Орієнтовна програма гуртка
«Cвіт навколо мене»
Хмельницький-2021
Зміст
1. Пояснювальна записка……………………………………………………..............2
2. Тематичний план-програма гуртка четвертий рік життя………………….........3
3. Тематичний план-програма гуртка п’ятий рік життя …......................................8
4. Тематичний план-програма гуртка шостий рік життя ………………………...12
5. Заняття четвертий рік життя ……………………………....................................16
6. Заняття п’ятий рік життя ………………………………………………………...30
7. Заняття шостий рік життя ………………………………………………………..43
Висновок………………………………………………………………………...........53
Література…………………………………………………………………………....54
Додатки
Додаток 1: Ігри………………...…………………………..........................................55
Додаток 2: Привітання……………………………………………………………....62
Додаток 3: Вірші……………………………………………………………………..64
Додаток 4: Психогімнастика………………………………………………………..68
Додаток 5: Ігри, що розвивають комунікативні навички........................................72
Додаток 6: Оповідання і казки……………………………………………………...73
Додаток 7: Стартові тексти………………………………………………………….94
Додаток 8: Опитувальник четвертий рік життя……………………………………98
Додаток 9: Опитувальник п’ятий рік життя………………………………………100
Додаток 10: Опитувальник шостий рік життя…………………………................102
Пояснювальна записка
Освіта для сталого розвитку пропагує розвиток, який можна підтримувати на певному рівні. Це розвиток дає можливість поколінням людей, котрі живуть сьогодні, задовольнити свої потреби і не нашкодити майбутнім поколінням задовольняти їхні потреби в майбутньому. Під потребами розуміємо їжу, питну воду, чисте повітря, комфортні житлові умови, забезпечення прав і обов’язків, мирного існування та збереження культурних цінностей та традицій.
Вашій увазі пропоную впорядковану мною програму гурткової роботи за напрямом сталий розвиток «Маленькі люди великого світу».
Метою цього посібника є підготувати дітей до сталого способу життя, відпрацювати навички соціально, економічно та екологічно доцільної поведінки.
Головною ціллю сталого розвитку, їх ще називають «Глобальними цілями» є загальний заклик до дій, спрямованих на те, щоб покінчити з бідністю, захистити планету і забезпечити мир і процвітання нашої планети для всіх людей у світі. Доцільно починати виховувати нове, молоде покоління саме з дитячого садочка. Активно залучати батьків до спільної діяльності «вихователь-діти-батьки», адже тільки спільна діяльність дає позитивні результати.
Увесь матеріал всіх вікових груп послідовно підібраний і перекликається з наступністю. Спрямований на формування раціональних та ресурсозберігаючих моделях поведінки у період становлення свідомості.
У посібнику вміщено тематичні плани-програми гуртка та заняття на молодшу, середню та старшу вікові групи, а також опитувальники по закінченню кожної теми на всі вікові групи. Також у посібнику зібрані усі художні матеріали, ігри, психогімнастики використані на заняттях.
Тематичний план-програма гуртка
«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»
Четвертий рік життя
№з\п |
Зміст роботи |
Мета |
Термін |
Примітка |
1. |
Тема: «Спілкування» Підтема: «Люди які мене оточують» |
Пояснювати, що кожна людина має ім’я, яке їй приємно почути від інших, довести, що приємніше, коли називають по імені лагідно. Вчити звертатися до однолітків по імені, лагідно; вживати до однолітків слова ввічливості; звертаючись, дивитись у вічі. |
Вересень 1-2 тиждень |
|
2. |
Підтема: «Наш садочок, та усі,усі…»
|
Аби щось зробити, дітям часто потрібна допомога дорослих, тому вчимося звертатись до дорослого на «Ви», по імені і по-батькові. Вчити правильно звертатись до дорослих; вживати в мовленні слова ввічливості; звертаючись, дивитися у вічі. |
3-4 тиждень |
|
3. |
Підтема: «Мої товариші по групі» |
Пояснювати, що для того щоб тебе побачили і почули, потрібно навчитися робити крок назустріч іншим. Вчимося звертатися до однолітків з проханням та пропозицією. Вчити називати однолітків лагідним ім’ям; звертатися з проханням, пропозицією до однолітків і дорослих; вживати в мовленні слова ввічливості; звертаючись дивитися у вічі. |
Жовтень 1-2 тиждень |
|
4. |
Підтема: «Разом краще»
|
Провести дослід і дійти до висновку, що грати разом цікавіше. Пояснити, що добре, якщо у грі друзі відчуватимуть, гарне ставлення один до одного. Вчимося виконувати вправи разом з партнером. Продовжувати вчити дітей виконувати вправи разом; запрошувати однолітків до спільної діяльності, називаючи лагідним ім’ям і звертаючись, дивитися у вічі. |
3-4 тиждень |
|
5. |
Підтема: «Мої друзі» |
Пояснювати дітям, що грати з друзями приємно, вчити дітей ділитися іграшками. вчити дітей гратися з іншими дітьми. Продовжувати вчити дітей гратися разом, зокрема ділитися іграшками; виконувати різні вправи разом з однолітками; використовувати при звернені до однолітків лагідні імена. |
Листопад 1-2 тиждень |
|
6. |
Підтема: «Ми-друзі » |
Довести на власниму прикладі, що грати з друзями приємно; вчити запрошувати їх гратися. Вчити запрошувати одноліток до гри. Продовжувати вчити дітей запрошувати одноліток до гри, виявляючи дружелюбність, та відповідати на запрошення; дружньо гратися і виконувати різні вправи разом з однолітками. |
3-4 тиждень |
|
7. |
Тема: «Моє здоров’я» Підтема: «Мої рухи» |
Пояснити, що для того, щоб бути зранку в гарному настрої, треба розбудити своє тіло, щоб воно було активним. Вчити виконувати вправа після сну. Закріпити знання дітей про ознаки здоров'я і хвороби; вчити дітей самостійно виконувати прості фізичні вправи; пояснювати їхню важливість; позитивно ставитись до фізичних вправ; розширити знання про вплив фізичних вправ на формування і збереження постави людини; вправляти дітей в умінні правильно стояти, сидіти, ходити; виховувати бажання розвивати і зберігати правильну поставу, дбайливо ставитися до власного здоров'я. |
Грудень 1-2 тиждень |
|
8. |
Підтема: «Сильні, швидкі, міцні»
|
Пояснити дітям, що коли тіло втомилося, вправи допомагають йому відпочити і знову відчуваєш себе здоровим. Вчити виконувати вправи протягом дня, показувати і самостійно виконувати елементарні фізичні вправи; пояснювати їх важливість; позитивно ставитися до фізичних вправ. |
3-4 тиждень |
|
9. |
Підтема: «Здорове харчування»
|
Розповісти дітям, що людина стає здоровою від руху і здорового харчування. Пояснити, що вживання фруктів - це корисно. Вчити розуміти та пояснювати дітям, в чому користь фруктів; позитивно ставитись до фруктів як корисної їжі; обирати фрукти серед інших продуктів. |
Січень 1-2 тиждень |
|
10. |
Підтема: «Збираємо врожай» |
Пояснити дітям, що для того, щоб бути здоровим, треба вживати різні овочі, які дарує нам город. Продовжувати вчити дітей охоче вживати овочі; пояснювати, у чому корисність овочів і фруктів; позитивно ставитися до овочів і фруктів як корисної їжі. |
3-4 тиждень |
|
11. |
Підтема: «Зберігаю чистоту»
|
Розповісти дітям, що якщо не мити руки, той бруд, що на них, буде в нашому животі, і живіт болітиме. Відпрацьовувати корисну звичку мити руки протягом дня. Вчити дітей правильно мити руки; пояснювати, чому і коли потрібно мити руки. |
Лютий 1-2 тиждень |
|
12. |
Підтема: «Відпочивайте іграшки»
|
Пояснювати, що приємно, коли всі речі на своїх місцях: зручно, гарно і швидко можна все знайти. Відпрацьовувати звичку прибирати за собою іграшки. Продовжувати пояснювати дітям, що потрібно прибирати за собою іграшки після гри; вчити підтримувати чистоту у приміщенні; довести що зручніше коли кожна річ на своєму місті. |
3-4 тиждень |
|
13. |
Тема: «Здоров’я природи» Підтема: «Мої друзі - пташки» |
Розповісти, що пташкам складно було б зимувати в голоді й холоді, якби не допомога добрих людей. Зібрати крихти хліба, насіння для годування пташок. Пояснити, що з ними робити далі. Вчити збирати крихти хліба і насіння для годівничок і підгодовувати пташок; пояснювати, чому взимку пташкам треба допомагати. |
Березень 1-2 тиждень
|
|
14. |
Підтема: «Не сумуйте, гулі» |
Дати дітям можливість відчути, як приємно зробити добру справу - виготовити годівничку для пташок разом із татом. Вчити робити з дорослими годівничку для пташок. Продовжувати збирати крихти і насіння для годівничок; пояснювати, чому пташки потребують узимку допомоги; разом із дорослими виготовляти годівнички. |
3-4 тиждень |
|
15. |
Підтема: «Теплий дім» |
Розповісти дітям, що морозною зимою складно нагріти житло, пояснити, як холод крізь вікна намагається пробратися в дім, і крізь двері. Вчити зачиняти двері-берегти тепло. Продовжувати пояснювати дітям що потрібно щільно зачиняти двері на вулицю; пояснити чому житло має бути теплим; розповісти, як берегти тепло в оселі. |
Квітень 1-2 тиждень
|
|
16. |
Підтема: «Дбайливі господарі і господарочки» |
Розповісти, що вода-дорогоцінність, вода не іграшка, нею не можна бавитися, воду треба берегти, щоб вистачило всім. Відпрацьовувати дії, щоб зберегти воду. Закривати кран після користування водою; пояснювати та показувати, як треба мити руки, щоб витрачати менше води. |
3-4 тиждень
|
|
17. |
Підтема: «Подарунки» |
Розповідати, що щедра природа дарує безліч подарунків. Пояснити, що приємно згодом подивитися на них і пригадати, де ти був, вчити зберігати дарунки природи, демонструвати дітям дбайливе ставлення до дарів природи; пояснювати чому сонце, чисте повітря, вода, рослини є дарами природи. |
Травень 1-2 тиждень
|
|
18. |
Підтема: «Все згодиться» |
Розповісти дітям, скільки в природі всього цікавого! Можна зробити все, що захочеш, вчити виготовляти подарунки та елементарні саморобні іграшки в подарунок; виявляти бажання робити і дарувати саморобні подарунки. |
3-4 тиждень
|
|