Дата
|
Тема
|
Ключові поняття
|
Методи та прийоми
|
|
-
Уява і її роль у житті людини. Творча уява. Ознайомлення із технологією ТРВЗ. Вправи на виявлення творчої уяви.
|
1)уява
2)творчість
3)творча фантазія
4) ТРВЗ, зміст, історія, значення і сфери використання
|
-
Гра «Цей предмет схожий на…».
-
Гра «Уяви, що ти…».
-
Гра «Обведи долоньку і оживи її».
-
Моделювання фантастичних предметів із різних по кольору, розміру, формі геометричних фігур.
-
Створення фантастичних предметів із пластиліну, конструктору.
-
Презентація невеличкої історії про створений об'єкт.
|
|
-
ТРВЗ як засіб розвитку творчої уяви. Ознайомлення із основними прийомами РТУ.
|
1)система, надсистема, підситема;
2) системне мислення;
3)синтез/аналіз інформації;
4)ФСП
|
Прийоми фантазування:
-
Прийом інтерверсія (зроби навпаки).
-
Збільшення-зменшення.
-
Прискорення- затримка..
-
Об'єднання-роз’єднання
-
Знищення-відродження.
-
Зміна середовища.
-
Живе-неживе.
-
Гра «Що може бути таким?».
|
|
-
Подорож по фантастичних містах, країнах, планетах. Використання методу проб і помилок.
|
1) Помилка
2) Гіпотеза, припущення.
3) Підтвердження та спростування гіпотези
4)
|
-
Гра «Добре-погано».
-
Гра «Так-ні».
-
Гра «Ти моя частинка…».
-
Креатив-бій (вчимось підбирати всі можливі варіанти).
-
Прийом «Фантастична гіпотеза» через гру «А що буде, якщо..?».
-
Прийом «Кола по воді».
|
|
-
Ознайомлення із протиріччями. (секрет подвійного). Мозковий штурм. Вирішення протиріч.
|
1) Протиріччя.
2) Подвійний результат.
|
-
Ігри «Навпаки»,«Корисно-шкідливо», «Добре-погано».
-
Креатив-бій.
-
Прийоми «Зроби навпаки», «Дроблення-об'єднання», «Збільшення-зменшення», «Прискорення-затримка».
-
Навчальний мозковий штурм. Розв'язування простих винахідницьких задач на основі цього методу.
|
|
-
Виділення протилежних властивостей. Метод контрольних запитань.
|
1) Протилежності.
2) Протилежні властивості.
|
-
Ігри «Навпаки», «Перекручування», «Протилежності», «Оксюморон».
|
|
-
Ігри на системний та функціональний аналізи.
|
1) Поняття «системний».
2) Поняття «фунціональний».
|
-
Ігри «Що спільного?», «Які відмінності?», «Чим схожі?»
-
Прийом «Символічна синектика».
|
|
-
Метод фокальних об'єктів.
|
1) Поняття «спільне-відмінне».
2) Можливе-неможливе.
|
1) Прийом «Біном фантазії»
2) Гра «Оксюморон»
3) Прийоми:
- придумування речей для ігор;
- придумування ялинкових прикрас
|
|
-
Метод морфологічного аналізу.
|
1) Ознайомлення з морфологічною таблицею.
2) Поняття «спільне-відмінне».
|
-
Вправа для визначення надсистеми «М’ячик», системи,підсистеми.
-
Гра «Створи свою казку»
-
Зміна героїв казки за допомогою морфологічної таблиці;
-
Складання казок з героєм, обраним за морфологічною таблицею.
|
|
-
Генерування ідей.
|
1) Новий образ.
2) Нестандартний, але практичний.
3) Відкриті задачі.
|
-
Ігри «Уяви себе», «Чарівні олівці», «Кольоровий настрій», «Складання речення за словами»
-
Креатив-бій
-
Мозковий штурм
-
МФО
-
ММА
|
|
10. Метод моделювання маленькими чоловічками.
|
1) Поняття моделі.
2) «Маленькі чоловічки».
|
-
Ознайомлення з маленькими чоловічками.
-
Де ховаються маленькі чоловічки?
-
Побудова моделей
|
|
11. Ідеальний кінцевий результат.
|
1) Поняття «ідеальність», «ідеальний кінцевий результат».
2) Розв’язання від зворотнього. Система «навпаки».
|
-
Прийоми роботи з казкою без кінця.
-
Вирішення проблемних ситуацій від бажаного результату.
|