Основні функції комп’ютерної підтримки уроків екології
До основних функцій комп’ютерної підтримки на уроках екології відносять:
– інформаційну (розширення інформаційного простору навчального процесу за рахунок доступу до світових інформаційних ресурсів мережі Інтернет, а також інформації екологічного спрямування, що зберігається в електронних енциклопедіях, підручниках, посібниках);
– інструментальну (збагачення навчальної, дослідницької, творчої діяльності учнів новітніми потужними інструментами пізнавально-пошукової діяльності, доступними в он-лайновому режимі (лабораторії призначені для проведення комп’ютерних практичних робіт тощо) або реалізовані в комп’ютерних середовищах мультимедійні презентації);
– моделювання (використання інтерактивних мультимедійних моделей різноманітних екологічних об’єктів, явищ і процесів для організації навчально-дослідної діяльності здобувачів освіти);
– візуалізації (наочне подання різноманітних екологічних об’єктів, відображення взаємозв’язків і взаємозалежностей у їх динаміці з використанням високоякісної тривимірної графіки, анімації, відео і аудіозасобів, малюнків, схем, графіків, діаграм як засобів віртуальних наочностей);
– автоматизації (автоматизація окремих фаз навчального процесу – оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, відпрацювання репродуктивних умінь, засвоєння алгоритмів розв’язання типових екологічних задач, ознайомлення з новим матеріалом, проведення тестового контролю тощо);
– комунікативну (реалізація колективних форм організації навчальної діяльності, зокрема: колективних проектів, «круглих столів», ділових ігор, колективних міні-досліджень, соціологічного опитування, дискусій, конференцій, семінарів);
– аналітичну (нагромадження, статистичний і порівняльний аналіз та прогнозування основних тенденцій і закономірностей соціально-еколого-економічного розвитку на глобальному і регіональному рівнях).