Тема "Оскар Вайлд. "Хлопчик-Зірка". Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.
Мета уроку
* Формувати ключові компетентності: комунікативну, соціальну, навчальну, загальнокультурну.
* Розвивати в учнів: критичне мислення, творчість, емпатію, уміння аналізувати літературні тексти, висловлювати власну думку.
* Ознайомити з: життям і творчістю Оскара Вайльда, особливостями казки як жанру, символікою твору.
* Виховувати: повагу до літератури, інтерес до світової культури, моральні цінності.
Хід уроку:
І. Організаційний момент (5 хв.)
* Привітання, створення позитивної атмосфери.
* Актуалізація попередніх знань: бесіда про улюблені казки, що таке казка, які бувають казки.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (10 хв.)
* Проблемне питання: Чи може людина змінитися? Що впливає на зміни в людині?
* Демонстрація слайдів презентації: портрет Оскара Вайльда, ілюстрації до казки, цитата з твору.
* Оголошення теми уроку: Сьогодні ми познайомимося з казкою Оскара Вайльда "Хлопчик-Зірка" та дізнаємося, як змінився головний герой.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)
* Розповідь учителя: Коротка біографія Оскара Вайльда, особливості його творчості.
Оскар Вайльд: чарівник слів для маленьких читачів
Хто такий Оскар Вайльд?
Уявіть собі людину, яка вміла перетворювати звичайні слова у справжні чарівні казки. Це був Оскар Вайльд – ірландський письменник, який жив у XIX столітті. Він написав багато чудових творів, серед яких є й казки, які ми читаємо й досі.
Чому казки Вайльда такі особливі?
* Чарівні слова: Вайльд був справжнім майстром слова. Він умів так підбирати слова, що його казки ставали яскравими та незабутніми.
* Глибокий зміст: Хоча казки Вайльда звучать дуже просто, в них часто ховаються глибокі думки про життя, добро і зло.
* Незвичайні герої: У казках Вайльда зустрічаються не тільки люди, а й тварини, рослини, навіть предмети, які оживають і переживають різні пригоди.
* Гумор і сарказм: Вайльд любив жартувати і часто використовував у своїх казках сарказм. Це робить його твори ще цікавішими.
Чому варто читати казки Вайльда?
Казки Вайльда – це не просто розповіді для дітей. Це маленькі шедеври літератури, які змушують задуматися про важливі речі. Читаючи їх, ми вчимося:
* Бути добрими: Герої казок Вайльда часто стикаються з труднощами, але вони завжди намагаються чинити правильно.
* Цінувати дружбу: Дружба – це одна з найважливіших цінностей в житті.
* Бачити красу навколо себе: Казки Вайльда сповнені красивих описів природи і людських почуттів.
Чому казки Вайльда цікаві саме для п'ятикласників?
* Легко і зрозуміло: Казки Вайльда написані простою і доступною мовою, тому їх легко зрозуміти навіть маленьким читачам.
* Цікаві історії: Пригоди героїв казок не залишать байдужим жодного читача.
* Можливість для фантазії: Казки Вайльда дають величезний простір для уяви.
Які казки Вайльда можна почитати?
Найвідоміші казки Вайльда:
* "Хлопчик-зірка" – історія про хлопчика, який забув, що він зірка.
* "Щасливий принц" – казка про принца, який жертвує собою заради інших.
* "Гранатова хатинка" – історія про дівчинку, яка шукає щастя.
Отже, Оскар Вайльд – це письменник, який вмів перетворювати слова в чарівні казки. Його твори навчають нас доброти, дружби і допомагають нам бачити красу навколо себе.
Питання для обговорення з учнями:
* Хто з героїв казок Вайльда тобі сподобався найбільше і чому?
* Який урок ти виніс з прочитаних казок?
* Чи хотів би ти сам написати казку?
* Читання казки: Учитель читає казку або учні читають по черзі (можна використовувати аудіозапис).
* Аналіз тексту:
* Хто такі головні герої?
* Які події відбуваються в казці?
* Як змінюється хлопчик-зірка? Чому?
* Які символи використав автор? Що вони означають?
* Який урок ми можемо винести з цієї казки?
* Робота з презентацією: Демонстрація слайдів з ключовими моментами казки, цитатами, завданнями.
IV. Закріплення знань і умінь (10 хв.)
* Творче завдання:
* Створити комікс за мотивами улюбленого епізоду казки.
* Написати листа від імені одного з персонажів.
* Скласти сенкан про хлопчика-зірку.
* Обговорення виконаних завдань.
V. Підсумок уроку (5 хв.)
* Рефлексія: Що нового дізналися? Що сподобалося найбільше? Які труднощі виникли?
VI. Домашнє завдання: Підготувати розповідь про один із символів казки (зірка, плащ, ліс).