На порозі дорослого життя

Про матеріал
Презентація до уроку у 8 класі "На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИТЧА «ОЛІВЕЦЬ»Перш ніж покласти олівець до коробки, майстер відклав його вбік. — Є п’ять речей, які ти повинен знати, — сказав він олівцю, — перш ніж я відправлю тебе в світ. Завжди пам’ятай про них і ніколи не забувай, і тоді ти станеш кращим олівцем, яким тільки можеш бути… — Продовження почуєте.

Номер слайду 2

ТЕМА: На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. 8 клас

Номер слайду 3

«Ми навчаємося не для школи, а для життя» Сенека Молодший style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

Мета уроку: формувати вміння нести особисту відповідальність за своє життя і здоров’я, розуміння понять «фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість».формувати розуміння соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя, уміння їх виконувати

Номер слайду 5

ОЗНАКИ ЗРІЛОСТІПОВНА ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬМАТЕРІАЛЬНА НЕЗАЛЕЖНІСТЬЗДАТНІСТЬ НАЛАГОДЖУВАТИ І ПІДТРИМУВАТИ ЗДОРОВІ СТОСУНКИСПРОМОЖНІСТЬ СТВОРИТИ І УТРИМУВАТИ РОДИНУСФОРМОВАНА ГРОМАДЯНСЬКА ПОЗИЦІЯ- ЦЕ ВСЕ ОЗНАКИ СОЦІАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ

Номер слайду 6

Соціальна зрілість. Соціальна зрілість - це результат життя в суспільстві, результат соціального розвитку й пристосування до спільного життя з іншими людьми. Фізіологічна та соціальна складова тісно пов'язані між собою. Доросла, фізично підготовлена до життя людина повинна бути соціально зрілою. Вона знайде свій шлях у житті, гідно йтиме по ньому, ста­не гідним громадянином своєї країни, любитиме свою землю і примножу­ватиме її багатство.    Доросла людина вміє аналізувати і передбачати власну поведінку. Вона зберігає і зміцнює своє здоров'я. Дружна сім'я, виховані високоосвічені діти - це також ознака дорослості. Доросла людина відповідальна перед собою та іншими людьми. Вона навчається на власних помилках, не звинува­чуючи всіх у своїх «гріхах».    Затримка соціальної зрілості збільшується в тій ситуації, коли підлітка в родині надмірно опікають, коли в нього немає обов'язків, коли в нього немає почуття відповідальності за свої вчинки. Це негативно позначається на підліткові. Він стає психологічно інфантильним.

Номер слайду 7

У скарбничку    Інфантилізм (від лат. infantilis - «дитячий») - це відставання людини в розвитку, яка виявляється в збереженні в дорослому віці фізичних та інтелектуальних рис, поведінки, що властиві дитячому віку. Цей термін вживають стосовно фізіологічних, психологічних та соціальних явищ.    Інфант (чоловіча форма), інфанта (жіноча форма) (ісп. infante, лат. infans - юний, дитя) - титул принців та принцес королівського дому Іспанії та Португалії.    Психологічний інфантилізм - затримка в розвитку організму, поєднання фізичного і психічного недорозвинення. У дитяти затримується зростання, зберігаються дитячі пропорції тіла. Психічний розвиток нижче вікового рівня. Особливість інфантилізму - оборотність симптомів і повна компенсація психічного розвитку дітей надалі. Деякі форми інфантилізму  мають генотипічну обумовленість. Причинами можуть бути перенесені в ранньому дитинстві інфекційні захворювання, інтоксикації, тривалі кишкові розлади, авітамінози. У ряді випадків інфантилізм обумовлений пошкодженням плоду, патологією його внутрішньоутробного розвитку або родовою травмою.

Номер слайду 8

ОЗНАКИ ЗРІЛОСТІЗАВЕРШЕННЯ РОСТУ ТІЛАСФОРМОВАНІСТЬ ОРГАНІЗМ - ЦЕ ОЗНАКИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ

Номер слайду 9

ФІЗІОЛОГІЧНА ЗРІЛІСТЬФізіологічна зрілість - це фізіологічне дозрівання всіх систем організму. Вимірюється показниками фізичного розвитку людини, фізичною підготовленістю її фізіологічних систем (рухової, кістково-м'язової, нервової), натренованістю, життєвою активністю й функціональною готовністю адек­ватно відповідати на впливи навколишнього середовища.

Номер слайду 10

ОЗНАКИ ЗРІЛОСТІУСВІДОМЛЕННЯ ВЛАСНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ І ЖИТТЄВИХ ЦІЛЕЙСФОРМОВАНА СИСТЕМА ЦІННОСТЕЙЗДАТНІСТЬ ПРИЙМАТИ ВИВАЖЕНІ РІШЕННЯЗДАТНІСТЬ СВІДОМО КЕРУВАТИ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ І ПОВЕДІНКОЮ- ЦЕ ВСЕ ОЗНАКИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ

Номер слайду 11

Підлітковий вік - це період багатьох змін: фізіологічних, що відбуваються у тілі, психологічних - у думках, почуттях і потребах, а також у стосунках з іншими людьми (батьками, вчителями, друзями, протилежною статтю). Щоб стати дорослим, треба «вирости» не лише фізично, а й психологічно і соціально.

Номер слайду 12

Розвиток – це зміни

Номер слайду 13

Як знання про особливості вікових періодів можуть допомогти (або нашкодити) людині? Соціальна роль — це спосіб поведінки, який відповідає прийнятим у суспільстві нормам, залежить від соціального статусу людини і засвоюється в процесі соціалізації. Життєві навички — це здатність до адаптації, поведінки і подолання труднощів повсякденного життя. (Визначення ВООЗ)

Номер слайду 14

ПОМІРКУЄМОЯк соціальний статус впливає на поведінку людей? Чому, знаючи соціальний статус людини, можна визначити риси її характеру, а також передбачити її дії? Наведіть приклади соціальних ролей. Які соціальні ролі людина отримує від самого народження і їх майже неможливо змінити? Які соціальні ролі ми вибираємо самі? Доведіть, що саме поведінка, яка відповідає очікуванням інших людей, і є соціальною роллю. Як людина опановує соціальні ролі?

Номер слайду 15

ФОРМУВЄМО АВТОНОМІЗАЦІЙНУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ 1. Яка з ваших соціальних ролей подобається вам найбільше? Чому саме вона? 2. Що ви можете сказати про свій соціальний статус? Які соціальні ролі пов’язані з вашим соціальним статусом? 3. Чи є у вас життєва навичка говорити «ні», якщо ви не хочете робити те, що вас змушують? Як формується така навичка? Як вона допомагає в повсякденному житті? 4. Чи є у вас життєва навичка правильно реагувати на критику? Як формується така навичка? Як вона допомагає в повсякденному житті?

Номер слайду 16

ПРОДОВЖЕННЯ ПРИТЧІ…Перше — ти зможеш зробити багато великих речей, але лише в тому випадку, якщо ти дозволиш комусь тримати тебе у своїй руці. Друге — ти будеш переживати хворобливе обточування час від часу, але це буде необхідним, щоб стати кращим олівцем. Третє — ти будеш здатний виправляти помилки, які допускаєш. Четверте — твоя найбільш важлива частина буде завжди перебуватиме всередині тебе. А головне: де б тебе не використовували, скільки б ти не витратив сил, продовжуй писати. Зробіть висновки зі змісту прослуханої притчі. Пов’яжіть їх із темою уроку.

Номер слайду 17

Отже, зріла особистість:*Бере на себе всю відповідальність за своє життя, за свої успіхи і поразки, за якість свого життя. *Піклується про своє особистісне зростання: розвиває свої здібності, позбавляється від забобонів, змінює звички, розширює зв'язки, підвищує свій професіоналізм, піклується про зростання самоповаги.*Довіряє собі. Довіряє своїм почуттям, потребам, розуму. *Природня. Природньо виявляє свої почуття та емоції. *Піклується про своє фізичне здоров'я.*Здатна думати не тільки про свої потреби, а й про потреби інших.*Не прагне змінити (виховати) інших людей, а змінюється сама в кращу сторону. Особистий приклад - кращий вихователь.*Знає, чого хоче від життя. Вміє ставити цілі, планувати і досягати їх. Доводить розпочату справу до кінця.*Не має часу на такі низькі речі, як дрібна мстивість, злопам'ятність, образливість.*Вміє сказати «ні».

Номер слайду 18

Прочитати матеріал параграфа. Самооцінювання рівня зрілості та готовності до дорослого життя. Вправа «Мої переваги, мої недоліки». Заповніть таблицю, враховуючи свої переваги і недоліки, запишіть можливості, які є у вас завдяки вашим чеснотам, і ті обмеження, які випливають із ваших недоліків. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 19

ДЯКУЮ ЗА УВАГУГарного настрою і зрілих вчинківr

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Михалко Валентина
    дякую за чудову презентацію
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гончар Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пустовіт Людмила Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Якименко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
6709
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку