Основи еволюційної філогенії і систематики

Про матеріал

Мета уроку розширити знання учнів про різноманітність живої природи, характерні ознаки представників різних царств; показати сучасну класифікацію живої природи, повторити основні таксони, що використовуються у різних царствах; розвивати вміння працювати колективно, абстрактне мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи

Перегляд файлу

Тема: Основи еволюційної філогенії і систематики

Мета: Розширити знання учнів про різноманітність живої природи, характерні ознаки представників різних царств; показати сучасну класифікацію живої природи, повторити основні таксони, що використовуються у різних царствах; розвивати вміння працювати колективно, абстрактне мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи

Державні вимоги щодо рівня  загальноосвітньої підготовки учнів:

Учень/учениця:

називає:
- таксономічні одиниці;

- основні групи організмів;

характеризує:

  • основні принципи біологічної систематики;

робить висновок:

-  про єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття.

Обладнання і матеріали: таблиці, малюнки, презентація відповідно до теми уроку

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                              Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класу до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

      Існує багато наук про живі організми. Це пояснюється тим, що живих істот на нашій планеті також багато і живуть вони у так званих середовищах існування. Ці істоти дуже різні. Тому, щоб досконало вивчити і розібратися з безліччю живих організмів, роботу над вивченням різних представників живої природи, вчені спробували їх класифікувати, тобто поділити на групи за певними спільними ознаками. Такими ознаками є наявність чи відсутність у клітині ядра, спосіб живлення (автотрофний чи гетеротрофний) тощо. З ними ви познайомитесь під час вивчення царств живої природи.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

      Філогенія  (від грец. φϋλον – рід, плем’я і γεννάω – породжую) - процес історичного розвитку організмів, або наука про  історичний розвиток, світу організмів, їх типів (відділів), класів, порядків, родин,  видів, а також окремих органів.

Мал.. Філогенетичне дерево

      Філогене́з  — історичний розвиток як окремих видів і систематичних груп організмів, так і органічного світу в цілому. Філогенез взаємозв'язаний з онтогенезом. Філогенез — послідовність подій еволюційного розвитку виду або таксономічної групи організмів. Філогенетика вивчає філогенез і класифікує організми на його основі .

      Біологічна систематика (від дав.-гр. συστηματική — упорядковання) — наука про різноманіття живих організмів, завданням якої є опис і упорядковування різноманітних існуючих і вимерлих видів, їх розподіл, (класифікація) на певні систематичні групи (таксони) та опрацювання природної системи органічного світу. Сам термін було запропоновано К. Ліннеєм.

       Біологічна систематика умовно складається із 3 основних розділів:

- Систематика тварин

- Систематика рослин

- Систематика прокаріотів

 

 

Мал.. Систематика живих організмів

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань

Робота в групах:

І група: Систематизувати за таксономічними категоріями організми – Горох посівний, Рак річковий.

ІІ група: Систематизувати за таксономічними категоріями організми –  Шипшина собача, Окунь річковий

V. Домашнє завдання.

   1.  Опрацювати матеріал підручника

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
6807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку