УРОК-ТРЕНІНГ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 3 КЛАСІ
Тема. Дружний клас. Взаємодія з іншими людьми. Практична робота. Обговорення
літературних джерел про сутність і значення взаємодії
Мета:
знання учнів про поняття «дружба»; учити слухати і розуміти мову інших;
розвивати вміння пояснювати, чому слід зважати на те, що об’єднує, а не на
те, що роз’єднує людей; виховувати чуйність, бажання розуміти інших;
Обладнання: клубок ниток, ноутбук, завдання для гри «Ланцюжок», квітка-дружби, смайлики, кольорові кружечки, аркуші А-4, олівці, завдання для груп, конверти, плакат, аркуші А-4 з написами казкових героїв, маски казкових героїв.
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Привітання
Усміхнися сонечку: «Здрастуй золоте».
Усміхнися квіточці – хай вона цвіте.
Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра».
Друзям усміхнися, побажай добра.
2. Знайомство
Вправа «Чарівний клубочок»
Діти передають клубочок з нитками по колу, розпутуючи ниточку, при цьому назавають ім’я і говорять комплімент один одному.
3. Зворотній зв’язок
Продовжте фразу: «З попереднього тренінгу мені найбільше запам’яталося…»
4. Прийняття та обговорення правил тренінгу
5. Проблемне завдання. Слухання та обговорення казки «Батьківський заповіт»
- Послухайте уважно казку і скажіть, чого вчить вона нас?
Тяжко захворів батько. Перед смертю він покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки і попросив їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ці гілочки докупи. Перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переламати цей оберемок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди легко здолаєте».
Вправа «Мікрофон»
- Ви послухали казку, то ж дайте відповідь на питання. (Відповіді дітей)
Висновок
- Діти, нехай ці гілочки стануть символом нашого класу, символом нашої міцної дружби.
6. Очікування
- Чого очікуєте ви від сьогоднішнього уроку?
- Що хочете нового почути про дружбу?
- Позначте на першому смайлику свій настрій на початку тренінгу.
7. Повідомлення теми
- Сьогодні у нас — дуже цікава і важлива тема. Ми починаємо вивчати новий розділ з курсу «Основи здоров’я», у якому дізнаємося, як взаємодіяти з іншими
людьми, як дружити і цінувати дружні відносини. Будемо складати правила, за якими житимемо в класному колективі.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Теоретична частина
1. Гра «Ланцюжок»
Вчитель (тренер) перед початком гри дітям дає листочки з початком речення «Друг – це той, хто …». Діти «ланцюжком» висловлюються про того, хто називається другом. Тренер фіксує ключові слова і прикріплює їх на дошці.
Дружба
Висновок
Отже, діти, дружба основується на взаємодопомозі і емоційній близкості, тобто схожості почуттів і переживань. Від друга чекають вірності, у нього шукають підтримки – допомоги в скрутну хвилину. До друга йдуть з радістю – він розділить її з вами, збереже вашу таємницю.
2. Міні-лекція
- Дружба — це одне із найпрекрасніших почуттів, дарованих людині. Навчаючись у колективі, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми, уміти домовлятися, дослухатися до думки інших, цінувати гарні взаємини. Потрібно вміти дружити.
3. Робота з підручником
- Прочитайте в підручнику на с. 53 статтю «Вчимося діяти разом».У вільний час пограйте у запропоновану гру.
4. Міні – лекція з елементами бесіди
- У шкільному колективі ви проводите значну частину часу. Тому відносини в класі мають дуже важливе значення. Від того, як складаються ці відносини, залежить і успіх спільної справи, якою в ньому займаються, і щастя або нещастя його членів. Від того залежить на скільки дружній клас.
- Який клас можна назвати дружним?
- Чим відрізняється дружний клас від недружного?
- А наш клас, діти, можна назвати дружним?
5. Руханка
Руханка для дітей «Повтори як я» – від гурту «Малдіви»
(Відеоперегляд за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=k959FpplzlM)
2. Практична частина
1. Робота в групах
- Я вам пропоную взаємодіяти. Об’єднайтеся в групи за кольором, отримайте конверти, виконайте завдання, презентуйте його. Час 5 хвилин.
1група. Скласти девіз класу.
2група. Зобразити емблему класу.
3 група. Скласти правила дружньої поведінки школярів у класі.
2.Презентація робіт
Групи учнів демонструють свою роботу та створюють спільний плакат.
Висновок.
Навчаючись у колективі, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми, тобто вміти домовлятися, вислуховувати думку інших, поводитися чемно і головне - доводити до кінця розпочату справу.
3. Вправа «Подумай і дай відповідь»
- Чи звертаєш увагу, який настрій у твоїх однокласників?
- Чи приємно тобі, коли до тебе звертаються за прізвищем?
- Чи допомагаєш ти своїм друзям, коли вони того потребують?
- Коли твій друг у чомусь провинився і його сварять, ти його захищатимеш?
4. Руханка
(Відеоперегляд руханки «Рукавичка» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ghazA7KGERQ)
5. Робота в группах
- Щойно ми з вами виконували руханку разом з героями казки «Рукавичка», чи вміють вони дружити? Які ще ви казки знаєте у яких перемагає дружба?
Завдання. Візьміть приготовлені маски до казок «Ріпка» і «Рукавичка» (для двох груп), підготуйте сценки і продемонструйте їх.
Третя група виконує вправу «Хто з ким дружить?». На аркушах формату А4 написані імена героїв казок. Діти утворюють пари і доводять свою думку.
Котик, Білосніжка, Дядя Федір, Півник, П’ятачок, Мальвіна, Вінні-Пух, Кіт Матроскін, Гноми, Буратіно.
6. Презентація робіт
Висновок.
- Ми ще раз переконалися, що дружба перемагає все.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1.Робота з прислів’ям
- Відновіть прислів’я поясніть його зміст.
там вміють Щасливо дружити. де жити,
2. Рефлексія
- Чи хотіли б ви мати багато друзів?
- Що для вас означає мати справжнього друга?
- Навіщо потрібна дружба?
- Які класні заходи могли б зміцнити дружбу в класі?
- На другому смайлику позначте свій настрій в кінці уроку. Чи співпали ваші зображення?
3. Вправа «Дружній потиск»
Стати класом у коло, передати по колу «потиск», при цьому висловити сусіду слова підтримки: я тебе поважаю, я готовий тобі допомогти, ти можеш звертатися за допомогою, я хочу з тобою дружити, давай не будемо сваритися тощо.
Завершити вправу словами: «Ми - дружний клас, ми –молодці!»