Головна мета майстер-класу ознайомити педагогів з народним мистецтвом – витинанка та його історією; надати інформацію про види витинанок, різноманітність їх форм та візерунків; створити атмосферу доброзичливості та відвертості; розвивати інтерес до естетичних цінностей українського народного мистецтва; виховувати повагу до історії і традицій нашого народу.
Майстер-клас для педагогів на тему:
«Ознайомлення з технікою ажурного витинання з паперу
«Мереживо витинанки»»
Мета: ознайомити педагогів з народним мистецтвом – витинанка та його історією; надати інформацію про види витинанок, різноманітність їх форм та візерунків; створити атмосферу доброзичливості та відвертості; розвивати інтерес до естетичних цінностей українського народного мистецтва; виховувати повагу до історії і традицій нашого народу.
Завдання:
1.Створення умов для професійного спілкування, самореалізації і стимулювання творчого зростання педагогів.
2. Підвищення професійної майстерності.
3. Поширення перспективного педагогічного досвіду.
4. Упровадження педагогічних технологій у практику.
Керівники: Слабоспицька Олена Миколаївна – вихователь-методист Ізюмського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 14 Ізюмської міської ради Харківської області.
Павленко Олена Сергіївна – вихователь Ізюмського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 14 Ізюмської міської ради Харківської області, має
звання «Вихователь-методист».
Категорія учасників: педагоги закладів дошкільної освіти
Хід майстер-класу
1. Гра «Павутинка»
Мета: зорієнтувати педагогів на творчу взаємодію під час майстер-класу; виховувати доброзичливість, взаємну довіру, повагу.
Завдання: учасники утворюють коло. Один із гравців тримає клубок, називає слово, яке притаманне творчому педагогу, і котить клубок комусь із колег (при цьому гравець наступає на кінець нитки). Наступний учасник називає ще одну ознаку творчого педагога і котить клубок іншому гравцеві. Гра продовжується, а на підлозі утворюється своєрідна павутинка.
2. Визначення очікувань
Мета: дати можливість учасникам визначити коло своїх очікувань.
Завдання: кожен учасник отримує «осінній» листочок, ведучий пропонує написати свої очікування стосовно майстер-класу. Після цього кожен учасник зачитує свої очікування й наклеює його на дерево.(Намальованого на аркуші форма А1). Останнім свої очікування зачитує ведучий.
3. Виставка – огляд «Мереживо витинанок»
4. Інформаційний меседж «Народне мистецтвом – витинанка»
Мета: познайомити учасників з історією народного мистецтва – витинанка.
5. «Назви вид витинанки»
Мета: визначити знання педагогів про види витинанок.
Завдання: по слайдам визначають види витинанок.
Примітка: за кожну правильну відповідь учасники отримують подарунок у вигляді сердечка створене в техніці витинання.
6. Мультимедійна презентація «Чарівний світ витинанки»
Мета: ознайомити вихователів з народним мистецтвом – витинанка та його історією; надати інформацію про види витинанок, різноманітність їх форм та візерунків; про необхідний матеріал для створення ажурних витинанок та послідовність їх виконання.
7. Практичний блок «Створюємо витинанку»
8. Рефлексія
Вправа «Дерево творчості»
Завдання: на заготовлених паперових листочках відповідно до очікуваних результатів від отриманої інформації на майстер-класі пишуть свої відгуки.
Примітка: кожен учасник майстер-класу отримує на згадку інформаційний буклет «Чарівний світ народної витинанки»