Орієнтовний план занять вступного курсу "TRIZ - ознайомлення"

Про матеріал
Цей документ містить орієнтовний план занять з TRIZ-технології. Можна впроваджувати як окремий предмета, а також інтегрувати з іншими навчальними дисциплінами. TRIZ ставить за мету формування творчого мислення і виховання творчої особистості, здатної використовувати отримані знання та навички як інструмент для вирішення задач та подолання складних проблем сучасності. Головні принципи TRIZ: - розв’язання суперечностей; - системний підхід ( вміння бачити навколишній світ у взаємозв’язку всіх його елементів); - вміння віднайти необхідний у даній ситуації резерв.
Перегляд файлу

ПЛАН ЗАНЯТЬ

ВСТУПНОГО КУРСУ «TRIZ  - ОЗНАЙОМЛЕННЯ»

Початкова школа

Дата

Тема

Ключові поняття

Методи та прийоми

 

  1. Уява і її роль у житті людини. Творча уява. Ознайомлення із технологією ТРВЗ. Вправи на виявлення творчої уяви.

1)уява

2)творчість

3)творча фантазія

4) ТРВЗ, зміст, історія, значення і сфери використання

  1. Гра «Цей предмет схожий на…».
  2. Гра «Уяви, що ти…».
  3. Гра «Обведи долоньку і оживи її».
  4. Моделювання фантастичних предметів із різних по кольору, розміру, формі геометричних фігур.
  5. Створення фантастичних предметів із пластиліну, конструктору.
  6. Презентація невеличкої історії про створений об'єкт.

 

 

  1. ТРВЗ як засіб розвитку творчої уяви. Ознайомлення із основними прийомами РТУ.

1)система, надсистема, підситема;

2) системне мислення;

3)синтез/аналіз інформації;

4)ФСП

Прийоми фантазування:

  1. Прийом інтерверсія (зроби навпаки).
  2. Збільшення-зменшення.
  3. Прискорення- затримка..
  4. Об'єднання-роз’єднання
  5. Знищення-відродження.
  6. Зміна середовища.
  7. Живе-неживе.
  8. Гра «Що може бути таким?».

 

 

 

  1. Подорож по фантастичних містах, країнах, планетах. Використання методу проб і помилок.

 1) Помилка

2)  Гіпотеза, припущення.

3) Підтвердження та спростування гіпотези

4)

  1. Гра «Добре-погано».
  2. Гра «Так-ні».
  3. Гра «Ти моя частинка…».
  4. Креатив-бій (вчимось підбирати всі можливі варіанти).
  5. Прийом «Фантастична гіпотеза» через гру  «А що буде, якщо..?».
  6. Прийом «Кола по воді».

 

  1. Ознайомлення із протиріччями.   (секрет подвійного). Мозковий штурм. Вирішення протиріч.

1) Протиріччя.

2) Подвійний результат.

 

  1. Ігри «Навпаки»,«Корисно-шкідливо», «Добре-погано».
  2. Креатив-бій.
  3. Прийоми «Зроби навпаки», «Дроблення-об'єднання», «Збільшення-зменшення», «Прискорення-затримка».
  4. Навчальний мозковий штурм. Розв'язування простих винахідницьких задач на основі цього методу.

 

  1. Виділення протилежних властивостей. Метод контрольних запитань.

1) Протилежності.

2) Протилежні властивості.

  1. Ігри «Навпаки», «Перекручування», «Протилежності», «Оксюморон».

 

  1. Ігри на системний та функціональний аналізи.

1) Поняття «системний».

2) Поняття «фунціональний».

  1. Ігри «Що спільного?», «Які відмінності?», «Чим схожі?»
  2. Прийом «Символічна синектика».

 

  1. Метод фокальних об'єктів.

1) Поняття «спільне-відмінне».

2) Можливе-неможливе.

     1) Прийом «Біном фантазії»

     2) Гра «Оксюморон»

     3) Прийоми:

      - придумування речей для ігор;

     - придумування ялинкових прикрас

 

  1. Метод морфологічного аналізу.

1) Ознайомлення з морфологічною таблицею.

2) Поняття «спільне-відмінне».

 

  1. Вправа для визначення надсистеми «М’ячик», системи,підсистеми.
  2. Гра «Створи свою казку»
  3. Зміна героїв казки за допомогою морфологічної таблиці;
  4. Складання казок з героєм, обраним за морфологічною таблицею.

 

  1. Генерування ідей.

1) Новий образ.

2) Нестандартний, але практичний.

3) Відкриті задачі.

  1. Ігри «Уяви себе», «Чарівні олівці», «Кольоровий настрій», «Складання речення за словами»
  2. Креатив-бій
  3. Мозковий штурм
  4. МФО
  5. ММА

 

 

 10. Метод моделювання маленькими чоловічками.

1) Поняття моделі.

2) «Маленькі чоловічки».

 

  1. Ознайомлення з маленькими чоловічками.
  2. Де ховаються маленькі чоловічки?
  3. Побудова моделей

 

11. Ідеальний кінцевий результат.

1) Поняття «ідеальність», «ідеальний кінцевий результат».

2) Розв’язання від зворотнього. Система «навпаки».

  1. Прийоми роботи з казкою без кінця.
  2. Вирішення проблемних ситуацій від бажаного результату.

 

 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку