Розробка уроку. "Натюрморт. Осінній букет"

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттями «лінія зламу», «ракурс», «світлотінь»; навчити учнів передавати характерні особливості будови та просторові зміни форми квітки, що зображується в різних ракурсах; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, творчу уяву та фантазію учнів, стимулювати розвиток допитливості; виховувати цікавість і любов до мистецтва.
Перегляд файлу

«Образотворче мистецтво, 3 клас»

Тема уроку: Зображення на площині. Виражальні особливості кольору та передача характерних особливостей силуетної форми та просторових змін форми квітки, що зображується в різних ракурсах під час виконання натюрморту за уявою "Осінній букет".

Мета і завдання:

           ознайомити учнів із поняттями «лінія зламу», «ракурс», «світлотінь»;

          навчити учнів передавати характерні особливості будови та просторові зміни форми квітки, що зображується в різних ракурсах; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, творчу уяву та фантазію учнів, стимулювати розвиток допитливості; виховувати цікавість і любов до мистецтва.

          

Обладнання:

     для вчителя: круг із картону, репродукції, малюнки вчителя на дошці та на папері тощо;

        для учня: папір, олівець, фарби.

Хід уроку

 І.Організаційна частина.

                 Щоб урок минув не марно,  працювати треба гарно.

                 Друзі, гуртом посміхнемось, до роботи всі візьмемось.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-          Сьогодні ми з вами поринемо у світ мистецтва який є загадковим.

-          А де знаходиться цей світ? Так, він щодня разом з нами, серед нас. Нас оточують різні кольори, природа, будівлі, малюнки, картини. Та сьогодні стежинка мистецтва поведе нас до …. Дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:             Фрукти, овочі та ваза,

                        Кожен з вас побачить зразу

                         В чому річ і в чому суть,

                          Як картину цю зовуть?    (натюрморт) .

На уроці ми дізнаємося: що таке натюрморт, навчимося зображувати світлотінь,

 ознайомимося зі словом “ракурс”

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Пояснення нового матеріалу 

1. Емоційне налаштування

- Діти, заплющіть на хвилинку оченята. Уявіть себе серед квітучого лугу, поруч ніжно-білих ромашок, принишклих дзвіночків, голубооких незабудок, серед колосся, стиглого жита. Вдихніть їх ніжний запашний аромат.

 - Які почуття у вас виникли?

  1. Розповідь про творчість Катерини  Білокур

- Сьогодні ми будемо говорити про квіти, ми будемо малювати квіти, бо без них життя було б тільки чорно-біле. Але спочатку я хочу познайомити вас з творчістю талановитої художниці Катерини Василівни Білокур. Ви вже, мабуть чули про неї, бачили її картини?

- А от деякі люди, потрапивши в полон квітів, відчували на своїх щоках сльози. Але це були щирі сльози радості і щастя. До числа таких людей належить і Катерина Василівна Білокур (показую портрет) - видатна українська художниця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ви бачите перед собою лише незначну часточку тої незрівняної краси, яку створила своєю рукою ця незвична жінка.

 

 

 

 

 

 

 

- Який настрій викликликає у вас ця картина ?

- Чи подобається вам ця картина?

 - Що розташовано на передньому плані?

  - Який настрій викликали у вас ці кольори?

  1. Пояснення терміну «Натюрморт»

- Натюрморт як жанр сформувався в Голландії у ХVII ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Споглядаючи твори мистецтва  голландського художника ви, мабуть, помітили, що предмети, які зображені на площині, виглядають або сприймаються нами як об’ємні? Як же досягається такий ефект?   Кожен із об’єктів, що оточують нас, мають світлову частину, тінь, півтінь, рефлекс, блік, власну та подаючу тіні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-До якого жанру належить картина голландського художника?

Натюрморт - жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню неживих предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ракурс - це зображення предмета на площині з певної точки зору з перспективним скороченням віддалених від глядача частин.

Учитель демонструє візуальні зміни кола в еліпсоподібні форми, використовуючи

для наочності круг із картону.

Світлотінь - розподіл різних за яскравістю кольорів або відтінків одного кольору, що дають можливість передати об'ємність предмета

  1. Педагогічний малюнок.

1)   Визначення композиційного центру .

2)    Визначення розміщення лінії зламу та її зображення.

        Визначення простих геометричних форм з яких складається основне зображення

натюрморту.

         Контурне рішення зображення з врахування його ракурсу.

        Колірне рішення з виявленням форми світлотінню.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  1. Повторення правил малювання фарбами, олівцем.

 У мене в руках  фарби та олівці.

-          Діти, пригадайте правила малювання фарбами і олівцем.

Учитель: Щоб гарно малювати,

  Не достатньо фарби знати.

  Потрібно ще на правила

  Художникам зважати.

 

Учень: Пензлик в фарбу опускай,

  Але очей йому не заливай,

  Щоб він бачив, що робити,

  Як лягати на папір, де водити.

  Ти йому допомагай,

  Лагідно в руках тримай.

 

Учень: Якщо захочеш малювати,

  Не забудь серветку взяти.

  Пензлик у воді ти вимивай.

  І об серветку витирай.

  Тоді любі наші фарби

  Будуть завжди різнобарвні.

  Кожна в хатці своїй буде лишатись

  І на тебе не ображатись.

 

Учень : Ми поважаємо простого олівця,

  Непосидючого трудягу-молодця.

  Але ж як добре, коли є в руці

  Яскраві, кольорові олівці.

 

Учень :Олівець-малювець

  Гарний хлопець-молодець

  Дуже любить малювати,

  Все довкола фарбувати.

  Ти його в руках тримай

  Але знай і пам’ятай:

  Не можна сильно натискати,

  Щоб стержня часом не зламати.

 

  1. Вправи на розвиток дрібної моторики руки та фантазії

 III. Практична робота.

VI. Фізкультхвилинка.

Зупиняємо урок – робимо зарядку.
Руки – вгору, руки – вниз,
Все у нас в порядку.
Руки в боки – нахиляйся,
Наче маятник, хитайся.
За хвилину відпочили
І за парти знову сіли.

    Вчитель пропонує учням в  зобразити коло в декількох ракурсах (еліпсоподібні форми)

 - Давайте, діти, і ми повернемося до царства квітів. (Продовження практичної роботи.)

      

     V. Підсумок уроку.

  1. Тестові завдання з теми.

1)             Зображення предмета на площині з певної точки зору з перспективним скороченням віддалених від глядача частин - це:

 

а) стилізація; б)ракурс; в)перспектива.

 

2)Жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню неживих предметів

а)портрет;  б)пейзаж: в)натюрморт.

3)Країна в якій у XVII ст. сформувався жанр натюрморту:

а)Голандія; б)Україна;  в) Франція.

1.Перегляд і демонстрування дитячих робіт.

                 2.Рефлексія

Хто старався на уроці.
Той, звичайно, молодець.

-          Діти, ви справді дуже гарно, наполегливо і натхненно працювали на уроці і тому заслужили найкращі слова подяки.
 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 травня
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку