Урок - тренінг з основ здоров'я

Про матеріал
Тема здоров’я у всьому світі стає дедалі актуальнішою, а в нас на Україні і поготів. Захворюваність населення постійно збільшується , а абсолютно здорових дітей майже немає. Стан здоров’я школярів у сучасній Україні викликає занепокоєння як у лікарів, так і у вчителів.
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 3 КЛАСІ

 

Тема. Дружний клас. Взаємодія з іншими людьми. Практична робота. Обговорення

          літературних джерел про сутність і значення взаємодії

Мета:

  • формування предметних компетентностей: систематизувати і розширити

          знання учнів про поняття «дружба»; учити слухати і розуміти мову інших;

           розвивати вміння пояснювати, чому слід зважати на те, що об’єднує, а не на

          те, що роз’єднує людей; виховувати чуйність, бажання розуміти інших;

  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: формувати володіння вміннями й навичками самоконтролю та самооцінки, дотримання правил ефективного спілкування, уміння ввічливо попросити про послугу чи допомогу;
  • загальнокультурної: формувати моральні якості, культуру міжособистісних відносин;
  • здоров’язбережувальної: удосконалювати фізичну, соціальну, психічну та духовну складові здоров’я;
  • соціальної: учити виконувати різні ролі й функції в колективі, продуктивно співпрацювати  в групі.

Обладнання: клубок ниток, ноутбук, завдання для гри «Ланцюжок», квітка-дружби, смайлики, кольорові кружечки, аркуші А-4, олівці, завдання для груп, конверти, плакат, аркуші А-4 з написами казкових героїв, маски казкових героїв.

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Привітання

Усміхнися сонечку: «Здрастуй золоте».

Усміхнися квіточці – хай вона цвіте.

Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися, побажай добра.

2. Знайомство

 Вправа «Чарівний клубочок»

Діти передають клубочок з нитками по колу, розпутуючи ниточку, при цьому назавають ім’я і говорять  комплімент один одному.

3. Зворотній зв’язок

Продовжте фразу: «З попереднього тренінгу мені найбільше запам’яталося…»

4. Прийняття та обговорення правил тренінгу

  • Говорити по черзі, а не всі водночас.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • «Правило підведеної руки».
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Бути організованим.
  • Бути привітним.  

5. Проблемне завдання. Слухання та обговорення казки «Батьківський заповіт»

- Послухайте уважно казку і скажіть, чого вчить вона нас?

     Тяжко захворів батько. Перед смертю він покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки і попросив їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ці гілочки докупи. Перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переламати цей оберемок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди легко здолаєте».

Вправа «Мікрофон»

- Ви послухали казку, то ж дайте відповідь на питання. (Відповіді дітей)

Висновок

-  Діти, нехай ці гілочки стануть символом нашого класу, символом нашої міцної дружби.

6. Очікування

- Чого очікуєте ви від сьогоднішнього уроку?

-  Що хочете нового почути про дружбу?

- Позначте на першому смайлику свій настрій на початку тренінгу. 

7. Повідомлення теми

-  Сьогодні у нас — дуже цікава і важлива тема. Ми починаємо вивчати  новий розділ з курсу «Основи здоров’я», у якому дізнаємося, як взаємодіяти з іншими

людьми, як дружити і цінувати дружні відносини. Будемо складати правила, за якими житимемо в класному колективі.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Теоретична частина

1. Гра «Ланцюжок»

     Вчитель (тренер) перед початком гри дітям дає листочки з початком речення «Друг – це той, хто …». Діти «ланцюжком» висловлюються про того, хто називається другом. Тренер фіксує ключові слова і прикріплює їх на дошці.

 

 

 

 

 

 

  

    Дружба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

     Отже, діти, дружба основується на взаємодопомозі  і емоційній близкості, тобто схожості почуттів і переживань. Від друга чекають вірності, у нього шукають підтримки    допомоги  в скрутну хвилину. До друга йдуть з радістю – він розділить її з вами, збереже вашу таємницю.

 2. Міні-лекція

-  Дружба — це одне із найпрекрасніших почуттів, дарованих людині.  Навчаючись у колективі, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми, уміти домовлятися, дослухатися до думки інших, цінувати гарні взаємини. Потрібно вміти дружити.

3. Робота з підручником

- Прочитайте в підручнику на с. 53 статтю «Вчимося діяти разом».У вільний час пограйте у запропоновану гру.

 4. Міні – лекція з елементами бесіди

- У шкільному колективі ви проводите значну частину часу. Тому відносини в класі мають дуже важливе значення. Від того, як складаються ці відносини, залежить і успіх спільної справи, якою в ньому займаються, і щастя або нещастя його членів. Від того залежить на скільки дружній клас.

- Який клас можна назвати дружним?

- Чим відрізняється дружний клас від недружного?

- А наш клас, діти, можна назвати дружним?

5. Руханка

Руханка для дітей «Повтори як я» – від гурту «Малдіви»

(Відеоперегляд за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=k959FpplzlM)

2. Практична частина

1. Робота в групах

-  Я вам пропоную взаємодіяти. Об’єднайтеся в групи за кольором, отримайте конверти, виконайте завдання, презентуйте його. Час 5 хвилин.

      1група. Скласти девіз класу.

      2група. Зобразити емблему класу.

       3 група. Скласти правила дружньої поведінки школярів у класі.

2.Презентація робіт

Групи учнів демонструють свою роботу та створюють спільний плакат.

Висновок.

     Навчаючись у колективі, важливо вміти  взаємодіяти з іншими людьми, тобто вміти домовлятися, вислуховувати думку інших, поводитися чемно і головне  - доводити  до кінця розпочату справу.

3. Вправа «Подумай і дай відповідь»

- Чи звертаєш увагу, який настрій у твоїх однокласників?

- Чи приємно тобі, коли до тебе звертаються за прізвищем?

- Чи допомагаєш ти своїм друзям, коли вони того потребують?

- Коли твій друг у чомусь провинився і його сварять, ти його захищатимеш?

4. Руханка

(Відеоперегляд руханки «Рукавичка» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ghazA7KGERQ)

5. Робота в группах

- Щойно ми з вами виконували руханку разом з героями казки «Рукавичка», чи вміють вони дружити? Які ще ви казки знаєте у яких перемагає дружба?

     Завдання. Візьміть приготовлені маски до казок «Ріпка» і «Рукавичка» (для двох груп), підготуйте сценки і продемонструйте їх.

     Третя група виконує вправу «Хто з ким дружить?». На аркушах формату А4 написані імена героїв казок. Діти утворюють пари і доводять свою думку.

Котик, Білосніжка, Дядя Федір, Півник, П’ятачок, Мальвіна, Вінні-Пух, Кіт Матроскін, Гноми, Буратіно.

6. Презентація робіт

Висновок.

- Ми ще раз переконалися, що дружба перемагає все.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Робота з прислів’ям

- Відновіть прислів’я поясніть його зміст.

там     вміють     Щасливо     дружити.     де     жити,

2. Рефлексія

- Чи хотіли б ви мати багато друзів?

- Що для вас означає мати справжнього друга?

- Навіщо потрібна дружба?

- Які класні заходи могли б зміцнити дружбу в класі?

- На другому смайлику позначте свій настрій в кінці уроку. Чи співпали ваші зображення?

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Вправа «Дружній потиск»

     Стати класом у коло, передати по колу «потиск», при цьому висловити сусіду слова підтримки: я тебе поважаю, я готовий тобі допомогти, ти можеш звертатися за допомогою, я хочу з тобою дружити, давай не будемо сваритися тощо.

     Завершити вправу словами: «Ми - дружний клас, ми –молодці!»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
905
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку