Правопорушення. "Основи правознавства" 9 клас

Про матеріал
З використанням хмарних технологій та інших новітній технологій. Це комбінований урок. Де в актуалізації тести у гугл формах. Дуже цікавий та корисний урок
Перегляд файлу

Конспект уроку

Правознавство 9 клас

Вчитель: Твердоступ Людмила Василівна

Тема.     Правопорушення. 

Мета уроку: охарактеризувати суть, ознаки та складові правопорушення; дати класифікацію правопорушень; формувати в учнів соціальну та комунікативну компетентності; розвивати вміння розв'язувати юридичні задачі, застосовувати отримані знання в життєвих ситуаціях, сприяти вихованню правової культури учнів.

Очікувані  результати.      Після  уроку  учні  зможуть:

  • пояснювати  та  застосовувати  поняття  «правопорушення»,
  • називати  ознаки  правопорушення,
  • характеризувати  склад  і  види  правопорушень,
  • наводити  приклади  правопорушень,
  • розв’язувати   правові  ситуації  з  використанням  знань  про  правопорушення,
  • оцінювати  поведінку  осіб  ( власну  та  інших  людей )  щодо  її  правомірності.

Основні  поняття:  правопорушення,  склад  правопорушення,  об’єкт  правопорушення,  суб’єкт  правопорушення,   об’єктивна  сторона  правопорушення,  суб’єктивна  сторона  правопорушення,  злочин,  проступок ,  види  шкоди,    форми  вини.

Тип  уроку :   комбінований  урок.

Форма  уроку:  урок  з   використанням    інтерактивних  технологій.

Обладнання: підручник «Основи правознавства» (Філіпенко, Сутковий)  9 клас,  схеми  « Ознаки  правопорушення», « Види  школи»,  « Форми  вини »,  картки  із завданнями.

СТРУКТУРА  УРОКУ

І     Підготовчий  етап.

1.  Організаційний  момент.  Оголошення   теми, представлення її змісту та очікуваних результатів.

2.  Актуалізація.

3.  Мотивація.

ІІ     Основна  частина

4.  Вивчення  нового  матеріалу.

  1. Поняття  та  види  правопорушень.
  2. Склад  правопорушення.

5.  Осмислення  знань та умінь.

Систематизація   та   узагальнення  нових  знань  і   умінь.

ІІІ     Підсумковий  етап

6.   Підсумок   уроку,  рефлексія.

7.   Домашнє завдання.

Хід  уроку

І     Підготовчий  етап.      ( 8 хв.)

1.  Організаційний  момент.  Оголошення   теми, представлення її змісту та очікуваних результатів.     («Дерево  очікуваних результатів»)   ( 2 хв.)

2.  Актуалізація.              ( 5 хв.)

Виконання  тестових  завдань 

(https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6sjPiHVWbxjqY0xIAw8qaSfX8pp4_TZYzxfuxUur9kjzv_g/viewform?usp=sharing).

 

  1. Правовідносини –   регулюються:

А)  нормами  права

Б)  нормами  моралі

В)  корпоративними  нормами

Г)  релігійними  нормами

  1. Визначити  склад  правовідносин:

А)  галузь  права

Б)  об’єкт

В)  суб’єкт

Г)  норма  права

Д)  зміст

  1. До юридичної особи відноситься:

А)  учень  9 класу

Б)  суддя  міського  суду

В)   загальноосвітня  школа

Г)  токар  автозаводу

Д)  дитяча  організація  « Сонечко »

  1. До фізичної особи відноситься:

 А)  учень  9 класу

Б)  суддя  міського  суду

В)   загальноосвітня  школа

Г)  токар  автозаводу

Д)  дитяча  організація  « Сонечко »

      5.  До подій входить:

А)  народження

Б)  купівля-продаж

В)  пожежа

Г)  весілля

Д)  стихійне  лихо 

Е)  закінчення  9  класу

      6. До дій входить:

А)  народження

Б)  купівля-продаж

В)  пожежа

Г)  весілля

Д)  стихійне  лихо 

Е)  закінчення  9  класу

7.  Співвіднести:

А)  правоздатність           1. можливість  своїми  діями  набувати

                                            юридичних  прав  і  обов’язків

Б)   дієздатність                2. можливість  мати  юридичні  права  і

                                   обов’язки

6. Правовідносини  можуть  виникати  всупереч  правовим  нормам.

А) так

Б) ні.

3.  Мотивація.        ( 1 хв.)

Учитель. На  минулому  уроці  ми   розглядали  правові  відносини. Ви знаєте,  що  підставою  для  правових  відносин  є   діяння,  значить   правовідносини  можуть   виникати  згідно   правовим  нормам,  так і  всупереч  нормам  права.  

ІІ     Основна  частина       ( 25 хв.)

4.  Вивчення  нового  матеріалу.                        (10 хв.)

  1. Поняття  та  види  правопорушень.  (« Мозковий  штурм»)

Учитель.       Тож  сьогодні  ми  розглянемо      правовідносини, що  суперечать  нормам  права.   тобто  правопорушення.  Наприклад.  Робітник  заводу запізнився  на  роботу.  Школяр  перейшов  дорогу  на  червоне  світло.  Юнаки   спочатку  лаялися,  а  потім почали  бійку.  Що  об’єднує  ці  ситуації?   ( Усі  приклади  являються  правопорушеннями  )

   А  зараз  ми  розглянемо  поняття  та  ознаки  правопорушення               ( підручник   9 кл.  ).  Щоб  визначити , чи є дія  правопорушенням,  потрібно  встановити,  чи   має  вона ознаки  правопорушення.

Ознаки  правопорушення:        ( робота зі  схемою )    ( Додаток  1.)

А)  протиправне  діяння,

Б)  винне  діяння, форми  вини:  умисел,  необережність,   ( Додаток 2 )

В)   діяння -  дія  або   бездіяльність,

Г)   завдає  шкоди  людям,  суспільству  чи   державі,  види  шкоди :  моральна,  матеріальна,  фізична,                                     ( Додаток  3)

Д)  спричиняє  юридичну  відповідальність.

( Розгляд  попередніх  ситуацій  за  ознаками  правопорушення)

Учитель.  Правопорушення  можна  кваліфікувати  за  ступенем   їхньої  соціальної  небезпеки,  а  також  відповідно    до  того,   норми  якої  галузі  права  вони  порушують. Найнебезпечнішим  видом   правопорушення  є  злочин – порушення в кримінальній  сфері.  Правопорушення в інших  сферах  називають  проступком. Проступки  можуть  бути :  дисциплінарними,  адміністративними,  цивільно-правовими.   Наведіть  приклади  правопорушень  із  життєвого  досвіду,  книжок чи  фільму.

  1. Склад  правопорушення.                                    ( Додаток  4)

Розповідь  учителя.  ( Робота  зі  схемою  ст.  45)

(Руханка)

  1. Осмислення  знань та умінь.           ( 15  хв.)  

Технологія  «Мереживо  думок»

Систематизація   та   узагальнення  нових  знань  і   умінь.

Аналіз  правових  ситуацій.   Робота  в групах.

Завдання:

  1. Визначити  ознаки  правопорушень.
  2. Визначити  форму  вини.
  3. Визначити  вид  шкоди.
  4. Визначити  вид  правопорушення.
  5. Визначити  склад  правопорушення.

Ситуації.

А)    Катерина, 17р.,   спізнилася  на  роботу.

Б)   Олег,  21 р.,  не  повернув  Олені  борг.

В)    Граючи у  футбол,  хлопці  розбили  вікно у будинку.

Г)    Валентина,  16р.,   вкрала  у  магазині  ювелірні  вироби.

Д)   Андрій, 18 р., перейшов  дорогу  на  зелене  світло.

Е)    Сашко і Микола, 12 р., обікрали  квартиру і винесли  майно  на  суму  9 тисяч  гривень.

ІІІ     Підсумковий  етап        ( 12 хв.)

6.   Підсумок   уроку,  рефлексія.       ( 11 хв.)

Що таке  правопорушення?  Назвати  види  правопорушення.  Вказати  види  шкоди.  Якими  є форми  вини?  Назвати  склад  правопорушення.

Які заходи   можуть  зменшити  кількість  правопорушень у нашому селі (місті) ?

Що  на  уроці  було  важливим  для  вас?   Що  нового  для  себе  ви  дізналися?  Чому, на  вашу  думку,   треба  дотримуватись  правових  норм  у  повсякденному  житті?  Чи  вдалося  досягти  результатів  уроку ?

7.   Домашнє завдання.            ( 1 хв.)

Опрацювати   параграф  23  підручника. Виконати завдання в кінці   параграфа.  Знайти   повідомлення  ЗМІ   про  різні  правопорушення.

 

 

 

 

 

Додаток  1.           Ознаки  правопорушення

Протиправне  діяння

 

Винне  діяння

Діяння -

дія  або   бездіяльність

Завдає  шкоди  людям,  суспільству  чи   державі

Спричиняє  юридичну  відповідальність

 

Додаток 2.          Форми  вини

Умисел

 

Необережність

прямий

самовпевненість

непрямий

недбалість

 

Додаток  3.               Види  шкоди

Моральна

Матеріальна

Фізична

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.                Склад  правопорушення

Суб’єкт

Об’єкт

суб’єктивна  сторона

об’єктивна  сторона

 

 

 

doc
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку