Урок "Інтегрований урок з музичного та образотворчого мистецтв" 3 клас

Про матеріал
Інтегрований урок з музичного та образотворчого мистецтв 3 клас Тема: Зображальні музичні інтонації. Вплив тембру на яскравість інтонації. Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Практична робота « Звірята».
Перегляд файлу

Інтегрований урок з музичного та образотворчого мистецтв

3 клас

Тема: Зображальні  музичні  інтонації. Вплив  тембру  на  яскравість  інтонації. Виражальні можливості  об’ємної  та рельєфної  форми. Передача  основної  форми  будови  тварин  у простих  позах. Практична  робота  « Звірята».

Цілі уроку:

авчальні:  Визначити сутність зображальних інтонацій в музиці ;розкрити взаємозв'язок і взаємодію  музики та образотворчого мистецтва ; ознайомити учнів із матеріалами та інструментами  художника-скульптора, видами скульптур, головними засобами виразності в них об’ємом і рельєфом; надати  пропедевтичні  знання  про  художній  образ; вчити передавати основну  форму будови тіла тварин у простих позах; створення умов для розвитку здібностей цілісного сприйняття образів мистецтва, творчої  ініціативи та фантазії;

-розвивальні:  розвивати слухацьку увагу учнів, уміння  аналізувати, інтерпретувати та виконувати музику; розвивати дитячі вміння сприймати та оцінювати твори мистецтва;  формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, розвивати уяву та фантазію,розвивати дрібну моторику рук;

-виховні: виховувати інтерес  до творів мистецтва, художній смак,  духовно багату особистість.

Очікувані результати :

-учні мають уявлення про зображальну інтонацію музики;ритмічні інтонації;вплив тембру на яскравість інтонації; про форми скульптурного зображення;  просте оздоблення рельєфної форми

-вміють виявляти характерні інтонації музики; створювати прості за характером обьємні  форми скульптури;

-спостерігають, порівнюють твори мистецтв та аналізують;

-виразно виконують пісні, дотримуючись основних правил співу та слухання музики;

дотримуються правил  поведінки у класі, техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

Музичний матеріал: музичне вітання «Пролунав  дзвінок»,фізкультхвилинка «Райдуга»; поспівка   на розігрів гортанки  -р-, на розвиток артикуляції «Акула-каракула»;  пісня Т. Потапенко «Щеня і кошеня», фортепіанна сюїта М.Степаненко „Про звірів”.

Обладнання:  фортепіано, комп’ютер, колонка, телевізор,  підручник «Музичне мистецтво» 3 клас,  караоке-презентація пісні, конструктор «Лего», презентація за темою уроку, картинки звірят, іграшковий мікрофон.

Хід уроку

І. Організаційний момент. 1хв

Вчитель та учні: -Пролунав  дзвінок, почався урок             

 Вчитель:-               Доброго дня, діти

 Учні :-                     Доброго дня , вчителько.

 

 

ІІ.Актуалізація знань. Мотивація. 5 хв

Вчитель -Що, ви бачите  на слайді?

*Відповіді учнів , метод  «Мікрофон»

Слайд 1

Вчитель :-Як можно об’єднати всі ці предмети одним словом?(Скульптура)

Слайд 2
 

 

Вчитель :-Діти, згадайте,будь ласка,  що таке інтонація і що вона виражає(виражає емоції і настрій),

Слайд 3

 

 

 

Слайд 4

Висновок  -Так, людина вкладає в твори свої почуття, будь-то скульптура, картина чи музичний твір.

               - А музика може щось зображати?

ІІІ.Повідомлення теми уроку і визначення задач уроку.

Вчитель: -Діти , як ви думаєте , про що йтиметься на сьогоднішньому уроці?(про скульптуру та інтонації.)

  • Ми сьогодні дізнаємось про зображальну інтонацію музики;про форми скульптурного зображення;  просте оздоблення рельєфної форми;
  •  будемо виявляти характерні інтонації музики; створювати прості за характером обьємні  форми скульптури; спостерігати, порівнювати твори мистецтв та аналізувати;
  • -виразно виконувати пісні; дотримуватись правил поведінки та безпеки.

  IV. ВИКЛАДАННЯ   НОВОГО  НАВЧАЛЬНОГО   МАТЕРІАЛУ  

Бесіда із презентацією.

Вчитель: — Сьогодні ми завітаємо до майстерні скульптора. Вона дуже відрізняється від майстерень живописця та графіка — тому, що роботи, створені вправними руками скульптора, на відміну від живописних та графічних творів, є об'ємними.

Так само, як графік та живописець, скульптор має багато цікавих різноманітних матеріалів та інструментів для створення справжніх творів мистецтва.

-Які саме матеріали використовує скульптор для своїх робіт?

Слайд 5

*Відповіді учнів.

 

 

Вчитель : -Але скульптури з цих матеріалів не довговічні,  тому скульптори  звертаються до твердішого, більш довговічного матеріалу — дерева, каменя  чи металу

Слайд 6

Вчитель: -скульптури  бувають  об’ємної  та рельєфної форм. Об’ємну скульптуру можна розглядати з різних сторін, а рельєфна форма розміщена на площині.

Слайд 7

Вчитель: -Діти, а з якого ще матеріалу можна створювати скульптури?(Із цеглинок «лего»)

Слайд 8

 

 - Сьогодні ми будемо створювати об’ємну скульптуру із  «Лего».

- А от які скульптури ми будемо створювати вам підкаже музика.

V. Робота в групах

А зараз ми поділимось на групи і будемо працювати над скульптурами звірят.

Поділ на групи за малюнками звірят. Діти по черзі дістають із торбинки  картинки звірят  та розходяться по групам  ( на партах вже лежать малюнки звірів ).

 

1.Робота над музичним твором. 7хв

Завдання: Прослухати музичний твір.Проаналізувати.Кожна група буде працювати із своїм звірятком .

Слухання ,перегляд та  аналіз  фортепіанної сюїти  М.Степаненко „Про звірів” по черзі

«Бегемот», «Дельфин», «Черепаха», «Білочка» 

Питання для обговорення :

  • Якими інтонаціями  передано образ  тварини?
  • Які темпи використано?(помірний, швидкий)
  • Як тембр  звучання кожного твору відтворює образ звірятка?

Слайд 9

Висновок : - Так якими  інтонаціями  було передано образи  тварин? (зображальними)

Оцінювання роботи груп.

Фізкультхвилинка 1хв 30с

Відео «Райдуга» 

2.Робота над скульптурою тварин, зображених у музичному творі 10 хв

Завдання:

Вчитель: - Кожній групі треба створити об’ємну скульптуру  свого звірятка ,художньо оформити використовуючи рельєфну форму на пластинах «лего», та презентувати свій витвір мистецтва .

Оцінювання робіт.

Виставка робіт, фото

-А щоб наш урок був дійсно музичним ми зараз поспіваємо.

VІ.Співи.  15 хв

1.Підготовка голосу до співів:

*Дихальні вправи: подих-видих із звуком –с- до закінчення повітря, подих –видих із звуком- ш- до закінчення повітря.

Вправа «Їжачок» - подих – уривчастий видих із звуком –ш-

 

*Розігрів гортані:

Поспівка на звук-р-

Поспівка «Акула-каракула», звукоряд зверху в  низ і навпаки.

Розучування пісні Т. Потапенко «Щеня і кошеня»,

1. Прослуховування МР3 плюс 

2. Аналіз змісту пісні, проставляння інтонаційних наголосів у  тексті .

3. Артикуляційна вправа. Читання тексту пісні караоке беззвучно відкриваючи широко  рота .

4. Метод закритого вуха. Діти закривають рукою одне вухо і співають вголос,  читаючи караоке.

VІI.Рефлексія 5 хв

-Що нового ви дізнались на уроці?

Я дізнався про…..

- Чого ви навчились на уроці?

Я навчився ….

Я вмію  ….

-Висловіть  власні емоціі щодо  уроку.

(Треба викласти із кубиків лего квітку. Червоний колір-поганий настрій. Жовтий колір стримуюсь. Зелений колір – гарний настрій).

VІІI.Прощання.  30 с.

  • Діти, дякую вам за урок

Поспівка

Вчитель та учні: -Пролунав дзвінок, закінчився урок             

 Вчитель:-               Пощавайте, діти

 Учні :-                     Прощавайте, вчителько .

 

 

 

 

C:\Users\дом\Desktop\1354362_belochka-kartinki-dlya-detei.jpgC:\Users\дом\Desktop\depositphotos_7931729-stock-illustration-cheerful-dolphin.jpgC:\Users\дом\Desktop\12152572-Funny-turtle--Stock-Photo.jpgC:\Users\дом\Desktop\1087413.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
4541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку