9 клас. Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми
«Основи теорії держави і права»
Варіант І
Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 бал)
А) влада, яка існує на рівнях відносин між людьми та людськими спільнотами;
Б) особлива форма організації суспільства за допомогою спеціального апарату управління, який захищає інтереси населення певної території, регулює відносини між членами суспільства;
В) можливість самостійно розв’язувати всі питання свого внутрішнього життя й зовнішніх відносин, здійснювати владу й правосуддя на своїй території.
2. Укажіть правове поняття, що означає можливість і здатність людини або групи людей здійснювати свою волю, нав’язуючи її, у разі потреби, суспільству чи іншим людям:
А) держава; В) влада;
Б) правила; Г) мораль.
3. Укажіть, що не є ознакою держави:
А) політична партія;
Б) територія;
В) апарат публічної влади;
Г) соціальні норми.
4. Яке з наведених понять характеризує одну з форм політичного (державного) режиму?
А) монархія;
Б) республіка;
В) федерація;
Г) демократія.
5. Визначте, згідно якої теорії держава виникає як наслідок розвитку й перетворення сім’ї:
А) соціально-економічна;
Б) договірна та психологічна;
В) теологічна;
Г) патріархальна.
6. Укажіть внутрішні функції держави.
А) захист державного суверенітету;
Б) забезпечення законності та правопорядку;
В) фінансовий контроль;
Г) міжнародне співробітництво;
Д) сприяння розвитку культури, науки й освіти;
Е) охорона природи.
Середній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1 бал)
7. Складіть схему державного правління.
8. Складіть схему джерела (форми) права.
Достатній рівень (за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бала)
9. Установіть відповідність між поняттями та їхніми характеристиками:
1. Абсолютна монархія |
А) монарх позбавлений права видавати закони, не бере безпосередньої участі в роботі уряду |
|
Б) вся необмежена (абсолютна) влада належить монарху |
3. Парламентська монархія |
В) парламент приймає закони, але водночас силу закону мають і рішення монарха |
|
Г) монарх юридично є главою держави, але участі в управлінні практично не приймає |
10. Дайте визначення поняття «правовийпрецедент», «нормативно-правовий договір».
Високий рівень (за повну розгорнуту відповідь — 2 бали)
11. Наведіть приклади імперативного методу регулювання відносин.
12. Проаналізуйте ситуацію, визначте, які види соціальних норм в ній діють. Чи порушено соціальні норми?
Водій порушив правила дорожнього руху — проїхав перехрестя на червоне світло.
9 клас. Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми
«Основи теорії держави і права»
Варіант ІІ
Початковий рівень (за кожне правильно виконане завдання — 0,5 балів)
А) влада, яка існує на рівнях відносин між людьми та людськими спільнотами;
Б) особлива форма організації суспільства за допомогою спеціального апарату управління, який захищає інтереси населення певної території, регулює відносини між членами суспільства;
В) можливість самостійно розв’язувати всі питання свого внутрішнього життя й зовнішніх відносин, здійснювати владу й правосуддя на своїй території.
2. Укажіть правове поняття, що означає норми, засновані на співвідношенні критеріїв добра і зола, порядності й непорядності, людяності та жорстокості:
А) держава; В) влада;
Б) правила; Г) мораль.
3. Укажіть, що є ознакою держави:
А) політична партія;
Б) територія;
В) апарат публічної влади;
Г) соціальні норми.
4. Яке з наведених понять характеризує одну з форм державного (територіального) устрою?
А) монархія;
Б) республіка;
В) федерація;
Г) демократія.
5. Визначте, згідно якої теорії держава виникає внаслідок розвитку виробництва, знарядь праці та соціальних змін, які відбуваються:
А) соціально-економічна;
Б) договірна та психологічна;
В) теологічна;
Г) патріархальна.
6. Укажіть зовнішні функції держави.
А) захист державного суверенітету;
Б) забезпечення законності та правопорядку;
В) фінансовий контроль;
Г) міжнародне співробітництво;
Д) сприяння розвитку культури, науки й освіти;
Е) охорона природи.
Середній рівень(за кожне правильно виконане завдання — 1 бал)
7. Складіть схему політичного (державного) режиму.
8. Складіть схему ознаки права.
Достатній рівень(за кожне правильно виконане завдання — 1,5 бала)
9. Установіть відповідність між поняттями та їхніми характеристиками:
1. Президентська республіка |
А) президент обирається парламентом і має переважно представницькі функції |
2. Парламентська республіка |
Б) уряд і президент спільно формують парламент |
3. Змішана республіка |
В) посада президента є довічною |
|
Г) уряд несе відповідальність перед президентом, складає повноваження перед новообраним президентом |
10. Дайте визначення поняття «правові звичаї», «міжнародно-правові акти».
Високий рівень(за повну розгорнуту відповідь — 2 бали)
11. Наведіть приклади диспозитивного методу регулювання відносин.
12. Проаналізуйте ситуацію, визначте, які види соціальних норм в ній діють. Чи порушено соціальні норми?
Школяр не прийшов на зустріч, про яку завчасно домовився з однокласником, хоча мав змогу зробити це.