Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника «Мистецтво» (авт. О. Калініченко, Л. Аристова) Видавничий дім «Освіта», 2020 рік

Про матеріал
№ уроку Дата Зміст уроків з образотворчого мистецтва Зміст уроків з музичного мистецтва І семестр Тема 1. Літні враження 1 Повторення понять: графіка, живопис, скульптура; композиція, композиційний центр СМ: К. Хартлі. Дитинство; Л. Міхіл. Лисиця; А. Беньє. Дівчинка з ромашками; І. Морозова. Світ дитинства; К. Разумов. У дитинстві; Ш. Клігл. Хлопець-скейтбордист ХТД: створення сюжетної композиції про літні враження (улюблені художні матеріали). Колективна робота «Калейдоскоп літніх вражень» П’єса, програмна музика СМ: С. Прокоф’єв. «Прогулянка», «П’ятнашки», «Хода коників» (із циклу «Дитяча музика») ХТД: «Шкільна пісня» (муз. і сл. Н. Май) — розучування
Перегляд файлу

Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника «Мистецтво»

(авт. О. Калініченко, Л. Аристова) Видавничий дім «Освіта», 2020 рік

 

№ уроку

Дата

Зміст уроків

з образотворчого мистецтва

Зміст уроків

з музичного мистецтва

 

 

І семестр

 

 

Тема 1. Літні враження

1

 

Повторення понять: графіка, живопис, скульптура; композиція, композиційний центр

СМ: К. Хартлі. Дитинство; Л. Міхіл. Лисиця; А. Беньє. Дівчинка  з ромашками; І. Морозова. Світ дитинства; К. Разумов. У дитинстві; Ш. Клігл. Хлопець-скейтбордист ХТД: створення сюжетної композиції про літні враження (улюблені художні матеріали). Колективна              робота              «Калейдоскоп              літніх вражень»

П’єса, програмна музика

СМ: С. Прокоф’єв. «Прогулянка»,

«П’ятнашки», «Хода коників» (із  циклу

«Дитяча музика»)

ХТД: «Шкільна пісня» (муз. і сл. Н. Май) — розучування

 

 

Тема 2. Краса народного мистецтва

2

 

Рослинний орнамент, геометричний орнамент,  декоративно-прикладне мистецтво; повторення понять ритм, декор СМ: О. Біла. Лабач (Косів). Скриня; дзбанок

«Банька»; М. Філь. Рушник; вишивки з виставки «Великдень на Жидачівщині»

ХТД: створення геометричного орнаменту у смузі (кольорові олівці, фломастери)

Сопілка, інструментальна музика СМ: Дж. Ласт. Самотній пастух.

Є. Козак М. Корчинський. Співуча сопілка

ХТД: «Шкільна пісня» (муз. і сл. Н. Май)

виконання; вокальна імпровізація М/ф «Світ чекає на відкриття. Сопілка»

 

 

Тема 3. Краса народного мистецтва

3

 

Рослинний орнамент, елементарна стилізація форми, декор як засіб наповнення й збагачення форми

СМ: Є. Варвинська, В. Шкрібляк. Таріль; настінні керамічні тарілки, Закарпаття ХТД: створення рослинного орнаменту в крузі (витинанка, аплікація з кольорового

паперу)

Хота, гітара, кастаньєти, обробка вокальної та інструментальної музики СМ: іспанський народний танець «Хота». Ж. Бізе. Антракт до четвертої дії опери

«Кармен» («Хота»). Сучасний іспанський танець «Хота»

ХТД: «Заяча летка-єнька» (муз. і сл. А. Олєйнікової) — розучування

 

 

Тема 4. Краса народного мистецтва

4

 

Народна іграшка; повторення понять орнамент, візерунок

СМ: К.-У. Ларссон. В гостях у Лялі; С. Тлустий. Півник; Т. Білокрилець. Мотанка-«Берегиня»; М. Пошивайло. Козак з бандурою; Г. та Я. Пошивайло. Коник-свистунець; О. Сойка та О. Когут. Яворівська іграшка

ХТД: ліплення веселого коника із застосуванням декору (пластилін, за

бажанням матеріали для декору)

Троїсті музики

СМ: український народний танець

«Гречаники»; український народний танець «Картопля» («Плескач»)

ХТД: «Заяча летка-єнька» (муз. і сл. А. Олєйнікової) — виконання пісні з рухами

М/ф «Як козаки наречених визволяли» (фрагмент)

М/ф «Буба» (фрагмент)

 

 

Тема 5. Розмаїття кольорів і мелодій

5

 

Колір як засіб образотворчої виразності, споріднені кольори

СМ: картина П.-Р. Моліна. Осінній пейзаж

Динаміка, тривалості нот.

СМ: Л. Фучаджі. Вальс осіннього листя. М. Дремлюга. Лірична пісня


 

 

ХТД: малювання композиції «Кружляє листопад», передача багатства відтінків

осінніх кольорів (гуаш)

(фортепіано)

ХТД: «Веселка» (муз. і сл. Н. Май) —

розучування

 

 

Тема 6. Розмаїття кольорів і мелодій

6

 

Контрастні кольори

СМ: О. Салтанов. Натюрморт з фруктами; Т. Даниленко. Натюрморт;

Хосе Ескофет. Апельсинове дерево

ХТД: створення композиції «Дарунки осені» (акварель)

Динамічні відтінки

СМ: М. Лисенко. Думка-Шумка (фрагменти)

ХТД: «Веселка» (муз. і сл. Н. Май) —

виконання

М/ф «Чарівний горох»

 

 

Тема 7. Розмаїття кольорів і мелодій

7

 

Світлі та темні відтінки кольорів, розбіл та затемнення кольору

СМ: О. Шумакова. М’які іграшки; Тріша Адамс. Світло крізь дерева; М. Сноуден. Зимове море; Х. Беррі. Море; Дж. Аллеман. Хмарне дослідження озера

ХТД: малювання хмар в сонячну або дощову погоду з застосуванням розбілу та затемнення кольорів (гуаш)

Ансамбль, соло, дует, тріо, квартет, квінтет; інструментальна музика

СМ: І. Кореневська. Дощик; О. Білаченко. Осінній ескіз;

А. Дубина. Гуцульська фантазія

ХТД: «Дощик» (муз. А. Мігай, сл. Н. Кулик) — розучування

М/ф «Капітошка»

 

 

Тема 8. Чарівність графіки і вокальної музики

8

 

Засоби виразності графіки

СМ: С. Рібейрон. Дерева, М. Глущенко. Зимовий день

ХТД: створення композиції «Штрихи осені» із застосуванням різноманітних ліній та штрихів, передачею настрою природи за допомогою кольорів (пастель або кольорова крейда)

Влаштування шкільної виставки графічних робіт «Штрихи осені»

Сопрано, альт; колискова

СМ: українська народна пісня «Ой ходить сон» (у вик. Н. Матвієнко, Квітки Цісик); українська народна пісня

«Колискова» (у вик. З. Огнєвич)

ХТД: українська народна пісня «Котику сіренький» в обробці М. Вериківського

— розучування; «Дощик» (муз. А. Мігай, сл. Н. Кулик) — виконання з рухами

М/ф «Колискові світу. Українська»

 

 

Тема 9. Чарівність графіки і вокальної музики

9

 

Лінія горизонту

СМ: В. Ван Гог. Врожай ландшафт; П. Бедзір. Із життя дерев; Н. Хейлі Хатчінсон. Біля озера

ХТД: зображення на одному аркуші двох композицій «Пригоди Вітерця» (у тиху і вітряну погоду) лініями та штрихами (графітні олівці, фломастери)

Соло, дует, тріо, квартет, квінтет; вокальна музика

СМ: пісня «Рідна серцю Україна» (сл. А. Бінцаровської, муз. С. Родько) (у виконанні дуету); українська народна пісня «Ой, у гаю при Дунаю» (у виконанні тріо Мареничів); пісня

«Вітаєм» (сл. і муз. Н. Савка) (у вик. дитячого гурту «Коліжанки»)

ХТД: українська народна пісня «Котику сіренький» в обробці М. Вериківського

— виконання, інструментальна імпровізація на дзвіночках

 

 

Тема 10. Чарівність графіки і вокальної музики

10

 

Уявлення про художній образ

СМ: ошибана «Дівчина із сухоцвітів»; ілюстрація Люсі Флемінг

ХТД: створення образу осені в аплікації з природних матеріалів

Хор; штрихи (легато, стаккато)

СМ: пісня «Квітка-душа» (сл. Д. Гольде, муз. К. Меладзе) (у виконанні Н. Матвієнко, хору)

ХТД: українська народна пісня «Сіяв мужик просо» — розучування

 

 

Тема 11.Веселий зоопарк


11

 

Кругла скульптура, фактура

СМ: C. Чеченов. Верблюд; Дж. Робінсон. Родина бегемотів; Дж. Румеріо. Овечка ХТД: ліплення тварини за вподобанням із застосуванням фактури для надання образу виразності (пластилін)

Колективна робота: спільна композиція

«Веселий зоопарк»

Сюїта

СМ: М. Степаненко. «Бегемот»,

«Мавпи», «Білочка» (із сюїти «Про звірів»)

ХТД: «Левеня» (муз. В. Гребенюка, сл. Н. Іванюка) — розучування

 

 

Тема 12. Веселий зоопарк

12

 

Рельєф, уявлення про барельєф, горельєф СМ: «Дерев’янный слон» (Шрі-Ланка); C. Чеченов. Слон; Дж. Локвуд Кіплінг.

Тоомаї Слони; Ховіц. Кенгуру; Х. Вебер. 12 Зодіакальних тварин. Кролик; А. Уотерхаус. Деталь внутрішньої панелі з теракоти з Природознавчого музею; Я. Мовчан. Заєць; К. Левертон. Заєць

ХТД: створення рельєфу із зображенням тварини — зразок для виготовлення печива «Зоологічне»: «Поважний слон»,

«Кенгуру», «Веселе левеня» (пластилін)

Сюїта, пауза

СМ: К. Сен-Санс. «Кенгуру», «Слон» (із сюїти «Карнавал тварин»)

ХТД: «Левеня» (муз. В. Гребенюка, сл. Н. Іванюка) — виконання

М/ф «Кріт у зоопарку»

 

 

Тема 13. Зимові фантазії

13

 

Уявлення про ахроматичні кольори

СМ: картини в ахроматичних кольорах Ф. Маршалла; японський живопис

ХТД: створення композиції «Зимова фантазія» (гуаш або акварель)

Балет

СМ: С. Прокоф’єв. «Танок із віником»,

«Вальс», «Адажіо» (із балету

«Попелюшка»)

ХТД: «Зимонька-зима» (муз. і сл. А. Мігай) — розучування;

М/ф «Попелюшка» (фрагмент)

 

 

Тема 14. Зимові фантазії

14

 

Об’ємні геометричні форми, контраст форм.

СМ: Ж. Фуке. Введення кайзера Карла IV  в Камбрай; фото замків: в Сюлли-сюр- Луаре, Ліхтенштайн, Ельц, Мойланд, Холсі. ХТД:              виготовлення              казкового              замку              в об’ємі                            (вирізування,                            конструювання              з паперу та інших підручних матеріалів)

Балет; кордебалет; класичний танець, характерний танець

СМ: П. Чайковський. «Танець  Одетти»,

«Танець  маленьких  лебедів»  (із балету

«Лебедине озеро»)

ХТД: «Зимонька-зима» (муз. і сл. А. Мігай) — виконання; ритмічна імпровізація; імпровізація на ДМІ

М/ф «Принцеса-лебідь»

 

 

Тема 15. Зимові фантазії

15

 

Повторення поняття композиція, зображення людини в русі

СМ: Д. Гард. Зимові розваги

ХТД: зображення зимових розваг дітей

(гуаш)

Балет

СМ: П. Чайковський. «Угорський танець», «Неаполітанський танець»,

«Іспанський танець» (із балету

«Лебедине озеро»).

ХТД: «Дзвоники дзвенять (Jingle bells)

(муз. і сл. Дж. П’єрпонта) (фрагмент)

— розучування; вокальна імпровізація М/ф «Барбі і лебедине озеро»

16

 

Урок узагальнення

 

 

Узагальнення. Участь в оформленні

шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів

Узагальнення. Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів

 

 

ІІ семестр


 

 

Тема 16. Секрети жанрів і форм

17

 

Жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний.

СМ: М. Глущенко. Зимовий день; С. Погонін. Качка; Е. Дега. Маленька чотирнадцятирічна танцівниця ХТД: на вибір: портрета друга,

міський/сільський пейзаж або натюрморт із предметів побуту (матеріали на вибір)

Музична форма, одночастинна СМ: Т. Остен. Маленький ельф;

французька народна пісня «Пастух» ХТД: «Що сказало сонце» (муз. Г. Васіної, сл. М. Сингаївського)              розучування

 

 

Тема 17. Секрети жанрів і форм

18

 

Натюрморт; головне і другорядне в композиції, центр композиції

СМ: Дж. Вепхвадзе. Акордеон і музичні інструменти; О. Шумакова. М’які іграшки; А. Дьяченко. Натюрморт із сервізом; Г. Маккормік. Вінтажний посуд

ХТД: створення аплікації «Ранковий натюрморт» із посуду для чаювання

(кольоровий папір)

Музична форма, двочастинна, контраст, куплетна форма; музичний розмір 2/4 СМ: Р. Шуман. Веселий селянин;

П. Чайковський. Шарманщик співає (із циклу «Дитячий альбом»)

ХТД: «Що сказало сонце» (муз. Г. Васіної, сл. М. Сингаївського) — виконання

М/ф «Дитячий альбом»

 

 

Тема 18. Секрети жанрів і форм

19

 

Симетрія, асиметрія. Формати: круглий, овальний, прямокутний, квадратний, трикутний

СМ: М. Приймаченко. Квітка; К. Хартман. Ваза з квітами; А. Вільямс. Біла троянда; В. Житков. Вікно; О. Зарянін. Білі шпалери, чорний посуд; К. Нешкова. Квіти у вазі

ХТД: створення у певному форматі симетричної або асиметричної композиції

«Квіти на підвіконні» (кольорові олівці)

Музична форма, тричастинна.

СМ: М. Лисенко. Експромт ля мінор ХТД: «Нехочуха» (сл. і муз. Н. Савка)

розучування

 

 

Тема 19. Секрети жанрів і форм

20

 

Натюрморт, розташування предметів у просторі, загородження віддалених об’єктів ближчими до спостерігача; розміщення предметів на картинній площині

СМ: У. Тібо. Натюрморти з фруктів, випічки ХТД: зображення натюрморту з улюблених фруктів (гуаш)

Колективна робота: виставка малюнків

«Смачний десерт» у шкільній їдальні

Музична форма, варіації; музичний розмір 3/4

СМ: В.-А. Моцарт. Варіації на тему французької народної пісні «Пастух»; М. Різоль. Варіації на              українські народні теми

ХТД: «Нехочуха» (сл. і муз. Н. Савка)

— виконання

 

 

Тема 20. Портрет і пейзаж

21

 

Портрет, уявлення про різновиди портретів; настрій в портреті

СМ: А. Коцка. Оленка, К. Ларссон. Автопортрет; Б. Хільдер. Маленька дівчинка; Г. Манн. Сімейний портрет чотирьох дітей; Ф. Алексіс де Ласло. Портрет хлопця; К. Перугіні. Портрет Агнеси Феобе Буррі

ХТД: зображення автопортрета (гуаш); передавання в ньому свого настрою Колективна робота: «Моя шкільна родина»

Канон; музичний розмір 4/4

СМ: Д. Кабалевський. Три подружки; В. Подвала. Капризуля

ХТД: українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку» — розучування


 

 

Тема 21. Портрет і пейзаж

22

 

Пейзаж; уявлення про різновиди пейзажу; уявлення про перспективу: зменшення предметів, втрата чіткості зображення, набуття предметами холодних відтінків кольорів з віддаленням до горизонту

СМ: Н. Хатчінсон. Дерева. Місто; Г. Несвадба. Акварельний пейзаж; М. Глущенко. Містечко

ХТД: зображення весняного пейзажу

(акварель, воскові олівці або свічка)

Знаки альтерації

СМ: М. Равель. Гра води

ХТД: українська народна пісня

«Журавель» — розучування;

українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку» — виконання

 

 

Тема 22. Тварини у світі мистецтва

23

 

Анімалістичний жанр, анімалізм, художники-анімалісти

СМ: Дж. Вільямсон. Чапля; Дж. Джонсон- Гудсі. Лисичка; К. Брендерс. Ховрашок; Д. Браун. Лев; фото собак різних порід

ХТД: зображення тварини, яка найбільше подобається (матеріали на вибір)

Симфонія

СМ: П. Чайковський. Cимфонія № 2 до мінор. Четверта частина (фрагмент) ХТД: «Веснянка» (муз. А. Вахнянина, сл. С. Воробкевича) — розучування; українська народна пісня «Журавель» виконання

 

 

Тема 23. Тварини у світі мистецтва

24

 

Уявлення про реалістичне і стилізоване зображення; елементарна стилізація форми. СМ: Х. Хоффманн. Їжак; А. Дюррер.

Заєць; С. Краффа-Корбут. Ілюстрація до книжки; І. Франко. Лис Микита; Є. Козак. Лис Микита; С.Чуркiн. Лис Микита; фото тварин, кадри з мультфільмів

ХТД: створення образу тварини — казкового персонажу, для мультфільму чи театральної вистави (матеріали на вибір)

Мультфільм, мультиплікатор, режисер, композитор.

СМ: М/ф «Лис Микита» (музичні фрагменти) муз. М. Скорика

М/ф «Качині історії» (музична заставка, фрагменти), (муз. М. Мюллера, Р. Джонса)

ХТД: «Малюки» (сл. і муз. Н.Май) — розучування; «Веснянка» (муз. А. Вахнянина, сл. С. Воробкевича) — виконання

 

 

Тема 24. Тварини у світі мистецтва

25

 

Фантастичне зображення; головне і другорядне в композиції

СМ: М. Копилова. Містичні істоти; М. Приймаченко. Друзі — дикі бики і ворони; картини Г. Сігал, Р. Сулейманова, С. Дейджнеаулт з фантастичними тваринами у своєму середовищі

ХТД: зображення фантастичної тварини у її середовищі (акварель або гуаш)

Опера, лібрето; реприза

СМ: М. Лисенко. Опера-казка «Пан Коцький» (фрагменти)

ХТД: «Малюки» (сл. і муз. Н. Май) —

виконання

М/ф «Пан Коцький» (муз. і сл. О. Шевченка)

 

 

Тема 25. Магія театру

26

 

Театральне мистецтво; художник- постановник,  художник-декоратор; художник-костюмер, гример. Бутафорія СМ: фотографії бутафорії

ХТД: виготовлення предмета  бутафорії для однієї з вистав: «Котигорошко»,

«Попелюшка»,   «Білосніжка»,  «Аладдін»,

«Царівна-жаба» (матеріали на вибір)

Мюзикл

СМ: мюзикл «Білосніжка і семеро гномів» (фрагменти) (муз. Ф. Черчилля, Л. Харлайна, П. Дж. Сміта)

М/ф «Білосніжка і семеро гномів» (музичні фрагменти)

ХТД: «Семеро гномів» (сл. і муз. А. Житкевича) — розучування

 

 

Тема 26. Магія театру

27

 

Ляльковий театр; театральна лялька.

СМ:  фотографії  сцен  з  вистав лялькових

театрів   України;   фотографії   ляльок   

Мюзикл

СМ: мюзикл «Аладдін» (фрагменти). (муз. А. Менкена)


 

 

персонажів вистав

ХТД:  виготовлення  театральної  ляльки  

улюбленого театрального героя

(матеріали на вибір)

М/ф «Аладдін» (музична заставка) ХТД: «Семеро гномів» (сл. і муз. А. Житкевича) — виконання

 

 

Тема 27. Зустрічаємо літо

28

 

Порівняння між собою розмірів частин цілого (уявлення про пропорції); повторення понять: скульптура, кругла і рельєф; форма і колір

СМ: Х. Мірзоєв. Бджола; А. Бєлова. Бджілка; пам’ятники бджілці-трудівниці в Тернополі та Манчестері

ХТД: ліплення бджілки (пластилін)

Опера.

СМ: М. Римський-Корсаков. Політ джмеля з опери «Казка про царя Салтана» — в інструментальному і вокальному виконанні

ХТД: «Школа — весела сім’я» (муз. О. Антоняка, сл. А. Орел) — розучування М/ф «Вулик»

 

 

Тема 28. Зустрічаємо літо

29

 

Повторення понять: композиція, декор, ритм СМ: фото святково прикрашених тортів ХТД:              створення              ескізу              оформлення святкового торту (матеріали на вибір) Колективна робота (у групах): проведення гри-конкурсу «Король тортів» на краще

оформлення святкового торта

Кульмінація

СМ: М/ф «Софія Прекрасна» (фрагменти «Гучно грай»; «Ждуть розваги нас»)

ХТД: «Школа — весела сім’я» (муз. О. Антоняка, сл. А. Орел) — виконання; ритмічна імпровізація («боді перкашн»)

 

 

Урок узагальнення

30

 

Узагальнення. Участь в оформленні

шкільного свята.

Узагальнення.

31

 

 Виставка художніх робіт учнів

Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів

32

 

Виставка художніх робіт учнів

Повторення вивченого

33

 

Підсумковий урок

Підсумковий урок

34-35

 

Резервні години

Резервні години

 

 

СМ — сприймання мистецтва.

ХТД — художньо-творча діяльність. М/ф — перегляд мультфільму.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
26 березня
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку