Для підготовки до ДПА з математики.
Учень 9 класу має бути готовий до здачі ДПА з математики, і даний посібник допоможе йому усвідомити суть завдань і їх тип.
Підготував
вчитель математики
Розтоцької ЗОШ
І-ІІ ступенів
Бобрик Василь Вікторович
РОЗТОКИ – 2017
Пояснювальна записка
Збірник призначений для проведення державної підсумкової атестації з математики в дев'ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Зміст завдань відповідає чинній програмі для загальноосвітніх навчальних закладів та програмі для шкіл.
Посібник «Збірник завдань на державну підсумкову атестацію з математики (9 клас)» містить 10 варіантів інтегрованих контрольних робіт з алгебри та геометрії. Кожен варіант атестаційної роботи складається з трьох частин, які відрізняються за складністю та формою тестових завдань.
ДПА з математики проводиться протягом 3 академічних годин – 135 хв.
Список використаних джерел
Структура, зміст та оцінювання завдань атестаційної роботи
У першій частині атестаційної роботи пропонується 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді (8 завдань з алгебри і 4 завдання з геометрії). Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповіді, з яких тільки один правильний. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір.
Правильне розв'язання кожного завдання цього блоку № 1.1—1.12 оцінюється одним балом. Якщо ж указана учнем відповідь є неправильною, то виконання завдання оцінюється у 0 балів.
Друга частина атестаційної роботи складається із 5 завдань (3 завдання з алгебри і 2 завдання з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань № 2.1—2.5 цього блоку оцінюється двома балами, а якщо відповідь є неправильною – 0 балів.
Третя частина атестаційної роботи складається з 3 завдань (2 завдання з алгебри і 1 завдання з геометрії відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь. Завдання третьої частини атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Формулювання завдань третьої частини учень не переписує, а вказує тільки номер завдання.
Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань. Правильне розв'язання завдання № 3.1—3.3 оцінюється у чотири бали.
Виправлення і закреслення в оформленні розв’язання завдань третьої частини, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для зниження оцінки.
Для оцінювання в балах завдань третьої частини атестаційної роботи пропонується користуватися критеріями, наведеними у таблиці:
Що виконав учень |
Відповідна к-сть балів |
Максимальний бал – 4 |
|
Отримав правильну відповідь і навів повне її обґрунтування |
4 бали |
Отримав правильну відповідь, але не достатньо обґрунтовано |
3 бали |
Отримав правильну відповідь, записав хід розв’язування, але в процесі розв’язування припустився помилки обчислювального або логічного характеру. |
|
Суттєво наблизився до правильного результату або знайшов лише частину правильної відповіді. |
2 бали |
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язання допустився помилки у застосуванні необхідного твердження чи формули. |
1 бал |
Розпочав неправильно, але наступні етапи розв’язання виконав правильно. |
|
Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв |
0 балів |
Наведені критерії мають бути відомі учням.
Відповідність кількості набраних балів учнем загальноосвітнього класу оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено у таблиці .
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1—2 |
1 |
3—4 |
2 |
5—7 |
3 |
8—10 |
4 |
11—12 |
5 |
13—15 |
6 |
16—18 |
7 |
19—22 |
8 |
23—25 |
9 |
26—28 |
10 |
29—31 |
11 |
32—34 |
12 |
Варіант 1
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
А) ; Б) ; В) 5; Г) 20.
А) 1,1 кг; Б) 1,2 кг; В) 0,8 кг; Г) 1,4 кг.
А) ; Б) ; В) ; Г) .
Б) ; Г).
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обгрунтування . У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
Варіант 2
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
; Б) 16 ; B) ; Г) .
А) ; Б) 45 км; В) ; Г) .
А) ; Б) ; В) ; Г) .
А) ; Б) ; В) ; Г).
; Б) ; В) ; Г) .
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обгрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
Варіант 3
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
; Б) ; B) ; Г) .
А) 1,7 кг; Б) 12 кг; В) 20 кг; Г) 21 кг.
А) ; Б) ; В) ; Г) .
; Б) ; В) Г) .
; Б) ; В) ; Г) .
; Б) ; В) ; Г) .
; Б) ; В) ; Г).
; Б) ; В) ; Г) коренів немає.
А) 8 см; Б) 4 см; В) ; Г) .
А) 650; Б) 500; В) неможливо визначити; Г) 1300.
; Б) ; В) ; Г) 6 см.
А) ; Б) 32 см2; В) 64 см2; Г) .
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обгрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
Варіант 4
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
; Б) ; B)6 ; Г) .
А) 10 ; Б) 152; В) 29; Г) .
А) ; Б) В) ; Г) .
2; Б) В) Г).
А) 24 см2 Б) 12 см2 В) 48 см2 Г) 64 см2 .
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
.
Варіант 5
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
1.2. Спростіть вираз (3а + 5) - (2 - а).
А) 4а + 3; Б) 2а + 3; В) 4а + 7; Г) 2а + 7.
1.3.Чому дорівнює значення виразу ?
А) 1; Б) 5; В) ; Г) .
1.4.Чому дорівнює сума п’яти перших членів геометричної прогресії , перший член якої =6, а знаменник q=2?
А) 182; Б) 186; В) -4; Г) -3.
1.5. Подайте у вигляді дробу вираз .
А) ; Б) ; В) ; Г) .
1.6. У кожному купе вагону поїзда 4 місця. Який номер купе, де їде пасажир, номер місця якого 17?
А) 4 ; Б) 5 ; В) 6; Г) 7 .
1.7. Областю визначення якого з даних виразів є множина дійсних чисел? А) ; Б) ; В) ; Г) .
1.8. У кошику 12 червоних яблук, 7 зелених і 5 жовтих. Яка ймовірність того, що навмання взяте яблуко буде не червоним ?
А) 0,292; Б) 0,208; В) 0,5; Г) 0,714.
1.9. Прямокутник розмірами 2,4 см × 3 см розрізали на квадратики зі стороною 0,6 см. Скільки квадратиків утворилося ?
А) 20; Б) 30; В) 10; Г) 18.
1.10. Як можна закінчити речення «У будь - якій трапеції…», щоб утворилося правильне твердження.
А) діагоналі точкою перетину діляться навпіл;
Б) діагоналі рівні; В) дві сторони рівні; Г) дві сторони паралельні.
1.11. У коло вписано квадрат зі стороною . Знайдіть сторону правильного трикутника, описаного навколо цього кола.
А) см ; Б) см ; В) см; Г) см
1.12. Чому дорівнює площа паралелограма, сторони якого дорівнюють 4 см і 6 см, а кут між ними становить ?
А) ; Б) ; В) ; Г) .
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
2.1. Знайдіть перший член арифметичної прогресії (), якщо = 17, = 47?
2.2.Розвяжіть рівняння .
2.3.Знайдіть медіану і середнє значення вибірки 3,2; 3,5; 4,3; 4,8 ; 5; 5,6.
2.5. Знайдіть периметр прямокутного трикутника, гіпотенуза якого дорівнює 13 см, а один із катетів на 7 см більший за інший.
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.2. Катер пройшов 10 км за течією річки і 9 км по озеру , витративши на весь шлях одну годину. Знайдіть власну швидкість катера , якщо швидкість течії річки становить 2 км/год.
3.2. Розв’яжіть графічно рівняння .
3.3. Основи рівнобічної трапеції дорівнюють 10 см і 8 см. Знайдіть висоту трапеції, якщо її діагональ перпендикулярна до бічної сторони.
Варіант 6
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
А) 1,4; Б) -1,4; В) -2,6; Г) 2,6.
1.2. Скоротіть дріб .
А); Б); В); Г).
1.3. Яка область визначення функції y = ?
А) (-; 3]; Б) [3; +∞); В) (3; +∞) ; Г) (-∞;3).
1.4. Коренем якого з рівнянь є число 2?
А) 6х = 3; Б) х – 4 = 0; В) = х - 5; Г) 2х + 7 = 11.
1.5. Спростіть вираз 3- 8.
А) 10; Б) 4 ; В) 26; Г)9.
1.6.Чому дорівнює сума коренів рівняння х2 – 21х – 10 = 0?
А)21; Б) -21; В) 10; Г) -10.
1.7. Укажіть проміжок спадання функції, визначеної на проміжку [- 6; 2], графік якої зображено на рисунку.
А)[-5; -3]; Б) [-3; -1] В) [-2; 1] Г) [-3; -2].
1.8. У яких координатних кутах лежить графік функції ?
А) І і ІІ; Б) І і ІІІ; В. ІІ і ІV ; Г) II і ІІІ.
1.9. Сума кутів опуклого многокутника дорівнює 1700°. Чому дорівнює кількість його сторін?
А)8; Б)10; В)12; Г) такий многокутник не існує.
1.10. Обчисліть площу паралелограма, дві сторони якого дорівнюють 6 см і 5см, а кут між ними – 45°.
А)30 см²; Б) 15 см²; В)30см²; Г ) 15см².
1.11.Сторони трикутника відносяться як 7 : 6 : 4. Знайдіть більшу сторону подібного йому трикутника, менша сторона якого дорівнює 12 см.
А) 84 см; Б)56 см; В) 14 см; Г) 21 см.
1.12. Знайдіть катет прямокутного трикутника, якщо його проекція на гіпотенузу дорівнює 3 см, а гіпотенуза – 27 см.
А) 81 см; Б) 9 см; В) 3 см; Г) 24 см.
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
2.1. Знайдіть номер члена арифметичної прогресії 11,8; 12,4; 13; …, який дорівнює 20,8.
2.2. Розв’яжіть нерівність
2.3. До 8 кг 60-відсоткового розчину солі додали 4 кг води. Яким після цього став вміст солі в розчині?
2.4. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 5 см і 6 см. Знайдіть довжину медіани трикутника, проведеної до більшого катета.
2.5. З точки до прямої проведено дві похилі, проекції яких на пряму дорівнюють 5 см і 9 см . Знайдіть відстань від даної точки до цієї прямої, якщо одна з похилих на 2 см більша за другу.
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.1. Моторний човен пройшов 6 км проти течії річки і 8 км за течією, витративши на весь шлях 1 год. Яка швидкість човна в стоячій воді, якщо швидкість течії річки становить 2 км/год?
3.2. Побудуйте графік функції . Користуючись графіком знайдіть:
1) область значень функції;
2) при яких значеннях х функція набуває додатних значень.
3.3.Основи рівнобічної трапеції дорівнюють 15 см і 33 см, а діагональ ділить гострий кут навпіл. Знайти площу трапеції.
Варіант 7
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
1.1.Обчисліть значення виразу (-2,16-4,24):(-16) .
А) 0,4; Б)-0,4; В) -4; Г) 4.
1.2. Якому одночлену дорівнює вираз ?
А) ; Б) ; В) ; Г) .
1.3.Розвяжіть нерівність -3x+26≥23.
А) x≤1; Б) x≥-1; В) x≤-1 ; Г) x≥1.
1.4. Знайдіть координати точки перетини графіка рівняння 6х- 7у=42 з віссю абсцис.
А)(0;7); Б)(-6;0); В)(0;-6); Г(7;0).
1.5.Чому дорівнює добуток коренів рівняння х²-2х-5=0?
А) -5; Б)-2; В) 2; Г)5.
1.6.Знайдіть сьомий член арифметичної прогресії, перший член якої дорівнює 8, а різниця дорівнює 0,5.
А)11; Б) 10; В) 10,5; Г) 9,5.
1.7. Розв’яжіть рівняння .
А)5; Б) -5; В) -5;5; Г) коренів немає.
1.8. У партії із 2000 деталей є 8 бракованих. Яка імовірність того, що навмання взята деталь буде бракованою ?
А) 0,4%; Б) 4%; В) 40%; Г) 0,5%.
1.9. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 2 см і см. Знайдіть синус більшого гострого кута цього трикутника.
А); Б) ; В) ; Г) .
1.10. Знайдіть радіус кола, описаного навколо трикутника, якщо см, а кут о
А) 6 см Б) 8см В) 8 Г) 16 см
1.11. При якому значенні a вектори перпендикулярні?
А) 10; Б)-1; В)18; Г)-18.
1.12. Знайдіть більшу основу трапеції, якщо вона довша за іншу на 2 см, а середня лінія становить 10 см.
А) 11 см; Б) 9 см; В) 12 см; Г) 6 см.
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
2.1.Чому дорівнює сума семи перших членів геометричної прогресії (bn), якщо b1 = 6, b6 = 192 ?
2.2.Розвяжіть систему рівнянь
2.3.Знайдіть координати точок перетину кола x2 + y2 = 10 і прямої y = x – 2.
2.4. Діагоналі ромба дорівнюють 12 см і 16 см. Знайдіть периметр ромба.
2.5. У рівнобедреному трикутнику висота, проведена до бічної сторони, ділить її на відрізки 2 см і 8 см, рахуючи від вершини кута при основі. Знайдіть площу трикутника.
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.1. Катер проплив 48 км за течією річки і повернувся назад. На це він витратив 7 годин. Швидкість течії 2 км/год. Знайдіть власну швидкість катера.
3.2. Доведіть, що при всіх дійсних значеннях b виконується нерівність:
(2b – 8) (b – 2) +3 > (b – 3)2.
3.3. Точка перетину діагоналей рівнобічної трапеції віддалена від основ на 4 см і 7 см. Знайдіть площу трапеції, якщо її менша основа дорівнює 8 см.
Варіант 8
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
1.1.Обчисліть значення виразу: (–0,8 +3,8)3.
А) 81; Б)3; В) 9; Г) 27.
1.2. Спростіть вираз
А) 2,8a3b7; Б) –2,8a3b7 ; В) 28a4b7 ; Г) –2,8a2b12.
1.3. Графіком якої з функцій є гіпербола?
А) у = 2х+7; Б) у = ; В) у = ; Г) у = х²+7.
1.4. Областю визначення якої функції є проміжок (-∞;4)?
А); Б) ; В) ; Г) .
1.5. Чому дорівнює сума коренів рівняння х² + 9х – 2 = 0?
А) 2; Б)-2; В) 9; Г)-9.
1.6. Чому дорівнює значення виразу ?
А)5; Б) 6; В) 12; Г) 13.
1.7. Спростіть вираз .
А) ; Б) В) a + 6; Г) a – 6.
1.8. Скількома способами можна з цифр 1, 2, 3, 4, 5, 6 скласти трицифрове число, якщо цифри не повторюватимуться.
А) 6; Б) 720; В. 120; Г. 30.
1.9. Бічні сторони трапеції дорівнюють 3 см і 7 см. Знайдіть середню лінію трапеції, якщо в неї можна вписати коло.
А) 5 см; Б) 4 см; В) 6 см; Г) знайти неможливо.
1.10. Чому дорівнює площа круга, довжина кола якого 16 см.
А) 8 см²; Б) 16 см²; В) 32 см²; Г ) 64 см².
1.11. Обчисліть скалярний добуток векторів .
А) 5; Б)6; В)-4; Г)-5.
1.12. Знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда з розмірами: 50 см, 7 дм і 1,2 м.
А) 420 см3; Б) 4200 см3 В) 42 000 см3; Г) 420 000 см3 .
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.1. Тракторист мав за певний час зорати поле площею 180 га . Проте щодня він зорював на 2 га більше, ніж планував, і закінчив роботу на 1день раніше, ніж планувалося. За скільки днів тракторист зорав поле?
3.2. Побудуйте графік функції у = – х² – 4х + 5. Користуючись графіком знайдіть:
1) область значень функції;
2) проміжок спадання функції.
3.3.Основи рівнобічної трапеції дорівнюють 9 см і 21 см, а діагональ – 17 см. Знайдіть радіус кола, описаного навколо даної трапеції.
Варіант 9
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
1.2. Скільки коренів має рівняння 0 ⋅ x =
1.3. Який вираз є квадратом одночлена 3х4y2?
1.4. Знайдіть значення виразу () -2 + 2,5 0.
А) 2,5 Б) 1,75 В) 1,5 Г) 1,25
1.5. Спростіть вираз 6 –
А) 6 Б) 8 В) 4 Г) 12
1.6. Знайдіть координати вершини параболи y= x2 – 3x + 2.
А) (–1,5; 0,25) Б) (1,5; –0,25) В) (–1,5; –0,25) Г) (1,5; 0,25)
1.7. Довжина сторонни квадрата дорвінює дм. Оцініть значення його периметра , якщо 4 < < 7.
А) 8 < < 14 Б) 6 < < 28 В) 16 < < 49 Г) 16 < < 28
1.8. Стіл, початкова ціна якого становить 800 грн, двічі подорожчав, до того ж щоразу на 25%. Скільки тепер коштує стіл?
А) 1250 грн. Б) 1000 грн. В) 1200 грн . Г) 450 грн.
1.9. Кінці хорди кола ділять його на дві дуги, градусні міри яких відносяться як 1:17. Знайдіть градусну міру меншої дуги.
А) 40о Б) 80о В)10о Г) 20о
1.10. У паралелограмі АВСD проведено висоту ВМ до сторони АD. Обчисліть площу паралелограма, якщо ВС=8 см, ВМ=5 см.
А)40см²; Б) 20см²; В)13см²; Г ) 10см².
1.11. Знайти діаметр кола із довжиною 12,56 см.
А) 2 см Б) 3 см В) 4 см Г) 4,5 см
1.12. Знайдіть площу трикутника, одна зі сторін якого дорівнює 12 см, а висота, проведена до неї, – 5 см.
А) 60 см2 Б) 30 см2 В) 17 см2 Г) 20 см2
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
2.1. Обчисліть суму п’яти перших членів геометричної прогресії (bn), якщо b3 = 18, а знаменник q = 3.
2.2. Спростіть вираз .
2.3. Число 4 є коренем рівняння 3x2 – 8x + n = 0. Знайдіть другий корінь рівняння і значення n.
2.4. Знайдіть сторони прямокутника, якщо вони відносяться як 3:4 , а площа прямокутника становить 300 дм2.
2.5. Знайдіть периметр прямокутного трикутника, гіпотенуза якого на 7 см більша за один із катетів, а інший катет дорівнює 21 см.
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.1. За 2 футбольних і 4 волейбольних м’ячі заплатили 2000 грн. Після того як футбольний м’яч подешевшав на 20 %, а волейбольний подорожчав на 10 %, то за один футбольний і один волейбольний м’ячі заплатили 650 грн. Якою була початкова ціна кожного м’яча ?
Варіант 10
Частина перша
Завдання 1.1 – 1.12 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її до бланку відповідей.
А) 3031 < 3021; В) 44 371 > 44 381;
Б) 2529 > 2501; Г) 780 325 > 783 025.
1.2. Знайдіть різницю
А) ; Б); В); Г).
1.3. Подайте добуток (4+х)(х-4) у вигляді многочлена.
А) 16-; Б) -16; В) -8; Г) -4.
1.4. Подайте у вигляді квадрата двочлена вираз 96аb+.
А) ; Б) ; В) (3а-b)(3а+b); Г) .
1.5. Знайдіть дискримінант квадратного рівняння 2-3х+1=0.
А) ; Б) 1; В) -1; Г) 0.
1.6. Яке число є кратним числу 24?
А) 2; Б) 72; В) 6; Г) 12.
1.7. Знайдіть координати вершини параболи у=-2х-3.
А) (-4;1); Б) (-1;0); В) (0;-1); Г) (1;-4).
1.8. Десять автобусних зупинок розташовані на прямій вулиці так, що відстані між будь-якими сусідніми зупинками однакові. Відстань між першою і третьою зупинками дорівнює 1,2 км. Яка відстань між першою і останьою зупинками.
Б) В) Г)
1.9. Радіус кола дорівнює 2см. Знайдіть сторону правильного трикутника,
описаного навколо цього кола.
А) 12 см; Б) 6 см; В) 6 см; Г) 3.
1.10. Запишіть рівняння кола з центром у точці О(-2;1) та радіусом, що дорівнює
4.
А)+= 16; В) += 16;
Б) += 4; Г) += 16.
1.11. Сторона прямокутника дорівнює 16 см і 12 см. Знайдіть довжину
діагоналей прямокутника.
А) 20 см; Б) 40 см; В) 4; Г) 2.
1.12. Які координати матиме точка ( -3; 0) при повороті на 900 проти годинникової стрілки ?
А) (0; 3); Б) (-3;3) ; В) (0; -3); Г) (3; 0).
Частина друга
Розв’яжіть завдання 2.1 – 2.6. Запишіть відповідь у бланк відповідей
2.1.Знайдіть суму всіх натуральних чисел, які менші за 250 і кратні числу 3.
2.2.Розвяжіть рівняння .
2.3. Знайдіть значення виразу .
2.4. Сторони трикутника дорівнюють 25 см, 29 см, 36 см. Знайдіть радіус описаного кола даного трикутника.
2.5.Чому дорівнює кут BAD чотирикутника ABCD, вписаного в коло, якщо ?
Частина третя
Розв’язання задач 3.1 – 3.4 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, то проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
3.1. Двоє трактористів можуть зорати поле, працюючи разом, за 6 год. Одному з них, щоб зорати поля потрібно на 4 год більше часу, ніж іншому для того, аби зорати поля. За скільки часу кожен із них самостійно зоре все поле ?
3.2.При яких значеннях а і с вершина параболи знаходиться в точці А( -2;3).
3.3. Висота рівнобедреного трикутника, проведена до основи, дорівнює
20 см, а висота, проведена до бічної сторони, - 24 см. Знайдіть
площу цього трикутника.
ДПА | Математика 2017/2018 н.р. |
9 клас |