Вступ
Красу побачить і відчує тільки та людина, яка здатна до цього. Тому краса може бути непоміченою. До краси можна звикнути і втратити здатність сприймати її. Протягом усього життя людина спостерігає, як пробуджується сонце, як пливуть небом хмари, як кружляють у повітрі сніжинки, розквітають сади, прощається з листям старий парк. І чудова краса природи стає звичайним явищем життя.
Людина, яка втратила здатність сприймати красу навколо себе, не може отримати щедрий подарунок природи - щастя натхнення. П.І. Чайковський вважав, що назустріч натхненню необхідно зробити перший крок. І людину, яка вміє настроїти себе на сприйняття звичайного як дива, вже можна назвати художником.
Заняття з малювання в дошкільному закладі мають стати зустріччю з красою, донести до дітей багатство її прояву в природі, мистецтві, в людях та їхніх витворах. Необхідно створювати такі умови для сприйняття краси, щоб вона вразила дитину, пройшла крізь усі органи відчуття, викликала радість, насолоду натхнення. Назавжди залишила свій слід у душі.
Допоможіть малюку зробити перші кроки. Якусь хвилинку обов'язково присвятіть тиші. У сприйнятті краси не можна поспішати, неспішність виключає байдужість..
Дошкільнята здатні поринути у світ краси. І Вам, шановні колеги, надається щастя першовідкривача - поступово ввести відкриті душі дітей у цей світ. Запропонуйте вдихнути і відчути пахощі повітря, якими насичений весняний краєвид; одержати насолоду від солодкого аромату квітучої вишні; обійняти очима ніжність весняних кольорів; простягнути долоні до світла і відчути тепло сонячних променів.
Краса, яка сприймається усіма органами чуттів, проникає глибоко в душу і назавжди оселяється там.
Під час сприйняття декоративного мистецтва діти милуються красою візерунків. Ці хвилини милування звеличують таємницю краси і навчають відчувати мову орнаменту, кольорову пісню розпису.
Доцільно в групі створити куточок петриківського розпису. Насити його розмальованими орнаментом предметами побуту,іграшками. Так, під час розглядання петриківських виробів діти милуються щедрим розмаїттям кольорів. Справжнє полум'я квітучих фарб дарує очам дітей яскравість, урочистість і бажання ще і ще милуватися цією красою.
Дітям необхідно надати можливість поспілкуватися із цією красою, насолодитися очима, обережно торкнутися квітучого дива, обійняти долонями, відчути його теплоту, висловити свої враження.
Під час розглядання натури діти навчаються сприймати звичайні речі очима художника. Милування красою розпису відкриває дітям таємницю характеру, настрою, цікавих приваб ягідок та квітів.
Якщо дитина не побачить привабливої краси художнього світу, не закохається в духмяність фарб, вона не перестане малювати. Але її творчість не буде сповнена любові, радості, натхнення.
Милування - безперервний процес на занятті з малювання. Східна мудрість наголошує: "Поспішайте захоплюватися людиною, інакше ви пропустите радість". Прекрасна людина, яка створює красу! А дитина, яка живе у світі лише три роки і вже відчула його красу, вдихнула її у свою душу і відтворила свої відчуття у малюнку, - це справжній талант! її малюнок - шедевр!
Якщо ми навчимо дітей помічати красу навколо себе, бачити надзвичайне у звичайнісінькому, дивуватися, захоплюватися красою, то подаруємо майбутньому покоління людей, спроможних оберігати світ як чудо і створювати красу у своєму житті…
Орієнтовні конспекти занять з навчання дітей петриківського розпису за альбомом «Петриківський первоцвіт».
Ранній вік
1 заняття
Тема: Погодуємо півника
Мета: вчити дітей малювати крапки відтиском пальця, зображувати явища навколишнього оточення (розсипалися зернятка), орієнтуватися на всьому аркушу паперу. Виховувати інтерес до роботи, бажання малювати.
Матеріали: гуаш жовтого кольору, серветки,декорація хатинки, де живе Півник
Методичні поради: вмочається кінчик вказівного пальця у фарбу і хаотично по всьому аркушу паперу ставляться відтиском пальця крапки-зернятка.
Хід заняття
Голос Півника із хатинки:
- Охо-хо-хо! Знову сам! Завжди сам. Сам вдень, сам вночі, сам ввечері і вранці також сам. І зголоднів уже! Усе, більше не можу! Біжи, клубочку, знайди і приведи сюди добрих людей, можливо, вони мені допоможуть.
(Із хатинки вистрибує клубочок, який «викочується» із зали. З клубочком заходять діти).
Вихователь:
- Чарівний клубочок привів нас до цієї зали, сказав, що тут комусь дуже потрібна наша допомога.
(Звертається до гостей).
- Це ви допомоги просите? Ні? Зрозуміла, вас також, як і нас, привів сюди чарівний клубочок.
- Діти давайте привітаємо гостей добрим віршиком.
(Вихователь читає вірш).
Добрий день, добрий день, добрий день усім!
Щастя ми бажаємо і здоров’я всім,
А щоб щастя – отаке (руки вгору),
А здоров’я – отаке (руки в сторону).
Добрий день, добрий день, добрий день усім!
(Діти сідають на стільці)
Вихователь:
- Діти подивіться, чарівний клубочок із рук виривається кудись поспішає. Ну біжи, біжи! Показуй, хто нас покликав сюди.
(Кидає клубочок до хатинки. З хатинки виглядає Півник.)
Півник:
Діти:
Півник:
Діти та вихователь:
Вихователь:
Вихователь:
(Діти сідають до столів, де заздалегідь приготовані альбоми та фарба)
Вихователь на демонстраційній дошці показує, як ставити відтиски пальчиком, а діти самостійно відтворюють їх в альбомах.
Вихователь:
Діти:
Півник:
2 заняття
Тема: Ягідки розсипалися
Мета: закріпити вміння дітей малювати крапки відтиском пальця по всьому аркушу паперу. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності, охайність у роботі.
Матеріали: гуаш червоного кольору, серветки. кошик, гроно калини.
Методичні поради: кінчиком вказівного пальця хаотично по всьому аркушу паперу ставляться відтиском пальця крапки-ягідки.
Хід заняття
Діти заходять у групу, де стоїть ліжечко, а на ньому лежить лялька.
Вихователь:
Так, ми прийшли в гості до ляльки Оксанки.
А коли чемні дітки приходять у гості, то обов'язково вітаються. Нумо привітаймося.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у добрий час
Раді ми привітати вас!
Вихователь:
- Малята, що помітили ви незвичайного? (раніше лялька зустрічала дітей, а сьогодні в ліжку).
Вихователь:
- Що з нею трапилось? (припущення дітей – ще не проснулась, відпочиває, може в неї голова болить та інше. Вихователь торкається лоба ляльки).
Вихователь:
- Вона дуже гаряча, у неї температура! Як їй допомогти? Пригадайте, що робить мама, коли ви хворієте?(відповіді дітей – дає ліки, парить ноги, капає каплі …..)
Вихователь:
- Діти, ви помітили у мене чарівний кошик, в ньому є смачні ліки, які я гадаю допоможуть нашій ляльці. Бажаєте дізнатись про що я кажу?
Відгадайте загадку:
У пучечках невеличких
На кущі живуть сестрички
З гіллячок звисають,
Вогником палають
Що це за красуня дивна?
То в гаю стоїть... (калина).
( якщо діти не відгадають загадку, то показати калину, ще раз прочитати загадку, виділяючи її основні прикмети)
- Ось вона, подивіться, яка гарна!
- Якого кольору ягідки калини?
- На що вони схожі? ( на червоні вогники)
- Як ви гадаєте, яка вона на смак. ( діти роблять припущення – може солодка, гірка, кисла). Хто хоче перевірити? ( одна-дві дитини перевіряють. Роблять висновок, якщо захочуть всі – «ми обов’язково всі покуштуємо. Але зараз нам треба негайно допомогти ляльці»)
Вихователь:
-Для того, щоб ягідки стали цілющими, треба їх залити кип’яченою водою (поїть ляльку)
- Давайте залишимо ляльку Оксанку, нехай вона відпочине, а ми тим часом намалюємо ягідки калини.
Діти сідають за столи.
Вихователь:
- Діти, нагадайте мені ще раз якого кольору ягідки калини?(червоного)
- А якої вони форми? (круглої). Я вмокаю палець в червону фарбу і ставлю відтиски на папері. Якої форми відтиски пальця? (круглої). Намалюємо багато ягідок калини, щоб вистачило всім діткам.
(Самостійна діяльність дітей).
Вихователь бере ляльку:
Оксанка:
- Дякую вам, дітки, за допомогу і бажаю вам ніколи не хворіти.
Вихователь:
Підсумок заняття. Якого кольору ягідки калинки? Якої форми?
3 заняття
Тема: Петриківський килимок
Мета: вчити дітей прикрашати килимок. Закріпити вміння ставити крапки на заданому візерунку. Виховувати увагу, викликати емоційний відгук на яскраві кольори фарб.
Матеріали: гуаш червоного кольору, серветки, дидактична гра.
Методичні поради: вмочається кінчик пальця, ставляться відтиски-серединки квітів на заданому візерунку.
Хід заняття
Психогімнастика «Сонячний зайчик».
Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Закрий їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями: на лобі, на носі, на ротику. На щічках, на підборідді (погладжуй акуратно, щоб не злякати) голову, шию, животик, руки, ноги, він забрався за комір, погладь його і там. Він не бешкетник, він любить пестити тебе, а ти погладь його і подружися з ним.
Вихователь:
(дидактична гра «Склади квітку»)
Діти підходять до столів, де лежать вирізані квіти без серединки і складають їх.
Вихователь:
- Сонячний зайчик зручно вмостився у вас на долоньках. (Пальчикова вправа)
Вихідна позиція.
Долоні підняті угору, пальці створюють "пуп’янок", основи кистей притиснуті одна до другої.
Квітка "розпускається": розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.
Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка.
А увечері закриє пелюсточки швидко.
Хвилинка милування заданим зразком килимка
Вихователь:
Вихователь звертає увагу на столи, де підготовані матеріали для малювання.
Підсумок заняття
Вихователь: Ось ми і відновили малюнок. Якого кольору фарба нам знадобилася?
4 заняття
Тема: У нашого півника та й яскраве пір’ячко
Мета: вчити дітей прикрашати хвіст півника крапками (відтиском пальця). Спонукати ставитись до малюнка як до результату своєї роботи. Виховувати охайність, бажання малювати.
Матеріали: гуаш червоного кольору, серветки.
Методичні поради: ставляться крапки відтиском пальця, прикрашаючи крила і хвіст півника. Спочатку малюються крапки на крилах – зліва направо, хвості – зверху вниз.
Хід заняття
1.Організаційний момент
Вихователь пропонує дітям відгадати загадку:
Що за красень на світанку,
Кукурікає на ганку?
В кого гарний гребінець,
Хто цей славний молодець?
(півник)
Вихователь:
- Діти, що ж це за птаха?
Діти:
- Півник.
Вихователь:
-Так, правильно це півник.
На дошці перед дітьми вихователь виставляє малюнки із зображенням півня з родиною.
Вихователь:
-Розкажіть мені про цю свійську птаху. ( Діти описують півника: різнокольоровий, барвистий, яскравий, пишний, красивий...)
Вихователь:
-Як ви гадаєте, який зараз настрій у півника? (Відповіді дітей.) Щоб його настрій став ще кращим, давайте розкажемо йому віршик. (Діти розповідають вірш про півника вивчений заздалегідь)
Півник гарний є у мене:
Шия довга, хвіст зелений,
Борода, як маків цвіт.
Він малятам шле привіт:
« Ку-ку-рі-ку!»
Вихователь:
- Молодці. Скажіть, як називався півник, коли був маленьким? (Курчатком.) А чим вкрите тіло півника? (Пір`ячком.) А що робить півник? (Співає, дзьобає, ходить.)
Вихователь:
- Чим ми годуємо півника? (Відповіді дітей.) Так, свіжою травичкою, зернятами (ми малювали їх на занятті).
Вихователь: Півник наш гарний, проте хоче стати ще кращим , тому зараз ми з вами будемо прикрашати йому крила та хвостик. Уважно послухайте, що потрібно робити.
Перед вами на столі є фарба та альбом. На аркуші намалюваний півник, тож нам з вами залишилося прикрасити крильця та хвостик півника крапочками. Якого кольору фарба нам знадобиться?(червоного)
Долоню підняти нагору. Вказівний палець опирається на великий - це "дзьоб". Інші пальці розчепірені в боки і підняті нагору - це "гребінець".
Стоїть півень на току (показують гребінець)
У червонім чобітку. (показують ніжку)
Будем півника просити: (розводять руками)
-Ходи жита молотити. (тупають обома ніжками)
Вихователь:
(Самостійна діяльність дітей. Якщо деякі діти потребують допомоги, вихователь допомагає їм.)
Підсумок заняття
Вихователь:
- Ви всі молодці, бо впоралися із завданням .
5 заняття
Тема: Намисто для ляльки Оксани
Мета: вчити дітей відображати в малюнку знайомі предмети, орієнтуватися на аркуші паперу, нанизуючи намистинки червоного кольору на ниточку відтиском пальця. Виховувати бажання малювати та охайність.
Матеріали: гуаш червоного кольору, серветки, лялька.
Методичні поради: вмочається кінчик вказівного пальця в червону фарбу і відтиском пальця ставляться крапки на «ниточці» зліва направо, одну біля одної.
Хід заняття
Організація дітей.
Сюрпризний момент: у гості до малят завітала лялька Оксанка.
Вихователь. Діти, хто це до нас прийшов у гості? Так, це Лялька завітала до нас в гості. Давайте привітаємося до Ляльки.
Лялька. Доброго дня, малята!
Діти вітаються.
Вихователь. Діти, Лялька хоче з вами познайомитися. Скажіть Ляльці, як вас звати.
Діти знайомляться з лялькою, називаючи свої імена.
Вихователь.
Ось послухайте віршик про намисто.
На довгу нитку намистини
Оксанка хоче нанизать,
Вона, напевно, буде нині
На нашім святі виступать.
Вихователь: Якою хоче бути Оксанка? (Гарною.) А ваші мами і ви, дівчатка, на свято одягаєте намисто?
Лялька. Ой, яке гарне намисто намальоване. Я так мрію про таке намисто!
Розгляд зображення намиста.
Вихователь. А що це намальоване? Якого воно кольору? А якої форми? Діти, а ви хочете зробити намисто для Ляльки? Ось у нас є намистини й шнурочок, зараз ми зробимо Ляльці намисто. Які в нас намистини? Якого вони кольору?
Пропонує кожній дитині нанизати по декілька намистинок, вправляючи у називанні форми та кольору. Готове намисто даруємо Ляльці.
Лялька. Дякую вам, малята! От якби й моїм подружкам таке намисто.
Вихователь. А для твоїх подружок ми намалюємо ось таке намисто.
Розгляд зразка. Вправлянні дітей у називанні якостей та властивостей намистинок.
Вихователь. Діти, що це намальовано? Так, це намисто. Якого кольору намистинки? А якої форми? Так, намистинки круглі, червоного кольору. Діти, а скільки намистинок? Так, намистинок багато. Ось таке намисто ми зараз і намалюємо для подружок нашої Ляльки.
Показ та пояснення способу виконання малюнку. На аркуші паперу намальована ниточка. Діти пальчиком малюють червоні намистини.
Самостійна робота дітей.
Вихователь. Діти, давайте наші пальчики витремо серветкою. Молодці, подивіться, яке красиве намисто у нас вийшло. Давайте віддамо Ляльці намисто і вона подарує його своїм подружкам.
Підсумок заняття.
Дуже, дуже тут цікаво,
Гучно, весело, яскраво.
З іграшками добре грати,
Та не можна забувати:
Що не треба їх ламати,
На частини розбирати.
Ви ж нічого не ламали,
Все гарненько поскладали.
Іграшки тепер, малята,
З вами завжди будуть грати.
6 заняття
Тема: Оксанка збирається на ярмарок
Мета: продовжувати вчити дітей малювати намисто відтиском пальця. Закріпити вміння ставити крапки на заданій вигнутій лінії. Виховувати охайність, викликати емоційний відгук на результат власної роботи.
Матеріали: гуаш червоного та синього кольору, серветки.
Методичні поради: вмочається кінчик вказівного пальця в червону фарбу і відтиском пальця ставиться крапки на ниточці зліва направо, одну біля одної, потім синьою фарбою – на нижній ниточці.
Хід заняття:
1. Ігровий прийом «Намисто для ляльки Оксанки».
Вихователь показує дітям ляльку, яка сидить перед люстерком і читає вірш:
Лялька в гості збиралася
Лялька в плаття вбиралася.
Намисто нове наділа,
Та застебнула невміло,
Розбіглися намистини вскач,
Тихіше, лялечко, не плач.
Ми з вами зараз нанизаємо намистинки на ниточку.
Йдемо до столів і ви мені покажете, як будемо нанизувати намистинки (діти показують).
2. Фізкультхвилинка «Зарядка»
Швидко стали по порядку,
Розпочнем мерщій зарядку.
Покрутили головою,
Стали всі, немов до бою,
Крила в боки розвели
Й полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права —
Роблять ніжки наші вправи.
Не лінуйтесь, присідайте,
Ви здоров'ячко зміцняйте,
Щоб хвороби оминали,
Смутку й слабкості не знали.
А тепер, дітки, вмокніть пальчик у червону фарбу і зробіть намистинки,. Діти працюють, після малювання червоним кольором витирають пальчик серветкою і малюють синім кольором, потім знову витирають пальчик.
- Давай, Оксанко, подивимось, яке намисто вийшло у дітей. Вихователь з лялькою оглядають малюнки.
Підсумок заняття: Що ви намалювали для ляльки? Якого кольору?Якої форми?
3. Виставка дитячих робіт.
7 заняття
Тема: Писанка
Мета: вчити дітей оздоблювати «писанку» крапками відтиском пальця. Спонукати ставитись до малюнка як до результату своєї роботи. Виховувати бажання малювати та охайність.
Матеріали: гуаш червоного кольору, серветки.
Методичні поради: на оздобленій писанці ставляться крапки відтиском пальця на верхній лінії зліва направо, потім прикрашається нижня лінія.
Хід заняття
1. Сюрпризний момент(вихователь заносить у групу кошик)
Гра „Відгадай на дотик”.
Вихователь:
- Я для вас підготувала щось дуже цікаве. Воно знаходиться ось у цьому кошику. (Пропонує підійти і на дотик відгадати що у кошику).
Вихователь:
- Що у кошику? Звідки беруться яєчка? Як називається таке розмальоване яєчко?(писанка)
Вихователь:
-На Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Паски. Це свято завжди святкуємо весною, коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Паску кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажають добра, любові. Ці писанки із справжнього звареного курячого яйця. Із ними потрібно обережно поводитись щоб не розбити. У мене в кошику є ще багато писанок. Зараз я вам їх роздам. Розгляньте їх. З чого вони зроблені ?(Із дерева) Чи можна їх розбити? Давайте стукнемось писанками. Чи розбилась у когось писанка? Висновок: дерев’яна писанка не б’ється.
Вихователь:
-Дітки, а чи хотіли б ви самі до свята розмалювати писанку? (так)
- Давайте підготуємо пальчики для малювання.
2.(Пальчикова вправа)
Нумо, пальчик, потанцюй, (стукають пальчиками правої руки по долоні лівої)
Гарну писанку малюй.
Буде небо і земля, («малюють» коловими рухами)
І ставочок , і поля.
Вихователь звертає увагу дітей на столи, де вже підготовані матеріали для малювання:
- Обережно вмокаємо вказівний пальчик у фарбу і ставимо крапки відтиском пальця на верхній лінії зліва направо. Потім поставимо крапки на нижній лінії та прикрасимо центр квіточки. Ось ми і закінчили роботу.
4. Самостійна діяльність дітей.
ХВИЛИНКА МИЛУВАННЯ РОБОТАМИ
Вихователь:
-Час погратися.(Дітям роздаються дерев’яні писанки)
Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:
Дружно писанки візьмемо,
Вгору їх піднімемо,
Сонечку покажемо,
Гарно покружляємо.
Ми присядемо гарненько
І постукаєм тихенько.
Встанемо швиденько,
Потягнемось легенько.
Мов зайчата пострибаєм,
Знову гарно покружляєм.
Писанки зберемо
І у кошик покладемо.
8 заняття
Тема: Квіти розцвіли
Мета: вчити дітей прикрашати візерунок крапками (відтиском пальця). Підтримувати інтерес до образотворчого мистецтва, викликати емоційний відгук на яскраві кольори фарб. Збагатити пасивний словник дітей словами «відтиск пальця», «композиція». Продовжувати вчити малювати пальчиком на аркуші паперу;закріпити знання червоного і зеленого кольорів;розвивати уяву;виховувати акуратність.
Матеріал: гуаш червоного кольору, серветки, іграшка бджілка,квітка.
Методичні поради: відтиском пальця ставляться крапки по периметру композиції та прикрашаються серединки квітів, закінчуючи заданий малюнок.
Хід заняття:
1.Організаційний момент.
Вихователь звертає увагу дітей на іграшкову бджілку.
- Діти, сьогодні до нас у гості прилетіла бджілка і сіла на квітку.
Що вона хоче нам розповісти?
Бджілка: « Сьогодні я принесла вам у дарунок квітку. Подивіться на неї, яка вона гарна. Якого вона кольору? (червоного). А це листочки. Якого кольору листочки? (зелені). Підійдіть до квіточки і поторкайте пальчиком. А тепер давайте її понюхаємо. Ах, як смачно вона пахне!Чим пахне квітка?(солодким медом).
А тепер ми трошки пограємо
2.Пальчикова вправа
«Наші ручки - квіточки,
Пальчики - пелюсточки.
Сонце прокидається-
Квіти розкриваються.
А настане нічка –
Знову закриваються»
Вихователь:-Діти, а зараз проходьте за столи.
Бджілка дуже хоче, щоб ми намалювали їй багато квіточок. Ви хочете їй допомогти? А яка фарба нам знадобляться? (червона)
3. Показ виконання роботи вихователем.
Подивіться уважно, як я буду малювати.
Малювати квітку я буду пальчиком. Для цього я опущу палець в червону фарбу і поставлю відтиск всередині квіточки та з’єднаю крапками всі квіти у композицію. От і завершила роботу. А тепер і ви спробуйте намалювати у своїх альбомах такі гарні квіти. Умочіть пальчик в червону фарбу ...
Вихователь:- Молодці, дітки! Добре постаралися. Зараз бджілка полетить і подивиться на ваші квіточки.(Бджілка хвалить дітей)
5. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
-Кому ми сьогодні допомогли?
- Яким кольором ми користувалися?
-А тепер підемо мити наші ручки, щоб вони були чисті.
9 заняття
Тема: Вишеньки на тарілочці
Мета: вчити дітей заповнювати малюнок у колі, ставляючи мазки відтиском пальця. Розвивати дрібну моторику. Виховувати охайність в роботі та бажання малювати.
Матеріали: гуаш червоного
кольору, серветки, жовті клубочки-курчата, обруч, малюнки фруктів або муляжі фруктів
Методичні поради: вмочається
кінчик вказівного пальця в фарбу і хаотично в колі ставляться відтиском
Хід заняття
1. Вступна частина
Ми ніжками потупаєм топ, топ, топ,
ми ручками поплещемо хлоп, хлоп, хлоп.
ми очками покліпаєм миг, миг, миг,
ми плечиками крутимо чик, чик, чик
Раз сюди, два сюди (повороти тулуба)
покрутились навкруги,
Раз присіли, підвелися і угору потяглися.
Враз пустилися навскач, скачем, ніби пружній м'яч .
Раз, два, раз, два, от закінчилася вже гра
1.2.Вихователь запрошує дітей вирушити у цікаву подорож до саду(під веселу пісеньку).
Діти під пісеньку ідуть босоніж по доріжці з різною структурою, стрибають через «струмок»)
2. Основна частина
2.1. Ознайомлення з темою заняття «Вишеньки».
Лунають «Звуки природи. У саду»
Вихователь:
В гості приходить квочка і шкодується, що її курчатка розбіглися
Квочка просить допомоги завести всіх курчаток до хатки, щоб вони не змокли, бо зараз піде дощ.
2.2. Танець під пісню «дождик-дождик» Желєзнових.
Дощику, дощику, крап-крап-крап,
Ти не крапай довго так!
Досить землю поливати,
Нам вже час іти гуляти,
Так, гуляти!
2.3. Гра «Врятуємо курчат від дощу» – збирають їх в хатинку-обруч
Вихователь:
- А тепер ми ще й почастуємо курчат вишеньками. Зберемо їх на тарілочку.(Показ вихователя)
Самостійна діяльність дітей.
Діти малюють пальчиками вишеньки у заданому колі- тарілочці.
ХВИЛИНКА МИЛУВАННЯ РОБОТАМИ
Педагог запитує у дітей, як вони можуть врятуватися від дощу? Що їм для цього потрібно?
Наводить до відповіді за допомогою загадки та показу предмету (справжня дитяча парасолька).
Розгорнув – зробив млинець.
Линув дощ, дзюрчить вода.
Під млинцем я – не біда!
(Парасолька)
2.4. Гра «Сонечко та дощик»
Лунає два види музики – мажорна (сонячна погода) та мінорна музика (дощик).
Діти, залежно від того, яка музика лунає, ховаються під велику парасольку, або «гуляють» по кімнаті.
3. Завершення заняття.Підсумок
3.1. Вправа “Доріжка”
— Ми сьогодні де були?( у садку) Кого зустріли? Бачили курочку та допомагали збирати її курчат. Також назбирали вишеньок у тарілочку та пригостили курчат. Весело нам було сьогодні? Звісно!
— А тепер вже час повертатися додому. Вирушаємо у подорож?
Діти під пісеньку ідуть по доріжці з різною структурою, стрибають через «струмок»)
Література
1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Наук. ред. та упоряд. Кононко О.Л. – 2-ге вид., випр. – К. : Світич, 2008. – 430 с.
2. Планування навчально-виховної роботи в першій молодшій групі за програмою «Зернятко» / Авт. – упор.: Л. А. Грицюк, М. І. Каратаєва. – Тернопіль : Мандрівець, 2008. – 102 с.
3. Олійник Л. М. Зображуємо оточуючий світ. – Х. : Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 136 с.
4. Інтернет-ресурси
5. dnz45.edu.vn.ua/wp.../03/С.Циганова.docx