Особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в умовах компетентнісної освіти.

Про матеріал
Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи в умовах компетентнісного підходу до освіти вимагає особливої уваги та підходу. На відміну від традиційної системи оцінювання, компетентнісна освіта фокусується на формуванні та демонстрації учнями ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності. Це накладає певні вимоги та особливості на процес оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в умовах компетентнісної освіти Підготувала: Куцик Ольга, вчитель початкових класів

Номер слайду 2

Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи в умовах компетентнісного підходу до освіти вимагає особливої уваги та підходу. На відміну від традиційної системи оцінювання, компетентнісна освіта фокусується на формуванні та демонстрації учнями ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності. Це накладає певні вимоги та особливості на процес оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.

Номер слайду 3

Цілі та принципи оцінювання в компетентнісній освітіОцінювання спрямоване на визначення рівня сформованості ключових компетентностей учнів, а не лише засвоєння предметних знань. Формування компетентностей. Різноманітність форм і методів. Для всебічної оцінки компетентностей використовуються різні форми (усні, письмові, практичні) та методи оцінювання (спостереження, проєкти, портфоліо тощо). Зворотний зв'язок і прогрес. Оцінювання забезпечує учням конструктивний зворотний зв'язок та визначає індивідуальний прогрес у навчанні.

Номер слайду 4

Інструменти оцінювання в компетентнісній освітіСпостереження. Регулярне спостереження за діяльністю учнів дає змогу оцінити їхні компетентності в реальних навчальних ситуаціях. Проєкти. Виконання учнями практичних і дослідницьких проєктів уможливлює комплексну оцінку їхніх предметних і ключових компетентностей. Портфоліо. Систематичне збирання учнівських робіт у портфоліо дозволяє відстежувати їхній прогрес і всебічно оцінювати компетентності.

Номер слайду 5

Роль учителя в організації оцінювання. Учитель має продумувати та розробляти систему оцінювання, узгоджену з цілями навчання та специфікою компетентнісної освіти. Учитель підбирає різноманітні інструменти оцінювання, які дають змогу всебічно оцінити компетентності учнів. Учитель надає учням конструктивний, розвивальний зворотний зв'язок, щоб допомогти їм у подальшому навчанні. Учитель залучає учнів до самооцінювання та взаємооцінювання, формуючи їхні рефлексивні навички.

Номер слайду 6

Організовую формувальне оцінювання за структурою

Номер слайду 7

Оцінювання учнів 1-2 класу. Оцінювальне судження -ВЕРБАЛЬНА ОЦІНКАДоброзичливі, лаконічні, чіткі,об’єктивні, конкретні висловлювання

Номер слайду 8

Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт

Номер слайду 9

Використовую кольорове оцінювання

Номер слайду 10

Кольорове оцінювання Зелений - виконано 95-100% завдання або 1(все)Синій - виконано 60-95% або 3/4 завдання. Оранжевий - 50% або 1/2 завдання. Жовтий - менше 50% завдання або 1/4.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Шкала самооцінювання

Номер слайду 13

синій – вдалося, помаранчевий - були певні труднощі, червоний– я потребую допомоги. Цеглинки леґо

Номер слайду 14

Ця техніка називається «Світлофор» Зелений - було легко працювати, все зрозумів, жовтий- неповне розуміння, червоний-нерозуміння матеріалу. «Світлофор»

Номер слайду 15

Чек-листи для самооцінювання і взаємооцінювання.

Номер слайду 16

«Самооцінювання»

Номер слайду 17

Використовую також коло самооцінки, за допомогою якого діти оцінюють себе як вони працювали. Також, коли потрібна допомога сигналізують про це. Кола самооцінювання

Номер слайду 18

Оціни свої досягненнянамалюй смайлик

Номер слайду 19

«Сигнали рукою»Я розумію іможу пояснити. Я все ще не розумію. Я не зовсім упевнений (на) Рефлексія діяльностіЯ розумію іможу пояснити. Я все щене розумію. Я не зовсімупевнений. Сигнали рукою

Номер слайду 20

«Сигнали рукою»- Лайк – все зрозуміло Дизлайк- не зрозуміло Вказівний пальчик вгору - зрозуміло, але ще варто закріпити. Вивчаємо новий матеріал, діти сигналізують чи зрозуміло їм чи ні. З`ясовую, що саме не зрозуміло, у чому відчувають невпевненість. Тоді вирішую як діяти далі: розглянути тему повторно, навести додаткові приклади чи продовжити тему далі за програмою. Добре працює ця техніка під час розв`язування задач і ін.ця техніка допомагає утримувати в полі зору всіх дітей при оцінюванні. Для початку домовляємося, що означає кожен сигнал.

Номер слайду 21

Продовж речення«Я сьогодні дізнався … »«Я сьогодні навчився … »«Мене найбільше зацікавило …»«Найбільше мені сподобалось … »«Мою увагу привернуло … »«Мене схвилювало … »«Я розповім вдома батькам … »

Номер слайду 22

Метод "Мікрофон"Картки для рефлексії

Номер слайду 23

Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…На уроція запам’ятав/запам’ятала…Найкраще мені вдалося…Найбільше мені сподобалося…Урок завершую з настроєм…Труднощі виникали…Обери лист, який ти хочеш відкрити(для відкриття по листі варто натиснути) Рефлексія «Загадкові листи»

Номер слайду 24

Стратегії критичного мислення з елементами формувального оцінювання "Сови знань" Впроваджую

Номер слайду 25

Висновок Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи в умовах компетентнісної освіти вимагає комплексного підходу. Воно має бути спрямоване на визначення рівня сформованості ключових і предметних компетентностей, а не лише засвоєння фактичних знань. Використання різноманітних форм і методів оцінювання, чітких критеріїв, зворотного зв'язку та залучення учнів до самооцінювання сприяє ефективному оцінюванню навчальних досягнень молодших школярів у компетентнісній освіті.

Номер слайду 26

Кожен вчитель сам обирає, як йому легше працювати - педагогічна свобода. Пробуйте різне, вдосконалюйте різні напрацювання, можливо, щось змінюйте. Головне, щоб дітям хотілося йти до школи! Навчання - з радістю!Хай робота приносить задоволення!Миру нам всім !

pptx
Додав(-ла)
Куцик Ольга
Додано
2 вересня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку