Конспект інтегрованого заняття
(безпека життєдіяльності, розвиток мовлення, довкілля)
для дітей молодшої групи
«Подорож до лісової галявини»
Молодша «А» група
вихователь
ПопелянецьО.В.
Мета:
Звукова культура: вправлятидітей у вимові шиплячих (ж), (ш), свистячих (с), (з) під час наслідування звуків природи («як пищить комарик?» - «З-з-з», «як шумить трава?» - «Ш-ш-ш» та ін.); домагатися правильної твердої вимови сонорних приголосних (р), (л) під час промовляння заклички; розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, увагу, пам’ять;
Словник: збагачувати словник дітей лексикою, що пов’язана з темами «Птахи», «Лісове озеро», «Лісова галявина»; активізувати вживання у мовленні іменників, що означають назви частин тіла, умови життя, харчування; продовжувати розширювати словник дітей синонімами: стежка – дорога – шлях; закріплювати форми мовленнєвого етикету відповідно до ситуації (привітання, прощання, подяка); привчати дітей говорити спокійно, появляти стриманість, вислуховувати співрозмовника до кінця;
Лексична компетентність: закріплювати вміння дітей правильно вживати прийменники на, в, у; вчити будувати прості поширенні речення із сполучниками, однорідними членами речення; за допомогою мнемотехнічних таблиць закріплювати вміння узгоджувати слова у реченні, в роді, числі та відмінку; розвивати мовне чуття; формувати безпечну поведінку дітей в природі (біля – озера, під час пожежі в лісі, трудової діяльності – прибирання сміття на галявині); виховувати прагнення робити добрі вчинки, бажання прийти на допомогу, бережливе ставлення до природи, допитливість, спостережливість.
Попередня робота: розучування заклички, вивчення правил безпечної поведінки біля водойми, під час пожежі в лісі, виконання трудових доручень; розгляд ілюстрацій, читання художніх творів.
Матеріал: макет озера,лісу, галявини; аптечка; мнемо таблиця «Птахи»; сміття (пластикові пляшки, папір); контейнери для сміття; рукавички на кожну дитину; хмаринка; дощик – виготовлений із стрічок; травичка; стежка – викладена із зеленого шнура;
тренажер «нумератор»: «Правила поводження під час пожежі», «Правила поводження біля водойми»;
музичний супровід; ІКТ; аудіо запис (спів птахів, шум дощику, звуки природи, фізкульхвилинка);
жабка; їжачок.
Хід заняття
Вступна частина.
Вихователь: Діти, давайте привітаємось з нашими гостями, подивіться, скільки їх, завітало до нас. Доброго ранку!
Дитина: Ми гостей усіх вітаємо
Щастя, миру вам бажаємо!
Дякуємо, що завітали
Посміхніться разом з нами!
Вихователь: Діти, погляньте на екран. До нас на електрону пошту надійшов відео лист. Давайте його переглянемо.(Діти переглядають відео ролик )
Їжачок: Добрий день, діти! Моя галявина на якій я живу захворіла. Була вона гарна та гожа, а тепер на себе не схожа. Траву на ній потоптали, сміття понакидали. Порятуйте мій дім!!!
Вихователь: Малята, допоможемо їжачку!
Діти: Так, допоможемо!
Вихователь: Діти! Сьогодні нас чекає незвичайна подорож, сповнена пригод і цікавих історій. Іти ми будемо стежкою через лісове озерце, повз чарівний ліс і потрапимо до лісової галявини.
Час в дорогу вирушати, не забудемо аптечку з собою взяти: вата, бинт, йод і ліки; бо в дорозі все буває, ми про це не забуваємо.
Основна частина.
Вихователь: От же вирушаймо! Лісову галявину шукаймо!
В подорож цікаву дружно ми йдемо лісову галявину знайдемо!
Вихователь: По стежинці разом йшли, до лісового озерця прийшли.
Погляньте, діти, ось і лісове озерця.
Лісове озерце, добре в нього серце
Всім дає водиці і звірятку й птиці, дереву, травичці,
квіточці й людині тому й не міліє, виблискує, радіє.
Малята, давайте пригадаємо, як слід вести себе біля водойми?
1. До води підходити тільки з дорослими.
2. Пити воду з озера і річки шкідливо для здоров’я.
3. Кидати камінчики і сміття забороняється.
Вихователь: Діти, сідайте на купиночки, відпочинемо, помилуємося красою озера та послухаємо звуки природи.
Дидактична гра «Відгадай, чия пісенька».
(діти слухають аудіо запис звуків природи, відгадують звук та звуконаслідують його).
Вихователь: Малята, послухайте хтось плаче!?
Виходить жабка, під храмує на одну ніжку.
Що трапилося, жабко.
Жабка: Я стрибала, не дивилася під ніжки, й ніжку поранила, в йти до лікаря боюся.
Вихователь: Малята, що порадимо жабці?
Відповіді дітей.
Вихователь: Сідай, жабко на купиночку ми тобі допоможемо.
Вихователь дістає аптечку, подорожник; перев’язує ніжку жабці.
Жабка: Дякую, вам за допомогу! І я хочу такою розумною як ви стати. Мрію я давно в небі, як птах літати. І багато цікавого про них пізнати. Ви мені допоможіть, про птахів все розкажіть!
Вихователь: Малята багато цікавого знають і з радістю всім розповідають. Про яку пташку ти хотіла б почути?
Жабка: Хочу послухати про лелеку.
(Вихователь виставляє на магнітній дошці схематичне зображення розповіді про птахів: лелека, сорока, лебідь. Діти розповідають про птахів, використовуючи малюнки – підказки. Після кожної вірної розповіді дітям, пропонується послухати спів птаха).
Вихователь: Жабко, сподобались тобі розповіді наших дітей? На згадку ми хочемо подарувати тобі ось цю аптечку, вона стане тобі в пригоді. Але до лікаря обов’язково треба звернутися.
Жабка: Дякую я вам малята, багато цікавого про птахів пізнала розумнішою я стала. Обережно буду я стрибати, на дорогу поглядати. Бувайте здорові! До зустрічі!
Діти: Бувай здорова! До зустрічі!
Вихователь: Час на далі вирушати, лісову галявину потрібно відшукати.
Проводиться фізкультхвилинка з музичним супроводом.
Вихователь: Ось і до лісу ми прийшли.
Здраствуй, ліс, наш милий друже. Ти казковий дивний друже!
Діти, як в лісі гарно гуляти, слухати спів птахів.
Ліс по-різному виглядає в різні пори року. – А зараз, яка пора року?
Погляньте який розкішний килим із квітів і молодої травички розкинувся по землі. Давайте доторкнемося і відчуємо її шовковистість. Погляньте, а на деревах , кущах з’явилися молоденькі листочки! Яка краса!
Вмикається грам запис.
(Пожежа, пожежа!!! Горить будинок білочки по вулиці Сосновій, 8.Тривога, Тривога!!! Кличемо всіх на допомогу!!!)
Вихователь: Допоможемо погасити пожежу. Давайте покличемо на допомогу дощову хмаринку,щоб вона допомогла погасити пожежу.
Діти: Дощику, дощику, поливай
Лий, лий, лий!
На зелені ліси, на молоду травичку
Ти пожежу загаси, щоб не трапилось біди!
Діти двічі повторюють закличку, і слухають шум дощу. Проводиться релаксаційна вправа «Дощик».
Вмикається грам запис.
(Пожежу, загасили! Всі повинні пам’ятати, що з вогнем не можна грати, будьте завжди обережні!)
Вихователь: Молодці, малята! Ви врятували будиночок білочки. Давайте пригадаємо, як слід поводити себе в лісі під час пожежі.
1.Побачив вогонь чи дим скажи дорослим.
2.При пожежі телефонувати 101.
3.Швидко вибиратися із лісу.
(Діти пригадують правила використовуючи мнемотехнічний прийом «Нумератор»).
Вихователь: Правила ми пригадали, час нам дали вирушати. До лісової галявини поспішати. Їжачок там виглядає, з нетерпінням нас чекає!
Діти підходять до галявини, яка засипана сміттям.
Вихователь: Діти, подивіться, як тут брудно!А де ж наш їжачок?
Їжачок, наш дорогенький зустрічай гостей маленьких!
Їжачок: Добрий день мої малята, дорогенькі дошкільнята!
Я вас чекав, на дорогу поглядав. Подивіться моя галявина захворіла! Траву і квіти потоптали, скрізь сміття понакидали! Допоможіть порятувати галявину!
Вихователь: Діти, як ми можемо врятувати галявину?
Діти: Прибрати її.
Вихователь: Малята, давайте пригадаємо, як слід прибирати сміття?
Відповіді дітей.
Їжачок: Я, приготував вам рукавички та контейнери для сортування сміття.
Дидактично-рухлива гра «Збери сміття».
Їжачок: Молодці, малята! Швидко впорались! Моя галявина знову чиста і гарна. Аза це, я приготував вам смачні гостинці. Бувайте здорові! До зустрічі!
Заключна частина.
Вихователь: Чистота милує очі. За чисту галявину, збережений ліс нам будуть вдячні всі мешканці лісу.
Діти, а що вам найбільше сподобалось? Запам’яталося?
Довго з вами мандрували,
Перешкоди всі здолали
Багато цікавого пізнали
Їжачку допомагали.
Час у групу повертатись і гостинцями пригощатися!
Діти з вихователем повертаються до групової кімнати.