ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ФАНФІКІВ

Про матеріал
Під час перевірки складених учнями робіт враховується ступінь повноти вираження теми (сюжету) та ідеї, міра самостійності виконання роботи, рівень вияву творчих здібностей та формування власного стилю, дотримання структури твору, логічність та обґрунтованість. Учитель може окремо оцінити зміст творчої роботи та його оформлення («шапку»). За письмову роботу виставляють одну оцінку: на основі підрахунку допущених недоліків за зміст і помилок за мовне оформлення, враховуючи їх співвідношення. Орієнтовні критерії оцінювання фанфіка можна використовувати при виставленні балів
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ФАНФІКІВ

 

№ з/п

 

Критерії

оцінюва-ння

Рівень

Вимоги до оцінювання досягнень учнів

1.

 

Дотрима-ння структури твору

Високий

У фанфіку  збережено тему та основну думку канону, головні герої (образи) твору переосмислюються, дотримано єдності стилю, обсяг роботи відповідає нормі й характеризу-ється завершеністю; «шапка» твору оформлена відповідно до вимог.

Достатній

У фанфіку наявні незначні відхилення від  теми та основної думки канону, дотримано єдність стилю,  обсяг роботи не відповідає нормі, але характеризується завершеністю;   текст читається  легко;  «шапка» твору оформлена відповідно до вимог.

Середній

У фанфіку  тема та основна думка канону значною мірою розкриті, не дотримано єдності стилю; за обсягом робота наближається до норми, у цілому є завершеною з порушенням послідовності викладу;  «шапка» твору оформлена з порушенням  вимог.

Початко-вий

У фанфіку  не збережено тему та основну думку канону, за обсягом робота складає менше половини від норми; висловлювання не є завершеним текстом, порушена послідовність викладу; бракує стильової єдності

2.

Стиль автора

Високий

Учень/учениця самостійно будує (з урахуванням жанру твору) оригінальний текст, чітко, висловлює власну думку; робота демонструє багатий активний лексико-фразеологічний словник і мовну грамотність; здатність творчо мислити, уявляти, фантазувати; використовує мовні засоби виразності; дотримані правила академічної доброчесності.

Достатній

Учень/учениця самостійно будує (з урахуванням жанру твору), осмислене висловлювання; виявляє обізнаність із теми, добирає переконливі аргументи на користь власної позиції, однак словник, граматичне і стилістичне оформлення роботи потребують урізноманітнення; використовує мовні засоби виразності; дотримані правила академічної доброчесності.

Середній

У створеному учнем /ученицею тексті бракує повноти, ґрунтовності, послідовності й переконливості у формулюванні думок; лексико-фразеологічний запас і граматична будова потребують урізноманітнення; немає самостійних суджень і висновків; використовує традиційні мовні засоби виразності; дотримані правила академічної доброчесності.

Початко-вий

Текст учня/учениці характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; лексика і граматична будова мовлення потребують збагачення й урізноманітнення.

3.

Сюжет, ідея

Високий

У фанфіку  наявні ознаки творчого самовияву, робота відрізняється оригінальністю; сюжет твору динамічний, оригінальний та цікавий;  учень/учениця використовує авторські засоби виразності, образність  мовлення для втілення ідеї твору; робота відзначається художньою цінністю.

 

 

Достатній

У фанфіку  наявні ознаки творчого самовияву; сюжет твору оригінальний, учень/учениця використовує засоби виразності, які  будуються на декількох асоціаціях за подібністю; робота відзначається багатством слововживання.

Середній

У фанфіку  немає ознак творчого самовияву; сюжет твору побудований за аналогією канону;  учень/учениця використовує засоби виразності, які  будуються на асоціаціях за подібністю; робота не відзначається багатством слововживання, характеризується неповнотою і поверховістю в розкритті теми; добір слів не завжди вдалий.

Початко-вий

У фанфіку  немає ознак творчого самовияву; сюжет твору списаний;  учень/учениця не використовує засоби виразності; добір слів не завжди вдалий.

4.

 

 

 

 

 

 

Логіч-ність та обгрун-тованість

 

Високий

Учень/учениця самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання; аргументовано, чітко висловлює власну думку, уміє пов'язати обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, робота відзначається багатством словника, точністю слововживання, граматичною різноманітністю.

Достатній

Учень/учениця самостійно будує достатньо повне, висловлення, загалом ґрунтовно висвітлює тему, спостерігається невміння пов'язати предмет обговорення із сучасністю, не добирає переконливі докази для обґрунтування певного явища, відносне багатство словникового запасу, робота не відзначається різноманітністю та чіткістю слововживання.

Середній

Фанфік  учня/учениці загалом є завершеним твором, проте  основна думка подається не послідовно та без  аргументацій; робота не відзначається багатством словника, точністю слововживання, граматичною різноманітністю

Початко-вий

У побудованому учнем/ученицею фанфіку бракує зв'язності й цілісності, лексичне та граматичне оформлення роботи потребує  урізноманітнення.

5.

Грамот-ність

Високий

І,V – 0-3;                 Л, Г + С – 2 + 3

Достатній

І,V – 3-6;                 Л, Г + С – 3- 4 + 4.

Середній

І,V – 6 - 10;              Л, Г + С – 4- 6 + 5- 8.

Початко-вий

І,V – 10-12 і більше;

Л, Г + С – 6-8 і більше + 14 і більше.

 

 

docx
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку