Інтегрований урок з музичного та образотворчого мистецтв
3 клас
Тема: Зображальні музичні інтонації. Вплив тембру на яскравість інтонації. Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Практична робота « Звірята».
Цілі уроку:
-навчальні: Визначити сутність зображальних інтонацій в музиці ;розкрити взаємозв'язок і взаємодію музики та образотворчого мистецтва ; ознайомити учнів із матеріалами та інструментами художника-скульптора, видами скульптур, головними засобами виразності в них об’ємом і рельєфом; надати пропедевтичні знання про художній образ; вчити передавати основну форму будови тіла тварин у простих позах; створення умов для розвитку здібностей цілісного сприйняття образів мистецтва, творчої ініціативи та фантазії;
-розвивальні: розвивати слухацьку увагу учнів, уміння аналізувати, інтерпретувати та виконувати музику; розвивати дитячі вміння сприймати та оцінювати твори мистецтва; формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів, розвивати уяву та фантазію,розвивати дрібну моторику рук;
-виховні: виховувати інтерес до творів мистецтва, художній смак, духовно багату особистість.
Очікувані результати :
-учні мають уявлення про зображальну інтонацію музики;ритмічні інтонації;вплив тембру на яскравість інтонації; про форми скульптурного зображення; просте оздоблення рельєфної форми
-вміють виявляти характерні інтонації музики; створювати прості за характером обьємні форми скульптури;
-спостерігають, порівнюють твори мистецтв та аналізують;
-виразно виконують пісні, дотримуючись основних правил співу та слухання музики;
дотримуються правил поведінки у класі, техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.
Музичний матеріал: музичне вітання «Пролунав дзвінок»,фізкультхвилинка «Райдуга»; поспівка на розігрів гортанки -р-, на розвиток артикуляції «Акула-каракула»; пісня Т. Потапенко «Щеня і кошеня», фортепіанна сюїта М.Степаненко „Про звірів”.
Обладнання: фортепіано, комп’ютер, колонка, телевізор, підручник «Музичне мистецтво» 3 клас, караоке-презентація пісні, конструктор «Лего», презентація за темою уроку, картинки звірят, іграшковий мікрофон.
Хід уроку
І. Організаційний момент. 1хв
Вчитель та учні: -Пролунав дзвінок, почався урок
Вчитель:- Доброго дня, діти
Учні :- Доброго дня , вчителько.
ІІ.Актуалізація знань. Мотивація. 5 хв
Вчитель -Що, ви бачите на слайді?
*Відповіді учнів , метод «Мікрофон»
Слайд 1
Вчитель :-Як можно об’єднати всі ці предмети одним словом?(Скульптура)
Слайд 2
Вчитель :-Діти, згадайте,будь ласка, що таке інтонація і що вона виражає(виражає емоції і настрій),
Слайд 3
Слайд 4
Висновок -Так, людина вкладає в твори свої почуття, будь-то скульптура, картина чи музичний твір.
- А музика може щось зображати?
ІІІ.Повідомлення теми уроку і визначення задач уроку.
Вчитель: -Діти , як ви думаєте , про що йтиметься на сьогоднішньому уроці?(про скульптуру та інтонації.)
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Бесіда із презентацією.
Вчитель: — Сьогодні ми завітаємо до майстерні скульптора. Вона дуже відрізняється від майстерень живописця та графіка — тому, що роботи, створені вправними руками скульптора, на відміну від живописних та графічних творів, є об'ємними.
Так само, як графік та живописець, скульптор має багато цікавих різноманітних матеріалів та інструментів для створення справжніх творів мистецтва.
-Які саме матеріали використовує скульптор для своїх робіт?
Слайд 5
*Відповіді учнів.
Вчитель : -Але скульптури з цих матеріалів не довговічні, тому скульптори звертаються до твердішого, більш довговічного матеріалу — дерева, каменя чи металу
Слайд 6
Вчитель: -скульптури бувають об’ємної та рельєфної форм. Об’ємну скульптуру можна розглядати з різних сторін, а рельєфна форма розміщена на площині.
Слайд 7
Вчитель: -Діти, а з якого ще матеріалу можна створювати скульптури?(Із цеглинок «лего»)
Слайд 8
- Сьогодні ми будемо створювати об’ємну скульптуру із «Лего».
- А от які скульптури ми будемо створювати вам підкаже музика.
V. Робота в групах
А зараз ми поділимось на групи і будемо працювати над скульптурами звірят.
Поділ на групи за малюнками звірят. Діти по черзі дістають із торбинки картинки звірят та розходяться по групам ( на партах вже лежать малюнки звірів ).
1.Робота над музичним твором. 7хв
Завдання: Прослухати музичний твір.Проаналізувати.Кожна група буде працювати із своїм звірятком .
Слухання ,перегляд та аналіз фортепіанної сюїти М.Степаненко „Про звірів” по черзі
«Бегемот», «Дельфин», «Черепаха», «Білочка»
Питання для обговорення :
Слайд 9
Висновок : - Так якими інтонаціями було передано образи тварин? (зображальними)
Оцінювання роботи груп.
Фізкультхвилинка 1хв 30с
Відео «Райдуга»
2.Робота над скульптурою тварин, зображених у музичному творі 10 хв
Завдання:
Вчитель: - Кожній групі треба створити об’ємну скульптуру свого звірятка ,художньо оформити використовуючи рельєфну форму на пластинах «лего», та презентувати свій витвір мистецтва .
Оцінювання робіт.
Виставка робіт, фото
-А щоб наш урок був дійсно музичним ми зараз поспіваємо.
VІ.Співи. 15 хв
1.Підготовка голосу до співів:
*Дихальні вправи: подих-видих із звуком –с- до закінчення повітря, подих –видих із звуком- ш- до закінчення повітря.
Вправа «Їжачок» - подих – уривчастий видих із звуком –ш-
*Розігрів гортані:
Поспівка на звук-р-
Поспівка «Акула-каракула», звукоряд зверху в низ і навпаки.
Розучування пісні Т. Потапенко «Щеня і кошеня»,
1. Прослуховування МР3 плюс
2. Аналіз змісту пісні, проставляння інтонаційних наголосів у тексті .
3. Артикуляційна вправа. Читання тексту пісні караоке беззвучно відкриваючи широко рота .
4. Метод закритого вуха. Діти закривають рукою одне вухо і співають вголос, читаючи караоке.
VІI.Рефлексія 5 хв
-Що нового ви дізнались на уроці?
Я дізнався про…..
- Чого ви навчились на уроці?
Я навчився ….
Я вмію ….
-Висловіть власні емоціі щодо уроку.
(Треба викласти із кубиків лего квітку. Червоний колір-поганий настрій. Жовтий колір стримуюсь. Зелений колір – гарний настрій).
VІІI.Прощання. 30 с.
Поспівка
Вчитель та учні: -Пролунав дзвінок, закінчився урок
Вчитель:- Пощавайте, діти
Учні :- Прощавайте, вчителько .