Орієнтовна програма гуртка " Кольрові долоньки" ( для дітей 5 - го року життя)

Про матеріал

Програма гуртка “Кольорові долоньки” розроблена відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти і запропонована для гурткової роботи з дітьми п'ятого року життя. У програмі висвітлена мета і завдання роботи гуртка щодо розвитку творчих інтересів і здібностей дітей. До змісту програми включені: навчально – тематичний план,перспективний план роботи для дітей п'ятого року життя,очікувані результати. Програма відповідає віковим особливостям та можливостям дітей дошкільного віку і передбачає індивідуальну роботу з гуртківцями. Важлива роль відводиться підготовчому періоду, який забезпечує ознайомлення дошкільників з різними матеріалами, техніками, особливостями виконання роботи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовна програма гуртка

« Кольорові долоньки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

1.Вступ………………………………………………………………………………….4

 

2.Пояснювальна записка………………………………………………………………5

 

3.Мета  гуртка………………………………………………………………………….6

 

4.Основні завдання гуртка…………………………………………………………….7

 

5.Зміст та структура програми………………………………………………………..8

 

6.Перспективне планування…………………………………………………………10

 

7.Обладнання та матеріали…………………………………………………………..18

 

8.Очікувані результати……………………………………………………………….19

 

9.Список використаних джерел……………………………………………………..20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                ВСТУП

 

    Становлення творчо активної особистості - важливе завдання сьогодення. Вона повинна вносити прогресивні зміни до суспільного життя, вміти здійснювати вибір, визначати та вирішувати проблеми, бути винахідливою, мати творчу уяву. Процес становлення, на основі вікових особливостей та за сприятливих психолого-педагогічних умов, розпочинається вже у молодшому дошкільному віці. У цей період відбуваються якісні зміни в психіці, у результаті яких дитина стає активною та діяльною. Зростають фізичні можливості, розширюються потреби, змінюються види і форми діяльності, закладаються основи вольової сфери, елементи свідомості та самосвідомості, відбуваються великі зміни у спілкуванні з дорослими та однолітками.

     Художня творчість – це здібність дитини передавати свої власні думки, почуття, стан, настрій, фантазії через самобутні, оригінальні художні засоби самовираження. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, педагоги нашого закладу реалізують не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні - розвиток інтелектуально-творчого потенціалу дітей, естетичного сприйняття, творчої уяви, асоціативно-образного мислення, емоційно-образної, словесної та інших видів пам’яті, пізнавально-пошукових здібностей. З цією метою в закладі створено гурток «Кольорові долоньки». Під час занять гуртка діти набувають здатність сприймати не лише колір, форму, будову предметів, а й красу довкілля, милуватися, захоплюватися красивими предметами і об’єктами, сприймати художній образ в творах мистецтва. 
 

 

 

 

 

 

 

 

                             ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

     У загальному і розумовому розвитку дошкільнят особливо важливішу роль належить їхній образотворчій діяльності. Уміння малювати допомагає  пізнавати навколишню дійсність, розвивати просторову уяву, зорову пам'ять , творче мислення. Але ознакою дитячих малюнків є схематичність  зображення, що обумовлюється недостатнім загальним розвитком обмеженістю їх уявлення про зовнішню дійсність. Техніка малюнка  одноманітна, переважає лінійність зображення. У дітей не сформовано  вміння передавати об’ємності, реальні пропорції предметів, розміщення їх у просторі.

    Діти користуються «відкритим» кольором, тобто чистою фарбою яка не відтворює конкретний відтінок.

    Заняття з малювання є зустріччю дитини з твором мистецтва, казкою, з одним із предметів навколишнього світу або явищем, загадковим для неї. Такі зустрічі вчитимуть дошкільнят помічати красиве, радіти й дивуватися, виражаючи свої почуття.

    Організація освітньо - виховного процесу та гурткової роботи у дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти і реалізується відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», здійснюється відповідно Закону України «Про дошкільну освіту».

    Гурток «Кольорові долоньки» є додатковою організаційною формою освітнього процесу і має художньо-естетичне спрямування.

    Гурток «Кольорові долоньки» створюється з урахуванням інтересів та здібностей вихованців, їх бажання займатися в гуртку.

     Профільним напрямком гуртка «Кольорові долоньки» є художня образотворча діяльність з використанням інноваційних методик та нетрадиційних технік зображення.

    Завдання і методичне забезпечення Програми подано на основі принципу послідовності, системності, ускладнення відповідно до зростання вікових можливостей вихованців, розвитку інтересів та індивідуальних нахилів.

    Актуальність створення даної Програми визначається потребою суспільства в людях, що здатні до творення, та потребою в задоволенні права дітей на розвиток їх творчих здібностей, реалізацію потенційних можливостей особистості.

    Загальна характеристика освітньої моделі гуртка побудована з орієнтацією на загальний і всебічний розвиток особистості, передбачає гуманно-особистісний, суб'єктно-суб’єктний підхід до дитини, співпрацю.

    Пріоритетним напрямком при організації роботи гуртка є залучення дітей до діяльності через творчу, діалогічну, ігрову технології

    При створенні Програми враховані особистісно-орієнтований, системний, конкретно - історичний, творчий підхід.

    Зміст Програми відповідає принципам: від простого до складного, єд­ності навчально-пізнавальної та творчої діяльності, інтегрованості, превентивності, рівноправності, доступності, активності, наступності, відпо­відальності, цілісності, систематичності.

 

МЕТА ПРОГРАМИ

 

    Прилучати дітей до культури свого народу; ознайомлювати із творами видатних художників, розвивати творчі можливості дітей. Дати перші навики розуміння основ перспективи, кольорознавства, композиції; познайомити дошкільнят з основними жанрами і видами образотворчого мистецтва.    

   Забезпечувати індивідуальну роботу на основі інтересів, нахилів і уподобань вихованців. Сприяти формуванню умінь і навичок, інтересу до різновидів мистецтва, розвитку творчих здібностей, естетичного і художнього смаку.  

    Виховання почуття колективізму, патріотизму, любові до рідного краю до творчості та всього красивого в природі.

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ГУРТКА

 

- навчання створенню художніх образів, використовуючи відомі засоби та властивості кольору, форми, лінії;

- розвиток уміння самостійно добирати формат паперу, необхідні матеріали та техніку (гуаш, акварель, вуглик, олівці тощо) згідно з задумом, його змістом, розміщенням об’єктів у просторі та загальною композицією;

- у малюванні з натури, по пам’яті, за уявою, усвідомлювати жанр власної роботи - декоративні композиції, пейзаж, натюрморт, портрет;

- удосконалення техніки малювання, відповідних вмінь і навичок, сприяння розвитку здібностей;

- виховання позитивного ставлення до участі у виставках, презентаціях, загальносадових і міських конкурсах.

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

    Програмою передбачається, що заняття гуртка покликані стимулювати творчі здібності, прилучити дітей до краси і гармонії, до мистецтва, пробудити творчі сили. Ефективність цих занять забезпечується доречним поєднанням художнього слова, музики і образотворчої діяльності, їх взаємного впливу, взаємного збагачення.

    Зміст Програми гуртка «Кольорові долоньки» - багатоплановий і включає в себе як практичну роботу, так і ознайомлення дошкільнят із творами образотворчого мистецтва через принцип “занурення”у картину, заглиблення в тему.

    Організація занять гуртка спрямована на стимулювання емоційного сприйняття творів живопису, картин природи. Засобами емоційного сприйняття творів образотворчого мистецтва визначено музику, літературні твори (казки, оповідання, вірші, легенди та ін.), хвилинки споглядання за станом природи, художні засоби (колір, поза та ін.), вправи, що збагачують емоційне сприйняття «Кольорові асоціації ”, “Звідки цей колір”, “Музика дощу”, “Запашний букет”, “Маски радості, суму” та ін.

    Програмою передбачено включення дітей в ігрові вправи  (“У саду”, “Веселкові кольори”, “Кольорова вікторина”, “Незнайко художник” та ін.), художньо - рольові, художньо - дидактичні вправи (“Поміркуй та домалюй”, “Паралелі”, “Кола”, “Цікаві квадрати” та ін.), уявні ситуації (“Я художник” та ін.), пошукові ситуації, спрямовані на дослідження якостей, властивостей об’єктів зображення, пізнання навколишнього світу.

    З метою урізноманітнення засобів та технік зображення використовуються різні матеріали та розвивальні художні вправи: гуаш, пастель, акварель, свічки, графітні й кольорові олівці, жатий папір, вата, поролон, ниткографія, воскографія, соляні малюнки, малювання пальцями та ін.

    Діти залучаються до створення сюжетних, пейзажних композицій, предметного малювання та створення портретів, автопортретів.

     За формою організації - це групові, парні, індивідуальні та міні-заняття.

В залежності від поставлених завдань керівник гуртка на заняттях використовує різноманітні методи навчання (інформаційно - рецептивні, евристичний, дослідницький, репродуктивний), частіше всього поєднуючи їх.

    Враховуючи загальний рівень гуртківців і їх творчу активність, керівник гуртка може замінити роботу на даному етапі іншою, близькою за змістом.

     Кожне заняття за темою Програми, як правило, включає теоретичну частину, яка проводиться в цікавій ігровій формі, і практичне виконання завдання. Теоретичні відомості - це пояснення нового матеріалу, інформація пізнавального характеру.

    Основне місце на заняттях відводиться практичній роботі, яка включає вправляння в запропонованих вправах.

    Завдання керівника - продумати зміст і хід кожного заняття, щоб практична частина була продовженням і закріпленням теоретичних відомостей, одержаних дітьми.

    Враховуючи, що діти з великим задоволенням займаються практичною

 

 

роботою, на теоретичну частину відводиться небагато часу, цей час проходить динамічно, цікаво, щоб вони з бажанням перейшли до виконання практичних завдань.

    Теоретичний матеріал дається на початку заняття. Завдання керівника провести пояснення просто і доступно, обов'язково поєднавши з показом наочного матеріалу. Теоретичний матеріал можне подаватися у вигляді оповідання, інформації або бесіди, яка супроводжується запитаннями до дітей.

     Програма розрахована на дітей молодшого ( 4-5 років) дошкільного віку і передбачає заняття в приміщенні групи, на природі (в теплу пору року).   

    Структура Програми включає перспективний та календарний план роботи. Перспективний план розрахований по кількості годин на навчальний рік. кількість занять-36. Тривалість одного заняття  в групах п’ятого року життя-20 хв. один раз на тиждень.

    Програма гуртка містить інформацію про мету і завдання роботи, структуру і опис очікуваних результатів, перспективний і календарний плани. До додаткових елементів Програми увійшли: план методичної роботи керівника гуртка, перелік екскурсій, репродукцій, музичних творів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перспективне планування (п'ятий рік життя)

 

ВЕРЕСЕНЬ.

ЗНАЙОМСТВО З РЕЛЬЄФНОЮ ФАРБОЮ

ТЕМА 1. «Спогади про літо»

МЕТА: ознайомити дітей з рельєфною фарбою. Вчити передавати набуті враження в задуманому малюнкові. Заохочувати дітей до малювання різних предметів які по змісту підходять до цього малюнку. Закріпити прийом малювання пензликом. Розвивати пам’ять, фантазію. Виховувати бажання малювати.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба.

 

ТЕМА 2. «Гриби в траві»

МЕТА: вчити дітей малювати композицію з грибів. Продовжити знайомити з рельєфною фарбою. Формувати вміння передавати свої враження від спостережень у природі в малюнках,підбирати необхідні кольори. Закріпити вміння малювати частини овальної форми. Розвивати увагу,естетичний смак. Виховувати любов до природи.

МАТЕРІАЛ: тонований аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба.

 

ТЕМА 3. «Зацвіла в долині червона калина»

МЕТА: навчити дітей створювати картину після прослуханого вірша,відображати свої враження в малюнкові. Вчити малювати кущ калини виділяти його характерні ознаки. Закріпити прийоми малювання рельєфною фарбою. Розвивати уяву,художнє сприймання. Виховувати бажання малювати символи України.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба,вірш для читання.

 

ЗНАЙОМСТВО З МАЛЮВАННЯМ ПО МОКРОМУ

ТЕМА 4. « ОСІННІ ДОЩИ»

МЕТЕ: ознайомити дітей з технікою малювання по мокрому. Вчити змочувати аркуш вологою губкою,наносити фарби на мокрий аркуш,утворюючи зображення. Розвивати творчу уяву. Виховувати старанність.

МАТЕРІАЛИ: аркуш паперу,губка,стаканчики з водою,фарби,пензлі.

 

ЖОВТЕНЬ

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕХНІКОЮ КЛЯКСОГРАФІЇ

ТЕМА 1. «Осінні барви»

МЕТА: ознайомити дітей з технікою кляксографії. Вчити змішувати фарби,крапати їх на половину паперу,утворюючи частину зображення,склавши папір розтирати плями та утворювати повне зображення малюнка (листя,метелик). Розвивати естетичний смак,уяву.

Виховувати охайність,самостійність.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі, гуашеві фарби.

 

ЗНАЙОМСТВО З ТЕХНІКОЮ КОЛАЖУ ТА ПОЄДНАННЯ З ТЕХНІКОЮ КЛЯКСОГРАФІЇ

ТЕМА 2. «Осінь»

МЕТА: вчити складати сюжетний малюнок за заданою темою,використовуючи вже знайому техніку «кляксографії» та доповнювати деталями з покидькового чи природного матеріалу технікою колажу. Розвивати креативні здібності дітей. Виховувати любов до природи та бажання малювати та створювати свою картину.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,природний матеріал (горох,манна крупа,вата),клей ПВА,серветки.

 

МАЛЮВАННЯ ПО ЗІМ ЯТОМУ ПАПЕРІ

ТЕМА 3. «Натюрморт»

МЕТА: прилучати дітей до прекрасного,ознайомити з картинами художників,які малювали натюрморти та з поняттям «натюрморт». Вчити складати натюрморт,зображувати його за допомогою кольорів і їх відтінків,показувати світлі та темні місця. Вчити малювати квіти зім’ятим  папером. Розвивати художній смак. Виховувати любов до прекрасного.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,папір для зминання.

 

ТЕМА 4. «Осінній пейзаж».

МЕТА: вчити дітей відображати в малюнку осінні враження,малювати різні дерева,використовуючи набуті навички малювання пензликом. Продовжувати вчити прийому примакування зім’ятим  папером для утворення листя. Розвивати пам'ять,естетичне сприймання. Виховувати самостійність в малюванні.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,папір для зминання.

 

ЛИСТОПАД

ВИКОРИСТАННЯ ВІДБИТКІВ ЛИСТЯ ТА ПІР`Я

ТЕМА 1. «Чарівна квітка»

МЕТА: вчити дітей наносити фарбу на предмети,потім шляхом прикладання переносити відбитки на папір,створювати малюнок рослинного орнаменту. Розміщувати малюнок по середині паперу. Розвивати творчу уяву,креативні здібності. Виховувати інтерес до цього виду діяльності.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,гуаш,пір`я,листя,серветки.

 

 

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕХНІКОЮ НИТКОГРАФІЯ

 

ТЕМА 2. «Впізнай хто я?»

МЕТА: ознайомити дітей з технікою ниткографія. Вчити дітей використовувати нитку для малювання замість пензлика. Розвивати дрібну моторику,злагодженість. Виховувати самостійність впевненість,інтерес до експериментування з художніми матеріалами.

МАТЕРІАЛИ: набір гуаші,тарілочка,пензлик,відрізок грубої нитки ( бажано ірису) завдовжки 40 см,аркуш паперу,зігнутий навпіл по вертикалі,серветки.

 

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕХНІКОЮ ЛЯПКОГРАФІЯ

ТЕМА 3. «Темний ліс»

МЕТА: ознайомити дітей з технікою ляпкографія. Вчити капати лапку на аркуш паперу та роздмухувати її так,щоб вийшло зображення. Розвивати творчу уяву. Виховувати інтерес до експериментування.

МАТЕРІАЛИ: аркуш паперу , фарби, вода, пензлі, серветки, піпетки, коктельні трубочки.

 

МАЛЮЄМО КВАЧИКОМ

ТЕМА 4. « Вулиці мого міста»

МЕТА: зацікавити дітей дослідницькою діяльністю під час малювання квачиками. Ознайомлювати з технікою виготовлення квачика. Розвивати спостережливість,пам'ять, творчу уяву. Виховувати любов до свого міста.

МАТЕРІАЛИ: аркуш паперу,набір фарб,квачики,вологі серветки.

 

 

ГРУДЕНЬ

ЗНАЙОМСТВО З ЗУБНОЮ ЩІТКОЮ

ТЕМА 1. «Завірюха в лісі».

МЕТА: вчити малювати ялинку зубною щіткою,використовуючи прийоми малювання дерев ярусами,малювати ялинку на весь аркуш по середині. Вчити чітко виділяти за допомогою щітки та фарби явище в природі завірюху. Розвивати почуття такту. Виховувати позитивні емоції,любов до природи.

МАТЕРІАЛ: аркуш тонованого паперу,гуаш, зубні щітки.

 

МАЛЮВАННЯ АКВАРЕЛЬНИМИ ФАРБАМИ

ТЕМА 2. « Місячна ніч»

МЕТА: продовжувати вчити дітей малювати акварельними фарбами, самостійно добирати кольори. Розвивати творчу уяву,композиційні вміння. Виховувати інтерес до малювання.

МАТЕРІАЛИ: аркуші паперу, акварельні фарби, пензлі, ємкості з водою, серветки.

 

ОБВЕДЕННЯ КИСТІ РУКИ

ТЕМА 3. « Моя рукавичка»

МЕТА: вчити дітей охайно і впевнено обводити кисть руки для отримання її силуету (створення рукавички), самостійно оздоблювати його за допомогою штампів різної форми та інших художніх матеріалів. Розвивати координацію руки та очей,чуття кольору,ритму,естетичний смак.

МАТЕРІАЛИ: аркуші паперу, фломастери, штампики, фарби, ватяні палички, пензлики, вода ,серветки

 

МАЛЮВАННЯ КРЕЙДОЧКАМИ

ТЕМА 4. «Хуга - завірюха»

МЕТА: показати дітям можливість створення виразного образу зимової хуртовини. Ознайомлювати з технікою малювання крейдочками. Розвивати уяву,фантазію. Сприяти виробленню розкутості руки під час накреслення хаотичних ліній.

МАТЕРІАЛИ: білі крейдочки, прямокутні форми лінолеуму або пластмасові пластини,волога ганчірка.

 

СІЧЕНЬ

МАЛЮВАННЯ СВІЧКОЮ ТА ПОЄДНАННЯ ЇЇ З ІНШИМИ ТЕХНІКАМИ

ТЕМА 1. «Казка про ялинку»

МЕТА: вчити дітей за допомогою свічки створювати сюжетний малюнок,а потім накладати на нього фарбу. Викликати цікавість до цього виду діяльності. Закріпити вміння правильно розміщувати малюнок на аркуші. Розвивати фантазію,уяву. Виховувати наполегливість.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,свічки,гуаш,поролонові губки,серветки.

 

ТЕМА 2. «Зимова фантазія»

МЕТА: вчити дітей задумувати сюжет,правильно його розміщувати на папері,поєднувати декілька технік,малювати казкове дерево.

Закріпити техніку малювання свічкою та акварельними фарбами. Розвивати фантазію. Виховувати охайність,цілеспрямованість.

МАТЕРІАЛ: тонований папір,гуаш,прості олівці,клей ПВА,покидьковий матеріал.

 

МАЛЮВАННЯ З ЄДНУЮЧИ КРАПКИ

ТЕМА 3. « Друзі наші менші»

МЕТА: вчити дітей з’єднувати крапки ,отримуючи готове зображення. Розвивати координацію руки та очей. Виховувати уважність .

МАТЕРІАЛИ: аркуші паперу із крапками,олівці кольорові.

 

МАЛЮВАННЯ СВІЧКОЮ

ТЕМА 4. « Візерунки морозенка»

МЕТА: створити умови для малювання свічкою з метою отримання морозяних візерунків. Зацікавлювати дітей чарівним малюнком – невидимкою. Викликати позитивні емоції радісний настрій.

МАТЕРІАЛИ: аркуш білого паперу, свічки, гуаш синього, фіолетового кольорів, пензлі, ємкості з водою, серветки.

 

ЛЮТИЙ

ДОЛОНЕВИЙ ТА ПАЛЬЦЕВИЙ ЖИВОПИС

ТЕМА 1. «Птахи на снігу»

МЕТА: вчити малювати на папері птахів долонею вмоченою у фарбу,домальовувати окремі деталі пензлем. Викликати при малюванні позитивні емоції. Розвивати уяву,творчість в роботі. Виховувати цікавість до цієї техніки малювання.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,гуаш, серветки,пензлики.

 

ТЕМА 2. «Ой весела в нас Зима»

МЕТА: вчити дітей задумувати та малювати картину зими пальцем вмоченим у фарбу,передавати в картині настрій та емоції. Використовувати при малюванні кольори притаманні для цієї пори року, дати поняття «холодні» кольори. Розвивати естетичний смак. Виховувати любов до природи,позитивні емоції.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,гуаш, серветки.

 

ТЕМА 3. « Хоробрий півник»

МЕТА: продовжувати вчити дітей створювати малюнок відбитками долоньок,вмочених у фарбу,деталі малюнка домальовувати пензликом. Викликати у дітей позитивний радісний настрій,бажання виконувати роботу.

МАТЕРІАЛИ: аркуші паперу, гуашеві фарби, пензлі,ємкості з водою,серветки,іграшки « Півник»

 

ТЕМА 4. « Прийди весно з радістю»

МЕТА: продовжувати вчити дітей створювати колективні роботи. Вправляти в малюванні долоньками. Вчити самостійно наносити фарбу на долоню та робити чіткий відбиток.

МАТЕРІАЛИ: аркуш паперу,гуаш жовтого кольору,ємкості з водою,вологі серветки.

 

БЕРЕЗЕНЬ

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕХНІКОЮ ТАКТИЛЬНЕ МАЛЮВАННЯ (ГУБАМИ)

ТЕМА1. « Квіти для матусі»

МЕТА: ознайомити дітей з тактильним малюванням губами. Вчити створювати композиційне зображення букета з квітів. Розвивати творчу уяву. Виховувати любов до матусь.

 

МАТЕРІАЛ: губні помади різного кольору,аркуш паперу,фарби,пезлі, вологі серветки.

 

МАЛЮВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ГУБКИ ТА ТРАФАРЕТУ

ТЕМА 2. «До незвіданих планет»

МЕТА: запропонувати дітям намалювати космічну ракету за допомогою губки і трафарету. Заохочувати до експериментування з нетрадиційними техніками малювання. Спонукати самостійно добирати способи зображення дрібних деталей малюнка відповідно до задуму. Розвивати практичну вмілість,вправність,творчу уяву,фантазію.

МАТЕРІАЛИ: аркуші паперу синього, фіолетового кольорів, трафарети, губки, гуашеві фарби, пензлі.

 

МАЛЮВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ШТАМПІВ

ТЕМА 3. « Прикрасимо сукню Весни»

МЕТА: вчити дітей створювати візерунки на площині за допомогою штампів,самостійно добирати та поєднувати кольори,елементи декору. Розвивати естетичний смак,чуття кольору,ритму,творчу уяву.

МАТЕРІАЛИ: тоновані аркуші паперу, штампи, фарби, ємкості з водою,трафарети сукні Весни.

 

ДЕКОРАТИВНЕ МАЛЮВАННЯ

ТЕМА 4. « Смугасті рушнички»

МЕТА: вправляти дітей в малюванні візерунків на довгому прямокутнику. Удосконалювати володіння технікою малювання пензлем,фломастером.. Закріплювати вміння використовувати в малюванні декоративні елементи: прямі та хвилясті лінії, крапки. Розвивати чуття кольору,ритму. Виховувати інтерес до декоративно – вжиткового мистецтва.

МАТЕРІАЛИ: подовжені аркуші паперу білого кольору, гуашеві фарби, фломастери, пензлі, ємкості з водою, серветки, варіативні зразки візерунків ( 5 – 6 шт.)

 

КВІТЕНЬ

ВИКОРИСТАННЯ МОНОТИПІЇ В ПОЄДНАННІ З МАЛЮВАННЯМ ПЛАСТИЛІНОМ ТА КОЛАЖЕМ

ТЕМА 1. «Рибки в акваріумі»

МЕТА: вчити створювати фон малюнка технікою монотипії,зображувати рибок,плаваючих в різних напрямках,правильно передавати їх форму користуючись пластиліном,використовуючи набуті навички малювання пластиліном. Вчити утворювати за допомогою покидькового чи природного матеріалу каміння,водорості та інші деталі. Розвивати почуття композиції. Виховувати самостійність в малюванні.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу, гуаш, клейонка, серветки, клей ПВА, пластилін, покидьковий та природний матеріал.

 

ТЕМА 2. «Вийди,вийди сонечко»

МЕТА: продовжувати вчити дітей малювати пластиліном,передавати свої враження кольором в малюнках після прослухування пісенного твору. Зображувати сонце по різному за своїм бажанням. Розвивати пам'ять,креативні здібності . Виховувати наполегливість.

МАТЕРІАЛ: аркуш картону,пластилін,стеки.

 

МАЛЮВАННЯ МИЛЬНИМИ БУЛЬКАМИ

ТЕМА 3. « Роздивись,що вийшло»

МЕТА: ознайомити дітей з технікою малювання мильними бульками. Вчити готувати рідкий засіб для малювання. Розвивати спостережливість,уяву. Виховувати інтерес до роботи.

МАТЕРІАЛИ: скляночки з водою, гуашеві фарби, мило рідке, коктельні трубочки, папір.

 

МАЛЮВАННЯ МАНКОЮ

ТЕМА 4. « Моя писаночка»

МЕТА:  ознайомити дітей з технікою створення зображень кольоровою манкою. Продовжувати вчити акуратно працювати з клеєм,наносити його на папір у визначеній формі та посипати манкою. Розвивати чуття композиції,кольору. Виховувати інтерес до експериментування з різними художніми матеріалами.

МАТЕРІАЛИ: силуети яєць, манка, клейстер, пензлі для клею, клейонки, серветки.

 

ТРАВЕНЬ

ГРАФІКА ТА ПСИХОМАЛЮВАННЯ У ВІДОБРАЖЕННІ ЕМОЦІЙ

ТЕМА 1. «Весняні струмочки»

МЕТА: познайомити дітей з графікою,малюванням ліній та плям. Вчити малювати простим олівцем,затушовувати використовуючи різний натиск на олівець,зафарбовувати в одному напрямку. Вчити передавати рух та характер струмка,після прослуховування музичного твору. Розвивати творчу уяву. Виховувати інтерес до графіки.

МАТЕРІАЛ: музичний твір А. Вівальді «Березень»,аркуш паперу,прості олівці.

 

ТЕМА 2. «Уяви собі»

МЕТА: познайомити дітей з графікою,малюванням ліній та плям. Вчити малювати простим олівцем,затушовувати використовуючи різний натиск на олівець,зафарбовувати в одному напрямку. Вчити передавати рух та характер струмка,після прослуховування музичного твору. Розвивати творчу уяву. Виховувати інтерес до графіки.

МАТЕРІАЛ: аркуш паперу,прості олівці,кольорові олівці,музика

 

МАЛЮВАННЯ КВАЧИКОМ

 

ТЕМА 3. «Курчата в траві»

МЕТА: вчити дітей малювати жорстким квачиком птахів,квіти,починаючи від середини,створювати сюжетний малюнок. Вчити малювати мазки по колу,прикладаючи один біля одного,домальовувати дрібні деталі кінчиком пензлика. Розвивати фантазію,окомір. Виховувати любов до живого.

МАТЕРІАЛ: аркуш зеленого паперу,гуаш,квачики

 

МАЛЮВАННЯ ЗА ЗАДУМОМ

ТЕМА 4. « Гарне поруч»

МЕТА: створювати умови для самостійного вибору дітьми теми для малювання,добору художніх матеріалів,засобів художньої виразності. Розвивати творчу уяву,фантазію. Виховувати естетичний смак,охайність,бажання експериментувати,доводити розпочату справу до кінця.

МАТЕРІАЛИ: тоновані та білі аркуші паперу, гуашеві та акварельні фарби, пензлики, трафарети, засушенні листочки, пластилін, ємкості з водою, серветки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ

 

      Для роботи гуртка зображувальної діяльності використовуються основні матеріали та обладнання: фарби гуаш, темпера та акварель, пензлі, підставки під пензлі, серветки, ганчірки, клейонки, баночки для води, палітри, патички, трісочки, засушені квіти, листя, картинки квітів, листя, ілюстрації до казок, зображення пташок, тварин, людей, вироби декоративно - прикладного мистецтва.

    Фарби для розпису повинні бути в достатній кількості: одного набору гуаші або одного набору основних кольорів темпери достатньо. Для ескізів можна використовувати акварельні фарби. Кожен гуртківець має свої фарби. Пензлі і фарби знаходяться на кожному робочому столі.

 

ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ

 

- позитивно сприймають твори художньої літератури, твори мистецтв різних жанрів;

- проявляють самостійність при доборі засобів та матеріалів;

- володіють різними техніками та засобами зображення;

- сприймають красу природи та красиве в навколишньому;

- проявляють самостійність при створенні робіт різних жанрів;

- захоплюються красою предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Авксентьєва О.Т, Авдеєва І.Д. Українська іграшка. — К.: Мистецтво, 1973.

2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Як у світі» / Наук, керівник Кононко Л.О. - К.: Світич, 2008.

3. Базовий компонент дошкільної освіти / Наук. Керівник: Кононко Л.О., Богуш А.М./ Спецвипуск Вихователь - методист дошкільного закладу. - К.:2012.

4. Бочко М. Альбом. Подаруй писаночку. - Львів: каменяр - Гердан трафіка, 2001.

5. Вихователь — методист дошкільного закладу. - 2011 - №2

6. Торошко Н.А. Зображувальна діяльність в дошкільному навчальному закладі.- X.: Вид. «Основа», 2007р.

7. Декоративно - ужиткове мистецтво: Словник./ за заг. ред. Я.П.Запаска. - Львів: Афіша, 2000. — Г.1-2.

8. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: Наук. — метод, посіб. / Наук. ред. О.Л. Кононко. - К., 2003.

9. Ликова І.О. Програма художнього виховання, навчання і розвитку дітей 2- 6 років. - X.: Вид. «Ранок», 2007р.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабанюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
22953
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку