Тренінг на тему: «Здорові зуби – здоров’ю любі»
Мета:
знати –
вміти –
розвивати-
Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.
Обладнання: плакат з правилами роботи групи, папір, олівці, фломастери, «зображення річки», набір продуктів харчування для вправи «Здоров’я на тарілці», лікарські рослини, упаковки з-під зубної пасти,зубні щітки, зубочистки, зубна нитка,бальзам для ополіскування ротової порожнини, пісочний годинник, картки для різних вправ (картка червона і зелена),мультимедійний проектор, екран
Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.
1. Вправа « Знайомство»(5 хв.)
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Добрий день, сусіде справа,
Добрий день, сусіде зліва.
Ми – одна сім’я,
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва,
Обніми сусіда справа.
Ми - одна сім’я.
■ Вправа «Снігова куля» Перший учасник називає своє ім'я. Наступний — спочатку це ім'я, а потім своє. Третій називає два попередніх, а відтак своє. Четвертий і решта учасників називають три попередніх імені і своє.
2. Встановлення правил групи (10 хв.)
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
Приходити вчасно. Не запізнюватись на тренінг.
Вимкнути мобільні телефони. Нічого не повинно заважати проведенню тренінгу.
Правило «Тут і зараз». Всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «тут і зараз» бути позитивними у висловлюваннях і ставленні до інших.
Правило «Піднятої руки». Якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти, то необхідно підняти руку.
Говорити коротко, по черзі. Бажаючим говорити, важливо дбати про можливість бути почутим.
Не критикувати. Наша зустріч – це діалог. Кожна точка зору – це особиста реальність, вона базується на власному досвіді.
Бути толерантними. Відноситися з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу.
Добровільність. Брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збоку тренерів або членів групи.
Конфіденційність. Особиста інформація не обговорюється і не виноситься за коло тренінгу.
Прочитайте правила. Чи всі вони Вам зрозумілі?
Чи Ви їх приймаєте?
3. Вправа «Очікування» (10 хв.)
Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.
Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.
4. Мозковий штурм «Що таке здорові зуби?»
Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здорові зуби
Хід вправи
Ведучий пропонує висловити своє розуміння , що таке здорові зуби. На дошці вчитель записує всі відповіді
5.Об’єднання в групи
Вчитель. Діти, для продовження роботи нам потрібно об’єднатися у чотири групи. Чарівниця-осінь розфарбувала все у яскраві кольори. Я приготувала для вас чудові осінні листочки, візьміть із коробочки той листочок, який вам найбільше подобається.
(Із скриньки діти витягують кольорові листочки)
6.Учитель: Кожна група намалюйте , будь ласка, якими мають бути здорові зуби.( Слайд) А тепер, покажіть, що у вас вийшло мені, один одному ,розкажіть які це зуби. Обміняйтеся цими малюнками з іншою групою. Зробіть з цими малюнками що хочете, можна їх згорнути, зім'яти.
- Чи легко у вас це вийшло?
Поверніть цей малюнок власнику.
- Які відчуття у вас виникли, коли ви отримали свій малюнок?
- Чи можна повернути малюнку первинний вигляд? (Ні)
Ось і в житті трапляється так, що втратити здоров'я дуже легко, а відновити його дуже важко, іноді неможливо. Щоб на довгі роки зберегти зуби здоровими, за ними треба ретельно доглядати. Тому на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо піклуватися про своє здоров'я, вивчаючи правила особистої гігієни.
7.Вправа «Здоров’я на тарілці» Кожній групі роздається набір продуктів та картки : «корисно», «шкідливо», «ризиковано».
— Необхідно класифікувати продукти харчування: «корисно», «шкідливо», «ризиковано». Як продукти впливають на здоров’я зубів?
(Перелік запропонованих продуктів: льодяники, карамелі, чорний шоколад, яблуко, сухар, насіння соняшника, морква, сир, жувальна гумка,горіхи.)
8. Руханка «Погода в Занзібарі». Стати в коло, повернутися направо і йти, повторюючи рухи за тренером:
«У Занзібарі гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по волоссю). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».
Можна продовжити гру, розвернувши учасників на 180° і запропонувати
тим, хто стояв позаду:
«А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово
зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)».
9.Інформаційне повідомлення «Засоби гігієни порожнини рота»(слайд)
До предметів гігієни порожнини рота ми відносимо:
зубну щітку (вони бувають жорсткі, середньої жорсткості, м'які)
зубочистки;
зубна нитка
До засобів гігієни порожнини рота:
зубна паста
зубний гель
зубний еліксир
ополіскувач
10. Вправа «Як правильно чистити зуби?
11.Історія зубної щітки(повідомлення учнів)
1-й учень.5000 р. тому. Тоді до їхніх послуг були маленькі гілочки, які вони розплющували з одного кінця, аби посилити очисні властивості.
Те, що ми називаємо карієсом, раніше називали костогризом, або костоїдом. Намагалися з ним боротися, і доволі успішно. Як? Стародавні римляни користувалися для чищення зубів спеціальними мазями й дерев’яними
паличками, а також порошками, виготовленими зі спаленого оленячого рога.
До речі, римляни для складної справи чищення зубів тримали спеціальних рабів.
2-й у ч е н ь. В Індії з давніх часів до наших днів для чищення зубів користуються гілочками дерева «нім». Досить зняти з такої гілочки кору
й пожувати її, і розмочені волокна вправно очистять зуби, а приємний на смак сік, який буде при цьому виділятися, не лише має дезінфікувальні
властивості — він ще й зуби зміцнює. На Русі за часів царювання Івана Грозного після їжі пускали в хід зубну мітлу або віник — паличку зі жмутком щетини. У селах зуби не просто чистили — їх відбілювали дрібно розтертим попелом, сіллю, порошком пемзи чи липового вугілля.
3 - й у ч е н ь. Першу письмову згадку про зубну щітку зустрічаємо в англійській пресі середини ХVII ст. І тільки в XVIII ст. у Німеччині
з’явилися зубні щітки тієї конструкції, яку ми бачимо і якою користуємося зараз. Це були щітки зі щетини дикого кабана
12.Вправа «Як користуватися зубною ниткою?» (відеофрагмент)
Практична вправа користування зубною ниткою(флосом).Всім учасникам тренінгу роздаються по одній зубній нитці.Після перегляду відео, діти разом з тренером чистять зуби флосом.
13.Вправа «Ступінь ризику» На підлозі креслиться пряма лінія – ЛІНІЯ РИЗИКУ, на якій з одного боку пишуть : «Високий ризик», з другого –«Ризик відсутній», близько до середини – «Невеликий ризик». Кожен учасник тренінгу отримує картки з різними твердженнями, наприклад:
Кожний учасник зачитує по черзі напис на його карткі та кладе її на ту ділянку ЛІНІЇ РИЗИКУ, який йому підходить
14. А зараз, давайте визначимо «Ознаки здорових зубів». Якщо це ознака здорових зубів, ви піднімаєте зелену картку ,а якщо ні, то червону картку.
-Карієс
-каріеєс кореня
+ свіже дихання
-зубний Наліт;
-зубний Камінь;
+ здорові ясна
+ красива посмішка
+ впевнена поведінка
+ успіх
15.Зворотній зв’язок.
♦ Коротке опитування: „Припинити. Почати. Продовжити". Роздати учасникам по три слова як заголовки. Відтак нехай вони напишуть, що саме, на їхню думку, вам слід припинити, почати або продовжити робити.
16.Чи справдилися надії від ваших очікувань?(Прикріпити на другий берег річки стікери)
17.Прощання.
Використана література:
3.Інтернет-джерела:
http://schoolhealth.at.ua/
http://shkola.ostriv.in.ua/publication/
http://journal.osnova.com.ua
1-й учень.5000 р. тому. Тоді до їхніх послуг були маленькі гілочки, які вони розплющували з одного кінця, аби посилити очисні властивості.
Те, що ми називаємо карієсом, раніше називали костогризом, або костоїдом. Намагалися з ним боротися, і доволі успішно. Як? Стародавні римляни користувалися для чищення зубів спеціальними мазями й дерев’яними
паличками, а також порошками, виготовленими зі спаленого оленячого рога.
До речі, римляни для складної справи чищення зубів тримали спеціальних рабів.
2-й у ч е н ь. В Індії з давніх часів до наших днів для чищення зубів користуються гілочками дерева «нім». Досить зняти з такої гілочки кору
й пожувати її, і розмочені волокна вправно очистять зуби, а приємний на смак сік, який буде при цьому виділятися, не лише має дезінфікувальні
властивості — він ще й зуби зміцнює. На Русі за часів царювання Івана Грозного після їжі пускали в хід зубну мітлу або віник — паличку зі жмутком щетини. У селах зуби не просто чистили — їх відбілювали дрібно розтертим попелом, сіллю, порошком пемзи чи липового вугілля.
3 - й у ч е н ь. Першу письмову згадку про зубну щітку зустрічаємо в англійській пресі середини ХVII ст. І тільки в XVIII ст. у Німеччині
з’явилися зубні щітки тієї конструкції, яку ми бачимо і якою користуємося зараз. Це були щітки зі щетини дикого кабана
1