ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ВАЖЛИВОЇ СКЛАДОВОЇ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ
(на базі експериментального центру STEM-освіти початкового відділення комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 імені Героя України Олександра Аніщенка Сумської міської)
-
Модель реалізації проекту.
У своїй роботі ми акцентуємо увагу на інформаційній грамотності, ефективній комунікації та співпраці, створенні цифрового контенту, безпеці й ефективному вирішенні поставлених завдань:
3. Складові комплексного підходу до формування інформаційно-цифрової компетентності здобувачів освіти
Шкільна (адміністративно-педагогічна) складова моделі нашої школи передбачає:
-
повне забезпечення мультимедійними комплексами навчальних кабінетів та освітньої діяльності;
-
єдиний освітній простір інтерактивної взаємодії складає:
-
шкільний веб-сайт (https://sites.google.com/site/zagalnoosvitnaskola4/): сучасний інформаційний простір, що містить повну інформацію про освітню, навчальну та дослідницьку діяльність нашої школи. Змістовні та актуальні розділи з довідковою інформацією;
-
динамічні спільноти кожного класу (Viber, Twitter, WhatsApp, Instagram) сприяють швидкій та якісній комунікації спільнот кожного класу. Зміцнюють зв’язки між батьками та посилюють мотивацію батьків до спільної освітньої діяльності;
-
сучасна онлайн платформа «OSHKOLA» (https://oshkola.com/) сприяє свідомому залученню батьківської спільноти до зростання мотивації учнів. Моніторингу навчальної діяльності своїх дітей та підвищенню рівня комунікації адміністративно-педагогічної та батьківської спільнот;
-
використання хмарних сервісів;
-
власні навчальні матеріали на Інтернет сервісах;
-
підвищення особистого рівня володіння цифровим контентом (конференції, міні Edcamp, вебінари, онлайн курси);
-
постійний саморозвиток і вдосконалення методики цифрової, інформаційної та медіа грамотності;
Система роботи з учнівською молоддю:
-
вільний доступ до мережевих технологій, сучасного цифрового та мультимедійного обладнання;
-
системне використання хмарних сервісів (завдання, вправи, тести, онлайн олімпіади, конкурси, турніри);
-
забезпечення атмосфери розвитку креативної особистості, здатної до аналітичної та науково-дослідної діяльності;
-
міжнародна освітня діяльність (відео чати);
-
розвиток аналітичних здібностей особистості (медіа-грамотність);
Важливість батьківської спільноти:
-
забезпечення вільного доступу до єдиного інформаційно-освітнього простору інтерактивної взаємодії адміністрації, педагогічного колективу, інформаційно-довідкової складової освітньої діяльності та навчального контенту;
-
актуалізація мотиваційної діяльності під час системного використання хмарних сервісів (завдань, вправ, мережевих турнірів, конкурсів, онлайн олімпіад);
-
залучення батьківської спільноти до атмосфери розвитку креативної особистості, здатної до аналітичної та науково-дослідної діяльності;
-
популяризація міжнародної освітньої діяльності;
-
залучення родини до розвитку аналітичних здібностей особистості за напрямом медіа-грамотність.