Виховний захід: " Гончарик -чарівник"

Про матеріал
Мета заходу : розширити знання учнів про професії, познайомити з професією гончар; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей пошану до творчої праці свого народу, повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Виховний захід

Клас:   2 – В

Вчитель:  Сизонова О.О.

Дата :  28 лютого  2017 року

Час проведення:  12 : 00 – 12 : 45

 

Тема:   « Гончарик – чарівник»

Мета: розширити знання учнів про професії, познайомити з професією гончар;

            розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кміт-

            ливість; виховувати у дітей пошану до творчої праці свого народу,

            повагу до людей праці.

Хід  заходу

    Слайд   1   Початок презентації

 

I. Організаційний  момент

     Слайд  2  Завдання: прочитайте вірш

                      Професія – гордість,

                      Професія – гідність,

                      Професія щастя людського основа.

                      Їх в світі багато чудових і різних,

                      І кожна потрібна у світі чудовім !

 

II. Актуалізація опорних знань

Вчитель: У світі існує багато професій.  Сьогодні ми зупинимося на деяких.

                   Зараз  пограємо в гру, яка називається: « Плутанина »

 

Слайд  3   Гра : « Плутанина »

                  Вчитель: На дошці  малюнки  професій.

     Завдання: Відгадай, кому належать ці  предмети та назви професію.

 

 

 

 

 

 

 

             кухар                 продавець                   лікар                        будівельник

 

 

 

 

 

 

 

           перукар            листоноша                  вчитель                             гончар

1 

До дошки виходять  8 учнів. Вчитель роздає дітям картки, на яких слова:

 

борошно

чек

вата

лопата

крем

магазин

бинт

цемент

ніж  

розпродаж

термометр

цегла

 

ножиці

крейда

газета

горно

гребінець

урок

лист

барило

фен

перерва

телеграма

двійнята

 

Діти читають слова на картках  та прикріплюють їх до малюнка,

називають професію.

 

Вчитель: Перевіряємо, як діти впоралися з цим завданням.

1)   борошно, крем, ніж          - кухар, що робить ? ( готує страви ) ;         

2)   чек, магазин, розпродаж  - продавець, що робить ?  ( продає товари) ;          

3)   вата, бинт, термометр      – лікар, що робить ? ( лікує хворих);               

4)   лопата, цемент,  цегла     -  будівельник, що робить ? ( будує будинки)

5)   ножиці, гребінець, фен    - перукар, що робить ? ( робить зачіску) ;                

6)   крейда,  урок, перерва     -  вчитель, що робить ? ( навчає дітей) ;                

7)   газета, лист, телеграма    -  листоноша, що робить? ( приносить новини) ;                

8)   горно, барило, двійнята    -  гончар, що робить ? ( робить вироби із глини).

 

III. Повідомлення теми і мети заходу

Слайд  4       Вчитель: Тема нашого  заходу: « Гончар – чарівник.»

                       Сьогодні ми познайомимося з професією – гончар.

                       А також  дізнаємося, що таке:

                       – гончарство;

                       – кераміка;

                       – гончарна глина;

                       – горно, барило, двійнята та інші предмети цієї професії.

 

Вчитель:  А зараз сторінка допитливих. Надаю їм слово. 

                  Діти виходять до дошки.

 

Учень 1 :     « Гончар » - в перекладі з грецької мови означає чарівник  вогню. Адаменко       Гончар – це людина, яка творить серцем і душею.

                        Гончар працює з гончарною  глиною.

                        Грудка гончарної глини  в руках майстра наповнюється життям.

 

Учень 2:        Гончарна  глина -  це  « чиста »  глина.

Носенко         Іноді майстри у глину домішують різні речовини:

                        пісок, золу, тирсу  для  покращення

                        якості та еластичності глини.

 

Учень 3 :     Гонча́рство   це виготовлення керамічних виробів з гончарної глини.                

Шира          Наприклад:  посуду, кахлів, іграшок, прикрас, сувенірів.

                    Це досить стародавнє ремесло.

2

Учень 4 :  « Кера́мiка »  - в перекладі з грецької мови означає гончарне мистецтво.            

 Янко          Керамікою людство користується понад 14 тисяч років.

                    З часом люди навчилися випалювати посуд, що робило його

                    міцним i водонепроникним.

 

Учень  5:        «Горно» -  це   піч.   Якщо гончарство - це «душа »,

 Штанько         то піч  - це « серце » гончарного мистецтва.

 

Учень  6:      Гончарне коло або круг  це  інструмент гончаря, який

Васільєв        призначений для виготовлення круглих керамічних форм.

                       Гончарне коло працює за принципом обертання.

 

Вчитель:  Дякуємо вам діти за цікаву інформацію.

 

 

Вчитель:   Зараз  познайомимося з гончарними  виробами  з глини  та їх назвами.

Слайди  5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13.

                     Це -   горщик, глек, макітра, тиква, двійнята,

                     барило, куманець, плесканець, таріль ( або миска).

 

Вчитель: Діти,  запам’ятайте !  

Гончарні вироби , які  мають темно-сірий, або  чорний колір – вони такі не тому, що в  глину додали багато золи, а тому , що  це вироби  випалені  в печі за спеціальною технологією (без доступу повітря). Це, діти,  димлена кераміка.

 

Вчитель: Запам’ятали ?

Діти: Так !

 

Слайд  14     Фізична пауза

 

Слайд  15   Гра: « Асоціація » 

Вчитель:

Завдання: Вибрати предмети, які гончар  використовує у своїй роботі.

Похожее изображениеКолективне виконання роботи.

 

Таблички – слова розміщені на дошці:

Вогонь, глина, горно, гончарний круг,  вода, зола,

борошно, скло, вата, сіль, солома, смола.

 

                Діти кріплять на дошку біля малюнку

                Гончар слова:

                Вогонь,

                глина,

                горно,

                гончарний круг, 

                вода,

                зола.

 

                                                                      3

Слайд  16

Вчитель:    Добру казку я пам'ятаю з дитинства,

                     Хочу, щоб цю казку послухали й Ви,

                     Нехай підкрадеться до самого серця

                     І зародиться в ньому зерно доброти.

 

Вчитель:   Дивіться уважно і слухайте !              

 

Перегляд відео – казка:  « Гончар- чарівник»      початок  казки :    00 : 00 : 21

                                                                                  кінець  казки :       00 : 04 : 12

Вчитель:  Сподобалась казка ?

Учні:  Так.

Вчитель: Були уважними ?

                  Зараз перевіримо.

 

 

Слайд  17  Гра: « Мікрофон »

 

                              Питання: 

1. Вчитель: З чого починається робота гончара ?

    Діти:        З пошуку глини. ( Вірно)

2. Вчитель: Для чого гончар ретельно перемішує глину перед початком роботи ?

    Діти:        Щоб глина була еластична. ( Вірно)

3. Вчитель:  На чому гончар виготовляє вироби ?

    Діти:         На гончарному крузі. ( Вірно)

4. Вчитель:  Скільки виробів зробив гончар у казці ?

    Діти:        Три. ( Вірно)

5.  Вчитель: Фарби, якими  наносять малюнок виготовляють з чого? 

      Учні:      З білої глини.  ( Вірно)

6.  Вчитель: В яку глину не додають барвників ?

      Учні:       У білу і червону. ( Вірно)

7.  Вчитель:  Міцними глиняні вироби стають під дією чого  ? 

     Учні:        Вогню. ( Вірно)

8.  Вчитель:  Міцними глиняні вироби стають де ?

     Учні:        У печі - горно. ( Вірно)

9.  Вчитель:   Скільки годин глиняні вироби тримають у печі ? 

     Учні:         12 годин. ( Вірно)

10. Вчитель:  Якими словами закінчується казка ?

       Учні:       Наша казка матиме своє продовження. ( Вірно)

 

Вчитель:    Молодці ! Ви були уважними.

 

 

 

 

 

 

 

4

Вчитель:   Наша казка матиме своє продовження тому, що ми навесні

                    поїдимо …. Давайте подивимося куди ?     Слайд  18, 19, 20

 

Вчитель: Що це за містечко ? Знаєте ?

Учні:        Ні.

 

Вчитель: Діти, це селище Опішне - столиця українського гончарства.                

                Де побуваємо на майстер – класі і власноруч зробимо свистунця - півника.

 

Вчитель:  А зараз  відео екскурсія « Опішне – столиця українського  гончарства.»

 

 

 

ІV. Підсумок  заходу.  Рефлексія

 

Питання:

1. З якою професією сьогодні познайомилися ? ( Професія -  гончар)

2.  Гончар » - в перекладі з грецької мови означає… ? ( Чарівник  вогню)

3.  На чому гончар виготовляє вироби ?  ( На гончарному крузі)

4.  Для чого глиняні вироби випалюють у печі ? ( Щоб вони були міцними)

5.  Як називалася казка, яку ми дивилися ? ( Гончар- чарівник)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку