Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Технологія випилювання підставки під чашку з фанери

Про матеріал
 навчити робити розмітку на матеріалі, випилювати і працювати з деревиною і фанерою;  розвивати творчі здібності та уяву за допомогою випалювання і створення ескізів виробу;  виховувати увагу, пізнавальний інтерес, бережливе ставлення до матеріалів;  формувати технологічну компетентність.
Перегляд файлу

Тема: Технологія випилювання підставки під чашку з фанери

Мета:

  • навчити робити розмітку на матеріалі, випилювати і працювати з деревиною і фанерою;
  • розвивати творчі здібності та уяву за допомогою випалювання і створення ескізів виробу;
  • виховувати увагу, пізнавальний інтерес, бережливе ставлення до матеріалів;
  • формувати технологічну компетентність.

Обладнання та матеріали для учнів: копіювальній папір, ескізи, фанера, наждачний папір, лобзик, пилочки, випалювач, столик-підставка, зображення необхідного обладнання та інструктажу.  

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1 Організаційний момент

Тема сьогоднішнього уроку: «Виготовлення підставки під чашку», а саме випилювання та оздоблення.

Сьогодні ви повинні остаточно закріпити свої знання про роботу з фанерою та лобзиком, та на практиці виготовити виріб.

1.2 Обговорення теми

Метою сьогоднішнього заняття є: навчитися виготовляти відставку під чашку.

Процес виготовлення даного виробу є досить складним, але чим складніше, тим приємніший успішний результат.

Для чого нам це необхідно? Цей виріб буде дуже приємним подарунком для ваших рідних чи друзів. Адже особливо приємно отримувати подарунки, що мають практичну цінність, а саме підставкою під чашку можна користуватися навіть декілька разів на день.  

1.3 Актуалізація опорних знань учнів.

- На минулих заняттях ми з вами розібрали види конструкційних матеріалів, дефекти фанери, технологію виготовлення фанери, сортування, текстуру. А саме: на минулому занятті ми розробляли підставку під чашку, створювали ескізи. 

- Як потрібно робити ескіз?

В першу чергу тонким олівцем, а контур можна навести більш товстою лінією;

  • Які креслярські інструменти необхідні для виконання кресленика виробу?
  • Лінійки;
  • Циркулі;
  • Олівці;
  • Гумка.

1.4 Пояснення нового матеріалу.

Щоб успішно виготовити виріб – нам потрібно добре засвоїти наступну інформацію.

При виборі заготовки для виготовлення виробу варто звернути увагу на нерівності фанери, приховані порожнини в місцях неякісного склеювання шарів шпону, розшарування крайок, а також на сколи, що трапляються на крайках фанери. Ці та інші дефекти призводять до неякісного виготовлення виробу, утворення великої кількості відходів та витрачання зайвого часу на роботу. В залежності від наявності дефектів відбувається сортування фанери. Приклади ви можете побачити на дошці.

 Фанерну заготовку з нанесеним на неї малюнком (розміткою) кладуть на столик для випилювання і притримують лівою рукою. Лобзик беруть за ручку правою рукою і, приставивши до заготовки пилочку, починають випилювати.

Під час випилювання стежать, щоб пилочка рухалась рівномірно перпендикулярно до площини заготовки зі швидкістю приблизно 60…80 подвійних рухів на хвилину. Пиляти лобзиком необхідно повільно та рівномірно. При випилюванні кутів (особливо гострих) зручніше пиляти у двох напрямках. Внутрішні кути випилюють уздовж сторони кута до його вершини, а зовнішні - уздовж сторони кута від його вершини. У цьому випадку не потрібно змінювати напрямок пиляння, а кут буде випиляний досить чітко. Зовнішні контури слід випилювати із зовнішнього боку від лінії розмічання, а внутрішні - з внутрішнього. Це означає, що лінія розмітки повинна залишатися на заготовці для орієнтації під час подальшої обробки.

Зазор між лінією розмітки і пропилом не повинен перевищувати 0,5 мм. Лінії розмітки після випилювання слугуватимуть межами обробки деталі напилком. За наявності у заготовки зовнішніх і внутрішніх контурів насамперед випилюють внутрішні контури. При випилюванні в заготовці внутрішніх контурів у ній нео6хідно зробити отвори для встановлення в них пилочки. Їx роблять поблизу лінії розмітки, але так, щоб не пошкодити її. Отвори можна просвердлити або зробити за допомогою шила. В обох випадках під заготовку слід підкласти шматок непотрібної деревини або фанери, щоб запобігти можливому сколюванню нижніх шарів деревини.

Для роботи краще використовувати шило з тригранним заточуванням. Отвір роблять майже наскрізним доти, доки на зворотному боці не з'явиться слід від інструмента. Заготовку перевертають і продовжують свердлити отвір з протилежного боку: така послідовність зменшує ризик розколювання шпону з нижнього боку заготовки під час виготовлення отвору. Після цього рамку лобзика слід стиснути в спеціальному пристосуванні і відкрутити гайку верхнього затискача. Звільнений кінець пилочки вставляють у виготовлений отвір і знову закріплюють у верхньому затискачі. Знявши затискний пристрій, заготовку разом з лобзиком обережно кладуть на столик для випилювання і починають працювати. Дрібні роботи  здійснюють у круглому отворі столика, а випилювання великих та середніх контурів виконують у вирізі столика.

При пилянні на згинах контуру фанеру повільно повертають, не припиняючи руху пилочки в пропилі. Коли рух пилочки набуде потрібного напряму, можна пиляти далі вздовж лінії розмітки. Великі за обсягом роботи виконують електричними стаціонарними лобзиками.  Використовують для випилювання також ручні електричні лобзики.

2. Практична робота

2.1 Вступний інструктаж

Техніка безпеки при випилюванні:

  1. Користуватися тільки справним інструментом;
  2. Перевірити надійність і правильність закріплення полотна;
  3. Надійно закріпити столик для випилювання до верстата;
  4. При пилянні не можна нахиляти пилку в сторони;
  5. Не робити різких рухів лобзиком при випилювання і не тиснути на пилочку;
  6. Не нахилятися низько над заготівлею;

2.2 Узагальнення й закріплення знань.

1.3 якої технологічної операції розпочинається виготовлення виробу за допомогою лобзика? (розмітка)

2. Яка послідовність підготовки лобзика до випилювання? (закріплення пилочки)

4.Яка послідовність виготовлення деталей , що мають зовнішні і внутрішні контури? (гострі кути пиляти з двох сторін)

5. Яких правил безпеки необхідно дотримуватися під час роботи лобзиком? (правильно закріпити пилочку, слідкувати за пилочкою, не підсовувати пальці)

2.3 Самостійна робота учнів

Для початку, беремо заготовку з фанери

Переводимо шаблон нашої підставки під чашку

Потім, за допомогою ручного лобзика, вирізаємо

За допомогою наждачного паперу, зашкурюємо всі нерівності і заусенці на нашій підставці

В кінці, скриваємо фарбою чи морилкою і лаком

Після висихання, можна використовувати.

3. Заключна частина

3.1 Заключні питання

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
  2. Чи справились ви з цим завданням?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

3.2 Прибирання робочих місць

 

 

docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку