Орієтовне календарно-тематичне планування. "Літературне читання" 4 клас. 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Орієнтовне календарно – тематичне планування «Літературне читання» для 4 класу 2018-2019 н.р. Складено за підручником О.Я. Савченко, 2015 р.

Враховано контрольні роботи згідно Оновленій Програмі 2016 року.

І семестр – 48 годин ( 3 години на тиждень)

ІІ семестр – 76 годин ( 4 години на тиждень)

Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

І семестр – 48 годин   ( 3 години на тиждень)

Складено за підручником О.Я. Савченко, 2015 р.

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

Примітка

 

-

Із скарбниці усної народної творчості (18 год)

 

 

 

1

Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. «Наші джерела»

с.3-5

 

 

 

2

Народна казка . Введення в тему «Побутові казки». Ознаки побутової казки. Українська народна казка  «Мудра дівчина»

с.6-12

 

 

 

3

Побутові казки. Українська народна казка «Мудра дівчина».

с.6-12

напам. уривок

 

 

 

4

Притча як жанр усної народної творчості. «Без труда нема плода» (Народна притча)

с.12

 

 

 

5

Притча як жанр усної народної творчості. «У пригоді». (Народна притча). Записала Олена Пчілка

с.13-14

 

 

 

6

Урок позакласного читання №1.

 «З народних джерел». «Перші бувають останніми, а  останні першими»(укр.нар.казка).

«Я л.ч.»

с.19-24

 

 

 

7

Народні легенди як жанр усної творчості. Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького? «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда)

с.14-15

 

 

 

8

Народні легенди. «Місто Сміла». (Народна легенда)

с.15-16

 

 

 

9

Душа нашого народу у піснях. «Стоїть явір над водою».  (Українська народна пісня)

с.16-17

напам.

 

 

 

10

Народні пісні. «Котився віночок по полю». (Українська народна пісня)

с.17-18

 

 

 

 

11

Народні усмішки . «Швачка», « Син та мати». Записав Борис Грінченко  «Не впусти рака з рота» «Собака на містку» «Украла»

с.18

«Я л.ч.»

с.29,124

 

 

 

12

Урок позакласного читання №2.

 Народні легенди, міфи

«Я л.ч.»

с.17-19

 

 

 

13

Народ скаже, як зав’яже. Українські народні прислів'я. Прислів'я народів світу.

с.19-20

«Я л.ч.»

с.28

 

 

 

14

Скоромовки

с.21

 

 

 

15

Загадки

с.21-22

 

 

 

16

***Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово).

Галина Кирпа. «Мова моя».

с.22

 

 

 

17

Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок за темою.

с.23

 

 

Тема 1

 

18

Урок позакласного читання №3.

«Тиха, задумлива осінь спускається…»

«Я л.ч.»

с.32-38

 

 

 

 

 

Що було на початку світу... (10 год)

 

 

 

 

19

Міфи – дитинство світу. Вступ до розділу. Міфи Стародавнього Єгипту. «Створення світу».

с.24-26

 

 

 

20

Міфи словянських народів.  Ольга Бондарук  «Міфи про створення світу та людей».

с.26-28

 

 

 

21

Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька

с.28-31

 

 

 

22

Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька

с.28-31

 

 

 

23

Культура стародавніх слов’ян. Як ще не було початку світа... (Українська на­родна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська

с.31

 

 

 

24

Урок позакласного читання №4.

Міфи Стародавньої Греції  

 

 

 

 

25

Слов’янський міф про походження ластівок

За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна».

с.32-34

 

 

 

26

***Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово).

 

 

 

 

27

Аналіз контрольної роботи. Слов’янський міф про походження ластівок  За Сергієм Плачиндою «Гнів Перуна».

с.32-34

 

 

Тема 2

 

28

Узагальнюючий урок за темою.

 

с.35

 

 

Сторінками історії України (20 год)

 

 

 

29

Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь. «Наші предки — слов’яни»

с.36-39

 

 

 

30

Урок позакласного читання №5. Сучасна українська дитяча література. Тетяна Стус «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні»

«Хрестом»

с.32-41

 

 

 

31

Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий».

с.39-41

 

 

 

32

Перша історія України. Іван Крип’якевич. « Книги за княжих часів».

с.42

 

 

 

33

З історії міст України. Дмитро Білоус « У назвах міст і сіл слова»...

***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.42-43

 

 

 

34

З історії міст України. Алла Коваль «Місто Чернігів».

***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.43-44

 

 

 

35

З історії міст України. Марія Хоросницька « Звідки в міста назва — Львів». ***Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно).

с.44-45

 

 

 

 

36

Урок позакласного читання №6.  Сучасна українська дитяча література. Леся Вороніна «Пригоди голубого папуги»

«Хрестом»

с.60-73

 

 

Тема 3

 

37

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».  

С.45-50

 

 

 

38

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».  

С.45-50

 

 

 

39

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота».  

С.45-50

 

 

 

40

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Козацькому роду нема переводу. Іван Гнатюк «Козацький дуб»

 

с.50-51

напам.

 

 

 

41

***Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно).

Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном.

 Іван Боднарчук «На новій землі».

 

С.52-53

 

 

 

42

Урок позакласного читання №7.

 Без верби і калини — нема України. (Українські казки та легенди про вербу і калину)

 

 

 

 

43

Події Другої світової війни. Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства» (Спо­гади)

С.54-55

 

 

 

44

Історія державних символів України. Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?(з дитячої  енциклопедії «Світ моєї України».

С.56-57

 

 

 

45

Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко. Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн

С.57-58

 

 

 

46

Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко. Наш прапор, Наталка Поклад. Гімн

с.57-58

напам.

 

 

 

47

Узагальнення за темою.

 

С.59

 

 

Тема 4

 

48

 

Урок позакласного читання №8.

Новий рік іде, коляду веде

«Я л.ч.»\

с.84-95

 

 

ІІ семестр – 76 годин

( 4 години на тиждень)

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

Примітки

 

-

Як не любить той край… (18 год)

 

-

 

49

Вступ до розділу. Володимир Сосюра «Як не любить той край» Ліна Костенко « Усе моє, все зветься Україна».

60–61

 

 

 

50

Настрій твору. Василь Сухомлинський “Восени пахне яблукам». Прислівя. Опис картини К.Білокур.

62–63

 

 

 

51

Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ»

63–65

 

 

52

Барви природи.Марко Вовчок «Літній ранок», Михайло Коцюбинський. «Літній день»(уривок на вибір напам’ять). Порівняння творів.

65-66

напам

 

 

53

Чарівні рослини. Надія Кир’ян « Євшан».Легенда «Євшан»(переповіла З.Мензатюк).

66–67

 

 

 54

Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник « Ласочка»

 

67–70

 

 

55

Мистецтво  опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва

« Співуча глина»    (скорочено).

71–72

 

 

56

Урок позакласного читання №9.

Світ пригод і захоплень. Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки».

«Я л.ч.»

с.41-51

 

 

 57

Краса українських водойм. Володимир Лучук « Скільки річок в Україні?»

73–74

 

 

58

Краса українських водойм. Степан Жупанин. Загадка-добавлянка.  Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь»…

74

 

 

 59

Краса українських водойм Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело»

75–76

 

 

60

***Контрольна робота № 5. Аудіювання.

  Земля – наш спільний дім. А.Качан «Летючий корабель».

77

 

 

Тема 5

61

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край».

78

 

-

-

Видатні українські письменники

-

-

 

 62

Пам’ятаймо про Шевченка.  Тарас Шевченко «Про себе»

80–84

 

 

63

Тарас Шевченко «Вітер віє-повіває»… (напам.)

 «Вітер з гаєм розмовляє…»  

84–85

напам.

«Я л.ч.»

с.118-119

 

 

64

Урок позакласного читання №10. 

Цікаві розповіді про братів наших менших

«Я л.ч.»

с.70-83

 

 

65

« Реве та стогне Дніпр широкий»… Тарас Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий»… ( напам.) « Реве та стогне Дніпр широкий»…Дмитро Красицький

85–86

напам.

«Я л.ч.»

с.120-121

 

 

66

Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі. Проект «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка»

86–87

 

 

67

Життя і творчість Івана Франка. Роман Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено)

88–90

 

 

68

Вірші – картини природи. Іван Франко «Дивувалась зима»… «Дрімають села»… (напам.)

91- 92

напам.

 

 

69

Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума».Читання в особах.

92–96

 

 

70

Казки Івана Франка .«Іван Франко.Лисичка-кума». Інсценізація казки.

92–96

 

 

71

Життя і творчість Лесі Українки. Микола Олійник. «Леся» (уривок із повісті)» «У маленькій хатинці»

97–100

 

 

 

Тема 6

72

Урок позакласного читання №11.

Світ пригод та захоплень у творах українських письменників

«Я л.ч.»

с.59-67

 

 

73

Леся Українка «Конвалія» (уривок) «У маленькій хатинці» «Морська тиша»

101

«Я л.ч.»

с.22-23

 

 

74

Леся Українка «Давня весна»

Проект «Леся Українка — поетична квітка України»

102–103

 

 

75

Леся Українка «Біда навчить»

103–104

 

 

76

Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою)

104–108

 

 

77

Леся Українка «Біда навчить»(продовження роботи над казкою)

104–108

 

 

78

Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії

Павла Тичини. Павло Тичина «Де не глянь — колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»).

110–112

 

 

79

Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків»

 

 

 

 

80

Урок позакласного читання №12.

Оповідання Михайла Слабошпицького

«Я л.ч.»

с.51-58

 

 

81

Павло Тичина «Сонце і дим»

112

 

 

82

***Контрольна робота № 6. Читання мовчки (письмово)

 

 

 

 

83

Аналіз контрольної роботи. Життя і творчістьМаксима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. Максим Рильський «Дитинство» «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?»

113–114

 

 

Тема 7

 

84

Підсумковий урок за темою «Видатні українські  письменники» 

115

 

-

-

Розповіді про нас самих

-

-

 

85

Вступ до розділу. Езоп – перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь»

116–118

 

 

86

 

Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Леонід Глібов «Зозуля й Півень»

119–121

 

 

87

 

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії)

124 – 128

 

 

88

 

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Неля Шейко-Медведєва « Лисиця, що впала з неба”(П’єса-казка на 2 дії)

129–133

 

 

89

Вибіркова інсценізація п’єси-казки. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (П’єса- казка )

124-133

 

 

90

Урок позакласного читання №13.

Дивовижний книжковий сад

«Я л.ч.»

с.4-16

 

 

91

Життя і творчість Олени Пчілки.Олена Пчілка. « Котова наука»Підсумковий урок за темою «Розповіді про нас самих»

134

121-123

 

-

  -

Літературні казки зарубіжних письменників

-

-

 

92

Вступ до розділу. Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок…Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О.Пушкіна «Казка про Царя Салтана» (уривки).

135–139

 

 

93

Чарівні перетворення. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана. (продовження)

139-142

 

 

 

94

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя»

144–145

 

 

 

95

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен

« Гидке каченя» (продовження).

145–148

 

 

 

96

Позитивні і негативні персонажі. Ганс Крістіан Андерсен

« Гидке каченя» (продовження).

148–150

 

 

97

Урок позакласного читання №14.

Зустріч із славнозвісною казкою. Сельма Лагерльоф «Лісовий гном». 

«Я л.ч.»

с.130-141

 

 

 

98

Життя і творчість Джанні Родарі. Джанні Родарі « Дорога, що нікуди не вела».

151 – 153

 

 

 

99

***Контрольна робота №7. Робота з літературним твором  (письмово)

 

 

 

Тема 8

 

100

Підсумковий урок за темою: «Літературні казки зарубіжних письменників»

154

 

-

-

 

Світ дитинства в літературі

-

-

 

 

101

Вступ до розділу.  Любов Забашта «Сказав мудрець»… Анатолій Костецький «Мрія»

155–157

 

 

 

102

Наші вірні друзі – тварини. Анатолій Костецький «Спішу додому»

158

 

 

 

103

Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський «Не загубив, а знайшов»

159-160

 

 

 

104

Урок позакласного читання №15.

Сторінками дитячих журналів і газет

Я л.ч.»

с.96-107

 

 

 

105

Життя і творчість Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Шура і Шурко»

161-166

 

 

 

106

Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко»

161–166

 

 

 

107

Вірні друзі . Всеволод Нестайко «Шура і Шурко» (продовження роботи над твором)

161–166

 

 

108

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга»

166–168

 

 

109

Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна «Казка про друга» (продовження роботи над твором)

168–170

 

 

110

Гумористичні твори. Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним. Галина Малик. Мавпині іменини

171–172

 

 

 

111

Із гумором про серйозне. Грицько Бойко «Консультант» Микола Сингаївський «Сміх для всіх»

172–173

 

 

112

Урок позакласного читання №16.

У весняному розмаї. Ганна Чубач  «Повернулися гусоньки рано».Ф.Петров «Що починається з малого».

«Я л.ч.»

с.108-117

 

 

113

***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно)

Розпізнавай і розвивай свої здібності. В Сухомлинський «Співуча пірїнка» Степан Пушик «Новинкар». Леся Мовчун «Арфа для павучка.

174-175

«Я л.ч.»

с.142-147

 

 

114

***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно)

Образи юних художників у віршах поетів. Г.Чубач  «Найрідніші голоси».

175-176

 

 

 

115

***Контрольна робота № 8.Читання вголос (усно)

Образи юних художників у віршах поетів. Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати

176

 

 

116

Дива довкола  нас. Олександр Єфімов «Тут усе є…»

177–178

 

 

 

117

 

Як римуються рядки. Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло. Володимир Рутківський. «Як складають вірші»

179 -181

 

 

 

118

Як римуються рядки. Володимир Рутківський. «Як складають вірші». Складання віршів учнями

181 – 183

 

 

 

119

*** Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація

 

 

 

120

Урок позакласного читання №17.

Політ фантазії і думки. Володимир Рутківський.»Ганнусині вірші»

 «Я л.ч.»

с.148-152

 

 

121

Все починається з малого Микола Сингаївський. «Дощ із краплі починається» В.Скомаровський «З чого починається весна»

184

«Я л.ч.»

с.108

 

 

122

Повторення вивченого.

 

 

 

123

Узагальнюючий урок за темою «Світ дитинства в літературі»

 

 

 

Тема 9

124

Підсумковий урок за рік

 

 

 

 

Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять

Вид поточної перевірки

4 клас

 

І

сем.

ІІ

сем.

Читання напам’ять віршованих текстів

 

3

3

                   Читання напам’ять

прозових текстів

 

1уривок з казки

(35-40 слів)

1 уривок з оповідання (35-40 слів)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маринченко Леся Григорівна
    Дякую. Матеріал корисний і доцільний, відповідає вимогам програми.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
23062
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку