Особливості технології обробки деревини. Виготовлення прикрас з дерева. Створення кілець з дерева

Про матеріал
 навчальна: формувати знання дітей про технології обробки деревини; закріпити знання про види роботи з деревиною.  виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.  розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.
Перегляд файлу

Тема уроку: Особливості технології обробки деревини. Виготовлення прикрас з дерева. Створення кілець з дерева

Мета уроку:

  • навчальна: формувати знання дітей про технології обробки деревини; закріпити знання про види роботи з деревиною.
  • виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
  • розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1 Організаційний момент

Доброго дня діти. Сьогодні ми поговоримо про художню обробку дерева і навчимося з вами робити прикраси з нього.

1.2 Обговорення теми

З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання. Сьогодні ми з вами спробуємо створити кільце з дерева своїми руками.

Краса і досконалість - це те, до чого завжди прагнула людина. Адже кожному з нас хочеться бути особливим, привабливим і не схожим на інших.

На щастя, завдяки аксесуарам перед нами відкриваються приголомшливі можливості, адже ми можемо щодня виглядати, по-різному доповнюючи одяг новими елементами.

Дивлячись на чудові прикраси, стильні шкіряні вироби, витончені пояси і найзручніші портмоне і сумочки навряд чи хтось замислюється над тим, з чого ж усе починалося, а було це дуже-дуже давно...

Багато тисячоліть тому на нашій землі жили первісні люди. Їх життя було сповнене небезпек і для того, щоб вижити їм доводилося об'єднуватися в племена і ховатися в печерах. Враховуючи те, що мовний апарат у них був практично не розвинений, вони передавали інформацію за допомогою звуків, жестів і наскальних малюнків. Дуже часто на них зображувалися танцюючі навколо багаття люди, а поруч з ними лежала їх жертва, із залишків якої вони виготовляли амулети. За легендамивважалося, що подібні аксесуари приносили удачу і допомагали в полюванні. Лише через час їх почали використовувати, як прикраси.

Найдавніша прикраса булавиготовленаз морських черевоногих молюсків, вони були замість намиста. Ця знахідка була знайдена в 2006 році. За допомогою аналізу було встановлено те, що виріб пролежав у землі приблизно 100 тис.років.

Розкішні птахи також стали надихати людей своїм яскравим забарвленням і красою. З часом, люди стали використовувати для декорування пір'я. Їх вплітали у волосся, намисто та інші прикраси. Таким чином, печерні люди (споконвічно чоловіки ) намагалися сподобатися жінкам.

Також одним з найдавніших аксесуарів є пояс. Ним підв'язували перший "одяг", завдяки чому носити його було значно зручніше. Лише через час пояс набув і декоративне значення.

Прототипом сучасних сумок, гаманців і портмоне були крихітні кишені, які в 15 столітті використовувалися для зберігання грошей. Саме жінки віддали вирішили удосконалити ці вироби, зробивши їх більшими і красивішими. Вишитий мішечок дами ретельно ховали під пишною спідницею та намагалися нікому не показувати, на відміну від чоловіків, які користувалися однотонними виробами і носили їх на поясі.

На початку 17 століття, технологія виготовлення мішечків дещо змінилася і величезною популярністю стали користуватися саме в'язані кишені. Однак тільки на початку 20 століття, прекрасні дами зважилися витягти свої незвичайні сумочки і представити їх загальному огляду. Саме з тих пір стильні сумки стали носити в руках.

Виходячи з наведеної інформації, можна з упевненістю стверджувати те, що сучасні аксесуари є результатом тривалої еволюції і постійного бажання удосконалювати і вдосконалюватись, заради того, щоб подобатись оточуючим.

Нам сьогодні дуже складно уявити сучасних чоловіків і жінок без стильних доповнюють елементів образу - аксесуарів прототипами, яких є вироби, виготовлені руками наших давніх і далеких предків. Вони допомагають людям виглядати оригінально і неповторно і мають відношення до самих різних сфер діяльності людини.

У сучасному світі моди, аксесуарам відводиться особливе місце і саме тому, експертами цієї сфери було створено величезну кількість правил по їх підбору і поєднанню. Адже, дуже важливо вміти правильно вибрати допоміжні деталі (прикраси) і предмети гардеробу, що вказують на стиль і завершеність образу (хустки, шарфики, сумки).

За допомогою різноманітних аксесуарів люди мають унікальні можливості та можуть створювати красу своїми руками і кожного разу з'являтися в новому образі, демонструючи тим самим різні сторони своєї особистості.

  1. Вивчення нового матеріалу

Шліфування – процес обробки поверхні заготовок абразивними різальними інструментами. Основна мета шліфування – надати гладкість і вирівняти поверхню, а також видалити верхній шар матеріалу для забезпечення заданої товщини виробу з гладкою поверхнею.

При шліфуванні мікрорізання поверхневого шару деревини проводиться великою кількістю малих зерен 3, об’єднаних в інструмент з допомогою зв’язки 2 на паперовій або тканинній основі 1.

 

Паперові шліфувальні матеріали (наждачний папір) використовують для ручного шліфування. Шліфувальний папір (на тканинній основі) застосовують переважно у верстатах та шліфувальних електроінструментах. Вона є міцнішою. (слайд 10)

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Фронтальне опитування:

1.За допомогою яких інструментів обробляють деревину невеликої товщини?

  1. Які правила пиляння ви знаєте?
  2. Продовжіть речення : «Шліфування – це …».

2.Практична робота

2.1Вступний інструктаж

2.2Самостійна робота учнів

  • перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог, наявність необхідного оснащення, правильність організації робочого місця.
  • другий обхід: перевірити правильність тримання інструментів, пристосувань, виконання трудових дій, прийомів.
  • третій обхід: перевіряти дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем.
  • постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організацію робочого місця.
  • поточний інструктаж: контроль якості виконуваних робіт, вказати на недоліки в роботі і шляхи їхнього усунення.

2.3Виготовлення виробу

Беремо заготовку з липового бруса

За допомогою сверла Форстнера робимо в середині отвір діаметром 20мм

За допомогою ножа обрізаємо лишній матеріал з заготовки

Берем наждачний папір і робимо заокруглу форму

За допомогою простого пристосування (коркова пробка від вина, болт чи саморіз і ізоляційна стрічка) зажимаємо наше кільце в шуруповерті чи свердлильному верстаті

Обтесуємо наждачним папером до рівної і гладкої поверхні міняючи зернистість.

Далі, в середині зашкурюємо краї.

В кінці готове кільце покриваємо спиртовою морилкою і 2-3 шари лаку.

3. Заключна частина

3.1 Заключні питання

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
  2. Чи справились ви з цим завданням?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

3.2 Прибирання робочих місць

 

docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку