Урок - треніг з основ здоров'я

Про матеріал
Урок з основ здоров’я , який відповідає чинній програмі Міністерства освіти і науки України та Державному стандарту початкової загальної освіти. Представлений матеріал вчителі можуть використовувати у своїй практичній діяльності.
Перегляд файлу

-ТРЕНІНГ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 3 КЛАСІ 

 

Тема. Здорове харчування. Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я

Мета:

  • формування предметних компетентностей: навчати учнів вибирати корисну для здоров’я їжу; пояснити шкідливість переїдання; ознайомити з традиційною українською кухнею; розвивати прагнення бути здоровим; виховувати естетичний смак;
  • y формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: розвивати здатність вибирати корисну для здоров’я їжу, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • здоров’язбережувальної: навчати дбайливого ставлення до свого здоров’я;
  • соціальної: учити продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі.

Обладнання: плакати, правила роботи групп, олівці, фломастери, малюнки яблук, макет дерева, аркуші паперу, завдання для груп, предметні малюнки овочів та фруктів, ноутбук, підручник «Основи здоров’я».

 

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Привітання                                             H:\DSC_0001.JPG

Сьогодні на уроці нам знадобляться ваші уважні оченята,чутливі вушка, умілі ручки, кмітливі голівки, а найголовніше — гарний настрій. Запорука гарного настрою — це доброзичлива посмішка. Поверніться один до одного, посміхніться своєму сусідові, торкніться пальчиками та побажайте успіху!

H:\DSC_0003.JPGБажаю (великий палець)

Успіху (вказівний палець)

Великого (середній палець)

В усьому (безіменний палець)                                         

Та повсюди (мізинчик)                       

Здрастуй! (вся долонька).                                                                  

2. Вправа «Правила групи»

- Сьогодні нам з вами будемо працювати в групі. Під час цієї роботи  ми повинні дотримуватись певних правил. Перед вами лежить плакат. Що на ньому зображено?

- Так, це сонечко, але в нього немає промінчиків. Вони лежать перед вами. Давайте разом придумаємо правила роботи в групі та повернемо промінці сонечку.

Оформлення плаката

Правила роботи в групі ( записують на промінчиках див. додаток до уроку )

H:\DSC_0006.JPG1. Говорити коротко.                                      

2. Один говорить – усі слухають.

3. Поважати всі висловлені думки.

4. Бути організованим.

5. Використовувати «правило піднятої руки» .

6. Працювати з задоволенням.

7. Бути привітним.

- Якщо ми виконуватимемо ці правила, наше сонечко завжди усміхатиметься та даруватиме тепло.

3. Вправа «Очікування»

- Хоча сонечко яскраво світить, та надворі вже господарує Осінь-чарівниця. Ця пора року дуже любить все розмальовувати різнобарвними фарбами.  Щедра Осінь-господиня нам приносить багатий урожай овочів та фруктів.

     У вас на партах лежать жовтенькі, червоненькі та зелененькі яблучка. (див. додаток до уроку) Вони уже дозріли і хочуть, щоб на них ви написали свої очікування від уроку. (Діти записують свої очікування і яблучка прикріплюють до деревця).   

H:\DSC_0012.JPG             H:\DSC_0013.JPG

-  Якщо ваші очікування справдяться, то в кінці уроку ми зберемо їх у кошик.

H:\DSC_0021.JPG4. Проблемне  завдання. Слухання  та обговорення дитячої пісеньки «Завітала на город Осінь господиня»

(Відеоролик дитячої пісні за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=QEj1tHA13Yg )

- Уважно прослухайте пісеньку і назвіть овочі, що ви запам’ятали.

- Чим вони корисні?

5. Знайомство

Вправа «Я люблю …»

Діти утворюють коло. Тренер починає гру, промовляючи слова:

H:\DSC_0024.JPG- Я люблю яблука.

Наступний учасник продовжує:

- Ніна Миколаївна любить яблука, а я – груші.

- Ніна Миколаївна любить яблука, Павло – груші, а я люблю банани…

 

 

6. Актуалізація теми

- Діти, кожен із вас назвав сьогодні улюблений продукт харчування. Харчування – це одна із необхідних умов нашого життя.

Вправа «Мікрофон»

- Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається нам із їжі, є корисним для здоров’я? (Відповіді дітей)

H:\DSC_0027.JPG             H:\DSC_0025.JPG

- Отже, оскільки те, що ми їмо, впливає на наше здоровя, тому з дитинства потрібно формувати правильні харчові звички.

7.  Повідомлення теми

- Тема нашого уроку-тренінгу — «Здорове харчування. Вітаміни і мікроелементи,їх вплив на здоров’я».

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Теоретична частина

1. Міні-лекція з елементами бесіди

- Навіщо людині взагалі їсти?

      Якщо ми візьмемо автомобіль і не заправимо його пальним, чи зможе він рухатися? Звичайно, ні. Та і жоден потяг не поїде по рейках, і літак – не полетить.

     Так і людина не зможе прожити без їжі. Для нас їжа – це джерело енергії. Вона нам потрібна для того, щоб бігати, працювати, гратися, рости, займатися спортом, боротися із хворобами.

- Чи знаєте ви, що існує корисна і не зовсім корисна їжа?

     Здорова їжа — це продукти харчування, багаті на вітаміни (фрукти, овочі),

білки (молоко, сир, м’ясо, яйця, хліб, квасоля, риба). Вони мають бути свіжими і правильно приготовленими.

      Наша їжа має бути повноцінною, різноманітною, містити багато вітамінів та мікроелементів. Але ми повинні їсти в міру, не переїдати.

     Мікроелементи входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів  та інших органів. Найбільше в організмі кальцію, фосфору,  натрію, калію і заліза. Вони містяться в молоці, сирі, яйцях, яблуках та інших харчових продуктах.

     Лікарі нам радять їсти п’ять свіжих фруктів і овочів щодня. Нестача вітамінів або мікроелементів може спричинити захворювання.

2. Робота за підручником

- Розгорніть підручник на с. 42 . Розгляньте малюнки. Які органи залучені до процесу травлення?

3. Вправа «Дай швидко відповідь»

- У яких продуктах містяться білки, жири і вуглеводи? ( Білки містяться у м’ясі, молоці, рибі, яйцях, квасолі, жири – олії, вершковому маслі, сирі, сметані, вуглеводи – хлібові, каші, овочах та фруктах.)

- Що таке неправильне харчування? ( Їсти надто мало, дуже багато; вживати мало овочів та фруктів; часто їсти смажену, жиру їжу; вживати неякісні продукти; страви «швидкого приготування»; «штучну» їжу)

- До яких проблем призводить неправильне харчування? ( Зайва чи недостатня вага, погане самопочуття…)

- Які традиційні страви вам відомі? ( Борщ, вареники, пампушки, узвар…)

H:\DSC_0018.JPG4. Руханка

Що ж, мабуть, прийшла пора  

Трохи відпочити.

Хочу я на руханку

Всіх вас запросити.

(Відеоролик за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=xeHkYVT_KyQ&list=PLIPvndWPA1_Cj9yrb4tBu2eCmifSjS0Ov)

2. Практична частина

1. Робота в групах

(Діти діляться на три групи за кольором яблук)

- Сьогодні ви будете кухарями. Перш чим приготувати будь-яку страву, потрібно дібрати продукти. Завдання для кожної групи:  вибрати овочі і фрукти, які необхідні для вашої страви. (Тренер роздає для кожної групи назву страви та конверт, в якому знаходяться малюнки овочів та фруктів. Див. додаток до уроку)

1 група – борщ;                2 група – компот;                 3 група – салат.

H:\DSC_0032.JPG               H:\DSC_0033.JPG

 

H:\DSC_0034.JPG                H:\DSC_0036.JPG

- Які страви найбільше люблять у вашій родині?

2. Презентація робіт

H:\DSC_0037.JPG                H:\DSC_0040.JPG

 

H:\DSC_0042.JPG3. Руханка «Вітамінка»

- А зараз знову відпочинемо.

(Відеоролик за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_NVH6lYZv_I)

 

4. Гра «Відгадай вітаміни за описом»

1) Дуже потрібний для фізичної, розумової праці, поліпшує травлення. Є в житньому хлібі, гречаній крупі, у горосі, квасолі, печінці та м’ясі. (Вітамін В)

2) Сприяє росту, допомагає підтримувати нормальний зір. Мене міститься багато у моркві,  маслі, сирі, яйцях, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі. (Вітамін А)

3) Запобігаю застуді, сприяю росту. Багаті на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, часник, лимон, чорна смородина. (Вітамін С)

     - В організм людини вітаміни потрапляють з їжею. Отже, діти, необхідно вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм різноманітними вітамінами.

     Правильне харчування оберігає людину від хвороб, а неправильне – спричиняє їх виникнення.

     Щоб не захворіти на грип, потрібно споживати часник, цибулю, капусту, лимони, яблука. Вони багаті на вітамін С, що попереджає застуду. Харчуйтеся правильно – і ви почуватиметеся добре.  

5. Робота в групах

- Уявіть, що ви покупці і вам потрібно купити в магазині три корисні продукти. Один з них має містити багато білків, другий – жирів, третій – вуглеводів. Намалюйте свій кошик та поясніть свій вибір.

6. Презентація робіт

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.  Рефлексія

-  Які продукти радять їсти лікарі щодня дітям?

 

 

H:\DSC_0045.JPG- Чи змінилося ваше ставлення до продуктів харчування?

- Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то зберіть яблучка в кошик.

 

2. Зворотній зв'язок

     Продовж фразу : «Щоб бути здоровим, я вживаю …., тому що ….».

3. Прощання

     Учні стають у коло, кладуть руки одне одному на плечі й тричі кажуть: «Ми – молодці!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку