Орієнтовне календарно-тематичне планування з укр.літ. для 6 кл., 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Орієнтовне календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу на 2018 − 2019 н. р. КТП уклали згідно з листом МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Відповідає такій програмі:

Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013. 31 с. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 14.07.2018)

Перегляд файлу

Українська література

6 клас

70 год.

(2 год. на тиждень)

Програма. Українська література. 5  9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013. 31 с. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 14.07.2018)

КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».

Підручник. Коваленко Л. Т. Українська література : підруч. для ЗНЗ. 6 клас. К. : ВД «Освіта», 2014. 240 с.

 

Усього

годин

КР (тести, відп. на пит.)

Класн. твір (міні-твір, есе)

РМ

ПЧ

ЛРК

Виразн. чит.

Напам.

Зош.

ТО

усн.

письм.

Рік

70

4

2

2

2

4

4

2

7

9

7

І сем.

32

2

1

1

1

2

2

1

5

4

3

ІІ сем.

38

2

1

1

1

2

2

1

2

5

4

Календарно-тематичне планування на 2018  2019 н. р.

І  ІІ семестри

з / п

Тема, зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

І семестр

Вступ

1

Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

 

Загадково прекрасна й славна давнина України

2

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня, рефрен, анафора.

 

 

3

Веснянки: «Ой весна, весна днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця».

 

Напам’ять 1 пісню

(на вибір).

4

Пісні літнього циклу: русальні («У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»).

 

 

5

Пісні літнього циклу: купальські («Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!»), жниварські («Маяло житечко, маяло»).

 

Напам’ять 1 пісню

(на вибір)

6

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

 

 

7

Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості.

ТЛ: колискова.

 

 

8

ЛРК1

ЛРК  1. Календарно-обрядові пісні рідного краю.

 

 

9

Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського і М. Вербицького − національний гімн нашої держави.

TЛ: гімн.

 

Напам’ять гімн.

10

Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка  духовним гімном України.

 

Напам’ять 1 пісню

(на вибір).

11

«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха − пісня, що стала народною.

 

 

12

РМ1 (письм.)

РМ  1 (п). Твір-мініатюра «У цій пісні сила мого краю» (на прикладі пісні «Сватівчаночка» В. Леоненка).

 

 

13

КР2

ТО1 (13 ф)

КР  1. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання.

 

 

14

Микола Вороний. Коротко про письменника. Поема «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.

ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема.

 

 

15

Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

 

 

16

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка.  Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море...»).

 

 

17

Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Поема «Іван Підкова» (без вступу).

 

 

18

В. Рутківський. Творчість відомого українського письменника. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»): історична основа твору.

 

 

19

«Джури козака Швайки» − твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників.

 

 

20

Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.

 

 

21

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

 

22

КР2

ТО2 (9 ф)

КР  2. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Творчість М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського»: тестування, відповіді на питання.

 

 

Я і світ

23

РМ2 (усн.)

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні.

РМ  2 (у). Усний твір «Образ мужньої, сильної духом дівчинки Лесі».

 

 

24

Неповторний світ дитинства в поезіях: «Мрії», «Як дитиною, бувало...». Життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява поетки.

 

Напам’ять

«Як дитиною, бувало».

25

Вірш «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.

 

 

26

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник»: робота з текстом.

 

 

27

ВЧ1

ВЧ  1. Виразне читання найбільш вражаючих епізодів твору.

Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

 

28

Добро і зло, благородство й підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

 

 

29

КТ1

КТ  1. Контрольний твір (міні-твір) «Моє ставлення до Федька й Толі (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»).

 

 

30

ПЧ1

ПЧ  1. Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем».

 

 

31

ПЧ2

ПЧ  2. Оповідання І. Калинця «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою».

 

 

32

ЛРК2

ТО3 (10 ф)

ЛРК  2. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Вірші М. Уманця.

 

 

ІІ семестр

33

Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей («Теплота родинного інтиму...»,  «Забула внучка в баби черевички...»).

 

 

34

Ірина Жиленко Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя й шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ («Жар-Птиця», «Підкова»).

 

 

35

«Гном у буфеті». Світ дитинства − вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій.

 

 

36

Ігор Калинець − талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Збірка «Дивосвіт»: вірші «Стежечка», «Криничка».

 

Напам’ять 1 вірш (на вибір).

37

Збірка «Дивосвіт»: «Блискавка», «Веселка», «Дим». Персоніфіковані образи природних явищ  дивовижне й надзвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

 

Р

38

Емма Андієвська − сучасна українська письменниця й художниця. Її казки-притчі. Прихований повчальний зміст творів.

ТЛ: притча.

 

 

39

Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі «Казка про яян».

 

 

40

Казка-притча «Говорюща риба»: добро й любов до світу; принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

 

41

КР3

ТО4 (9 ф)

КР  3. «Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської»: тестування, відповіді на питання.

 

 

Пригоди і романтика

42

Всеволод Нестайко − відомий у світі український дитячий письменник. Його пригодницька повість  «Тореадори з Васюківки».

ТЛ: повість, пригодницький твір, романтичне й прогодницьке.

 

 

43

ВЧ2

ВЧ  2. Виразне читання й коментування найцікавіших епізодів тексту повісті «Тореадори з Васюківки».

 

 

44

Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність в пригодницькій повісті для дітей.

 

 

45

Смішне, комічне, романтичне в повісті.

 

 

46

Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі. Укладання таблиці «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».

 

 

47

РМ3

(письм.)

ТО5 (6 ф)

РМ  3 (п). Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору (письм.).

 

Р

48

Ярослав Стельмах. Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», передані образним словом.

 

 

49

РМ4

(усн.)

РМ  4 (у). Переказ змісту уривка повісті (усно).

 

 

50

Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв.

 

 

51

Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»: місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини.

 

 

52

ПЧ3

ПЧ  3. Повість Я. Стельмаха «Найкращий намет».

 

 

53

Леся Воронина − сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9»: робота з текстом.

ТЛ: сюжет, його елементи.

 

 

54

«Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Переказ змісту твору.

 

 

55

Клим Джура − рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

 

56

Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

 

57

КТ2

ТО6 (10 ф)

КТ  2. Контрольний твір (міні-твір) за пригодницькими повістями В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Воронини.

 

 

Гумористичні твори

58

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців.

ТЛ: гумор (повторення), сатира.

 

 

59

Леонід Глібов − визначний український байкар, поет. Побудова байки. Байка «Щука».

ТЛ: байка (повторення), алегорія, мораль.

 

 

60

Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника («Муха й Бджола», «Жаба й Віл»).

 

 

61

Степан Руданський. Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві.

ТЛ: гумореска, співомовка.

 

 

62

Співомовки «Запорожці у короля», «Добре торгувалось». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися з власної безпорадності та відстояти свою гідність.

 

 

63

ПЧ4

ПЧ  4. Співомовки С. Руданського «Окуляри», «Чуприна», «Почому дурні?» тощо.

 

 

64

Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль».

 

Напам’ять 1 гумореску

(на вибір).

65

Гуморески П. Глазового «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик».

 

 

66

КР4

КР  4. «Гумористичні твори»: тестування, відповіді на питання.

 

 

67

ЛРК3

ЛРК  3. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Гуморески М. Уманця.

 

 

68

ЛРК4

ЛРК  4. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Гумористичні твори С. Кривоноса про шкільне життя.

 

 

69

Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

 

 

70

ТО7 (13 ф)

Підсумковий урок.

 

 

 

Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина

Перевірено

 

___вересня                                                                                              ЗДНВР С. А. Колєснікова

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Одреховська Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дрич Марія Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кречик Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4.  Zoya
    Дякую, колего, за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ігнатова Марина Василівна
    Календарно-тематичне планування методично грамотно складено відповідно дооновленої програми. Рекомендую колегам для користування. Дякую колезі за плідну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
39475
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку