Основи інклюзивного навчання

Про матеріал
Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
Перегляд файлу

Комунальній заклад загальної середньої освіти

Княгининівського ліцею № 34 Луцької міської ради

 

C:\Users\Віктор\Desktop\Новый рисунок.png

 

Основи інклюзивного навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував: асистент вчителя

Навроцька Л. Т.

 

 

 

Луцьк – 2023

Чим має озброїтися команда супроводу

в інклюзивному класі

 

Довгі роки система освіти чітко ділила дітей на звичайних та інвалідів, які практично не мали можливості здобути освіту і реалізувати свої можливості, їх не брали до установ, де навчаються нормальні діти. Несправедливість такої ситуації очевидна. Діти з особливостями розвитку повинні мати рівні можливості з іншими дітьми. Ось і виникла потреба у впровадженні такої форми навчання, яка створить їм оптимальні умови навчання – інклюзивна освіта. Інклюзивна освіта розуміє під собою створення умов для спільного навчання дітей з обмеженими можливостями та їх здорових однолітків.

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».  Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища,  в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними. 

C:\Users\Віктор\Desktop\Новый рисунок (1).png

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистістно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:

  •        Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  •        Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  •        Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  •        Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  •        Мають індивідуальні здібності й особливості.
  •        Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  •        Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  •        Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  •        Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  •        Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  •        Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом.  Інклюзивне  навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  •        Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  •        Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  •        Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  •        Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  •        Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  •        Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  •        Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

 

https://lh6.googleusercontent.com/MBLDhk4MSAOKW29xiYGfkUTQa-gHLmknvASuXt-oWHsJ-26s9AEyk56S4-hd-tdT7UMWb0aHZqNyxeOfu30l_WsZ5LDPlmDiDq2c7MYKPD467NLyoqaPIHJviBw0WQp13w=w1280

  •         Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  •         Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами,  їх одноліткам та  вчителям в разі потреби.
  •         Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  •         Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  •         Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  •         Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
  •         Сприяти  підготовці  вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
  •         Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  •         Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.


Література

  1.     Інклюзивне навчання: досвід упровадження / упоряд. А. А. Колупаєва ; ред. рада М. Мосієнко, М. Голубенко, Т. Шаповал, Г. Харук ; авт. кол.: І. Луценко, Д. Романовська, Л. Кирилецька та ін. – Київ : ВГ Шкільний світ, 2015. – 200 с. – (Б-ка Шкільного світу).
  2.     Колупаєва А. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання : наук.-метод. посібник

/ А. А. Колупаєва ; МОН України ; НАПН ; Ін-т спец. педагогіки. – К. Науковий Світ, 2010. 196 с. (Інклюзивна освіта).

  1.     Колупаєва А. Інклюзивна освіта : реалії та перспективи : монографія / А. А. Колупаєва. – Київ : Самміт-Книга, 2009. 272 с. : іл. – (Інклюзивна освіта).
  2.   Основи інклюзивної освіти : програма курсу / [уклад. А. А. Колупаєва] ; МОНМС України, НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. – К. : А.С.К., 2012. – 32 с. – (Інклюзивна освіта).

 

  1.   Шевців З. Основи інклюзивної педагогіки : підручник / З. М. Шевців. – Київ : ЦУЛ, 2017. – 248 с.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку