Тема уроку: Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома
Очікувані результати |
- називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ; - наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин; - знає символи та одиниці основних фізичних величин. - розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; відмінності між речовиною і полем. |
Інструктивна картка до уроку
1. |
Фізика вивчає об’єкти мікро-, макро- і мегасвіту та фізичні явища, що з ними пов'язані. Макросвіт - світ, у якому ми живемо (будинок, підручник, апельсин, вікно, жук, бактерія...) Мікросвіт - світ, якого ми не бачимо неозброєним оком (молекули, атоми, елементарні частинки...) Мегасвіт - космічні об’єкти (Сонце, зорі, галактики...) Ми щоденно користуємося десятками, іноді сотнями фізичних тіл, які виготовлені з різних речовин. Проблема №1. Чим різняться різні речовини? Проблема №2. Чи можна нескінчено ділити речовину на менші частини? |
2. |
Запиши у робочому зошиті з фізики тему уроку.
Під час вивчення цієї теми ти дізнаєшся:
|
3. |
А Переглянь відеоролик за посиланням (Якщо посилання не відкривається, натисни клавішу Ctrl+ посилання) https://www.youtube.com/watch?v=AtniGo_27LE. Б Опрацюй §2 підручника. |
4. |
На основі опрацьованого теоретичного занотуй у робочому зошиті поняття атом, молекула, будову атома, броунівський рух та дифузія, основні положення атомно-молекулярного вчення. |
5. |
А Виконай вправу 2 та перевір правильність розв’язків за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=xRDffIuzn8M. Виправ помилки у власному розв’язку задачі (за їх наявності). |
|
Б Виконай задачі самостійно. 1.Чи може кисень бути рідким? твердим? 2.Чи може мідь бути газом? Якщо так, то за яких умов? 3.Чи буває колись пляшка дійсно порожньою? 4.Які явища свідчать про існування проміжків між найменшими частинками речовини? 5.Як можна прискорити дифузію у твердих тілах? 6.Яке фізичне явище використовують у процесах засолювання овочів, м’яса, риби? 7.Що трапиться, якщо заповнену доверху й щільно закриту пляшку з водою залишити на морозі? |
|
В Виконані завдання сфотографуй, прикріпи і надішли у завдання Tеаms |
6. |
Саморефлексія Прочитай очікувані результати, наведені на початку інструктивної картки до уроку, та з'ясуй, які питаннями ти засвоїв добре, а над якими потрібно додатково попрацювати. Якщо у тебе виникли запитання, надішли запит на консультацію у чат в особисті повідомлення. |