«Подорож до лісової галявини»

Про матеріал
Звукова культура: вправлятидітей у вимові шиплячих (ж), (ш), свистячих (с), (з) під час наслідування звуків природи («як пищить комарик?» - «З-з-з», «як шумить трава?» - «Ш-ш-ш» та ін.); домагатися правильної твердої вимови сонорних приголосних (р), (л) під час промовляння заклички; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, увагу, пам’ять;
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Конспект інтегрованого заняття

(безпека життєдіяльності, розвиток мовлення, довкілля)

                                               для дітей молодшої групи

                   «Подорож до лісової галявини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       

 

 

 

                                                                           Молодша «А» група

 вихователь

                                                                             ПопелянецьО.В.

 

 

 

Мета:

Звукова культура: вправлятидітей у вимові шиплячих (ж), (ш), свистячих (с), (з) під час наслідування звуків природи («як пищить комарик?» - «З-з-з», «як шумить трава?» - «Ш-ш-ш» та ін.); домагатися правильної твердої вимови сонорних приголосних (р), (л) під час промовляння заклички; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, увагу, пам’ять;

Словник: збагачувати словник дітей лексикою, що пов’язана з темами «Птахи», «Лісове озеро», «Лісова галявина»; активізувати  вживання у мовленні іменників, що означають назви частин тіла, умови життя, харчування; продовжувати розширювати словник дітей синонімами: стежка – дорога – шлях; закріплювати форми мовленнєвого етикету відповідно до ситуації (привітання, прощання, подяка); привчати дітей говорити спокійно, появляти стриманість, вислуховувати співрозмовника до кінця;

 Лексична компетентність: закріплювати вміння дітей правильно вживати прийменники на, в, у; вчити будувати прості поширенні речення із сполучниками, однорідними членами речення; за допомогою мнемотехнічних таблиць закріплювати вміння узгоджувати слова у реченні, в роді, числі та відмінку; розвивати мовне чуття; формувати безпечну поведінку дітей в природі (біля – озера, під час пожежі в лісі, трудової діяльності – прибирання сміття на галявині); виховувати прагнення робити добрі вчинки, бажання прийти на допомогу, бережливе ставлення до природи, допитливість, спостережливість.

Попередня робота: розучування заклички, вивчення правил безпечної поведінки біля водойми, під час пожежі в лісі, виконання трудових доручень; розгляд  ілюстрацій, читання художніх творів.

Матеріал: макет озера,лісу, галявини; аптечка; мнемо таблиця «Птахи»; сміття (пластикові пляшки, папір); контейнери для сміття; рукавички на кожну дитину; хмаринка; дощик – виготовлений із стрічок; травичка; стежка – викладена із зеленого шнура;

тренажер «нумератор»: «Правила поводження під час пожежі», «Правила поводження біля водойми»;

музичний супровід; ІКТ; аудіо запис (спів птахів, шум дощику, звуки природи, фізкульхвилинка);

жабка; їжачок.

 

 

 

 

 

 

                                                   Хід заняття

Вступна частина.

Вихователь: Діти, давайте привітаємось з нашими гостями, подивіться, скільки їх, завітало до нас. Доброго ранку!

Дитина: Ми гостей усіх вітаємо

                Щастя, миру вам бажаємо!

                Дякуємо,  що завітали

                Посміхніться разом з нами!

Вихователь: Діти, погляньте на екран. До нас на електрону пошту надійшов відео лист. Давайте його переглянемо.(Діти переглядають відео ролик )

Їжачок: Добрий день, діти! Моя галявина на якій я живу захворіла. Була вона гарна та гожа, а тепер на себе не схожа. Траву на ній потоптали, сміття понакидали. Порятуйте мій дім!!!

Вихователь: Малята, допоможемо їжачку!

Діти: Так, допоможемо!

Вихователь: Діти! Сьогодні нас чекає незвичайна подорож, сповнена пригод і цікавих історій. Іти ми будемо стежкою через лісове озерце, повз чарівний ліс і потрапимо до лісової галявини.

Час в дорогу вирушати, не забудемо аптечку з собою взяти: вата, бинт, йод і ліки; бо в дорозі все буває, ми про це не забуваємо.

 

Основна частина.

Вихователь: От же вирушаймо! Лісову галявину шукаймо!

В подорож цікаву дружно ми йдемо лісову галявину знайдемо!

Вихователь: По стежинці разом йшли, до лісового озерця прийшли.

                         Погляньте, діти, ось і лісове озерця.

 

                         Лісове озерце, добре в нього серце

                        Всім дає водиці і звірятку й птиці, дереву, травичці,

                       квіточці й людині тому й не міліє, виблискує, радіє.

Малята, давайте пригадаємо, як слід вести себе біля водойми?

1. До води підходити тільки з дорослими.

2. Пити воду з озера і річки шкідливо для здоров’я.

3. Кидати камінчики і сміття забороняється.

 

Вихователь: Діти, сідайте на купиночки, відпочинемо, помилуємося красою озера та послухаємо звуки природи.

                    Дидактична гра «Відгадай, чия пісенька».

(діти слухають аудіо запис звуків природи, відгадують звук та звуконаслідують його).

Вихователь: Малята, послухайте хтось плаче!?

                                       Виходить жабка, під храмує на одну ніжку.

Що трапилося, жабко.

Жабка: Я стрибала, не дивилася під ніжки, й ніжку поранила, в йти до лікаря боюся.

Вихователь: Малята, що порадимо жабці?

                                  Відповіді дітей.

Вихователь: Сідай, жабко на купиночку ми тобі допоможемо.

Вихователь дістає аптечку, подорожник; перев’язує ніжку жабці.

Жабка: Дякую, вам за допомогу! І я хочу такою розумною як ви стати. Мрію я давно в небі, як птах літати. І багато цікавого про них пізнати. Ви мені допоможіть, про птахів все розкажіть!

Вихователь: Малята багато цікавого знають і з радістю всім розповідають. Про яку пташку ти хотіла б почути?

Жабка: Хочу послухати про лелеку.

(Вихователь виставляє на магнітній дошці схематичне зображення розповіді про птахів: лелека, сорока, лебідь. Діти розповідають про птахів, використовуючи  малюнки – підказки. Після кожної вірної розповіді дітям, пропонується послухати спів птаха).

Вихователь: Жабко, сподобались тобі розповіді наших дітей? На згадку ми хочемо подарувати тобі ось цю аптечку, вона стане тобі в пригоді. Але до лікаря обов’язково треба звернутися.

Жабка: Дякую я вам малята, багато цікавого про птахів пізнала розумнішою я стала. Обережно буду я стрибати, на дорогу поглядати. Бувайте здорові! До зустрічі!

Діти: Бувай здорова! До зустрічі!

Вихователь: Час на далі вирушати, лісову галявину потрібно відшукати.

                     Проводиться фізкультхвилинка з музичним супроводом.

Вихователь: Ось і до лісу ми прийшли.

Здраствуй, ліс, наш милий друже. Ти казковий дивний друже!

Діти, як в лісі гарно гуляти, слухати спів птахів.

Ліс по-різному виглядає в різні пори року. – А зараз, яка пора року?

Погляньте який розкішний килим із квітів і молодої травички розкинувся по землі. Давайте доторкнемося і відчуємо її шовковистість. Погляньте, а на деревах , кущах з’явилися молоденькі листочки! Яка краса!

                                                      Вмикається грам запис.

(Пожежа, пожежа!!! Горить будинок білочки по вулиці Сосновій, 8.Тривога, Тривога!!! Кличемо всіх на допомогу!!!)

Вихователь: Допоможемо погасити пожежу. Давайте покличемо на допомогу дощову хмаринку,щоб вона допомогла погасити пожежу.

Діти: Дощику, дощику, поливай

          Лий, лий, лий!

          На зелені ліси, на молоду травичку

          Ти пожежу загаси, щоб не трапилось біди!

Діти двічі повторюють закличку, і слухають шум дощу. Проводиться релаксаційна вправа «Дощик».

                                         Вмикається грам запис.

(Пожежу, загасили! Всі повинні пам’ятати, що з вогнем не можна грати, будьте завжди обережні!)

Вихователь: Молодці, малята! Ви врятували будиночок білочки. Давайте пригадаємо, як слід поводити себе в лісі під час пожежі.

 

1.Побачив вогонь чи дим скажи дорослим.

2.При пожежі телефонувати 101.

3.Швидко вибиратися із лісу.

 

(Діти пригадують правила використовуючи мнемотехнічний прийом «Нумератор»).

 

Вихователь: Правила ми пригадали, час нам дали вирушати. До лісової галявини поспішати. Їжачок там виглядає, з нетерпінням нас чекає!

                  Діти підходять до галявини, яка засипана сміттям.

Вихователь: Діти, подивіться, як тут брудно!А де ж наш їжачок?

Їжачок, наш дорогенький зустрічай гостей маленьких!

Їжачок: Добрий день мої малята, дорогенькі дошкільнята!

Я вас чекав, на дорогу поглядав. Подивіться моя галявина захворіла! Траву і квіти потоптали, скрізь сміття понакидали! Допоможіть порятувати галявину!

Вихователь: Діти, як ми можемо врятувати галявину?

Діти: Прибрати її.

Вихователь: Малята, давайте пригадаємо, як слід прибирати сміття?

Відповіді дітей.

 

Їжачок: Я, приготував вам рукавички та контейнери для сортування сміття.

 

                           Дидактично-рухлива гра «Збери сміття».

Їжачок: Молодці, малята! Швидко впорались! Моя галявина знову чиста і гарна. Аза це, я приготував вам смачні гостинці. Бувайте здорові! До зустрічі!

 

Заключна частина.

Вихователь: Чистота милує очі. За чисту галявину, збережений ліс нам будуть вдячні всі мешканці лісу.

Діти, а що вам найбільше сподобалось? Запам’яталося?

 

Довго з вами мандрували,

Перешкоди всі здолали

Багато цікавого пізнали

Їжачку допомагали.

Час у групу повертатись і гостинцями пригощатися!

 

Діти з вихователем повертаються до групової кімнати.

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку