Основні поняття технологій проекту «Триколірний світлофор». Історія. конструкції, види.

Про матеріал
Презентація до лекційного заняття "Основні поняття технологій проекту «Триколірний світлофор». Історія. конструкції, види."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні поняття технологій проекту «Триколірний світлофор». Історія. конструкції, види.

Номер слайду 2

Перший в світі світлофор був винайдений Джоном Пік Найтом Джон родом з Ноттінгему. В 12 років кинув школу, щоб працювати на місцевій залізничній станції. Потяги – дитяче хобі Найта.

Номер слайду 3

Новий винахід складався з двох сигналів: Червоного і Зеленого і працював на газу. Цей світлофор був встановлений в Лондоні в 1868 році

Номер слайду 4

Вже в тому році королівське видавництво почало друкувати перші «Інструкції» по користуванню новим приладом. Він мав дві великі стрілки, які вручну піднімалися або горизонтально, або під кутом 45 градусів. У першому випадку сигнал означав «стій», а в другому «увага». Хоча цей семафор мав і «світло» – в темряві горів газовий ліхтар, який подавав сигнал червоного або зеленого кольору 

Номер слайду 5

Але через декілька місяців світлофор довелося знищити Причиною тому став вибух того ж, першого світлофору. Вибух став причиною травм правоохоронця, який чергував біля світлофору і декількох пішоходів.

Номер слайду 6

Повернувся світлофор аж в 1910 році, в Чикаго Ернстом Сирріном була розроблена і запатентована перша автоматична система світлофора без участі людини. У його пристрої використовувалися написи «STOP» і «Proceed».

Номер слайду 7

Однак з тим же успіхом винахідниками світлофора можна назвати і мешканців стародавнього Вавилона. За деякими даними, цар Хаммурапі, який правив у 1793-1750 роках до н.е., змушував рабів вечорами одягати на плечі подобу коромисла, яке мало дві чаші на кінцях. У цих самих ємностях була нафта, яку підпалювали – завдяки такому «живому» світлофору можна було попереджати «водіїв» колісниць і регулювати рух. 

Номер слайду 8

Справжній же світлофор був винайдений у 1914 році – 5 серпня в американському Клівленді були встановлені перші напівавтоматичні світлофори конструкції Джеймса Хога. Вони мали червоний і зелений сигнал, а керував ними поліцейський, який сидів у спеціальній будці.

Номер слайду 9

Чотири електричні світлофори переключалися з червоного на зелене світло і видавали застережливий звуковий сигнал. Управління здійснював поліцейський зі спеціальної будки, розташованої на перехресті.

Номер слайду 10

В Європі світлофори з’явились в Берліні, який стоїть дотепер

Номер слайду 11

В Детройті шість років потому – справжнє місто моторів. Пробки там в той час були величезні, транспорт рухався хаотично, регулювальники не справлялися. Тому один з керівників поліції Детройта Вільям Поттс в 1920 році не витримав і вклав свої власні гроші в розвиток дорожньої інфраструктури – 37 доларів він витратив на дроти і виготовлення першого світлофора, який з’явився на перетині Вудворд і Мічиган авеню. Він вже мав три сигнали: до червоного і зеленого додався жовтий, який служив попередженням для водіїв і пішоходів.

Номер слайду 12

Правда, у цих самих «пробочних веж», як їх прозвали американці, були суттєві недоліки. Перший – світлофори стояли в центрі перехрестя і обмежували рух. Був і другий мінус – можливо більш серйозний – кожен світлофор раніше вимагав присутності людини. Наприклад, у середині 20-х років в Нью-Йорку близько 10% всіх поліцейських міста тільки те й робили, що займалися регулюванням руху.

Номер слайду 13

І в 1923 році відбулося – чорношкірий винахідник Геррет Морган запатентував перший автоматичний світлофор, який сам перемикав сигнали. Як було сказано в пояснювальній записці до патенту, завдяки цьому приладу черговість проїзду перехрестя ставала незалежною від особи водія або поліцейського. 

Номер слайду 14

Треба сказати, що в 1923 році в США налічувалося в цілому близько 50 (!) різних типів світлофорів. Однак Моргановий винахід виявився настільки простим і зручним, що він фактично вбив усі інші. Мало того, досі світлофори будуються по цій же схемі.

Номер слайду 15

1930 р. Світлофорне регулювання добирається до СРСР. 15 січня автоматичний регулювальник встановлюють у Ленінграді (перетин сучасних Невського і Литейного проспектів). До Москви прогрес добирається в грудні того ж року (Кузнецький міст і Петрівка). Щоправда, у великій кількості вони почали встановлюватися тільки з 1933 року, коли експеримент був визнаний успішним. Третім містом, що зважилися на їх установку, став Ростов-на-Дону.

Номер слайду 16

Зараз світлофори бувають декількох типів: - автомобільні - складаються з двох або трьох секцій; - зі стрілочними секціями; - реверсивні - керують рухом на конкретній смузі руху, над якою він розташовується; - з миготливими сигналами - побачити їх можна на небезпечних ділянках дороги, наприклад, на перетині із залізничними або трамвайними коліями;  - спеціалізовані - річкові, морські, трамвайні.

Номер слайду 17

Основні особливості світлодіодних світлофорів з центральним джерелом світла та технічні засоби управління дорожнім рухом Параметри світлофорів відповідають нормам ДСТУ Наявність спеціально розробленої для оптичної системи з центральним джерелом світла зовнішньої розсіювальної лінзи та вбудованої всередину джерела світла лінзи Френеля Можливість оснащення світлофорів табло зворотного відліку часу забезпечує безпеку та комфорт учасників дорожнього руху Середня потужність, яку споживає одна світлофорна секція, не перевищує 12 Вт Фронтальні лінзи модулів знебарвлені та повністю виключають фантомне засвічення Корпуси виконані з високоякісного чорного полікарбонату, що гарантує граничний термін у 10 років за найнесприятливіших умов зовнішнього середовища Ступінь захисту світлофорів та модулів – IР65 Температура експлуатації: від -40⁰С до + 70⁰С Маса світлофора — від 7 до 11 кг Конструкція світлофора передбачає кріплення до нього додаткових секцій, а також дозволяє встановлювати пристрій на всі типи консолей, стіни та розтяжки Гарантійний термін експлуатації складає 5 років

Номер слайду 18

Використання технології чорніння в світлодіодних світлофорах з центральним джерелом світла під час виробництва зовнішньої розсіювальної лінзи дозволяє повністю виключити фантомний ефект кольорового засвічення, тим самим підвищуючи безпеку дорожнього руху.

Номер слайду 19

Пристрої звукового сповіщення та управління пішохідною фазою світлофорної сигналізації Пристрої звукового сповіщення призначені для звукового супроводу пішохідної світлофорної фази. Робота пристроїв звукового сповіщення покращує орієнтацію пішоходів при переході через вулицю Використання пристроїв звукового сповіщення дозволяє зменшити ризики аварійних випадків на пішохідних переходах Дані пристрої дозволяють людям з обмеженими фізичними можливостями повноцінно брати участь у щоденному дорожньому русі.

Номер слайду 20

Пристрій звукового сповіщення для зовнішніх застосувань пішоходами та можливістю монтажу всередині пішохідних і транспортних світлофорів виробництва оснащено: Зовнішнім додатковим рупорним гучномовцем потужністю 15 Bт. USB-інтерфейсом для редагування установок і заміни відтворюваних звукових mрЗ файлів з назвами вулиць. Кабелем підключення вхідних сигналів довжиною 0,8 м. Електроживлення 220 B змінного струму (АС) від червоних та зелених сигналів дорожнього контролера.

Номер слайду 21

Найбільш незвичайні світлофори у світі На дивні світлофори багата Німеччина. Так, на вулицях Берліна можна побачити світлофор, на якому зображений велосипед, червоне серце та жовта зірка.

Номер слайду 22

Берлінський ампельман також є одним із найвідоміших сигналів світлофора. Замість звичайного кола на ньому зображений чоловік, який світиться зеленим кольором, коли рух дозволено.

Номер слайду 23

Є унікальні світлофори з зображенням Бетховена в німецькому містечку Бонн.

Номер слайду 24

А от світлофори для закоханих є у Відні.

Номер слайду 25

У австралійському місті Меріборо світлофор прикрашає Мері Поппінс.

Номер слайду 26

На Ямайці, яка є лідером у виробництві та споживанні марихуани, оздоблюють сигнали світлофору зображенням листя коноплі.

Номер слайду 27

У чеській Празі на світлофорах замість червоного світла можна побачити людину, яка лежить, або випорожнюється. А зелене світло означає зелений чоловічок, який п'є із пивної пляшки.

Номер слайду 28

Дерево-світлофор в Лондоні є своєрідним символом міста

Номер слайду 29

На вулицях ізраїльського Єрусалиму на фоні кожного сигнального кольору з'являється обличчя з певною емоцією. Таким чином ізраїльтяни намагаються підняти настрій пішоходам та водіям, а також нагадати про необхідність керуватись сигналом світлофору.

Номер слайду 30

У Данії регулювати дорожній рух допомагає статуя Кін-Конга, який тримає в обох руках світлофори.

Номер слайду 31

Світлофор на підтримку сексменшин у Мюнхені, Німеччина

Номер слайду 32

"Олдскульний" світлофор у Мельбурні, Австралія

Номер слайду 33

Хіпі-варіант світлофора у Нью-Йорку

Номер слайду 34

Маленький кролик Міффі - зірка голандських коміксів. Утрехт, Нідерланди

Номер слайду 35

Фігура Ганса Хрістіана Андерсена на одному зі світлофорів на батьківщині знаменитого письменника - місті Оденсе, Данія

Номер слайду 36

Цей солдат  на світлофорі - данина пам'яті битві при Фредеріції в 1849 році, між німецькими і данськими солдатами. Фредеріція, Данія

Номер слайду 37

Знамениті нью-йоркські світлофори

Номер слайду 38

Спеціальний світлофор для коней у Лондоні

ppt
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку