Орієнтовне календарно- тематичне плануванння з української мови та читання для 3 класу ЗЗСО, за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко,
та підручником «Українська мова та читання» для 3 класу
( автори І. Большакова , М. Пристінська ) і додатковим підручником: Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах серії « Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Довидання. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. – 160с.
ІІ семестр, 20 тижнів
Дата/ номер |
Тема уроку |
|
Дата/ номер |
Тема уроку |
|
||
Українська мова |
Примітка |
Літературне читання |
Примітка |
||||
РОЗДІЛ5. СЛОВО.ЧАСТИНИМОВИ |
|||||||
16-ий тиждень |
|||||||
54 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. |
|
55 |
Поезія Г. Фальковича. Г. Фалькович « Загадка про того, хто ходить пішки». Дискусія за темою « Чи добре, коли йде дощ?». Вивчення напам’ять. |
|
||
55 |
Самостійні та службові частини мови. Розрізнення частин мови. |
|
56 |
Ритм. Рима. Авторське бачення. Г Фалькович «Грип». |
|
||
56 |
Поняття про іменник. Іменники, які називають істот і неістот. Складання списків іменників за темами. |
|
57 |
Гумористичні вірші. Тема і головна думка. Г. Фалькович « Колискова колискова», « Корова спекла коровай», « Примостився міст до міста». |
|
||
57 |
Розвиток мовлення. Письмовий переказ тексту «Пригода» |
|
|
|
|
||
17 –ий тиждень |
|||||||
58
|
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках. Правопис власних іменників. |
|
58
|
Байка. І. Франко « Байка про байку. Частина 1» (скорочено) . Читання тексту за особами. |
|
||
59
|
Змінювання іменників за числами. Однина і множина. |
|
59
|
Оповідання. « Як Катруся хотіла вчитися» ( скорочено) ( за І. Роздобудько). Визначення головної думки тексту. Стислий переказ оповідання. |
|
||
60
|
Рід іменників. Визначення роду іменників. |
|
60 |
П’єса. Особливості жанру. « Горіхові принцеси» ( уривок, скорочено) ( за Л. Мовчун). Театралізація уривків п’єси. |
|
||
|
|
|
61 |
Позакласне читання. Мультфільм –п’єса «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб».
|
|
||
18- ий тиждень |
|||||||
61 |
Поняття про прикметник. Розпізнавання прикметників у тексті. Письмо для себе. |
|
62 |
Факти і думки. Правдива і неправдива інформація. В. Полинок « Різнокольоровий дощик», С. Жупанин « Намалюю вітер…» |
|
||
62 |
Роль прикметників у мовленні. Редагування речень. |
|
63 |
Літературна казка. Речі, які нам допомагають у житті. Н. Малетич «Парасолька». Складання запитань за змістом твору. |
|
||
63 |
Словосполучення прикметників з іменниками. Граматичний зв’язок за допомогою питань між прикметниками та іменниками. |
|
64 |
Оповідання. Тема і головна думка. Заголовок. Проблема. Д.Кузьменко « Каблучка». Переказ оповідання від імені героя. |
|
||
64 |
Розвиток мовлення. Письмовий переказ тексту « Гарна». |
|
|
|
|
||
19-ий тиждень |
|||||||
65 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Утворення прикметників. |
|
65 |
Авторська казка. «Палац із морозива» (за Джанні Родарі). Написання коментарів для соціальних мереж щодо ситуації, описаної в казці. |
|
||
66 |
Змінювання прикметників за родами і числами у сполученні з іменниками. |
|
66 |
Вірші про птахів. Художні засоби-порівняння. В. Лучук «Кольорові пташки» , Т.Мельник «Пінгвіни». |
|
||
67 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Утворення прикметників. |
|
67 |
Літературна казка про пташку. Головна думка казки. Л. Денисенко « Як Шуша познайомився з Гагою». Складання запитань до дійових осіб. |
|
||
|
|
|
68 |
Позакласне читання. Вірші та оповідання про птахів. |
|
||
20-ий тиждень |
|||||||
68 |
Прикметники. Синоніми і антоніми |
|
69 |
Літературна казка про пташку. Головна думка казки. Фразеологізми у літ. творах. Л. Денисенко « Шуша і побиті байдики». |
|
||
69 |
Що я знаю/умію? Підсумок за темою «Прикметник» |
|
70 |
Повість. В. Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок). Характеристика персонажів твору. Читання в особах. |
|
||
70 |
Тематична діагностувальна робота з теми « Слово. Частини мови. Іменник . Прикметник.» |
|
71 |
Повість. В. Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок). Характеристика персонажів твору. Факт і фейк.
|
|
||
71 |
Розвиток мовлення. Твір про себе. |
|
|
|
|
||
21-ий тиждень |
|||||||
72 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів. |
|
72 |
Оповідання. «Як ми бюджет формували» (За Сашком Дерманським) (частина 1). Характеристика персонажів. |
|
||
73 |
Поняття про числівник. |
|
73 |
Тематична діагностувальна робота |
|
||
74 |
Числівник. Правильна вимова і запис числівників. |
|
74 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів. |
|
||
|
|
|
75 |
Позакласне читання. Вірші С. Дерманського із книжки « Бигимоти на медмеді». |
|
||
22-ий тиждень |
|||||
75 |
Числівник. Правильне читання числових виразів. |
|
76 |
Оповідання. «Як ми бюджет формували»(частина2) (За Сашком Дерманським) . Запитання до автора. Характеристика персонажів. Точка зору. |
|
76 |
Числівники, які відповідають на питання котрий? Редагування речень. |
|
77 |
Оповідання. «Як ми бюджет формували»(частина2) (За Сашком Дерманським) Читаємо в особах. Театралізуємо |
|
77 |
Що я знаю/умію? Підсумок за темою «Числівник» |
|
78 |
Художні засоби. Вірш. Юліан Тувім «Паротяг». Порівняння ілюстрації і вірша. |
|
78 |
Розвиток мовлення. Переказую текст « Віщуни погоди» |
|
|
|
|
23-ий тиждень |
|||||
79 |
Займенник. Редагування речень. |
|
79 |
Авторська казка. « Тоніно, якого ніхто не бачив» (За Джанні Родарі). Характеристика персонажа. Запитання до автора. Детальний переказ казки. |
|
80 |
Особові займенники. |
|
80 |
Авторська казка « Тоніно, якого ніхто не бачив» (За Джанні Родарі) (продовження). Характеристика персонажа. Запитання до автора. Читаємо в особах. |
|
81 |
Поняття про дієслово. Дієслова, вжиті в переносному значенні. |
|
81 |
Авторська казка. С. Дерманський «Про двох бездомних джинів та один нічийний глек». Читання в особах. Поділ казки на частини. Добір заголовків до частин. |
|
|
|
|
82 |
Позакласне читання. Творчість Тараса Шевченка. |
|
24-ий тиждень |
|||||
82 |
Роль дієслів у мовленні. Розпізнавання дієслів у тексті. |
|
83 |
Поетичні перлинки. Поезія. Емоційний настрій вірша. А. Костецький «Ранок», Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати…» . Вивчення напам’ять. |
|
83 |
Роль дієслів у мовленні. Доречне вживання дієслів у власних висловленнях. Письмо для себе. |
|
84 |
Проза. Оповідання . Місце події і час .О. Кротюк «Літачок». Переказ оповідання за виділеними словами. Характеристика персонажів твору. |
|
84 |
Часові форми дієслів. Визначення часу дієслів. Родові форми дієслів. |
|
85 |
Вірші . Г. Фалькович «Обіцяю», М. Савка « Україна», « Чорний пан». Характеристика персонажа. |
|
85 |
Розвиток мовлення. Пишу про друга або подружку. |
|
|
|
|
25-ий тиждень |
|||||
86 |
Часові форми дієслів. Змінювання дієслів за часами. Редагування речень. |
|
86 |
Оповідання. Особливості жанру. Переказ від імені різних персонажів. Я. Стельмах « Нахаба». |
|
87 |
Часові форми дієслів. |
|
87 |
Оповідання. Особливості жанру. Характеристика персонажів. Я. Стельмах « Нахаба»(продовження). |
|
88 |
Правопис не з дієсловами. Редагування речень. |
|
88 |
Вірші про тварин. Діалог у віршах. Мета створення. І. Андрусяк « Не кусається», М. Савка « Я і лис», « Чотири міхи для Бобрихи», « Бабуїни». |
|
|
|
|
89 |
Позакласне читання. Літ. казки зарубіжних письм. |
|
26-ий тиждень |
|||||
89 |
Що я знаю/умію? Підсумок за темою «Дієслово» |
|
90 |
Тематична діагностувальна робота. |
|
90 |
Тематична діагностувальна робота з теми « Слово. Частини мови. Числівник. Дієслово» |
|
91 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів. |
|
91 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів. |
|
92 |
Оповідання – легенди про тварин. Г. Малик «Чому папуга не навчився розмовляти», « Чому равлик ховається». Детальний переказ. |
|
92 |
Розвиток мовлення. Пишу переказ твору. |
|
|
|
|
27-ий тиждень |
|||||
93 |
Службові частини мови. Прийменник. Розпізнавання прийменників у тексті. |
|
93 |
Текст. Точка зору. «Вистава» (За Ґжеґожем Касдепке). Читання тексту за особами. Досліджуємо медіа. |
|
94 |
Правопис прийменників. Прийменники і префікси. |
|
94 |
Проза. Повість. «Малий і Карлсон, що живе на даху» (частина 1) (уривок) (За Астрід Ліндгрен). Характеристика персонажів. Читання в особах. |
|
95 |
Поняття про сполучник. |
|
95 |
«Малий і Карлсон, що живе на даху» (частина 2) (за Астрід Ліндгрен). Характеристика персонажів. Читання в особах. Театралізація. |
|
|
|
|
96 |
Позакласне читання. Творчість Галини Малик. |
|
28-ий тиждень |
|||||
96 |
Сполучник. Письмо для себе. |
|
97 |
«Малий і Карлсон, що живе на даху» (частина 2) (за Астрід Ліндгрен) (продовження). Характеристика персонажів. Читання в особах. Театралізація. |
|
97 |
Вигук. Правопис вигуків. Складання речень. |
|
98 |
Оповідання «Подарунки Ніколаса» (За Жілем Тібо). Детальний переказ. Проблема твору. |
|
98 |
Що я знаю/умію? Підсумок за темою «Службові слова» |
|
99 |
Фантастичні казки. С. Дерманський « Про двох бездомних джинів та один нічийний глек». |
|
99 |
Розвиток мовлення. Комікс. |
|
|
|
|
РОЗДІЛ6. СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ І РЕЧЕННЯ |
|||||
29-ий тиждень |
|||||
100 |
Слово і словосполучення. Головне слово у словосполученні. |
|
100
|
Авторська казка. Проблемне питання. К.Міхаліцина «Хто росте у парку» (скорочено). Визначення теми та головної думки тексту. |
|
101 |
Словосполучення і речення. Редагування речень. Письмо для себе. |
|
101 |
Оповідання з елементами інтерв’ю. «Сенсаційний репортаж Лоли» (за Ізабель Абеді). Читаємо в особах. Театралізуємо. Досліджуємо медіа. |
|
102 |
Речення. Повторення відомостей про речення. |
|
102 |
Читацький проект. Готуємо казки і оповідання про Тараса Шевченка. « Про Тараса Шевченка» ( укр. нар. казка Поділля). Т.Шевченко «Встала весна». Вивчення напам’ять. |
|
- |
|
|
103 |
Позакласне читання. Математика в літературних творах. Творчість Дмитра Кузьменка. |
|
30-ий тиждень |
|||||
103 |
Види речень за метою висловлювання. |
|
104 |
Казка. Реальне і вигадане. Характеристика персонажів. Художні засоби. «Аліса у дивокраї» ( За Льюїсом Керролом) |
|
104 |
Види речень за інтонацією. Окличні і неокличні речення. Розділові знаки в кінці речень. |
|
105 |
Авторська казка. Будова тексту. Характеристика персонажів. Детальний переказ. «Електромобіль Сашко»( частина 1) (скорочено)(За Олесею Мамчич) |
|
105 |
Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок як головні члени речення. |
|
106 |
Авторська казка. Характеристика персонажів. Проблема твору. Детальний переказ. «Електромобіль Сашко» (частина 2) (скорочено) (За Олесею Мамчич) |
|
106 |
Розвиток мовлення. Розповідаю, як турбуюся про своє здоров`я. |
|
- |
|
|
31-ий тиждень |
|||||
107 |
Головні та другорядні члени речення. Визначення в реченні головних та другорядних членів речення. |
|
107 |
Науково- фантастична повість. Передбачуємо майбутнє. Переказуємо вибірково. Добір заголовків до уривків. С. Пантюк «Вінчі й Едісон» (уривок). |
|
108 |
Встановлення граматичних зв’язків між головними та другорядними членами речення. |
|
108 |
Тематична діагностувальна робота. |
|
109 |
Що язнаю/умію? Підсумок за темою «Словосполучення і речення» |
|
109 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів. |
|
- |
|
|
110 |
Позакласне читання. Видатні українці, зображені на грошових банкнотах. |
|
32-ий тиждень |
|||||
РОЗДІЛ 7. ТЕКСТ |
|||||
110 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Словосполучення і речення». |
|
111 |
Науково- фантастична повість. Передбачуємо майбутнє. Переказуємо вибірково. Добір заголовків до уривків. С. Пантюк «Вінчі й Едісон» (уривок) (продовження). |
|
111 |
Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Проведення коригування навчальних досягнень учнів |
|
112 |
Літературні казки. Чарівні казки із скрині. Складання запитань до дійових осіб. М. Павленко « Півтора бажання» . Добір заголовків до частин казки. |
|
112 |
Текст. Тема і мета. Заголовок. Повторення відомостей про текст. |
|
113 |
Літературні казки. Чарівні казки із скрині. Складання запитань до дійових осіб. М. Павленко « Півтора бажання» ( продовження). Визначення головної думки казки. Характеристика персонажів. |
|
113 |
Розвиток мовлення. Складання рекламного буклета « Запрошуємо в мандрівку». |
|
- |
|
|
33-ий тиждень |
|||||
114 |
Типи текстів . Письмо для себе. |
|
114 |
Авторська казка. Леся Воронина «Слон Ґудзик і вогняна квітка». Читання казки за особами. |
|
115 |
Текст-опис. Будова тексту – опису. |
|
115 |
Авторська казка. Леся Воронина «Слон Ґудзик і вогняна квітка». Висловлення власного ставлення до вчинків персонажів. Вибірковий переказ. |
|
116 |
Науковий і художній описи. Визначення типів текстів. |
|
116 |
Авторська казка. Леся Воронина «Слон Ґудзик і вогняна квітка». Поділ казки на частини. Добір заголовків до частин. Визначення головної думки. |
|
- |
|
|
117 |
Робота з дитячою книгою Інтернет-ресурси для дітей (зокрема сайти дитячих журналів) |
|
34-ий тиждень |
|||||
117 |
Текст-розповідь. Розпізнавання тексту- розповіді. Будова тексту – розповіді. |
|
118 |
Оповідання. Проблема твору. С. Дерманський « Сенсація». Стислий переказ твору. |
|
118 |
Текст-міркування. Будова тексту. |
|
119 |
Літературна казка на екологічну тематику. Л. Ніцой « Страшне страховисько» (уривок). Складання запитань за змістом казки. Читання в особах. |
|
119 |
Текст-міркування. Складання тексту – міркування на задану тему. |
|
120 |
Літературна казка на екологічну тематику. Л. Ніцой « Страшне страховисько» (уривок). Складання іншої кінцівки твору. Характеристика персонажів. |
|
120 |
Розвиток мовлення. Пишу переказ тексту за самостійно складеним планом. « Пригода з клешнею» ( за В. Струтинським).
|
|
- |
|
|
35-ий тиждень |
|||||
121 |
Самостійна робота з теми «Текст». Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей. |
|
121 |
Бувальщина. Марина та Сергій Дяченки « Про Стаску та чудовиськ». |
|
122 |
Підсумок за темою «Текст» Що язнаю/умію? |
|
122 |
Повторення, закріплення знань, навичок та компетентностей. |
|
123 |
Підсумок за рік |
|
123 |
Підсумок за рік. |
|
- |
|
|
|
|
|