Оскар Вайльд “Хлопчик-Зірка”

Про матеріал

Оскар Вайльд

“Хлопчик-Зірка"

Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оскар Вайльд “Хлопчик-Зірка” Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки Оскар Вайльд (1854 – 1990)

Номер слайду 2

Робота з епіграфом Добра людина не та, котра вміє робити добро, а та, яка не вміє робити зла. В.Й. Ключевський

Номер слайду 3

Оскар народився 16 жовтня 1854 року в Дубліні

Номер слайду 4

Його батько був лікарем-офтальмологом, а мати - письменницею і журналісткою.

Номер слайду 5

Будинок сім’ї Вайльдів

Номер слайду 6

Першу освіту Оскар Уайльд здобув удома. Батьки, чудово освічені, прищепили йому з дитинства любов до книг і мов. З 1864 по 1871 Оскар Уайльд навчався в Королівській школі Портора (поблизу Дубліна), яку закінчив із золотою медаллю. Уайльд був удостоєний Королівської шкільної стипендії для навчання в дублінському Трініті-коледжі (коледжі Св. Трійці) У цьому навчальному закладі Уайльд придбав не тільки знання, а ще деякі переконання, риси характеру, які він зберіг на все життя.

Номер слайду 7

Продовжив навчання О.Вайльд в одному з найвідоміших університетів світу – Оксфорді.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Повернувшись до Лондона, Оскар одружується на Констанції Ллойд (у них було 2 сина, для яких він сам писав і видавав казки). У 1888 році вийшла друкована збірка казок «Щасливий принц та інші казки». У 1891 р. вийшла друком збірка “Гранатовий будиночок”. В процесі роботи над казковими збірками О. Уайльд писав: “Мої казки призначені для дорослих дітей від 18 до 80 років”. Також він зазначав, що його казкові твори є “повчальними, які з метою зацікавлення публіки викладено у формі вигадки”

Номер слайду 10

Життєві істини в казках О.Вайльда

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

«Асоціативний кущ» Зірка

Номер слайду 15

«Асоціативний кущ» Зірка краса мрія загадковість холод недосяжність яскравість здійснення бажань

Номер слайду 16

Читання казки «Хлопчик – Зірка»

Номер слайду 17

  Давним-давно два бідні Дроворуби прокладали собі шлях до- дому через великий сосновий ліс. Стояла зимова морозна ніч. Земля та дерева були заметені снігом, маленькі гілочки потріскували від морозу, коли Дроворуби проходили повз них. І ось вони дійшли до гірської річки, яка нерухомо зависла в повітрі водоспадом, бо її поцілував Льодяний Король.

Номер слайду 18

Було так холодно, що навіть звірі й птахи не знали, як цьому зарадити. — Еге-ге! — прогарчав Вовк, шкутильгаючи через зарослі, підібгавши хвоста. — Це просто жахлива погода. — Піть! Піть! Піть! — щебетали зелені Коноплянки. — Стара Земля померла, і її загорнули в білий саван. — Земля виходить заміж, а це її весільна сукня, — прошепотіли одна одній Горлиці. Їхні маленькі рожеві ніжки зовсім змерзли, але пташки відчували, що мають дотримуватися романтичного погляду на цю ситуацію. (...) — Як на мене, — сказав Дятел, котрий був природженим філосо- фом, — я не схильний вдаватися до теорії атому для пояснень. Якщо річ є такою, то вона такою і є, а зараз страшенно холодно.

Номер слайду 19

Безсумнівно, був лютий холод. Маленькі Білки, які жили у високій ялині, все терли одна одній носики, щоб зігрітися, а Зайці скрутилися клубком у своїх норах і не наважувалися навіть визирнути за двері. Єдині істоти, які, здавалося, насолоджувалися цим, були великі рогаті Сови. Їхнє пір’я вкрилося інеєм, але їм було байдуже, і вони крутили великими жовтими очима й перегукувались через ліс: — Пу-гу! Пу-гу! Пу-гу! Яка чудова погода!

Номер слайду 20

Чому, на вашу думку, казка починається з опису зими? З якими героями ми познайомилися? Про що розмовляли лісові мешканці? Як ставився до зимової негоди кожен із них?

Номер слайду 21

Два Дроворуби все йшли та йшли, сильніше дмухаючи на свої пальці й ступаючи своїми величезними підкованими чоботями по затверділому снігу. Одного разу вони провалилися в глибокий замет, а вибралися звідти білі, наче мірошники, коли перемелюють зерно на борошно; а іншого разу вони послизнулися на твердому гладенькому льоду, де замерзла болотна вода, їхні оберемки хмизу випали з в’язки, тож їм довелося знову збирати й зв’язувати їх. Раптом їм здалося, що вони загубилися, їх охопив жах, бо вони знали, що Метелиця жорстока з тими, хто спить в її обіймах. Але чоловіки вірили у доброго Святого Мартіна, який стежить за всіма подорожніми, і знову пішли по своїх слідах. Вони йшли обережно і нарешті вийшли на узлісся й побачили далеко внизу в долині вогні рідного села.

Номер слайду 22

Вони так раділи зі свого звільнення, що голосно сміялися, і Земля здавалася їм срібною квіткою, а Місяць — золотою. Посміявшись, вони засумували, бо згадали про свою бідність, і один із них сказав: — Чому ми радіємо, ми ж бачимо, що життя для багатих, а не для таких, як ми? Краще б ми померли від холоду в лісі, або якісь дикі звірі напали на нас і розірвали. — Твоя правда, — відповів його товариш, — комусь дається багато, а іншим — мало. Несправедливість розділила світ, і ніщо не поділене порівну, крім горя.

Номер слайду 23

Але в той час як вони розповідали один одному про свої нещастя, трапилася дивна річ. З небес упала дуже яскрава й красива зірка. Вона зісковзнула з неба, оминаючи інші зірки на своєму шляху, і коли Дроворуби здивовано дивилися на неї, вона, здавалося, опустилася за верби, біля невеличкої кошари на відстані не більше кинутого каменя.

Номер слайду 24

В морозну, люту ніч сталося диво: з неба впала зірка! Коли люди бачать зірку, то…….?

Номер слайду 25

— Та це ж горщик золота для того, хто його знайде! — вигукнули вони і побігли, бо їм дуже хотілося золота. Один із них біг швидше, ніж його товариш, і випередив його, про- дираючись через верби, він вийшов на інший бік. Там справді щось золоте лежало на білому снігу. Тому він поспішив туди і, нахиляючись, простяг до нього руки — це був плащ із золотого полотна, розшитий зорями, згорнутий у багато разів.

Номер слайду 26

- Чому лісоруби так зраділи, побачивши падаючу зірку? Яке бажання штовхає їх на пошуки зірки?

Номер слайду 27

Він закричав своєму товаришеві, що знайшов скарб, який упав з неба, і коли товариш підійшов, вони сіли на сніг, розгорнули складки плаща, у яких могло бути золото. Проте там було не золото, і не срібло, і не будь-які інші коштовності, там спала маленька дитина.

Номер слайду 28

Один із них сказав: — Наші сподівання не справдилися, жодному з нас не усміхнулася доля, тож яка користь від дитини? Давай залишимо її тут і підемо своєю дорогою, бо ми бідні люди, і в нас є свої діти, чий хліб ми не можемо віддати іншим. Але його супутник відповів: — Ні, це було б великим злом залишити дитину гинути тут, у снігу, і, незважаючи на те, що я бідний, як і ти, і мені потрібно годувати багато ротів, я заберу його з собою додому, і моя дружина буде піклуватися про нього. Тому він ніжно взяв дитину, загорнув її в плащ, щоб захистити від суворого холоду, і пішов через пагорб до села, поки його товариш дивувався з його дурості й м’якості серця.

Номер слайду 29

Товариш лісоруба називає його вчинок “дурістю та м’якосердям”. А як би ви назвали вчинок Лісоруба? - Чи зраділи лісоруби знахідці?

Номер слайду 30

Продовжуємо читання казки «Хлопчик – Зірка» Від слів «І коли вони дійшли до села, його товариш сказав: …» до слів «… який дружина зняла з шиї дитини».

Номер слайду 31

- Як сприйняла знахідку Лісорубова дружина? Підтвердіть свою думку текстом. - Які почуття перемогли в серці бідної жінки? - Переконуючи дружину залишити знайдену дитину в домі, Лісоруб говорить: “А хіба не вічний холод у тій хаті, де люди з кам’яними серцями?” Як ви розумієте його слова? - Що ви можете сказати про Лісоруба та його дружину?

Номер слайду 32

Продовжуємо читання казки «Хлопчик – Зірка» Від слів «Отож Хлопчик-Зірка виховувався разом із дітьми Дроворуба…» до слів «де ще не ступала нога косаря»

Номер слайду 33

Де виховувався Хлопчик-Зірка? Яким автор змальовує хлопчика? Зачитайте його портретну характеристику. З чим автор порівнює хлопчика?

Номер слайду 34

«… він був білим і витонченим, як слонова кістка, а його кучері були подібні на пелюстки золотого нарцису. Його губи були як червона квітка, а очі — як фіалки біля річечки з чистою водою, а його тіло було таким, як білосніжний нарцис у полі, де ще не ступала нога косаря» Портрет Хлопчика-Зірки

Номер слайду 35

Продовжуємо читання казки «Хлопчик – Зірка» Від слів «Проте ця врода обернулася йому на шкоду, бо виростав він гордий, себелюбний і жорстокий» до слів «…хто був слабкий і хворий».

Номер слайду 36

Він любив лише себе, і влітку, коли не було вітру, лежав біля колодязя в саду священика, дивився на відображення власного обличчя у воді й сміявся від задоволення, милуючись собою.

Номер слайду 37

Хлопчик – “немов квітка в полі” « золоті кучері – як пелюстки нарциса» « губи – як пелюстки в полі червоної троянди» « очі – як фіалки» троянда - любов фіалка – ніжність, доброта нарцис – гордість, себелюбство Чому хлопчик порівнюється саме з ціми квітками? Квітка – символ краси

Номер слайду 38

Продовжуємо читання казки «Хлопчик – Зірка» - Як Хлопчик-Зірка ставився до інших героїв, до своїх рідних? «Але Хлопчик-Зірка не звертав уваги на його слова, а лише насуп- лювався і підсміювався, потім повертався до своїх товаришів і зно- ву командував ними. Вони ж корилися йому, бо він був вродливим, хорошим бігуном, міг танцювати, грати на дудці й складати гарні мелодії. І де б не з’являвся Хлопчик-Зірка, вони йшли за ним, і що б він не наказав їм робити, вони все виконували. І коли він гострою тростинкою виколов очі кротові, вони сміялися, і коли він кидав ка- мінням у прокаженого, вони теж сміялися. У всьому він направляв їх, і в них також затверділи серця, як і в нього. (...) ».

Номер слайду 39

- А які почуття мали б у нього виникнути до людей, які врятували йому життя? - Як на вашу думку, чому всі діти слухались Хлопчика-Зірку в його жорстоких розвагах?

Номер слайду 40

Домашнє завдання Дочитати казку “Хлопчик-Зірка”. Уміти переказувати казку. 3. Скласти план казки.

ppt
Додано
9 листопада
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку