Особливості проведення уроку математики з дітьми шестирічного віку. Постол Євгенія 32 ПО (а)
Номер слайду 2
Для того, щоб вивчити особливості навчання математики дітей шестирічного віку, необхідно ознайомитися з програмою загальноосвітньої школи по математиці. Програма побудована з урахуванням вікових особливостей шестилеток. Вона містить чотири основні теми і одну перспективно-випереджальну, яка в течії року включається в усні обчислення. До основних тем програми відносяться:
Номер слайду 3
Утворення множин предметів, що володіють заданим властивостями. Практичне рішення простих задач, ілюстрацією до яких служать кінцеві множини. Упорядкування предметів в безлічі різними способами. Назва чисел від 1 до 20; рахунок предметів, порівняння предметів по певних властивостях, порівняння безлічі предметів і встановлення відносин. Знайомство з геометричними фігурами: коло, трикутник, прямокутник, квадрат, пряма і крива лінії. Утворення елементарного висловлювання при характеристиці властивостей предметів і їх взаємного розташування. Визначення чисельності множин. Утворення чисел шляхом додавання і віднімання одиниці. Цифри письмові і друкарські. Числові вирази для рішення простих задач. Порівняння чисел. Склад чисел. Складання і віднімання чисел в межах 20. Взаємозв'язок складання і віднімання. Назва компонентів складання. Знайомство з прийомом підбору невідомого компонента складання і віднімання по заданій сумі або різниці і іншому компоненту. Множини і їх чисельність. Орієнтація в просторі і у часі.
Номер слайду 4
Величини. Вимірювання довжин предметів безпосереднім положенням і «на око». Вимірювання довжин відрізків. Сантиметр і сантиметровая лінійка. Креслення відрізків заданої довжини. Дециметр. Задачі на порівняння довжин відрізків, на складання і віднімання довжин відрізків. знайомство з чашечними вагою і зважуванням. Кілограм.
Номер слайду 5
Геометричні фігури. Знайомство з фігурами: точка, лінія, пряма, крива, ламана, коло, трикутник, квадрат, прямокутник, різні види багатокутників. Рахунок і арифметичні дії над двозначними числами. Усна нумерація чисел в межах 100. Склад числа 10. Розрядний склад чисел від 11 до 20. Прийоми складання і віднімання. Числові вирази в 1 - 2 дії з дужками і без дужок; читання, запис порівняння чисел від 11 до 20. Рішення простих задач.
Номер слайду 6
Повторення. Усна і письмова нумерація в межах 20. Усна нумерація в межах 100. Утворення чисел, наступних за даним і попередніх даному. Склад чисел. Утворення простого і складного висловлювання при встановленні закономірності обчислювальних прийомів, що використовуються, при рішенні задач./Основні вимоги до знань, навикам і умінням учнів підготовчого класу. Учні повинні знати: Послідовність чисел від 0 до 20; таблицю складання чисел в межах 10 і відповідні випадки віднімання.
Номер слайду 7
Учні повинні уміти: Вважати предмети в межах 20; читати і записувати числа від 0 до 20; вирішувати прості задачі на складання і віднімання; порівнювати відрізки по довжині; класифікувати предмети по одній властивості; будувати заперечення простого висловлювання. На курс математики відводиться - 112 ч. Головна задача навчання математики в підготовчому класі - навчити дітей, спираючись на їх досвід, орієнтуватися в предметах так, щоб самостійно знаходити відповіді на питання, які виникають, вчити міркувати, вчити самостійно мислити.
Номер слайду 8
У дочисловой період діти проводять рахунок предметів в межах 20. Для цього вони користуються набором слів-числівників, знайомих ним до школи. У деяких випадках вчитель допомагає промовляти ці слова. Встановлюючи, скільки предметів в наборі, запропонованому ним, діти приходять до висновку, що, перебираючи предмети по одному і не пропускаючи жодного предмета, по останньому слову-числівнику можна відповісти на поставлене питання. У цей період за допомогою предметів встановлюють і склад чисел від 2 до 10.
Номер слайду 9
«У вазі лежало 3 яблука і 4 груші. Скільки фруктів лежало у вазі» - проста задача, що розкриває значення складання. Питання:1) «Чого більше (менше)? На скільки?»- проста задача на різницеве порівняння.2) «З вази взяли 2 яблука. Скільки яблук залишилося у вазі?» - проста задача, що розкриває значення віднімання.3) «П'ять фруктів, що залишилися розділили порівну між двома дітьми. По скільки яблук отримав кожний? Що ти помітив?» - ділення із залишком.4) «Скільки фруктів треба додати до 5, щоб кожна дитина отримала по З? Чому?» - ділення на рівні частини; задача, що розкриває значення множення (при відповіді на питання «Чому?»).»У практичній діяльності з конкретними предметами діти уперше зустрічаються з рішенням задач. Замінюючи яблука колами, а груші трикутниками, діти відповідають на питання вчителя (вирішують прості задачі). Наприклад: