Каленндарно-тематичне планування основи здоро'я 5 клас

Про матеріал
Знаннєвий компонент Учні: називають: - принципи безпечної життєдіяльності; - порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію; - номери телефонів рятувальних служб; - до кого звертатися в разі погіршення самопочуття; - небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту; - правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки; - небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті; - засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті; - засоби безпеки пішохода Діяльнісний компонент Учні: наводять приклади безпечних
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з

«Основ здоров’я» для 5 класу

№ з/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

 

Очікувані результати навчальної діяльності

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

 

Здоровий спосіб життя.

Практична робота №1: «Моделювання поведінки у разі погіршення самопочуття»

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- принципи безпечної життєдіяльності;

- порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- номери телефонів рятувальних служб;

- до кого звертатися в разі погіршення самопочуття;

- небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту;

- правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

- небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті;

- засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті;

- засоби безпеки пішохода

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади безпечних і небезпечних ситуацій;

пояснюють вплив способу життя на здоров’я;

уміють:

- вимірювати температуру тіла;

- використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»;

 - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю;

- безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; 

- розшифровувати піктограми в метрополітені;

 - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті;

- правильно діяти при пожежі в салоні транспорту;

дотримуються правил поведінки у громадському транспорті

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- види пішохідних переходів та дорожні знаки, якими їх позначають;

- дорожню розмітку;

- дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту;

- найбезпечніші місця в салоні автотранспорту;

пояснюють:

- небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; 

- перевагу руху транспорту екстрених служб

2

 

 

 

Безпека і небезпека. Практична робота №2: «Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла».

 

 

3

 

 

 

Принципи безпеки життєдіяльності.

Практична робота №3: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію»

 

 

4

 

 

 

Безпека на дорозі.

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги.

Практична робота №4: «Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості». Практична робота №5: «Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги». Практична робота №6: «Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці».

 

5

 

 

 

Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Практичні роботи №7: «Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті».

 

6

 

 

 

Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Практичні роботи №8,9: «Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті».

 

 

Розділ ІІ. Психічна і духовна складові здоров’я

7

 

 

 

Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

 

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- етапи активного слухання;

 - ознаки   вияву почуттів;

уміють:

- складати розпорядок  дня;

- визначати і враховувати індивідуальні особливості

сприйняття і пам’яті; 

- готуватися до контрольних робіт;

- використовувати різні прийоми навчання:

- виявляти повагу до дорослих і однолітків;

- протидіяти виявам неповаги  у своєму середовищі

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади способів перепочинку під час занять;

аналізують наслідки неорганізованості

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ознаки правильно і неправильно облаштованого

робочого місця;

- чинники, які допомагають і заважають виконувати

домашні завдання;

пояснюють:

-  чому треба працювати над розвитком   здібностей; - необхідність самодисципліни;

- різницю між емоціями та почуттями;

- важливість поваги до почуттів інших  і надання допомоги тим, хто цього потребує

8

 

 

 

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.

Практична робота №10: «Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя. Мій розпорядок дня.

 

9

 

 

 

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

Практична робота №11,12:

«Відпрацювання навичок успішного навчання у класі»,

«Відпрацювання навичок ефективного самонавчання(бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)».

 

10

 

 

 

Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Практична робота №13: «Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей»

 

11

 

 

 

Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.

Практична робота №14: «Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів».

Тематична атестація по розділам 1, 2.

 

 

Розділ ІІІ. Фізична складова здоров’я.

12

 

 

 

Принципи і методи загартовування.

 

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- переваги занять фізичною культурою та спортом

для розвитку і формування характеру;

- засоби безпеки при заняттях спортом;

- правила користування басейном;

- способи допомоги і самодопомоги тому, хто

провалився під лід;

уміють:

- виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей;

- розраховувати максимальну масу свого портфеля;

 - обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках

- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах;

Діяльнісний компонент

Учні:

аналізують: 

- наслідки недосипання для здоров’я і навчання;

 - вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я;

дотримуються правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ситуації, які можуть призвести до порушення

постави та зниження гостроти зору;

- ознаки перевтоми; активний і пасивний

відпочинок;

пояснюють:

- методи зміцнення здоров’я;

- небезпеку ігор на льоду

13

 

 

 

Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Практична робота № 15, 16: «Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах», «Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід»

 

14

 

 

 

Профілактика порушень постави і гостроти зору.

 Практична робота №17,18: «Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей», «Розрахунок максимальної маси  портфеля».

 

15

 

 

 

 Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.

 

 

16

 

 

 

Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я. Практична робота №19: «Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером».

 

 

Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я.

 

Тема 1. Соціальний добробут

17

 

 

 

Право на здоров'я. Права дитини. Обов'язки учня і громадянина.

Практична робота №20: «Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)».

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають умови ефективного спілкування;

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- правил поведінки в школі;

- реалізації дітьми своїх прав; порушень прав дитини;

- обов’язків школярів у школі і вдома;

- поведінки, яка сприяє дружбі;  

- ситуацій, коли не варто погоджуватися на

пропозицію однолітків;

уміють:

- упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими, у разі необхідності звертатися до них за допомогою;

- протидіяти агресії і насиллю в учнівському середовищі

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- вербальні та невербальні способи спілкування;

- пасивну, агресивну й упевнену поведінку;

- вияви насилля в учнівському середовищі;

- безпечні і небезпечні ситуації щодо зараження ВІЛ через кров;

- небезпеки спілкування в Інтернеті

пояснюють важливість реалізації прав дитини

18

 

 

 

Підсумковий урок по програмному матеріалу за І семестр.

 

19

 

 

 

Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування. Практична робота №21: «Відпрацювання навичок ефективного спілкування».

 

 

20

 

 

 

Вплив поведінки на здоров'я. Переваги упевненої поведінки.

 

21

 

 

 

Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопомога членів родини.

Практична робота №22:

«Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих».

 

22

 

 

 

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі

 

 

23

 

 

 

Безпека спілкування в інтернеті. Практична робота № 23 «Безпека спілкування в інтернеті».

 

24

 

 

 

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.

 

25

 

 

 

Практична робота № 24 «Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини».

Тематична атестація по темі: «Соціальний добробут».

 

 

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі.

26

 

 

 

Пожежна безпека.

Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають: 

- можливі способи проникнення зловмисників у дім;

- чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;

- умови виникнення горіння;

- причини виникнення побутових пожеж;

- місця підвищеної небезпеки надворі;  

- види стихійних лих;

- ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто

утримуватися від купання, небезпеки, що

загрожують плавцям;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:  

- досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі;

- повторно використовувати пластикові упаковки;

- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно;

- гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом;

- безпечно евакуюватися з оселі і приміщення школи;

- захищати органи дихання від отруйних газів;

- безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення;

- виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів;

- допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі;

- надавати першу допомогу потерпілим на воді;

дотримуються правил безпеки удома й надворі, при користуванні Інтернетом, відпочинку на природі

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів;

розпізнають небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні);

пояснюють:

- небезпеку недотримання правил безпеки житла, розголошення особистих даних в Інтернеті; 

- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі,  можливого утворення натовпу;  

- до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями

27

 

 

 

Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Практична робота № 25: «Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів».

 

28

 

 

 

Дитина у автономній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного й телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

Практична робота №26,27: «Моделювання безпечної поведінки із людьми», «Обстеження безпеки своєї оселі».

 

29

 

 

 

Тематична атестація по вивченому матеріалу теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі».

 

30

 

 

 

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Практична робота №28,29: «Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей»,

«Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях».

 

31

 

 

 

Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища. Практична робота №30: «Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок».

 

32

 

 

 

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Практична робота №31: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення».

 

33

 

 

 

Підручні рятувальні заходи. Практична робота №32: «Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів».

 

34

 

 

 

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.

Практична робота №33:

«Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при тепловому або сонячному ударі».

 

35

 

 

 

Узагальнюючий урок.

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
2942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку