у куточку природи в групі. |
«Подоляночка» «А ми просо сіяли» «Не замочи ніг» «З купинки на купинку» «Чия ланка швидше збереться» «Вершки та корінці» «Було чи буде?» |
Ходьба по колу. Ходьба із рухами. Рівновага. Перестрибування. Біг за сигналом. Городні рослини. Логічне мислення. |
Літо |
Бесіди ті ж самі; спостереження за косовицею, сільськогосподарською технікою, працею людей; рослинами лану та лісосмуги (порівняти), зробити записи у «Книзі скарг природи»; зібрати сільськогосподарські рослини та бур’яни для гербарію; визначити сторони горизонту та природними ознаками, звіритися з компасом |
«Ми на луку ходили» «Хто швидше до прапорця» «Подолай перешкоди» «Впіймай метелика». «Мисливці та зайці» «Польові – садові» «У саду чи на городі» «Назви одним словом» |
Ходьба із рухами. Біг. Естафета. Біг із ловінням. Стрибки. Назви рослин. Овочі, фрукти. У узагальнюючі слова. |
Перехід на спортивний майданчик
Пора року |
Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди |
Рухливі, дидактичні ігри |
Основні рухи, мета |
Осінь |
Збір групи; бесіда з правил дорожнього руху та поводження на спортивному майданчику; спостереження за тренуванням школярів та змінами в природі; показ та пояснення правил розгортання та облаштування туристичного табору; співставлення карти-схеми з місцевістю, відмітити місце стоянки табору; розповіді про один із видів спорту, необхідний для нього спортивний інвентар. Зробити записи у «Книзі скарг природи» |
Спортивна розминка на стадіоні «Чия ланка швидше збереться» «Лабіринт» «Хто перший до прапорця» «М’яч через сітку» «Подолай перешкоди» «Знайди, де сховано» « «Для чого потрібен цей спортивний снаряд» «Назви одним словом» «Футбол» |
Загальнорозвиваючі вправи. Шикування. Ходьба, орієнтування. Біг. Кидання. Рівновага. Орієнтування, увага. Логічне мислення, пам’ять. Узагальнюючі слова. Елементи гри. |
Зима |
Спостереження та бесіди ті ж самі, відповідно до сезону; облаштування стоянки для санного потягу; відмітити стан покриву поля; праця по розчищенню міні-майданчика для хокею. Продовжити записи у «Книзі скарг» |
Спортивна розминка на стадіоні. «Шикуйся швидко!» «Не зачепи» «Подолай перешкоду» «Влучи в ціль» «Буває – не буває» «Відгадай, що це» |
Загальнорозвиваючі вправи. Перешикування. Підлізання. Рівновага, стрибки. Метання у ціль. Логічне мислення. Пам’ять, увага, мислення |
Весна |
Бесіди та спостереження за тими ж об’єктами відповідно до сезону; відмити на карті –схемі сторони світу, місце привалів по дорозі до стоянки; прапорцями відмітити територію стоянки; зробити рівчачки для стоку води навколо намету |
Спортивна розминка на стадіоні «Не спізнюйся» «Передай далі» «Чия ланка швидше» «Знайди пару» «Швидко візьми, швидко поклади» «Наш день» «Який це вид спорту?» |
Загальнорозвиваючі вправи. Біг, орієнтування. Метання, ловіння. Біг. Орієнтування, увага. Рівновага, спритність. Частини доби. Назви видів спорту. |
Літо |
Бесіда з правил дорожнього руху, спостереження за працею школярів; облаштування стоянки табору, внесення змін та поправок у карту-схему маршруту; запис у «Книзі скарг природи» |
Спортивна розминка «Городки» «Волейбол» «Футбол» «Ігри-естафети» «Назви слово на звук…» «Порахуй, скільки» |
Загальнорозвиваючі вправи. Елементи спортивних ігор. Підлізання, рівновага, стрибки. Звуковий аналіз. Рахунок у межах 10. |
Перехід до паркової зони
Пора року |
Спостереження, бесіди з безпеки життєдіяльності, досліди |
Рухливі, дидактичні ігри |
Основні рухи, мета |
Осінь |
Бесіда про правила дорожнього руху, поводження у парковій зоні відпочинку. Спостереження за рослинним світом та птахами парку, праця на території парку. Записи у книзі «Рослини та тварини нашого краю»; орієнтування відносно сторін світу та по карті місцевості. |
«Ми веселі діти» «Подоляночка» «Переліт птахів» «Хто більше назбирає каштанів» «Підбіжи до дерева, яке назву» «З якого дерева листочок?» «Знайди і промовчи» |
Біг. Ходьба із рухами. Лазіння. Ходьба з нахилами. Назви дерев. Орієнтування. Увага, витримка. |
Зима |
Бесіди, спостереження такі самі, відповідно до сезону. Внесення змін и поправок до карти-схеми паркової зони; записи у книзі «Рослини і тварини нашого краю» змін у природі, повісити годівниці. |
«Санний потяг» «Хто далі кине сніжку» «Намалюй слідами геометричну фігуру» «Перестрибни через горбочок» «По вузенькій стежинці» «Коли це буває?» «Зліпи і порахуй сніжки» |
Ходьба. Кидання Орієнтування. Стрибки. Рівновага. Мислення. Рахунок до 10 |
Весна |
Бесіди та спостереження за тими ж об’єктами відповідно до сезону. Орієнтування по компасу та за об’єктами природи; записи змін у природі у книзі «Рослини і тварини нашого краю» праця на території парку. |
«Ми у гай ходили» «Через струмок» «День та ніч» «Сонечко та дощик» « У ведмедя у бору» «На що схоже?» «Садівник» |
Ходьба із рухами. Стрибки. Спритність. Біг за сигналом. Ходьба з присіданням. Логічне мислення. Квіти, дерева, кущі |
Літо |
Теми бесід та спостережень відповідно до сезону; безпека життєдіяльності, пожежна безпека. Облаштування туристичного табору. Доповнення записів у книзі «Рослини і тварини нашого краю» Збирання рослин для гербарію. Прибирання місця стоянки |
«Хто перший до прапорця?» «Через струмок» «Ведмідь та бджоли» «Веселий м’яч» «Заєць без хатки» «Веселка» «Віночок» |
Біг. Ходьба по колоді. Лазіння. Кидання та ловіння. Стрибки. Кольори. Звуковий склад слова |