"Оскар Вайлд. "Хлопчик-Зірка". Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

Про матеріал
Мета уроку * Формувати ключові компетентності: комунікативну, соціальну, навчальну, загальнокультурну. * Розвивати в учнів: критичне мислення, творчість, емпатію, уміння аналізувати літературні тексти, висловлювати власну думку. * Ознайомити з: життям і творчістю Оскара Вайльда, особливостями казки як жанру, символікою твору. * Виховувати: повагу до літератури, інтерес до світової культури, моральні цінності.
Перегляд файлу

Тема "Оскар Вайлд. "Хлопчик-Зірка". Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

Мета уроку

 * Формувати ключові компетентності: комунікативну, соціальну, навчальну, загальнокультурну.

 * Розвивати в учнів: критичне мислення, творчість, емпатію, уміння аналізувати літературні тексти, висловлювати власну думку.

 * Ознайомити з: життям і творчістю Оскара Вайльда, особливостями казки як жанру, символікою твору.

 * Виховувати: повагу до літератури, інтерес до світової культури, моральні цінності.

Хід уроку:

І. Організаційний момент (5 хв.)

 * Привітання, створення позитивної атмосфери.

 * Актуалізація попередніх знань: бесіда про улюблені казки, що таке казка, які бувають казки.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (10 хв.)

 * Проблемне питання: Чи може людина змінитися? Що впливає на зміни в людині?

 * Демонстрація слайдів презентації: портрет Оскара Вайльда, ілюстрації до казки, цитата з твору.

 * Оголошення теми уроку: Сьогодні ми познайомимося з казкою Оскара Вайльда "Хлопчик-Зірка" та дізнаємося, як змінився головний герой.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)

 * Розповідь учителя: Коротка біографія Оскара Вайльда, особливості його творчості.

Оскар Вайльд: чарівник слів для маленьких читачів

Хто такий Оскар Вайльд?

Уявіть собі людину, яка вміла перетворювати звичайні слова у справжні чарівні казки. Це був Оскар Вайльд – ірландський письменник, який жив у XIX столітті. Він написав багато чудових творів, серед яких є й казки, які ми читаємо й досі.

Чому казки Вайльда такі особливі?

 * Чарівні слова: Вайльд був справжнім майстром слова. Він умів так підбирати слова, що його казки ставали яскравими та незабутніми.

 * Глибокий зміст: Хоча казки Вайльда звучать дуже просто, в них часто ховаються глибокі думки про життя, добро і зло.

 * Незвичайні герої: У казках Вайльда зустрічаються не тільки люди, а й тварини, рослини, навіть предмети, які оживають і переживають різні пригоди.

 * Гумор і сарказм: Вайльд любив жартувати і часто використовував у своїх казках сарказм. Це робить його твори ще цікавішими.

Чому варто читати казки Вайльда?

Казки Вайльда – це не просто розповіді для дітей. Це маленькі шедеври літератури, які змушують задуматися про важливі речі. Читаючи їх, ми вчимося:

 * Бути добрими: Герої казок Вайльда часто стикаються з труднощами, але вони завжди намагаються чинити правильно.

 * Цінувати дружбу: Дружба – це одна з найважливіших цінностей в житті.

 * Бачити красу навколо себе: Казки Вайльда сповнені красивих описів природи і людських почуттів.

Чому казки Вайльда цікаві саме для п'ятикласників?

 * Легко і зрозуміло: Казки Вайльда написані простою і доступною мовою, тому їх легко зрозуміти навіть маленьким читачам.

 * Цікаві історії: Пригоди героїв казок не залишать байдужим жодного читача.

 * Можливість для фантазії: Казки Вайльда дають величезний простір для уяви.

Які казки Вайльда можна почитати?

Найвідоміші казки Вайльда:

 * "Хлопчик-зірка" – історія про хлопчика, який забув, що він зірка.

 * "Щасливий принц" – казка про принца, який жертвує собою заради інших.

 * "Гранатова хатинка" – історія про дівчинку, яка шукає щастя.

Отже, Оскар Вайльд – це письменник, який вмів перетворювати слова в чарівні казки. Його твори навчають нас доброти, дружби і допомагають нам бачити красу навколо себе.

Питання для обговорення з учнями:

 * Хто з героїв казок Вайльда тобі сподобався найбільше і чому?

 * Який урок ти виніс з прочитаних казок?

 * Чи хотів би ти сам написати казку?

 * Читання казки: Учитель читає казку або учні читають по черзі (можна використовувати аудіозапис).

 * Аналіз тексту:

   * Хто такі головні герої?

   * Які події відбуваються в казці?

   * Як змінюється хлопчик-зірка? Чому?

   * Які символи використав автор? Що вони означають?

   * Який урок ми можемо винести з цієї казки?

 * Робота з презентацією: Демонстрація слайдів з ключовими моментами казки, цитатами, завданнями.

IV. Закріплення знань і умінь (10 хв.)

 * Творче завдання:

   * Створити комікс за мотивами улюбленого епізоду казки.

   * Написати листа від імені одного з персонажів.

   * Скласти сенкан про хлопчика-зірку.

 * Обговорення виконаних завдань.

V. Підсумок уроку (5 хв.)

 * Рефлексія: Що нового дізналися? Що сподобалося найбільше? Які труднощі виникли?

 VI. Домашнє завдання: Підготувати розповідь про один із символів казки (зірка, плащ, ліс).

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку