Орієнтовне календарно – тематичне планування «Літературне читання» для 4 класу 2018-2019 н.р. Складено за підручником О.Я. Савченко, 2015 р.
Враховано контрольні роботи згідно Оновленій Програмі 2016 року.
І семестр – 48 годин ( 3 години на тиждень)
ІІ семестр – 76 годин ( 4 години на тиждень)
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
І семестр – 48 годин ( 3 години на тиждень)
Складено за підручником О.Я. Савченко, 2015 р.
Дата |
№
|
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
|
|
- |
Із скарбниці усної народної творчості (18 год) |
|
|||
|
1 |
Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. «Наші джерела» |
с.3-5 |
|
|
|
2 |
Народна казка . Введення в тему «Побутові казки». Ознаки побутової казки. Українська народна казка «Мудра дівчина» |
с.6-12 |
|
|
|
3 |
Побутові казки. Українська народна казка «Мудра дівчина». |
с.6-12 напам. уривок |
|
|
|
4 |
Притча як жанр усної народної творчості. «Без труда нема плода» (Народна притча) |
с.12 |
|
|
|
5 |
Притча як жанр усної народної творчості. «У пригоді». (Народна притча). Записала Олена Пчілка |
с.13-14 |
|
|
|
6 |
Урок позакласного читання №1. «З народних джерел». «Перші бувають останніми, а останні першими»(укр.нар.казка). |
«Я л.ч.» с.19-24 |
|
|
|
7 |
Народні легенди як жанр усної творчості. Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького? «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда) |
с.14-15 |
|
|
|
8 |
Народні легенди. «Місто Сміла». (Народна легенда) |
с.15-16 |
|
|
|
9 |
Душа нашого народу у піснях. «Стоїть явір над водою». (Українська народна пісня) |
с.16-17 напам. |
|
|
|
10 |
Народні пісні. «Котився віночок по полю». (Українська народна пісня) |
с.17-18
|
|
|
|
11 |
Народні усмішки . «Швачка», « Син та мати». Записав Борис Грінченко «Не впусти рака з рота» «Собака на містку» «Украла» |
с.18 «Я л.ч.» с.29,124 |
|
|
|
12 |
Урок позакласного читання №2. Народні легенди, міфи |
«Я л.ч.» с.17-19 |
|
|
|
13 |
Народ скаже, як зав’яже. Українські народні прислів'я. Прислів'я народів світу. |
с.19-20 «Я л.ч.» с.28 |
|
|
|
14 |
Скоромовки |
с.21 |
|
|
|
15 |
Загадки |
с.21-22 |
|
|
|
16 |
***Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово). Галина Кирпа. «Мова моя». |
с.22 |
|
|
|
17 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок за темою. |
с.23 |
|
|
Тема 1 |
18 |
Урок позакласного читання №3. «Тиха, задумлива осінь спускається…» |
«Я л.ч.» с.32-38 |
|
|
|
|
Що було на початку світу... (10 год)
|
|
|
|
|
19 |
Міфи – дитинство світу. Вступ до розділу. Міфи Стародавнього Єгипту. «Створення світу». |
с.24-26 |
|
|
|
20 |
Міфи словянських народів. Ольга Бондарук «Міфи про створення світу та людей». |
с.26-28 |
|
|
|
21 |
Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька |
с.28-31 |
|
|
|
22 |
Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька |
с.28-31 |
|
|
|
23 |
Культура стародавніх слов’ян. Як ще не було початку світа... (Українська народна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська |
с.31 |
|
|
|
24 |
Урок позакласного читання №4. Міфи Стародавньої Греції |
|
|
|
|
25 |
Слов’янський міф про походження ластівок За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна». |
с.32-34 |
|
|
|
26 |
***Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
|
|
27 |
Аналіз контрольної роботи. Слов’янський міф про походження ластівок За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна». |
с.32-34 |
|
|
Тема 2 |
28 |
Узагальнюючий урок за темою.
|
с.35 |
|
|
|
Сторінками історії України (20 год) |
|
|||
|
29 |
Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь. «Наші предки — слов’яни» |
с.36-39 |
|
|
|
30 |
Урок позакласного читання №5. Сучасна українська дитяча література. Тетяна Стус «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні» |
«Хрестом» с.32-41 |
|
|
|
31 |
Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий». |
с.39-41 |
|
|
|
32 |
Перша історія України. Іван Крип’якевич. « Книги за княжих часів». |
с.42 |
|
|
|
33 |
З історії міст України. Дмитро Білоус « У назвах міст і сіл слова»... ***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
с.42-43 |
|
|
|
34 |
З історії міст України. Алла Коваль «Місто Чернігів». ***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
с.43-44 |
|
|
|
35 |
З історії міст України. Марія Хоросницька « Звідки в міста назва — Львів». ***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
с.44-45 |
|
|
|
36 |
Урок позакласного читання №6. Сучасна українська дитяча література. Леся Вороніна «Пригоди голубого папуги» |
«Хрестом» с.60-73 |
|
|
Тема 3 |
37 |
Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота». |
С.45-50 |
|
|
|
38 |
Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота». |
С.45-50 |
|
|
|
39 |
***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота». |
С.45-50 |
|
|
|
40 |
***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). Козацькому роду нема переводу. Іван Гнатюк «Козацький дуб»
|
с.50-51 напам. |
|
|
|
41 |
***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Боднарчук «На новій землі». |
С.52-53 |
|
|
|
42 |
Урок позакласного читання №7. Без верби і калини — нема України. (Українські казки та легенди про вербу і калину) |
|
|
|
|
43 |
Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (Спогади) |
С.54-55 |
|
|
|
44 |
Історія державних символів України. Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?(з дитячої енциклопедії «Світ моєї України». |
С.56-57 |
|
|
|
45 |
Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко. Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн |
С.57-58 |
|
|
|
46 |
Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко. Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн |
с.57-58 напам. |
|
|
|
47 |
Узагальнення за темою.
|
С.59 |
|
|
Тема 4 |
48
|
Урок позакласного читання №8. Новий рік іде, коляду веде |
«Я л.ч.»\ с.84-95 |
|
|
ІІ семестр – 76 годин
( 4 години на тиждень)
Дата |
№
|
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
||
- |
Як не любить той край… (18 год)
|
- |
||||
|
49 |
Вступ до розділу. Володимир Сосюра «Як не любить той край» Ліна Костенко « Усе моє, все зветься Україна». |
60–61
|
|
||
|
50 |
Настрій твору. Василь Сухомлинський “Восени пахне яблукам». Прислівя. Опис картини К.Білокур. |
62–63
|
|
||
|
51 |
Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ» |
63–65 |
|
||
|
52 |
Барви природи.Марко Вовчок «Літній ранок», Михайло Коцюбинський. «Літній день»(уривок на вибір напам’ять). Порівняння творів. |
65-66 напам |
|
||
|
53 |
Чарівні рослини. Надія Кир’ян « Євшан».Легенда «Євшан»(переповіла З.Мензатюк). |
66–67 |
|
||
|
54 |
Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник « Ласочка»
|
67–70 |
|
||
|
55 |
Мистецтво опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва « Співуча глина» (скорочено). |
71–72 |
|
||
|
56 |
Урок позакласного читання №9. Світ пригод і захоплень. Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки». |
«Я л.ч.» с.41-51 |
|
||
|
57 |
Краса українських водойм. Володимир Лучук « Скільки річок в Україні?» |
73–74 |
|
||
|
58 |
Краса українських водойм. Степан Жупанин. Загадка-добавлянка. Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь»… |
74 |
|
||
|
59 |
Краса українських водойм Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» |
75–76 |
|
||
|
60 |
***Контрольна робота № 5. Аудіювання. Земля – наш спільний дім. А.Качан «Летючий корабель». |
77 |
|
||
Тема 5 |
61 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край». |
78 |
|
||
- |
- |
Видатні українські письменники |
- |
- |
||
|
62 |
Пам’ятаймо про Шевченка. Тарас Шевченко «Про себе» |
80–84 |
|
||
|
63 |
Тарас Шевченко «Вітер віє-повіває»… (напам.) «Вітер з гаєм розмовляє…» |
84–85 напам. «Я л.ч.» с.118-119 |
|
||
|
64 |
Урок позакласного читання №10. Цікаві розповіді про братів наших менших |
«Я л.ч.» с.70-83 |
|
||
|
65 |
« Реве та стогне Дніпр широкий»… Тарас Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий»… ( напам.) « Реве та стогне Дніпр широкий»…Дмитро Красицький |
85–86 напам. «Я л.ч.» с.120-121 |
|
||
|
66 |
Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі. Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка» |
86–87 |
|
||
|
67 |
Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено) |
88–90 |
|
||
|
68 |
Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима»… «Дрімають села»… (напам.) |
91- 92 напам. |
|
||
|
69 |
Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума».Читання в особах. |
92–96 |
|
||
|
70 |
Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума». Інсценізація казки. |
92–96 |
|
||
|
71 |
Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (уривок із повісті)» «У маленькій хатинці» |
97–100
|
|
||
Тема 6 |
72 |
Урок позакласного читання №11. Світ пригод та захоплень у творах українських письменників |
«Я л.ч.» с.59-67 |
|
||
|
73 |
Леся Українка «Конвалія» (уривок) «У маленькій хатинці» «Морська тиша» |
101 «Я л.ч.» с.22-23 |
|
||
|
74 |
Леся Українка «Давня весна» Проект «Леся Українка — поетична квітка України» |
102–103 |
|
||
|
75 |
Леся Українка «Біда навчить» |
103–104 |
|
||
|
76 |
Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою) |
104–108 |
|
||
|
77 |
Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою) |
104–108 |
|
||
|
78 |
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»). |
110–112 |
|
||
|
79 |
Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків»
|
|
|
||
|
80 |
Урок позакласного читання №12. Оповідання Михайла Слабошпицького |
«Я л.ч.» с.51-58 |
|
||
|
81 |
Павло Тичина «Сонце і дим» |
112 |
|
||
|
82 |
***Контрольна робота № 6. Читання мовчки (письмово) |
|
|
||
|
83 |
Аналіз контрольної роботи. Життя і творчістьМаксима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. Максим Рильський «Дитинство» «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?» |
113–114 |
|
||
Тема 7 |
84 |
Підсумковий урок за темою «Видатні українські письменники» |
115 |
|
||
- |
- |
Розповіді про нас самих |
- |
- |
||
|
85 |
Вступ до розділу. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь» |
116–118 |
|
||
|
86
|
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля й Півень» |
119–121 |
|
||
|
87
|
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії) |
124 – 128 |
|
||
|
88
|
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії) |
129–133 |
|
||
|
89 |
Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка ) |
124-133 |
|
||
|
90 |
Урок позакласного читання №13. Дивовижний книжковий сад |
«Я л.ч.» с.4-16 |
|
||
|
91 |
Життя і творчість Олени Пчілки.Олена Пчілка. « Котова наука»Підсумковий урок за темою «Розповіді про нас самих» |
134 121-123 |
|
||
- |
- |
Літературні казки зарубіжних письменників |
- |
- |
||
|
92 |
Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок…Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О.Пушкіна «Казка про Царя Салтана» (уривки). |
135–139 |
|
||
|
93 |
Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана. (продовження) |
139-142 |
|
||
|
94 |
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя» |
144–145 |
|
||
|
95 |
Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен « Гидке каченя» (продовження). |
145–148 |
|
||
|
96 |
Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен « Гидке каченя» (продовження). |
148–150 |
|
||
|
97 |
Урок позакласного читання №14. Зустріч із славнозвісною казкою. Сельма Лагерльоф «Лісовий гном». |
«Я л.ч.» с.130-141 |
|
||
|
98 |
Життя і творчість Джанні Родарі. Джанні Родарі « Дорога, що нікуди не вела». |
151 – 153 |
|
||
|
99 |
***Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
|
||
Тема 8 |
100 |
Підсумковий урок за темою: «Літературні казки зарубіжних письменників» |
154 |
|
||
- |
-
|
Світ дитинства в літературі |
- |
- |
||
|
101 |
Вступ до розділу. Любов Забашта «Сказав мудрець»… Анатолій Костецький «Мрія» |
155–157 |
|
||
|
102 |
Наші вірні друзі – тварини. Анатолій Костецький «Спішу додому» |
158 |
|
|
|
|
103 |
Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов» |
159-160 |
|
|
|
|
104 |
Урок позакласного читання №15. Сторінками дитячих журналів і газет |
Я л.ч.» с.96-107 |
|
|
|
|
105 |
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» |
161-166 |
|
|
|
|
106 |
Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» |
161–166 |
|
|
|
|
107 |
Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» (продовження роботи над твором) |
161–166 |
|
||
|
108 |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» |
166–168 |
|
||
|
109 |
Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження роботи над твором) |
168–170 |
|
||
|
110 |
Гумористичні твори. Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним. Галина Малик. Мавпині іменини |
171–172 |
|
||
|
111 |
Із гумором про серйозне. Грицько Бойко «Консультант» Микола Сингаївський «Сміх для всіх» |
172–173 |
|
||
|
112 |
Урок позакласного читання №16. У весняному розмаї. Ганна Чубач «Повернулися гусоньки рано».Ф.Петров «Що починається з малого». |
«Я л.ч.» с.108-117 |
|
||
|
113 |
***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно) Розпізнавай і розвивай свої здібності. В Сухомлинський «Співуча пірїнка» Степан Пушик «Новинкар». Леся Мовчун «Арфа для павучка. |
174-175 «Я л.ч.» с.142-147 |
|
||
|
114 |
***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно) Образи юних художників у віршах поетів. Г.Чубач «Найрідніші голоси». |
175-176 |
|
||
|
115 |
***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно) Образи юних художників у віршах поетів. Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати |
176 |
|
||
|
116 |
Дива довкола нас. Олександр Єфімов «Тут усе є…» |
177–178 |
|
||
|
117
|
Як римуються рядки. Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло. Володимир Рутківський. «Як складають вірші» |
179 -181 |
|
||
|
118 |
Як римуються рядки. Володимир Рутківський. «Як складають вірші». Складання віршів учнями |
181 – 183 |
|
||
|
119 |
*** Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація |
|
|
||
|
120 |
Урок позакласного читання №17. Політ фантазії і думки. Володимир Рутківський.»Ганнусині вірші» |
«Я л.ч.» с.148-152 |
|
||
|
121 |
Все починається з малого Микола Сингаївський. «Дощ із краплі починається» В.Скомаровський «З чого починається весна» |
184 «Я л.ч.» с.108 |
|
||
|
122 |
Повторення вивченого. |
|
|
||
|
123 |
Узагальнюючий урок за темою «Світ дитинства в літературі» |
|
|
||
Тема 9 |
124 |
Підсумковий урок за рік
|
|
|
||
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки |
4 клас |
||
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Читання напам’ять віршованих текстів |
|
3 |
3 |
Читання напам’ять прозових текстів |
|
1уривок з казки (35-40 слів) |
1 уривок з оповідання (35-40 слів) |
1