Особливості навчання дітей з РДА

Про матеріал
Презентація та текст, висвітлюють особливості процессу навчання дітей з аутизмом. Описані кваліфікація видів, вказані рекомендації щодо планування роботи та спілкування з такими дітками.
Перегляд файлу

Ранній дитячий аутизм (синдром Лео Каннера) - особлива форма порушеного психічного розвитку з нерівномірністю формування різних психічних функцій, зі своєрідним емоційно-поведінковий, мовними та іноді інтелектуальними розладами

Характерні риси аутичної дитини: 

1. Дитина уникає поглядів в очі, не може у розумінні свого стану, не помічає однолітків.

2. Спостерігається стереотипність поведінки, поглиненої одноманітними діями (розгойдування, потирання рук, маніпуляція з предметами).

З. Порушується емоційний контакт з близькими людьми. Спостерігається мутизм, ехолаліч-ність - негайне або відстрочене повторення фраз або пропозицій.

4. Дитина не використовує особових займенників, говорить про себе в третій особі (Вася хоче гуляти. Він хоче пити »). Мова може бути багата, але внаслідок «попугайні» (у таких дітей хороша пам'ять).

5. Спостерігається загальний тривожний фон настрою, безліч незвичайних і довгих страхів. діти бояться шуму побутових приладів, певного кольору, явищ природи, всього мокрого.

6. Раннє прояв захворювання (до 2,5 років) зустрічається в 3-6 випадках на 10.000 дітей. (Причому у хлопчиків набагато частіше, ніж у дівчаток)

7. Батьків цих дітей турбує безпричинна агресія (самоагрессия) дитини, небажання спілкуватися навіть з ними. Також їх тривожить затримка мовного та інтелектуального розвитку

Особливості дітей с РДА:

  •              стереотипна поведінка;
  •              надмірна психомоторна збудливість;
  •              важко встановлюється емоційний контакт із зовнішнім світом;
  •              важко висловлювати власні емоційні переживання і розуміти стан інших;
  •              намагаються уникати будь-яких нововведень в свій життєвий порядок і, таким чином, активно цьому опираються;
  •              затримка і порушення комунікативної функції мови (мутизм).
  •               

Мутизм - стан, коли хворий не відповідає на питання і навіть знаками не дає зрозуміти, що він згоден вступити в контакт з оточуючими.

 

ПРИЧИНИ РОЗВИТКУ аутизму до нашу часу не з’ясовано. На сьогоднішній день виявлено більше 30 причин розвитку аутизму, від них багато в чому залежить характер прояву РДА.

Класифікація аутистичних розладів

В основі класифікації - характер і ступінь порушення взаємодії дитини з навколишнім середовищем.

Класифікація РДА за ступенем тяжкості:

1) повна відчуженість від того, що відбувається навколо - діти даної групи намагаються не мати ніяких точок дотику з навколишнім світом, можуть ігнорувати мокрі пелюшки і навіть життєво важливі потреби - голод. Дуже важко переносять погляд очі в очі і уникають різних тілесних контактів;

2) активне відкидання навкл. середовища - діти спілкуються з обмеженим колом людей (батьки), проявляють підвищену вибірковість в їжі, одязі. Будь-яке порушення звичного ритму життя веде до сильної афективної реакції. Дітям цієї групи більш ніж іншим властиво відчувати почуття страху, на який вони реагують агресивно.

3) захопленість аутистичними цікавинами - діти намагаються сховатися від навкл. світу, їх заняття проявляються в стереотипності форм і не носять пізнавального характеру. Захоплення носять циклічний характер: дитина може роками розмовляти на одну і ту ж тему, малювати або відтворювати один і той же сюжет в іграх. Захоплення часто носять похмурий, страхітливий, агресивний характер;

4) Труднощі в організації спілкування і взаємодії-найбільш легкий варіант прояви аутизму. Основна риса - підвищена вразливість. Уникнення відносин, якщо дитина відчуває якусь перешкоду; чутливість до чужого оцінювання.

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ПО РОБОТІ З ДІТЬМИ
з ускладненими формами аутизму

Це відбувається через:

1. Через участь в діяльності, яка подобається дитині.

2. Організація роботи повинна стати типовою

3. Місце для роботи слід вибрати так, щоб перед вами і дитиною була стіна, на столі має лежати мінімальна кількість посібників.

4. Знайомство повинно відбуватися через матір, її слід залучати до процесу навчання і виховання.

Формування навчальної поведінки дитини залежить від встановлення з ним емоційного контакту.

Як вибрати  корекційний підхід?

Перш ніж починати роботу, треба прийняти досить обгрунтоване рішення щодо того, який корекційний підхід використовувати. У нашій країні найбільш розробленим і визнаним міждисциплінарним підходом є клініко-дизонтогенетичний підхід, який протягом багатьох років розроблявся у вітчизняній психіатрії, психології та дефектології.

Зупинимося на чотирьох підходах

  1.              Емоційно-рівневий підхід - розроблений В.В. Лебединським, К. С. Лебединської, О.С. Микільської і іншими авторами;
  2.              ТЕАССН-підхід - програма корекції і навчання для аутичних дітей і дітей з подібними порушеннями спілкування, розроблена в Університеті Північної Кароліни, США. Використовується в якості державної програми з навчання аутичних дітей в Бельгії і деяких штатах США.
  3.              поведінковий підхід.
  4.              «Холдинг-терапія»

Холдинг терапія - метод розроблений доктором Мартою Уелч (1983).

Холдинг-терапія включає в себе повторювані процедури холдингу - утримання дитини на руках у батьків до його повного розслаблення (фізичного та емоційного).

Основні фактори які необхідно враховувати при виборі приватного корекційного підходу?

1. Характер структури дефекту:

специфіка кожного з підходів така, що на перших етапах корекції ставляться різні завдання, роль різних сфер психічної діяльності вважається провідною.

2 . Організаційні можливості.

Важливо, щоб в наявності були фахівці, які володіють методиками роботи в рамках згаданих підходів. Ця умова часто виявляється нездійсненною проте, необхідно дотримуватися хоча б в деякій мірі.

3. Вік дитини на момент початку корекційної роботи є важливим чинником, що впливає на рішення, про те, застосування якого підходу найбільш адекватно. В першу чергу враховується психічний вік, визначати який бажано не тільки за допомогою тестів, але і спираючись на якісний аналіз особливостей розвитку кожної дитини, а також на рівень його соціальної адаптації.

4. Соціальна ситуація розвитку.

Щоб вирішити, як працювати з дитиною, необхідно проаналізувати, які реальні і потенційні можливості його соціальної адаптації.

Оцінка ефективності роботи

Після того як вибрано основний напрямок роботи, приступають до складання індивідуальних програм психолого-педагогічної корекції.

Для цього використовується інформація, отримана на етапі діагностики.

Діагностичний  період

Для адаптації дітей у школі необхідно визначити діагностичний період. У зв'язку з прогнозованими труднощами адаптації, рекомендований діагностичний період становить 3-4 тижні. На цей період ставляться конкретні цілі і завдання.

Перше завдання даного періоду - це динамічне спостереження

Важливо зрозуміти, в яких ситуаціях дитина відчуває себе комфортно, найбільш продуктивно працює і «включений» в те, що відбувається.              

Другим важливим аспектом динамічного спостереження, є виявлення особливостей розуміння мови.  

У процесі динамічного спостереження на діагностичному етапі важливо визначити оптимальний час продуктивної роботи для тієї чи іншої дитини.

Другим важливим завданням діагностичного періоду є аналіз матеріалу пройденого в початковій школі.

Вчителю важливо зрозуміти, які основні навички та вміння базового освітнього стандарту початкової школи сформовані, зрозуміти які теми необхідно продублювати. У той же час важливо визначити, які з навчальних компетенцій необхідно формувати.

Адаптація програмного матеріалу

Перед тим як почати складати планування по кожному предмету, необхідно визначити нижню межу програмних вимог.

Як тільки буде зрозумілий базовий (мінімальний) рівень освоєння програми, будуть визначені навички і вміння, які необхідно сформувати за навчальний період можна приступати до написання тематичного планування.

Структура планування

  1.              Тема
  2.              Елементи змісту
  3.              Види роботи
  4.              Індівдуальние вимоги до рівня підготовки учнів.
  5.              Індивідуальний вид контролю
  6.              Індивідуальне домашнє завдання

Структура уроку

Першим обов'язковою умовою є наявність чітких меж уроку. Для цього рекомендується водити єдині ритуали початку і закінчення уроку. На етапі початку навчання дітей з розладом аутистичного спектра дуже важлива підтримка єдиного алгоритму уроку всередині одного предмета. Для дітей з даним порушенням дуже важливо, наявність візуальних стимулів. Саме тому, рекомендується застосовувати візуальне розклад не тільки цілком всього дня, але і алгоритму уроку. Для того, що б уникнути «випадання» з уроку, необхідно обов'язкове внесення в алгоритм заняття динамічних пауз. Для відновлення енергетичного балансу і активізації уваги цих дітей можна використовувати: перемикання діяльності, окремі доручення.

Введення правил поведінки на уроці

Правил не повинно бути багато. Це повинні бути тільки актуальні на даний період часу правила. Бажано не використовувати в формулюваннях частку НЕ. Ваше правило повинно показувати «як потрібно себе вести». Оскільки у дітей з розладами аутистичного спектру утруднено сприйняття усного мовлення, рекомендується зробити наочне нагадування правил.

Введення розкладу

Створення розкладу шкільного дня є необхідною умовою адаптації в школі дитини з розладом аутистичного спектру. Розклад несе в собі не тільки організаційні, але й змістовні компоненти. З огляду на те, що дітей з розладами аутистичного спектру недостатньо сформоване розуміння мови, необхідно, що б розклад було візуальним.

Адаптація навчального матеріалу

Особливості сприйняття і розуміння лексико-граматичних конструкцій, фразеологічних зворотів мови, абстрактних понять унеможливлюють стандартне підношення учбового матеріалу на основі усного мовлення.

На даний момент існує велика кількість спеціальних навчальних посібників, пристосованих для корекції різних труднощів навчання. Після прочитання складного завдання, вчителю необхідно:  

  •                  розділити завдання на етапи,
  •                  прописати на дошці або картці алгоритм діяльності
  •                  дати інструкцію до виконання етапу в спрощеному вигляді.

Навчання самостійної роботи

 

необхідно дотримуватися певного алгоритму.

  1.              Під час пояснення завдання, дайте візуальну підказку: підкресліть в підручнику ті завдання, які треба буде зробити;
  2.              Після інструкції, зупиніть погляд на кожному.
  3.              Переконайтеся, що учень правильно зрозумів завдання і готовий до його виконання.
  4.              Якщо дитина не почала виконувати завдання навіть після повторення інструкції, спробуйте виконати з ним завдання у дошки. Що б зрозуміти, які складнощі у неї виникли.
  5.                            При подальшому пред'явленні подібного завдання підключіть до роботи тьютера.
  6.                            Під час самостійного виконання завдань не випускайте з уваги інших учнів. Періодично, підходите, що б подивитися, на якому етапі виконання та чи інша дитина і вчасно надати підтримку.

 

Підбір оптимальних способів і термінів представлення результатів

Дітям з моторними труднощами і особливостями писемного мовлення доцільно надати можливість усного повідомлення. Тобто разом виконання письмової роботи дитині можна запропонувати відповісти біля дошки або з місця, підготувати повідомлення.

 

Якісний підхід при оцінюванні результатів

Для підвищення самооцінки і створення ситуації успіху рекомендується використовувати індивідуальну шкалу оцінок, орієнтовану не тільки на безпосередній результат, а й на рівень витрачених зусиль, старанність і індивідуальне «зростання» дитини. Дана шкала спирається на результати, закладені в індивідуальний навчальний план. Варіант цієї шкали необхідно обговорювати з батьками (законними представниками) дитини.

Талановиті аутисти

Джеймс Генрі Пуллен відомий як Геній Ірлсвудского притулку. Пуллен народився глухим, майже німим і розумово відсталим. До 7 років він вивчив одне-єдине слово - спотворене "мама". У притулку, де заохочували ремесла, Джеймс став видатним теслею і червонодеревником. Якщо йому був потрібний який-небудь інструмент, він з легкістю виготовляв його сам. Одного разу по опису в газеті намалював облогу Севастополя в Кримській війні.

 

Джейн Остін (1775 - 1817)

Англійська письменниця, предтеча реалізму в англійській літературі, сатирик, писала так звані романи моралі. Її книги є визнаними шедеврами і підкорюють нехитрою щирістю і простотою сюжету на тлі глибокого психологічного проникнення в душі героїв і іронічного, м'якого, істинно «англійського» гумору. Джейн Остін досі по праву вважають «Першою леді» англійської літератури. Її твори обов'язкові для вивчення у всіх коледжах і університетах Великобританії.

Вінсе́нт Віллем Ван Гог (1853 - 1890)

Нідерландський художник-постімпрессіоніст, чиї роботи надали позачасове вплив на живопис 20 століття. За десять з гаком років він створив понад 2100 творів, включаючи близько 860 картин олією

 

Григорій Якович Перельман (р. 13 червня 1966 Ленінград, СРСР)

Видатний російський математик, першим довів гіпотезу Пуанкаре.

У березні 2010 року Математичний інститут Клея присудив Григорію Перельману премію в розмірі одного мільйона доларів США за доказ гіпотези Пуанкаре, що стало першим в історії присудженням премії за вирішення однієї з Проблем тисячоліття. У червні 2010 року Перельман проігнорував математичну конференцію в Парижі, на якій передбачалося вручення «Премії тисячоліття», а 1 липня 2010 року публічно заявив про свою відмову від премії

Кім Пік - вже в 3 роки дивний геній умів миттєво отримувати кубічний корінь і перемножувати тризначні числа з десятковими дробами. У 53 роки він знав напам'ять більше 7 000 книг, причому особливу слабкість відчував до довідників і статистичними таблицями. Прочитану книгу він повертав на полицю в перевернутому вигляді або ставив її догори ногами.

 

Метт Севедж - музикант. Володіючі абсолютним слухом, він в змозі запам'ятати складний Симфонічний твір, лиш один раз почувши його, а по звуку працюючого автомобільного мотора визначити марку машини і навіть ступінь знос двигуна. У 6 років Севедж доводив до сказу свого вчителя музики, намагаючись виправляти «помилки» в творах Моцарта и Шуберта. Зрештою, педагог заявивши своєму підопічному: безсмертні шедеври НЕ чіпай, краще пиши власну музику без помилок. Так Севедж і вчинив. Сьогодні в його добірці вже 5 джазових альбомів.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ранній дитячий аутизм (РДА).

Номер слайду 2

Ранній дитячий аутизм (синдром Лео Каннера) - особлива форма порушеного психічного розвитку з нерівномірністю формування різних психічних функцій, зі своєрідним емоційно-поведінковий, мовними та іноді інтелектуальними розладами.

Номер слайду 3

характерні риси аутичної дитини:  1. Дитина уникає поглядів в очі, не може у розумінні свого стану, не помічає однолітків. 2. Спостерігається стереотипність поведінки, поглиненої одноманітними діями (розгойдування, потирання рук, маніпуляція з предметами).

Номер слайду 4

характерні риси аутичної дитини: З. Порушується емоційний контакт з близькими людьми. Спостерігається мутизм, ехолаліч-ність - негайне або відстрочене повторення фраз або пропозицій. 4. Дитина не використовує особових займенників, говорить про себе в третій особі (Вася хоче гуляти. Він хоче пити »). Мова може бути багата, але внаслідок «попугайні» (у таких дітей хороша пам'ять).

Номер слайду 5

характерні риси аутичної дитини:  5. Спостерігається загальний тривожний фон настрою, безліч незвичайних і довгих страхів. діти бояться шуму побутових приладів, певного кольору, явищ природи, всього мокрого. 6. Раннє прояв захворювання (до 2,5 років) зустрічається в 3-6 випадках на 10.000 дітей. (Причому у хлопчиків набагато частіше, ніж у дівчаток) 7. Батьків цих дітей турбує безпричинна агресія (самоагрессия) дитини, небажання спілкуватися навіть з ними. Також їх тривожить затримка мовного та інтелектуального розвитку

Номер слайду 6

Особливості дітей с РДА:стереотипна поведінка; надмірна психомоторна збудливість; важко встановлюється емоційний контакт із зовнішнім світом; важко висловлювати власні емоційні переживання і розуміти стан інших; намагаються уникати будь-яких нововведень в свій життєвий порядок і, таким чином, активно цьому опираються;затримка і порушення комунікативної функції мови (мутизм);

Номер слайду 7

 Мутизм - стан, коли хворий не відповідає на питання і навіть знаками не дає зрозуміти, що він згоден вступити в контакт з оточуючими.

Номер слайду 8

 ПРИЧИНИ РОЗВИТКУаутизму до нашу часуне з’ясовано 

Номер слайду 9

На сьогоднішній день виявлено більше 30 причин розвитку аутизму, від них багато в чому залежить характер прояву РДА.

Номер слайду 10

Класифікація аутистичних розладів. В основі класифікації - характер і ступінь порушення взаємодії дитини з навколишнім середовищем.

Номер слайду 11

Класифікація РДА за ступенем тяжкості:1) повна відчуженість від того, що відбувається навколо - діти даної групи намагаються не мати ніяких точок дотику з навколишнім світом, можуть ігнорувати мокрі пелюшки і навіть життєво важливі потреби - голод. Дуже важко переносять погляд очі в очі і уникають різних тілесних контактів;

Номер слайду 12

2) активне відкидання навкл. середовища - діти спілкуються з обмеженим колом людей (батьки), проявляють підвищену вибірковість в їжі, одязі. Будь-яке порушення звичного ритму життя веде до сильної афективної реакції. Дітям цієї групи більш ніж іншим властиво відчувати почуття страху, на який вони реагують агресивно.

Номер слайду 13

3) захопленість аутистичними цікавинами - діти намагаються сховатися від навкл. світу, їх заняття проявляються в стереотипності форм і не носять пізнавального характеру. Захоплення носять циклічний характер: дитина може роками розмовляти на одну і ту ж тему, малювати або відтворювати один і той же сюжет в іграх. Захоплення часто носять похмурий, страхітливий, агресивний характер;

Номер слайду 14

4) Труднощі в організації спілкування і взаємодії-найбільш легкий варіант прояви аутизму. Основна риса - підвищена вразливість. Уникнення відносин, якщо дитина відчуває якусь перешкоду; чутливість до чужого оцінювання.

Номер слайду 15

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ПО РОБОТІ З ДІТЬМИ з ускладненими формами аутизму

Номер слайду 16

Це відбувається через: 1. Через участь в діяльності, яка подобається дитині. 2. Організація роботи повинна стати типовою 3. Місце для роботи слід вибрати так, щоб перед вами і дитиною була стіна, на столі має лежати мінімальна кількість посібників. 4. Знайомство повинно відбуватися через матір, її слід залучати до процесу навчання і виховання.

Номер слайду 17

Формування навчальної поведінки дитини залежить від встановлення з ним емоційного контакту.

Номер слайду 18

Як вибрати корекційний підхід? Перш ніж починати роботу, треба прийняти досить обгрунтоване рішення щодо того, який корекційний підхід використовувати. У нашій країні найбільш розробленим і визнаним міждисциплінарним підходом є клініко-дизонтогенетичний підхід, який протягом багатьох років розроблявся у вітчизняній психіатрії, психології та дефектології.

Номер слайду 19

Емоційно-рівневий підхід - розроблений В. В. Лебединським, К. С. Лебединської, О. С. Микільської і іншими авторами; ТЕАССН-підхід - програма корекції і навчання для аутичних дітей і дітей з подібними порушеннями спілкування, розроблена в Університеті Північної Кароліни, США. Використовується в якості державної програми з навчання аутичних дітей в Бельгії і деяких штатах США. поведінковий підхід. «Холдинг-терапія»Зупинимося на чотирьох підходах

Номер слайду 20

Холдинг терапія - метод розроблений доктором Мартою Уелч (1983).

Номер слайду 21

Холдинг-терапія включає в себе повторювані процедури холдингу - утримання дитини на руках у батьків до його повного розслаблення (фізичного та емоційного).

Номер слайду 22

Основні фактори які необхідно враховувати при виборі приватного корекційного підходу?Характер структури дефекту: специфіка кожного з підходів така, що на перших етапах корекції ставляться різні завдання, роль різних сфер психічної діяльності вважається провідною.

Номер слайду 23

2. Організаційні можливості. Важливо, щоб в наявності були фахівці, які володіють методиками роботи в рамках згаданих підходів. Ця умова часто виявляється нездійсненною проте, необхідно дотримуватися хоча б в деякій мірі.

Номер слайду 24

3. Вік дитини на момент початку корекційної роботи є важливим чинником, що впливає на рішення, про те, застосування якого підходу найбільш адекватно. В першу чергу враховується психічний вік, визначати який бажано не тільки за допомогою тестів, але і спираючись на якісний аналіз особливостей розвитку кожної дитини, а також на рівень його соціальної адаптації.

Номер слайду 25

4. Соціальна ситуація розвитку. Щоб вирішити, як працювати з дитиною, необхідно проаналізувати, які реальні і потенційні можливості його соціальної адаптації.

Номер слайду 26

Оцінка ефективності роботи Після того як вибрано основний напрямок роботи, приступають до складання індивідуальних програм психолого-педагогічної корекції. Для цього використовується інформація, отримана на етапі діагностики.

Номер слайду 27

Діагностичний період Для адаптації дітей у школі необхідно визначити діагностичний період. У зв'язку з прогнозованими труднощами адаптації, рекомендований діагностичний період становить 3-4 тижні. На цей період ставляться конкретні цілі і завдання.

Номер слайду 28

Перше завдання даного періоду - це динамічне спостереження Важливо зрозуміти, в яких ситуаціях дитина відчуває себе комфортно, найбільш продуктивно працює і «включений» в те, що відбувається. Другим важливим аспектом динамічного спостереження, є виявлення особливостей розуміння мови.   У процесі динамічного спостереження на діагностичному етапі важливо визначити оптимальний час продуктивної роботи для тієї чи іншої дитини.

Номер слайду 29

Другим важливим завданням діагностичного періоду є аналіз матеріалу пройденого в початковій школі. Вчителю важливо зрозуміти, які основні навички та вміння базового освітнього стандарту початкової школи сформовані, зрозуміти які теми необхідно продублювати. У той же час важливо визначити, які з навчальних компетенцій необхідно формувати.

Номер слайду 30

Адаптація програмного матеріалу Перед тим як почати складати планування по кожному предмету, необхідно визначити нижню межу програмних вимог. Як тільки буде зрозумілий базовий (мінімальний) рівень освоєння програми, будуть визначені навички і вміння, які необхідно сформувати за навчальний період можна приступати до написання тематичного планування.

Номер слайду 31

Структура планування Тема Елементи змісту Види роботи Індівдуальние вимоги до рівня підготовки учнів. Індивідуальний вид контролю Індивідуальне домашнє завдання

Номер слайду 32

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ п/п Тема Кількість годин. Елементи змісту. Способи навчанняІндивідуальні вимоги до рівня підготовки учнівІндивідуальний вид контролюІндивідуальне домашнє завдання              

Номер слайду 33

Структура уроку Першим обов'язковою умовою є наявність чітких меж уроку. Для цього рекомендується водити єдині ритуали початку і закінчення уроку. На етапі початку навчання дітей з розладом аутистичного спектра дуже важлива підтримка єдиного алгоритму уроку всередині одного предмета. Для дітей з даним порушенням дуже важливо, наявність візуальних стимулів. Саме тому, рекомендується застосовувати візуальне розклад не тільки цілком всього дня, але і алгоритму уроку. Для того, що б уникнути «випадання» з уроку, необхідно обов'язкове внесення в алгоритм заняття динамічних пауз. Для відновлення енергетичного балансу і активізації уваги цих дітей можна використовувати: перемикання діяльності, окремі доручення.

Номер слайду 34

Введення правил поведінки на уроці Правил не повинно бути багато. Це повинні бути тільки актуальні на даний період часу правила. Бажано не використовувати в формулюваннях частку НЕ. Ваше правило повинно показувати «як потрібно себе вести». Оскільки у дітей з розладами аутистичного спектру утруднено сприйняття усного мовлення, рекомендується зробити наочне нагадування правил.

Номер слайду 35

Введення розкладу Створення розкладу шкільного дня є необхідною умовою адаптації в школі дитини з розладом аутистичного спектру. Розклад несе в собі не тільки організаційні, але й змістовні компоненти. З огляду на те, що дітей з розладами аутистичного спектру недостатньо сформоване розуміння мови, необхідно, що б розклад було візуальним.

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Адаптація навчального матеріалу Особливості сприйняття і розуміння лексико-граматичних конструкцій, фразеологічних зворотів мови, абстрактних понять унеможливлюють стандартне підношення учбового матеріалу на основі усного мовлення. На даний момент існує велика кількість спеціальних навчальних посібників, пристосованих для корекції різних труднощів навчання. Після прочитання складного завдання, вчителю необхідно:  розділити завдання на етапи, прописати на дошці або картці алгоритм діяльності дати інструкцію до виконання етапу в спрощеному вигляді.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Навчання самостійної роботинеобхідно дотримуватися певного алгоритму. Під час пояснення завдання, дайте візуальну підказку: підкресліть в підручнику ті завдання, які треба буде зробити; Після інструкції, зупиніть погляд на кожному. Переконайтеся, що учень правильно зрозумів завдання і готовий до його виконання. Якщо дитина не почала виконувати завдання навіть після повторення інструкції, спробуйте виконати з ним завдання у дошки. Що б зрозуміти, які складнощі у неї виникли.

Номер слайду 40

5. При подальшому пред'явленні подібного завдання підключіть до роботи тьютера. 6. Під час самостійного виконання завдань не випускайте з уваги інших учнів. Періодично, підходите, щоб подивитися, на якому етапі виконання та чи інша дитина і вчасно надати підтримку.

Номер слайду 41

Підбір оптимальних способів і термінів представлення результатів Дітям з моторними труднощами і особливостями писемного мовлення доцільно надати можливість усного повідомлення. Тобто разом виконання письмової роботи дитині можна запропонувати відповісти біля дошки або з місця, підготувати повідомлення.

Номер слайду 42

Якісний підхід при оцінюванні результатів Для підвищення самооцінки і створення ситуації успіху рекомендується використовувати індивідуальну шкалу оцінок, орієнтовану не тільки на безпосередній результат, а й на рівень витрачених зусиль, старанність і індивідуальне «зростання» дитини. Дана шкала спирається на результати, закладені в індивідуальний навчальний план. Варіант цієї шкали необхідно обговорювати з батьками (законними представниками) дитини.

Номер слайду 43

У аутистів свої таланти ... Джеймс Генрі Пуллен відомий як Геній Ірлсвудского притулку. Пуллен народився глухим, майже німим і розумово відсталим. До 7 років він вивчив одне-єдине слово - спотворене "мама". У притулку, де заохочували ремесла, Джеймс став видатним теслею і червонодеревником. Якщо йому був потрібний який-небудь інструмент, він з легкістю виготовляв його сам. Одного разу по опису в газеті намалював облогу Севастополя в Кримській війні.

Номер слайду 44

Джейн Остін (1775 - 1817) Англійська письменниця, предтеча реалізму в англійській літературі, сатирик, писала так звані романи моралі. Її книги є визнаними шедеврами і підкорюють нехитрою щирістю і простотою сюжету на тлі глибокого психологічного проникнення в душі героїв і іронічного, м'якого, істинно «англійського» гумору. Джейн Остін досі по праву вважають «Першою леді» англійської літератури. Її твори обов'язкові для вивчення у всіх коледжах і університетах Великобританії.

Номер слайду 45

Вінсе́нт Віллем Ван Гог (1853 - 1890)Нідерландський художник-постімпрессіоніст, чиї роботи надали позачасове вплив на живопис 20 століття. За десять з гаком років він створив понад 2100 творів, включаючи близько 860 картин олією

Номер слайду 46

Григорій Якович Перельман (р. 13 червня 1966 Ленінград, СРСР) Видатний російський математик, першим довів гіпотезу Пуанкаре. У березні 2010 року Математичний інститут Клея присудив Григорію Перельману премію в розмірі одного мільйона доларів США за доказ гіпотези Пуанкаре, що стало першим в історії присудженням премії за вирішення однієї з Проблем тисячоліття. У червні 2010 року Перельман проігнорував математичну конференцію в Парижі, на якій передбачалося вручення «Премії тисячоліття», а 1 липня 2010 року публічно заявив про свою відмову від премії

Номер слайду 47

Кім Пік - вже в 3 роки дивний геній умів миттєво отримувати кубічний корінь і перемножувати тризначні числа з десятковими дробами. У 53 роки він знав напам'ять більше 7 000 книг, причому особливу слабкість відчував до довідників і статистичними таблицями. Прочитану книгу він повертав на полицю в перевернутому вигляді або ставив її догори ногами.

Номер слайду 48

Метт Севедж - музикант. Володіючі абсолютним слухом, він в змозі запам'ятати складний Симфонічний твір, лиш один раз почувши його, а по звуку працюючого автомобільного мотора визначити марку машини і навіть ступінь знос двигуна. У 6 років Севедж доводив до сказу свого вчителя музики, намагаючись виправляти «помилки» в творах Моцарта и Шуберта. Зрештою, педагог заявивши своєму підопічному: безсмертні шедеври НЕ чіпай, краще пиши власну музику без помилок. Так Севедж і вчинив. Сьогодні в його добірці вже 5 джазових альбомів.

Номер слайду 49

Дякую за увагу!

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
3569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку