Особливості навчання футболу учнів молодших та середніх класів

Про матеріал
Стаття про особливості навчання футболу учнів молодших та середніх класів у ЗЗСО.
Перегляд файлу

Особливості навчання футболу учнів молодших та середніх класів

Постановка конкретних завдань у навчанні футболу здобувачів освіти молодших та середніх класів обумовлюється багатьма факторами: віковими особливостями, динамікою розвитку фізичних якостей, особливостями рухових навичок.

 Основна мета це формування фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я здобувачів освіти, розвиток  основних фізичних якостей та рухових здібностей. На уроках з фізичного виховання  реалізується шляхом застосування комплексного підходу до розв’язання навчальних, оздоровчих і виховних завдань:

  • формування знань щодо функціональної спрямованості фізичних вправ, їх ефективного використання для зміцнення здоров’я, проведення активного відпочинку та здорового способу  життя;
  •  набуття елементарних  знань з фізичної культури, гігієни, основ здоров’я  та здорового способу життя;
  •  виховання інтересу, потреби і звички до занять фізичними вправами;
  •  виховання індивідуальних морально-вольових і психологічних якостей особистості. Також на уроках фізичного виховання є зміст який спрямований на формування в здобувачів освіти ключових компетентностей. На уроках  здійснюються між предметні зв’язки з анатомією і фізіологією людини, гігієною, фізикою, історією фізичної культури і спорту, музикою, хореографією та іншими предметами.

Важливою умовою здійснення навчально-виховного процесу є дотримання дидактичних принципів навчання. Творче використання на уроках фізичної культури цих принципів вимагає застосування адекватних методів навчання. Під час навчання футболу здобувачів освіти молодших класів ставиться завдання ознайомлення дітей з основними групами прийомів. У цей період формуються знання  учнів про рухові дії в футболі. Успішне вирішення цього завдання сприяє формуванню стійкого інтересу молодших школярів до футболу і поступовому вихованню в них позитивного ставлення до занять фізичною культурою. У молодшому шкільному віці відбуваються суттєві зміни у процесах мислення та пам’яті. Під час навчання та виховання розвивається здібність логічного міркування та абстрактного мислення. Інтенсивний розвиток усього організму, щорічне збільшення зросту на 3-4 см, процес окостеніння не завершений, кістки таза  не зрослися, кістки скелета легко піддаються деформації, м’язи слабкі.

У дітей в цьому віці відносно більше, ніж у дорослих ЧСС (90-92 уд/хв..), серцевий м’яз слабкий. На цьому етапі доцільно навчати техніки футболу за допомогою цілісного методу. Рекомендовано уникати положень, що призводять до викривлення хребта, сильних поштовхів і струсів тіла, перенапруження опорно-рухового апарату. Нерівномірне навантаження на праву та на ліву ноги може спричинити зміщення кісток поясу верхньої кінцівки  та тазу. В організмі відбуваються  істотні зміни рухових функцій. Створюються якнайсприятливіші передумови для навчання та розвитку фізичних якостей. Ефективно навчати нових складних рухів, активізувати роботу спеціальних фізичних якостей, особливо спритності, гнучкості, швидкості. При формуванні нових рухових дій в здобувачів освіти молодших класів необхідно враховувати стан нервової системи і деякі властивості психіки дітей. Неврівноваженість збуджувально-гальмівних процесів у центральній нервовій системі в учнів викликає швидку стомлюваність,  підвищену збудливість, швидку зміну бажань і емоцій. Для них характерна мимовільна увага, яка викликається новизною і незвичністю засобів навчання, різкою зміною характеру вправ, але учні втрачають її відразу після виконання вправ. Щоб залучити їхню увагу знову, нам варто віддавати чіткі команди, змінювати інтонацію й силу та тембр голосу, проводити ігри  й ігрові вправи на зменшених за розмірами майданчиках з обмеженою кількістю учасників.

Треба пам’ятати, що новий матеріал засвоюється швидше і міцніше запам’ятовується, якщо навчання спирається на раніше вивчений, добре засвоєний матеріал. Чим більшим обсягом рухів опановує дитина у цей період,  тим легше їй засвоювати елементи футболу в майбутньому. Навчання футболу в молодшому шкільному віці повинно бути спрямоване на придбання максимально можливої кількості різноманітних рухових дій, виховання стійкого інтересу до футболу, знайомство з найпростішими технічними прийомами.

При першому поясненні не слід акцентувати увагу на деталях, потрібно зупинитися на головному. Пояснення повинно бути коротким, точним і образним. Здатність до навчання вища у тих дітей, у кого руховий досвід багатший.

Діти ще не можуть  швидко зосередитися на вивчені окремих ігрових прийомів, тому на уроках з ними є комплексно-ігровий метод ( навчання у грі). Здобувачі освіти  в цьому віці на уроках обов’язково має пограти у футбол. Вся ця робота повинна приносити йому радість та задоволення.

У роботі на цьому етапі дуже важливі взаємовідносини, що складаються між учителем і здобувачем освіти. До речі, характер їхніх взаємин може мати великий вплив на виховання позитивного ставлення до занять фізичною культурою в подальшому.

Здобувачі освіти молодшого віку дуже чутливі до  ставлення вчителя, вони сприймають не лише вказівки по ходу навчання, але й зацікавленість учителя в них. Учень чекає емоційної   співучасті вчителя у своїй  навчальній діяльності. Якщо вчитель не помічає здобувача освіти, байдужий до результатів його роботи або обмежується лише офіційною констатацією успіхів і невдач, то інтерес до навчання часто швидко падає та активність учня знижується.

 

Список використаних джерел

1. Столітенко Є.В. Фізичне виховання учнів 1-11 класів у процесі занять футболом. – К.: Черевко Т.П., 2013. – 304 с.

2. Платонов В.М., Булатова М.Н. Фізична підготовка спортсмена. – К. : Олімпійська література, 1995. – 320 с.

3. Васильчук А. Г. Гуртки з футболу в школі : навч. посіб. / Васильчук А. Г. – Чернівці : Технодрук, 2009. – 232 с. – 978-966-8658-61-7.

4. Васьков Ю. В. Уроки футболу в загальноосвітній школі / Ю. В. Васьков, І. М. Пашков. – Харків : Торсінг, 2003. – 224 с. – 966-670-157-Х.

5. Віхров К. Л. Футбол у школі : навч.-метод. посіб. / К. Л. Віхров. – Київ : Комбі ЛТД, 2004. – 255 с. – 966-8214-06-4.

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку