Орієнтовне календарно-тематичне планування з української літератури для 6 класу на 2018 − 2019 н. р. КТП уклали згідно з листом МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Відповідає такій програмі:
Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013. 31 с. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 14.07.2018)
Українська література
6 клас
70 год.
(2 год. на тиждень)
Програма. Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013. 31 с. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 14.07.2018)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Підручник. Коваленко Л. Т. Українська література : підруч. для ЗНЗ. 6 клас. К. : ВД «Освіта», 2014. 240 с.
|
Усього годин |
КР (тести, відп. на пит.) |
Класн. твір (міні-твір, есе) |
РМ |
ПЧ |
ЛРК |
Виразн. чит. |
Напам. |
Зош. |
ТО |
|
усн. |
письм. |
||||||||||
Рік |
70 |
4 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
2 |
7 |
9 |
7 |
І сем. |
32 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
5 |
4 |
3 |
ІІ сем. |
38 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
5 |
4 |
Календарно-тематичне планування на 2018 − 2019 н. р.
І − ІІ семестри
№ з / п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
|
І семестр |
||||
Вступ |
||||
1 |
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|
|
Загадково прекрасна й славна давнина України |
||||
2 |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня, рефрен, анафора. |
|
|
|
3 |
Веснянки: «Ой весна, весна − днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця». |
|
Напам’ять 1 пісню (на вибір). |
|
4 |
Пісні літнього циклу: русальні («У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»). |
|
|
|
5 |
Пісні літнього циклу: купальські («Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!»), жниварські («Маяло житечко, маяло»). |
|
Напам’ять 1 пісню (на вибір) |
|
6 |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». |
|
|
|
7 |
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості. ТЛ: колискова. |
|
|
|
8 ЛРК1 |
ЛРК № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
|
|
9 |
Пісні літературного походження. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського і М. Вербицького − національний гімн нашої держави. TЛ: гімн. |
|
Напам’ять гімн. |
|
10 |
Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка − духовним гімном України. |
|
Напам’ять 1 пісню (на вибір). |
|
11 |
«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха − пісня, що стала народною. |
|
|
|
12 РМ1 (письм.) |
РМ № 1 (п). Твір-мініатюра «У цій пісні сила мого краю» (на прикладі пісні «Сватівчаночка» В. Леоненка). |
|
|
|
13 КР2 ТО1 (13 ф) |
КР № 1. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
|
14 |
Микола Вороний. Коротко про письменника. Поема «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема. |
|
|
|
15 |
Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. |
|
|
|
16 |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море...»). |
|
|
|
17 |
Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Поема «Іван Підкова» (без вступу). |
|
|
|
18 |
В. Рутківський. Творчість відомого українського письменника. Гостросюжетний історичний роман «Джури козака Швайки» (Частина друга. «На козацьких островах»): історична основа твору. |
|
|
|
19 |
«Джури козака Швайки» − твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Незвичайні здібності козаків-характерників. |
|
|
|
20 |
Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
|
|
|
21 |
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. |
|
|
|
22 КР2 ТО2 (9 ф) |
КР № 2. «Загадково прекрасна й славна давнина України. Творчість М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
|
Я і світ |
||||
23 РМ2 (усн.) |
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. РМ № 2 (у). Усний твір «Образ мужньої, сильної духом дівчинки Лесі». |
|
|
|
24 |
Неповторний світ дитинства в поезіях: «Мрії», «Як дитиною, бувало...». Життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява поетки. |
|
Напам’ять «Як дитиною, бувало». |
|
25 |
Вірш «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
|
26 |
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник»: робота з текстом. |
|
|
|
27 ВЧ1 |
ВЧ № 1. Виразне читання найбільш вражаючих епізодів твору. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
|
|
28 |
Добро і зло, благородство й підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. |
|
|
|
29 КТ1 |
КТ № 1. Контрольний твір (міні-твір) «Моє ставлення до Федька й Толі (за оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»). |
|
|
|
30 ПЧ1 |
ПЧ № 1. Оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем». |
|
|
|
31 ПЧ2 |
ПЧ № 2. Оповідання І. Калинця «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою». |
|
|
|
32 ЛРК2 ТО3 (10 ф) |
ЛРК № 2. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Вірші М. Уманця. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
33 |
Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей («Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»). |
|
|
|
34 |
Ірина Жиленко Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя й шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ («Жар-Птиця», «Підкова»). |
|
|
|
35 |
«Гном у буфеті». Світ дитинства − вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій. |
|
|
|
36 |
Ігор Калинець − талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Збірка «Дивосвіт»: вірші «Стежечка», «Криничка». |
|
Напам’ять 1 вірш (на вибір). |
|
37 |
Збірка «Дивосвіт»: «Блискавка», «Веселка», «Дим». Персоніфіковані образи природних явищ − дивовижне й надзвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи. |
|
Р |
|
38 |
Емма Андієвська − сучасна українська письменниця й художниця. Її казки-притчі. Прихований повчальний зміст творів. ТЛ: притча. |
|
|
|
39 |
Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі «Казка про яян». |
|
|
|
40 |
Казка-притча «Говорюща риба»: добро й любов до світу; принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|
|
41 КР3 ТО4 (9 ф) |
КР № 3. «Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
|
Пригоди і романтика |
||||
42 |
Всеволод Нестайко − відомий у світі український дитячий письменник. Його пригодницька повість «Тореадори з Васюківки». ТЛ: повість, пригодницький твір, романтичне й прогодницьке. |
|
|
|
43 ВЧ2 |
ВЧ № 2. Виразне читання й коментування найцікавіших епізодів тексту повісті «Тореадори з Васюківки». |
|
|
|
44 |
Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність в пригодницькій повісті для дітей. |
|
|
|
45 |
Смішне, комічне, романтичне в повісті. |
|
|
|
46 |
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Проблеми у творі. Укладання таблиці «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші». |
|
|
|
47 РМ3 (письм.) ТО5 (6 ф) |
РМ № 3 (п). Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору (письм.). |
|
Р |
|
48 |
Ярослав Стельмах. Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», передані образним словом. |
|
|
|
49 РМ4 (усн.) |
РМ № 4 (у). Переказ змісту уривка повісті (усно). |
|
|
|
50 |
Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв. |
|
|
|
51 |
Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»: місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини. |
|
|
|
52 ПЧ3 |
ПЧ № 3. Повість Я. Стельмаха «Найкращий намет». |
|
|
|
53 |
Леся Воронина − сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9»: робота з текстом. ТЛ: сюжет, його елементи. |
|
|
|
54 |
«Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» − фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Переказ змісту твору. |
|
|
|
55 |
Клим Джура − рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
|
|
56 |
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
|
|
57 КТ2 ТО6 (10 ф) |
КТ № 2. Контрольний твір (міні-твір) за пригодницькими повістями В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Воронини. |
|
|
|
Гумористичні твори |
||||
58 |
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. ТЛ: гумор (повторення), сатира. |
|
|
|
59 |
Леонід Глібов − визначний український байкар, поет. Побудова байки. Байка «Щука». ТЛ: байка (повторення), алегорія, мораль. |
|
|
|
60 |
Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника («Муха й Бджола», «Жаба й Віл»). |
|
|
|
61 |
Степан Руданський. Співомовки С. Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. ТЛ: гумореска, співомовка. |
|
|
|
62 |
Співомовки «Запорожці у короля», «Добре торгувалось». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися з власної безпорадності та відстояти свою гідність. |
|
|
|
63 ПЧ4 |
ПЧ № 4. Співомовки С. Руданського «Окуляри», «Чуприна», «Почому дурні?» тощо. |
|
|
|
64 |
Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль». |
|
Напам’ять 1 гумореску (на вибір). |
|
65 |
Гуморески П. Глазового «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». |
|
|
|
66 КР4 |
КР № 4. «Гумористичні твори»: тестування, відповіді на питання. |
|
|
|
67 ЛРК3 |
ЛРК № 3. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Гуморески М. Уманця. |
|
|
|
68 ЛРК4 |
ЛРК № 4. Ознайомлення із творами письменників-земляків. Гумористичні твори С. Кривоноса про шкільне життя. |
|
|
|
69 |
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|
|
|
70 ТО7 (13 ф) |
Підсумковий урок. |
|
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР С. А. Колєснікова