Етапи Логопедичного Обстеження. Головна ознака патології – невнормована, нерозбірлива вимова. Здебільшого, коли розвивається дислалія, симптоми проявляються у вигляді: Неспроможності вимовити певні звуки або групи звуків. Заміни одних звуків іншими. Неадекватного ритму мовлення. Напруження або надмірного зусилля під час вимови слів. Порушення розташування або руху язика, губ та інших органів мовлення.
Чим небезпечна дислалія в дітей?Діти до 5 років активно формують навички мовлення, тому важливо контролювати, чи правильно йде цей процес. Якщо на цьому етапі ви помітили ознаки дислалії, зверніться по допомогу одразу ж . Адже якщо упустити момент, патологія може перерости в дислексію та дисграфію (порушення читання й письма). Надалі це може спричинити серйозні проблеми під час навчання та соціалізації.
Причини. Дислалія може розвиватися через: Генетичні фактори – неправильна звуковимова передається від батьків або найближчих родичів;Аномалії розвитку органів мовлення – зокрема, недорозвинене піднебіння, недостатня рухливість язика, коротка вуздечка тощо;Неврологічні патології – церебральний параліч, перенесений інсульт;Порушення психічного розвитку – може негативно впливати на навички мовлення;Вживання алкоголю, наркотичних речовин – провокує порушення у роботі центральної нервової системи, через які розвивається дислалія в дорослих.
Складати губи, ніби в поцілунок, у трубочку, усміхатися. Щоби гарно вдавалися звуки “с”, “з”, “ц”, треба промовляти їх з усмішкою. “Ш”, “ж”, “щ” – з губами, складеними в трубочку. Повторення голосових звуків, які викликають труднощі. Наслідування правильної вимови слів та фраз іншою людиною чи відтворення за аудіозаписом. Зчитування віршів чи тексти з підвищеною увагою до правильної вимови.
Використані джерела https://nus.org.ua/articles/vpravy-dribna-ta-artykulyatsijna-motoryka-v-rozvytku-ditej-z-oop-chastyna-2/https://youtu.be/p7 E5 LQr9 GZshttps://youtu.be/p7 E5 LQr9 GZshttps://logopedia.com.ua/logopedam_u/klasyfikatsiia-holosnykh-zvukiv/https://bettertone.com.ua/uk/dyslaliia-prychyny-formy-ta-korektsiia/#3