Конспект урока – тренінга
з фізичної культури
у 2 класі
за темою
«Осінь усьому рахунок веде»
Вчитель Башмак І.Р
КЗО НВК 41 ШВР м.Дніпро
Урок – тренінг з фізичної культури у 2 класі
Тема: Осінь усьому рахунок веде.
Мета і завдання: поглибити знання учнів про пору року – осінь,продовжувати знайомство із осінніми народними традиціями та іграми, вдосконалювати математичні навички, формувати навички роботи в групах, розвивати дружні стосунки між однокласниками, прищеплювати інтерес до занять фізичною
культурою і спортом.
Обладнання: у формі великого листка папір, на якому написані правила роботи у групі, але пропущені де-які слова, 2 корзинки, різної форми та кольору фрукти та овочі, завдання для роботи в группах, велика мотузка.
Хід заняття
1. Вступне слово.
2. Привітання. Метод «Коло».
Вчитель. Давайте привітаємося і почнемо роботу.
Повторюйте слова вірша за мною разом із рухами:
Колом сонечко іде,
За собою день веде.
Станьмо разом , станьмо в колі –
Станем сонечком у школі! (діти сідають )
3. Ознайомлення з правилами тренінгу.
Вчитель. Діти, давайте пригадаємо правила, якими ми користуємося на
наших заняттях. Я покажу вам листок, але черв’ячки згризли слова. Будь ласка, допоможіть встановити ці правила. (Вчитель презентує правила тренінгу на листочку, а учні разом або по черзі додають слова :
працювати ,
правило руки,
говорити по
один одного .
Прочитайте правила. Чи всі вони вам зрозумілі?
Чи Ви їх приймаєте?
4. Очікування.
Вчитель
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим! ( Наталія Замрія)
Вчиель пропонує дітям взяти по одному паперовому овочу або фрукту і написати, що своє очікування від уроку.
5. Робота у групах.
Вчитель. Щоб працювати плідно, треба відгадати загадки, для цього зберіться у групи - хто писав очікування на картках фруктах окремо, а хто писав на картках- овочах – окремо. Свої картки магнітами прикріпіть до дошки знизу.
Кожна група отримує загадку, повина відгадати і показати рухами для іншої групи загадку, перевірити, чи відгадають учні ( гра «Крокодил» - руханка)
1.Коли нема — чекають,
Коли прийду — тікають.
(Дощ)
2.Без рук, без ніг, на гору побіг.
Рукавом махнув — дерево зігнув.
(Вітер)
Вчитель. Подумайте, чи можна вітер та дощ віднести до однієї групи і чому?
А можна об’єднати з овочами та фруктами?
Отже, вітер та дощ – це явища природи, неможна поєднувати з фруктами та овочами.
6. Оголошення теми та мети заняття.
Вчитель. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб поговорити про осінь, пригадати народні традиції, у які ігри можна пограти восени, нагадати собі, важливість збереження здоров’я.
7. Інформаційне бюро.
8. Гра «Хто був уважним?».
Вчитель. Назвіть, які числа ви почули, поясніть, вони одно чи двоцифрові?
(14,27,31,21)
9. Робота в групах.
Вчитель.
Діти, як ви вважаєте, чи є небезпека восени?
Зраз я роздам картки з малюнками, а ви поміркуйте, чи може бути цей предмет небезпечним? Доведіть свою думку.
(Очікувані відповіді: бути обережним з грибами та тваринами, одягатися і загартовуватися, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі).
10. Розучування дитячих народних ігор і пісень
Проблемне питання – Чи можна стверджувати, що зайчик сидить на полі восени? Якщо так, то чому?
Діти стають у коло, вчитель показує рухи, учні повторюють.
Українська народна пісня «Ой на горі жито»
Ой, на горі жито, сидить зайчик,
Він ніжками чеберяє.
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик.
Ой, на горі гречка, сидить зайчик,
Він ніжками чеберяє.
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик.
Ой, на горі просо, сидить зайчик,
Він ніжками чеберяє.
Коли б такі ніжки мала,
То я б ними чеберяла,
Як той зайчик, як той зайчик.
11.Вправа «Мікрофон»
- Діти, які поради ви дали всім, щоб зберегти здоров’я восени та не хворіти?
- Тема нашого уроку «Осінь усьому рахунок веде».Чи стосується це прислів’я здоров’я?
12. Перевірка очікувань.
Чиї сподівання справдились? Чиї ні?
Чиї фрукти та овочв можна покласти у корзини?
(Слово учням).
13. Оцінка уроку дітьми.
Вчитель.
Діти, а вам сподобалося наше заняття? Якщо так, то долоньку підніміть наверх, якщо ні - покажіть сумну долоньку – нахилену униз.
Запрошую вас на подвір’я школи, щоб зіграти зі мною ще в одну гру під час перерви.
Література:
1. Ворожейкіна О. М. Народні звичаї та обряди. — Х. : Вид. група «Основа», 2010. — 223, [1] с. — (Серія «Позакласна робота»).
Видавництво Знання Серія книг Скарби Мова Українська Рік видання 2015 Укладач Володимир Карасьов
3. Добірка матеріалів для використання у позакласній роботі
Склала: Вікторія Савченко,доцент кафедри виховання та
культури здоров’я ДАНО, кандидат педагогічних наук