Орієнтовне календарно- тематичне плануванння з української мови та читання для 3 класу ЗЗСО, за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко
та підручником «Українська мова та читання» для 3 класу
( автори І. Большакова , М. Пристінська ) і додатковим підручником: Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах серії « Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Довидання. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. – 160с.
І-ий семестр (7 годин на тиждень: 3,5 год укр. мови і 3,5 год літ. читання)
Дата/ номер |
Тема уроку |
Примітка |
Дата/ номер |
Тема уроку |
Примітка |
|||
Українська мова |
Літературне читання |
|||||||
РОЗДІЛ1. МОВА І МОВЛЕННЯ |
||||||||
1-ий тиждень |
||||||||
1. |
Я вивчаю українську мову. Письмо для себе. |
|
1. |
Художній текст. Повчальні історії. Вчимося слухати й розуміти текст. «Першокласник» (за М. Дуриковою). |
|
|||
2. |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Види речень. |
|
|
|
|
|||
2- ий тиждень |
||||||||
3. |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Головні слова в реченні. |
|
2. |
Науково- популярний текст. Навчання ровесників в інших країнах. «Які школи є у світі» ( за матеріалами інтернет- джерел). |
|
|||
4. |
Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення. Я спілкуюся. |
|
3. |
Пісенний текст. Тіна Кароль «Україна – це ти». |
|
|||
5. |
Мова і мовлення. Стилі мовлення. Я спілкуюся. |
|
4. |
Добір заголовку до тексту. «Вирішив Назар у бібліотеці книжку взяти…»( за матеріалами інтернет- джерел).
|
|
|||
|
|
|
5 |
Позакласне читання. Вірші, прислів’я та скоромовки про українську мову . Вивчення напам’ять. |
|
|||
3 –ій тиждень |
||||||||
6. |
Культура мовлення. Слова- паразити. Редагування діалогу. |
|
6.
|
Культура мовлення. Навчальний переказ. «Слова-паразити» ( за матеріалами інтернет- джерел).
|
|
|||
7. |
Культура спілкування. Слова ввічливості. Правопис слів. Правила етикету. |
|
7. |
Етикет, нетикет. Медіавіконце: українські мультфільми про етикет.
|
|
|||
8. |
Усне мовлення. Діалог |
|
8. |
Культура мовлення. Навчальний переказ. «Слова-паразити» ( за матеріалами інтернет- джерел). |
|
|||
9. |
Розвиток мовлення. Усний виступ. Розповідаю про літній відпочинок. |
|
- |
|
|
|||
4-ий тиждень |
|
|||||||
10. |
Усне мовлення. Звертання. Розділові знаки при звертаннях. Письмо для себе. |
|
9. |
Тема і головна думка. Г.Бойко «Як я вчора виступав» . Читання напам’ять. |
|
|||
11. |
Усне мовлення. Монолог. Звертання. Навчаюсь розпізнавати звертання, правильно вживати їх. |
|
10. |
Дитячі вірші. Рима. О. Кротюк «Різдвяні гостинці», «Упертий цапок» та ін. |
|
|||
12. |
Складові усного виступу. Письмо для себе. |
|
11. |
Шукаємо інформацію в інтернеті та інших джерелах на задану тему. Навчальне аудіювання. |
|
|||
|
|
|
12. |
Позакласне читання. Твори про почуття дітей та їх захоплення. Вірші Грицька Бойка. |
|
|||
5-ий тиждень |
||||||||
13. |
Писемне мовлення. Культура писемного мовлення. |
|
13. |
Які бувають бібліотеки? Онлайн- бібліотеки. Роди літератури. «Такі різні бібліотеки» ( за матеріалами інтернет- джерел)
|
|
|||
14. |
Спостереження за роллю абзаців у тексті. Навчаюсь ділити текст на абзаци. |
|
14. |
Які бувають книги? Відгук та анотація . Оповідання. Аналіз тексту. Характеристика персонажа. «Матильда» (уривок, скорочено) (за Р.Далом) |
|
|||
15. |
Я вибираю книгу. Редагуємо. |
|
15. |
Оповідання. Аналіз тексту. Характеристика персонажа. «Матильда» (уривок, скорочено) (за Р.Далом)(продовження) |
|
|||
16. |
Розвиток мовлення. Анотація до улюбленої книги. |
|
- |
|
|
|||
6-ий тиждень |
||||||||
17. |
Підсумок за темою. Що я знаю/умію? |
|
16. |
Діагностувальна робота. |
|
|||
18. |
Діагностувальна робота. |
|
17. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти. |
|
|||
19. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти. |
|
18. |
Книжка – найкращий винахід людства. Перегляд відео « Як твориться книга». |
|
|||
- |
|
|
19. |
Позакласне читання. Твори українських письменників про книги. |
|
|||
РОЗДІЛ2. ЗВУКИ І БУКВИ. |
|||||
7-ий тиждень |
|||||
20. |
Звуки і букви. Звуко – буквений аналіз слів. |
|
20. |
Усна народна творчість. Загадка. Скоромовка. Лічилка. Вивчення напам’ять. |
|
21. |
Наголос. Наголошені і ненаголошені склади. Правильно говорю. Робота з орфоепічним словником. |
|
21 |
Авторська казка. Усний стислий переказ . К. Єгорушкіна «Цятки і плямки». |
|
22. |
Наголос. Наголошені і ненаголошені голосні . Робота з орфографічним словником. Правильно пишу. |
|
22 |
Авторська казка. Який буває переказ тексту? Вибірковий переказ (за К. Єгорушкіною). |
|
23. |
Розвиток мовлення. Письмовий переказ. В.Сухомлинський « Покинуте кошеня». |
|
- |
|
|
8 -ий тиждень |
|||||
24. |
Наголос. Наголошені і ненаголошені голосні е, и. Навчальний діалог. |
|
23. |
Авторська казка. Уривки з казки. Читання в особах (за К.Єгорушкіною). |
|
25. |
Чергування голосних у коренях слів. Складання речень.
|
|
24. |
Які бувають захоплення у дітей? План тексту. Стислий переказ . О. Лущевська «Шашки». |
|
26. |
Приголосні тверді, м’які, пом’якшені. Позначення твердості і м’якості на письмі . |
|
25. |
Які бувають захоплення у дітей? Стислий переказ . О. Лущевська «Шашки»(продовження). |
|
- |
|
|
26. |
Робота з дитячою книжкою. Усна народна творчість. Загадки. |
|
9-ий тиждень |
|||||
27. |
Дзвінкі та глухі приголосні. Звуко – буквений аналіз слів.
|
|
27. |
Авторська казка. План тексту. Докладний переказ .Ю. Ярмиш «Трамвай і щиглик» . |
|
28. |
Чергування приголосних. Письмо для себе.
|
|
28. |
Авторська казка. План тексту. Докладний переказ .Ю. Ярмиш «Трамвай і щиглик» (продовження). |
|
29. |
Підсумок за темою «Звуки і букви». Що я знаю/ умію. Самостійна робота. |
|
29. |
Досліджуємо текст. Повчальне оповідання. З. Живка «Добре вдома». |
|
30. |
Розвиток мовлення. Малюю словами осінь. |
|
- |
|
|
10-ий тиждень |
|||||
РОЗДІЛ 3. СЛОВО. ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. |
|||||
31. |
Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова . Робота з тлумачним словником. Письмо для себе. |
|
30. |
Досліджуємо текст. Оповідання – загадка. Т. Щербаченко «Смугастик». |
|
32. |
Власне українські слова та слова з інших мов. Робота з сучасним словником іншомовних слів. |
|
31. |
Вірші із книжки. Збірка віршів. Ю.Бедрик «Чай», « Був день народження колись…». |
|
33. |
Омоніми і багатозначні слова. Складання речень. Письмо для себе. |
|
32. |
Пригоди лісових мешканців. І Андрусяк «Третій сніг» (уривок). |
|
- |
|
|
33. |
Позакласне читання. Вірші Юрка Бедрика із книжки «Снюсь-нюсь-нюсь». |
|
|
11-ий тиждень |
||||||
34. |
Пряме і переносне значення слів. |
|
34. |
Народна легенда. Тема. Головна думка. Проблема. «Кам’яна голова» (українська легенда).Народна героїко- фантастична казка. Читання в особах. «Котигорошко» (українська народна казка) |
|
|
35. |
Близькі за значенням слова -синоніми. Навчаюся користуватися словником синонімів. |
|
35. |
Українські народні казки. Казка про тварин. Складання плану казки. Переказування за планом. «Пан Коцький» (українська народна казка). |
|
|
36. |
Протилежні за значенням слова -антоніми. Навчаюся користуватися словником антонімів. |
|
36. |
Українська героїко- фантастична казка. Читання в особах. «Котигорошко» (українська народна казка). |
|
|
37. |
Розвиток мовлення. Складаю розповідь за коміксом. |
|
|
|
|
|
12 –ий тиждень |
||||||
38. |
Підсумок за темою. Що я знаю/ умію. |
|
37. |
Богатирі як головні персонажі казки. Читання в особах. «Котигорошко» (українська народна казка)(продовження).
|
|
|
39. |
Діагностувальна робота. |
|
38. |
Діагностувальна робота.
|
|
|
40. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти. |
|
39. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти. |
|
|
|
|
|
40. |
Позакласне читання. Чарівний світ казки. «Кривенька качечка». |
|
|
РОЗДІЛ 4. СЛОВО. БУДОВА СЛОВА |
||||||
13-ий тиждень |
||||||
41. |
Будова слова. Закінчення слова. Навчаюся визначати нульове закінчення. |
|
41. |
Авторська казка. Тема і головна думка. Стислий переказ. Зірка Мезантюк «Каша». |
|
|
42. |
Розрізняю форми слова і споріднені слова. Письмо для себе. Редагуємо. |
|
42. |
Авторська казка. Казочки – куцохвостики. Тема. Зірка Мезантюк «Український прапор». |
|
|
43. |
Основа слова. Частини основи. Навчаюсь визначати основу слова. |
|
43. |
Казка у віршованій формі. Художні засоби . Л. Українка «Казка про Оха-чародія» . |
|
|
44. |
Розвиток мовлення. Розповідаю про пікнік. |
|
|
|
|
|
|
||||||
14-ий тиждень |
||||||
45. |
Корінь слова. Споріднені слова. Утворення слів. Складання речень. |
|
44. |
Авторські віршовані казки. Ставлення автора до персонажа. Л. Відута «У царстві лева». |
|
46. |
Чергування голосних приголосних звуків у коренях слів. Письмо для себе. |
|
45. |
Здійсниться все. Досліджуємо текст. Характеристика головного героя. Г. Ткачук « Гойдалка під кленом».
|
|
47. |
Ненаголошені е, и в коренях слів. Орфограма. Звуко – буквений аналіз слів. |
|
46. |
Звідки походять назви тварин? Літературна казка. Характеристика головного героя. І. Роздобудько «Дикі образи дикобраза». |
|
|
|
|
47. |
Позакласне читання. Легенди про походження назв рослин. |
|
15-ий тиждень |
|||||
48. |
Префікс. Утворення слів за допомогою префіксів. |
|
48. |
Вірш. Ритм і рима. Тема і головна думка .Г. Фалькович «Все, що звечора наснилося» . Читання напам’ять.
|
|
49. |
Префікси і прийменники. Розрізняю префікси і службові слова.
|
|
49. |
Казка про життєву історію. Складання плану. Вибірковий переказ .Н. Найдич "Василь Тимофійович мандрує» (уривок) |
|
50. |
Вимова і правопис слів із префіксами роз-, без-. Утворення слів. |
|
50. |
Казка про життєву історію. Складання плану. Вибірковий переказ .Н. Найдич "Василь Тимофійович мандрує» (уривок) |
|
51. |
Правопис слів із префіксами з-, с-. Складання словосполучень і речень. |
|
|
|
|
16-ий тиждень |
|||||
52. |
Апостроф після префіксів. |
|
51. |
Байка. Мораль. Читання в особах. Езоп «Лисиця і ворона» .
|
|
53. |
Суфікс. Утворення нових слів. Розбір слів за будовою. |
|
52. |
Читання в особах . Характеристика персонажів. Театралізація. Л. Глібов «Ґава і лисиця» . |
|
54. |
Діагностувальна робота . |
|
53. |
Діагностувальна робота.
|
|
55. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти. |
|
54. |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей здобувачів освіти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|