Орієнтовна програма гуртка "Світ навколо мене"

Про матеріал
Освіта для сталого розвитку пропагує розвиток, який можна підтримувати на певному рівні. Це розвиток дає можливість поколінням людей, котрі живуть сьогодні, задовольнити свої потреби і не нашкодити майбутнім поколінням задовольняти їхні потреби в майбутньому. Під потребами розуміємо їжу, питну воду, чисте повітря, комфортні житлові умови, забезпечення прав і обов’язків, мирного існування та збереження культурних цінностей та традицій.
Перегляд файлу

Картинки по запросу "фон книга" 

 

Картинки по запросу "фон зелений" 

 

 

Орієнтовна програма гуртка

 

«Cвіт навколо мене»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький-2021

 

Зміст

1. Пояснювальна записка……………………………………………………..............2

2. Тематичний план-програма гуртка  четвертий рік життя………………….........3

3. Тематичний план-програма гуртка  п’ятий рік життя …......................................8

4. Тематичний план-програма гуртка  шостий рік життя ………………………...12

5. Заняття четвертий  рік життя ……………………………....................................16

6. Заняття п’ятий рік життя ………………………………………………………...30

7. Заняття шостий рік життя ………………………………………………………..43

Висновок………………………………………………………………………...........53

Література…………………………………………………………………………....54

Додатки

Додаток 1: Ігри………………...…………………………..........................................55

Додаток 2: Привітання……………………………………………………………....62

Додаток 3: Вірші……………………………………………………………………..64

Додаток 4: Психогімнастика………………………………………………………..68

Додаток 5: Ігри, що розвивають комунікативні навички........................................72

Додаток 6: Оповідання і казки……………………………………………………...73

Додаток 7: Стартові тексти………………………………………………………….94

Додаток 8: Опитувальник четвертий рік життя……………………………………98

Додаток 9: Опитувальник п’ятий рік життя………………………………………100

Додаток 10: Опитувальник шостий рік життя…………………………................102

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

Освіта для сталого розвитку пропагує розвиток, який можна підтримувати на певному рівні. Це розвиток дає можливість поколінням людей, котрі живуть сьогодні, задовольнити свої потреби і не нашкодити майбутнім поколінням задовольняти їхні потреби в майбутньому. Під потребами розуміємо їжу, питну воду, чисте повітря, комфортні житлові умови, забезпечення прав і обов’язків, мирного існування та збереження культурних цінностей та традицій.

 

Вашій увазі пропоную впорядковану мною  програму гурткової роботи за напрямом сталий розвиток «Маленькі люди великого світу». 

 

Метою цього посібника є підготувати дітей до сталого способу життя, відпрацювати навички соціально, економічно та екологічно доцільної поведінки.

 

Головною ціллю сталого розвитку, їх ще називають «Глобальними цілями» є загальний заклик до дій, спрямованих на те, щоб покінчити з бідністю, захистити планету і забезпечити мир і процвітання нашої планети для всіх людей у світі. Доцільно починати виховувати нове, молоде покоління саме з дитячого садочка. Активно залучати батьків до спільної діяльності  «вихователь-діти-батьки», адже тільки спільна діяльність дає позитивні результати.

 

Увесь матеріал всіх вікових груп послідовно підібраний і перекликається з наступністю. Спрямований на формування  раціональних та ресурсозберігаючих моделях поведінки у період становлення свідомості.

 

 У посібнику вміщено тематичні плани-програми гуртка та заняття на молодшу, середню та старшу вікові групи, а також опитувальники по закінченню кожної теми на всі вікові групи. Також у посібнику зібрані усі художні матеріали, ігри, психогімнастики використані на заняттях.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний план-програма гуртка

«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»

Четвертий рік життя

№з\п

Зміст роботи

Мета

Термін

Примітка

1.

Тема: «Спілкування»

Підтема: «Люди які мене оточують»

Пояснювати, що кожна людина має ім’я, яке їй приємно почути від інших, довести, що приємніше, коли називають по імені лагідно. Вчити звертатися до однолітків по імені, лагідно; вживати до однолітків слова ввічливості; звертаючись, дивитись у вічі.

Вересень

1-2 тиждень

 

2.

Підтема: «Наш садочок, та усі,усі…»

 

Аби щось зробити, дітям часто потрібна допомога дорослих, тому вчимося звертатись до дорослого на «Ви», по імені і по-батькові. Вчити правильно звертатись до дорослих; вживати в мовленні слова ввічливості; звертаючись, дивитися у вічі.

3-4

тиждень

 

3.

Підтема: «Мої товариші по групі»

Пояснювати, що для того щоб тебе побачили і почули, потрібно навчитися робити крок назустріч іншим. Вчимося звертатися  до однолітків з проханням та пропозицією. Вчити називати однолітків лагідним ім’ям; звертатися з проханням, пропозицією до однолітків і дорослих; вживати в мовленні слова ввічливості; звертаючись дивитися у вічі.

Жовтень

1-2 тиждень

 

4.

Підтема: «Разом краще»

 

Провести дослід і дійти до висновку, що грати разом цікавіше. Пояснити, що добре, якщо у грі друзі відчуватимуть, гарне ставлення один до одного. Вчимося виконувати вправи разом з партнером. Продовжувати вчити дітей виконувати вправи разом; запрошувати однолітків до спільної діяльності, називаючи лагідним ім’ям і звертаючись, дивитися у вічі.

3-4

тиждень

 

5.

Підтема: «Мої друзі»

Пояснювати дітям, що грати з друзями приємно, вчити дітей ділитися іграшками. вчити дітей гратися з іншими дітьми. Продовжувати вчити дітей гратися разом, зокрема ділитися іграшками; виконувати різні вправи разом з однолітками; використовувати при звернені до однолітків лагідні імена.

Листопад

1-2 тиждень

 

6.

Підтема: «Ми-друзі »

Довести на власниму прикладі, що грати з друзями приємно; вчити запрошувати  їх гратися.  Вчити запрошувати одноліток до гри. Продовжувати вчити дітей запрошувати одноліток до гри, виявляючи дружелюбність, та відповідати на запрошення; дружньо гратися і виконувати різні вправи разом з однолітками.

3-4

тиждень

 

7.

Тема: «Моє здоров’я»

Підтема: «Мої рухи»

Пояснити, що для того, щоб бути зранку в гарному настрої, треба розбудити своє тіло, щоб воно було активним.

Вчити виконувати вправа після сну.

Закріпити знання дітей про ознаки здоров'я і хвороби; вчити дітей самостійно виконувати прості фізичні вправи; пояснювати їхню важливість; позитивно ставитись до фізичних вправ; розширити знання про вплив фізичних вправ на  формування і збереження постави людини; вправляти дітей в умінні правильно стояти, сидіти, ходити; виховувати бажання розвивати і зберігати правильну поставу, дбайливо ставитися до власного здоров'я.

Грудень

1-2 тиждень

 

8.

Підтема: «Сильні, швидкі, міцні»

 

Пояснити дітям, що коли тіло втомилося, вправи допомагають йому відпочити і знову відчуваєш себе здоровим. Вчити виконувати вправи протягом дня, показувати і самостійно виконувати елементарні фізичні вправи; пояснювати їх важливість; позитивно ставитися до фізичних вправ.

3-4

тиждень

 

9.

Підтема: «Здорове харчування»

 

Розповісти дітям, що людина стає здоровою від руху і здорового харчування. Пояснити, що вживання  фруктів - це корисно. Вчити розуміти та пояснювати дітям, в чому користь фруктів; позитивно ставитись до фруктів як корисної їжі; обирати фрукти серед інших продуктів.

Січень

1-2 тиждень

 

10.

Підтема: «Збираємо врожай»

Пояснити дітям, що для того, щоб бути здоровим, треба вживати різні овочі, які дарує нам город. Продовжувати вчити дітей охоче вживати овочі; пояснювати, у чому корисність овочів і фруктів; позитивно ставитися до овочів і фруктів як корисної їжі.

3-4

тиждень

 

11.

Підтема: «Зберігаю чистоту»

 

Розповісти дітям, що якщо не мити руки, той бруд, що на них, буде в нашому животі, і живіт болітиме.

Відпрацьовувати корисну звичку мити руки протягом дня. Вчити дітей правильно мити руки; пояснювати, чому і коли потрібно мити руки.

Лютий

1-2 тиждень

 

12.

Підтема: «Відпочивайте іграшки»

 

Пояснювати, що приємно, коли всі речі на своїх місцях: зручно, гарно і швидко можна все знайти. Відпрацьовувати звичку прибирати за собою іграшки.

Продовжувати пояснювати дітям, що потрібно прибирати за собою іграшки після гри; вчити підтримувати чистоту у приміщенні; довести що зручніше коли кожна річ на своєму місті.

3-4

тиждень

 

13.

Тема: «Здоров’я природи»

Підтема: «Мої друзі - пташки»

Розповісти, що пташкам складно було б зимувати в голоді й холоді, якби не допомога добрих людей. Зібрати крихти хліба, насіння для годування пташок. Пояснити, що з ними робити далі.

Вчити збирати крихти хліба і насіння для годівничок і підгодовувати пташок; пояснювати, чому взимку пташкам треба допомагати.

Березень

1-2 тиждень

 

 

14.

Підтема: «Не сумуйте, гулі»

Дати дітям можливість відчути, як приємно зробити добру справу - виготовити годівничку для пташок разом із татом. Вчити робити з дорослими годівничку для пташок.

Продовжувати збирати крихти і насіння для годівничок; пояснювати, чому пташки потребують узимку допомоги; разом із дорослими виготовляти годівнички.

3-4

тиждень

 

15.

Підтема: «Теплий дім»

Розповісти дітям, що морозною зимою складно нагріти житло, пояснити, як холод крізь вікна намагається пробратися в дім, і крізь двері.

Вчити зачиняти двері-берегти тепло.

Продовжувати пояснювати дітям що потрібно щільно зачиняти двері на вулицю; пояснити чому житло має бути теплим; розповісти, як берегти тепло в оселі.

Квітень

1-2 тиждень

 

 

16.

Підтема: «Дбайливі господарі і господарочки»

Розповісти, що  вода-дорогоцінність, вода не іграшка, нею не можна бавитися, воду треба берегти, щоб вистачило всім. Відпрацьовувати дії, щоб зберегти воду. Закривати кран після користування водою; пояснювати та показувати, як треба мити руки, щоб витрачати менше води.

3-4 тиждень

 

 

17.

Підтема: «Подарунки»

Розповідати, що щедра природа дарує безліч подарунків. Пояснити, що приємно згодом подивитися на них і пригадати, де ти був, вчити зберігати дарунки природи, демонструвати дітям дбайливе ставлення до дарів природи; пояснювати чому сонце, чисте повітря, вода, рослини є дарами природи.

Травень

1-2 тиждень

 

 

18.

Підтема: «Все згодиться»

Розповісти дітям, скільки в природі всього цікавого! Можна зробити все, що захочеш, вчити виготовляти подарунки та елементарні саморобні іграшки в подарунок; виявляти бажання робити і дарувати саморобні подарунки.

3-4 тиждень

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сукач Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
978
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку