Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя Символічний зміст назви казки. Основний конфлікт.

Про матеріал

Дана розробка стане в нагоді вчителям зарубіжної літератури, які хочуть провести цікавий та змістовний урок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя Символічний зміст назви казки. Основний конфлікт.

Мета:  вчити  учнів  характеризувати  образ  головного  героя  казки,  узагальнювати прочитане; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву школярів;  виховувати повагу до батьків, уміння співчувати, відгукнутися на чужий біль.

Обладнання: портрет О.Уайльда; ілюстрації до казки,  мультимедійна презентація, фрагменти з фільму «Хлопчик-зірка», паперові зірочки двох кольорів, зошити, підручники

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Чини з людьми так, як  ти  хотів  би,

  щоб  чинили з  тобою. 

Біблія

Хід  уроку

І. Організаційний момент. 

 1.Психологічна розминка «Посмішка»  (слайд 1)

 

Учитель.

Діти, один до одного , будь ласка, поверніться.

Доброзичливо та щиро усміхніться.

У світ казковий і прекрасний 

Час нам вирушати.

До уроку всі готові? Можемо розпочинати.

 

2. Релаксаційна вправа «Доторкнися до зірок» (слайд 2)

(Вправа проводиться з метою формування в учнів оптимістичного ставлення до уроку й очікування позитивних результатів).

Учитель.

Сядьте зручніше і закрийте очі. Уявіть собі, що перед вами нічне зоряне небо, на якому багато зірок. Кожен виберіть собі найяскравішу зірку. Уявіть, що ця зірка – гарна оцінка, яку б ви хотіли отримати, вдала відповідь на уроці, це ваша найзаповітніша мрія. Тепер простягніть руки до неба, щоб доторкнутися до своєї зірки. Намагайтеся з усіх сил! Ви обов’язково зможете дістати свою зірку. Зніміть її з неба, покладіть перед собою, а тепер відкрийте очі. Подивіться на свою диво-зірочку. Нехай вона подарує вам натхнення, наснагу і зігріє своїм теплом.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель.

Казку полюбляють всі, і тому сьогодні заглиблюватися у казку будемо не лише ми , а й дорослі люди , які прийшли до нас на урок. Адже недаремно О.Уайльд говорив «Мої казки призначені для дорослих  дітей від 18 до 80»

Отже, продовжуємо роботу над цікавою і , на мою думку, дуже повчальною казкою О.Уайльда «Хлопчик – зірка».

  1. Слово вчителя. (слайд 3)

Була зимова ніч , стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю,а двоє лісорубів продирались крізь хащі. Був такий холод, що навіть звірі та птахи не знали , як його перебути.

І ось такої морозної ночі сталося диво…

  1. Бесіда
  1. Яке диво сталося в цю люту ніч? (Впала зірка)
  2. Чому лісоруби так зраділи, побачивши падаючу зірку? (Вони думали, що то блищить так золото)
  3. То було дійсно золото? А що? (Немовля, закутане у блискучий плащ)
  4. Чи зраділи лісоруби знахідці? Чому? (Не зраділи, бо вони були бідні і мали своїх дітей. І зайвий рот був для них тягарем)
  5. .У казці читаємо : «І він обережно взяв дитинча на руки, вкутав його в плащ …і почвалав з горба в село». Чому не пішов. Не помчав , а почвалав?   ( Думав про бідність, голодних дітей , як покаже дружині)
  6. Як сприйняла знахідку дружина лісоруба? (Спочатку дружина засмутилася, однак згодом заспокоївшись, прийняла дитину за рідного сина)
  7. Які почуття перемогли в серці бідної жінки?  (Співчуття, жалість, материнство ).
  8. Що ви можете сказати про лісоруба і його дружину? ( Вони мали добре , щире серце)

ІІІ. Оголошення теми і мети, епіграфу  уроку (слайд 4,5,6)

  1. Слово вчителя. Кажуть , що кожна зірочка на небі – це чиясь душа. І кожна людина хотіла б стати тією зіркою . яка яскраво світить на небі. А як стати тією яскравою зіркою і не втратити себе , а залишитися Людиною, ми сьогодні і поговоримо.
  2. Запис теми уроку в зошиті.
  3. Словникова робота.  (слайд 7)

 

 

 

Зірка –

- Небесне тіло.

- Геометрична фігура.

- Видатна, прославлена людина  (перен.)

Тернистий -_ важкий, болючий, сповнений страждань.  (слайд 8)

Еволюція -  розвиток, процес постійних змін кого-небудь , або чого-небудь.

ІV . Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

1.Слово вчителя.

Отож, ми зупинилися на тому, що живе Хлопчик- зірка в родині лісоруба.

2.Робота над образом Хлопчика-зірки 

  1. А як веде себе Хлопчик- зірка серед людей і які риси проявляються найбільше? (Відокремив себе від смертних, вирішив, що є значно  вищим, бо – є красивим. Таємничий плащ, розшитий зірками, бурштинове намисто вселили в  нього думку про те, що він незвичайне дитя. Вважав, що його зовнішність і походження дають йому право керувати людьми.)
  2. Зачитайте опис зовнішності хлопчика. (слайд 9)
    • З чим автор порівнює хлопчика?   квіткою).
    • Чому саме з квіткою порівнюється хлопчик? ( Квітка – символ краси.)
    • З якими ж саме квітками порівнюється хлопчик і чому?         

                                         «золоті  кучері, як  пелюстки нарциса» (слайд 10)

Хлопчик, «немов «губи, як  пелюстки  троянди»

квітка в полі» «очі, як  фіалки»

                     

  • Що  уособлює  собою  квітка? (Квітка – краса – ніжність – любов – добро)   (слайд 11) 

Троянда – любов.    (слайд 12) 

Фіалка – ніжність,  доброта.

Нарцис – гордість, себелюбство.

  1. Якими  були  вчинки  хлопчика – зірки?  (Ганебні)
  2. Чи можна вважати красивою людину, зовнішність якої прекрасна, а вчинки ганебні? (Ні)
  3. Діти, а від чого залежить духовна краса людини?  (Від її вчинків)

 

  1. Яким ми бачимо хлопчика на початку твору до зустрічі з матір’ю? (Злим,  жорстоким, себелюбним)
  2. Чому  у  мене  на  столі  є  камінь?  (Бо  в  нього  було  камяне  серце.) (слайд 13)
  3. З  чим  асоціюється  у  вас  вислів  «кам’яне  серце»?  (Кам’яне серце – жорстокість,  гордість,  себелюбство,  грубість,  зневага,  ненависть,  зло.) 
  4. З якими словами звертаються до нього названі батьки? (Чому ти такий жорстокий до всіх, хто потребує співчуття?)
  5.                     Чи послухав він названих батьків ? (Ні)
  6. Чому змінилась зовнішність хлопчика? ПЕРЕГЛЯД ФРАГМЕНТУ(Бо він прогнав рідну матір)
  7.                     Які зміни відбулися з Хлопчиком-зіркою? Знайдіть це в тексті. (Читання уривка,  )
  8.                     Знайдіть  в  тексті епізод,  де  Хлопчик-зірка усвідомив свій гріх. (  «Це, певне, така мені кара за мій гріх. Адже я відмовився від рідної матері й прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею. Тепер я піду й шукатиму її по всьому світу і не знатиму спочинку доти, доки не знайду її».)
  9.                     Яке він прийняв рішення? (Він вирішив знайти свою матір)
  10.                     Коли врода до нього повернулася знову і чому? (Коли він  пройшов  важкі випробування, бо в нього з’явилися почуття, він став добрим)
  11.                     Чи можна за зовнішністю судити про вчинки людини, її душу? (Ні. Зовнішність оманлива.)

 

3.Слово  вчителя з  елементами  бесіди

Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.

  • Перелічіть , що зробив хлопчик, аби отримати прощення матері? (Пішов шукати матір і шукав її довгих 3 роки, попросив вибачення у «Божих створінь», яких ображав,  дорогою допоміг зайцю звільнитися з мисливської пастки, три рази віддавав монети прокаженому) .
  • Чи  змінився  він  на  краще? (Так)
  • Такі  зміни  називаються  еволюція. (слайд 14)
  1. Словникова  робота                    

Еволюція − процес зміни, розвиток,  рух  вперед. 

 

  1.  Фізкультхвилинка(слайд 15)

Ми  на  пальчики  стаєм.

Зірку  з  неба  дістаєм

Обережно  ми  тримаєм

 

І легесенько  гойдаєм.

З  нею  разом  присідаєм

І  додому  відпускаєм.

 

  1. Робота  в  зошитах        (слайд 16, 17)                     

Давайте на один  бік  цих   терезів  покладемо риси героя, якими він був наділений на початку твору  (самозакоханий, жорстокий, грубий, безжалісний, невдячний),  а   на інший бік – його нові риси,  яких він набув,  розшукуючи свою матір (наполегливий, витриманий, милосердний, чутливий, справедливий, щирий). 

Учні  розподіляють  риси  характеру  у  два  стовпчика.

Отже, терези переважили у бік гарних рис.

  1. Коментування  епіграфа (слайд 18)
  1. Як  ви  розумієте  слова,  що  стали  епіграфом  нашого  уроку?
  2. Прочитайте  прислів’я,  правильно  з’єднавши  їх  частини               

За добро

лихого стережись

Той мені брат,

добром  платять.

З добром дружись , а

хто  моєму добру рад.

Хто людям добра бажає

той і собі має.

 

V. Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. Вправа  «Зірочка»   (слайд 19)           

    На   партах  перед  вами  лежать маленькі зірочки, напишіть на одній з них, яких рис характеру ви хотіли б позбутися, а на іншій, які риси характеру хотіли б придбати.

Давайте  негативні  риси  складемо  у  конверт  і  таким  чином  символічно  позбудемось  їх.  А добрі  риси  характеру  нехай  залишаються  у  вас,  щоб  ви  виростали  гарними  людьми.

 

2.Слово  вчителя (слайд 20)

   Тільки від самої людини залежить, що переможе в її  серці: добро чи зло. Для того, щоб стати Людиною, треба творити добро  і  любити  найрідніших  людей,  а  в  першу  чергу – свою  матір.

 

 

3.Виразне  читання  вірша  учителем                  

«Яке найкраще слово в світі?»-                                                                                                                           Раз мудрий хтось спитав в людей                                                                                                                      «Здоров’я», - відповів  недужий                                                                                                                  «Ні, молодість», - сказав старий.                                                                                                      «Найкраще – хліб», - жебрак  говорить                                                                                        «Ні,  Перемога». – відповів  борець.                                                                                                        «Найкраще – воля,»  - раб промовив                                                                                            «Ні, правда» , - вигукнув  мудрець                                                                                                                 Аж  тут озвався  несміливо                                                                                                                 Сирітка , ще  малий хлопчак:                                                                                                         «Найкраще слово  в  світі  «мама»,                                                                                                                                    І всі сказали : «Мама, так!»

4.Підсумкове  слово учителя (слайд 21) 

     Закінчити наш урок хочу словами В. О. Сухомлинського: «Батько і Мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждання. По-справжньому любити своїх батьків – означає приносити в дім мир і спокій».

   Не будьте байдужими до своїх батьків. Будьте гідними своїх батьків і не губіть своєї  «зірки»!

5. Мікрофон (слайд 22)

Діти, а чого вас навчила історія хлопчика-зірки?

VІ. Оцінювання (учні здають зошити з письмовою роботою над образом хлопчика-зірки)

VІІ. Домашнє  завдання.    (слайд 23)

Обов’язкове.  Підготуватись  до  написання  листа  улюбленому  казковому  персонажу.

За  вибором.  Намалювати  ілюстрації до  казки  О. Уайльда   «Хлопчик-Зірка . 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полуляхова Валентина Омелянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
7424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку