Особливості використання сервісу Google classroom

Про матеріал
Особливості використання сервісу Google classroom в умовах дистанційного навчання
Перегляд файлу

Зміст

Вступ……………………………………………………………………...………..3

Розділ 1. Використання сервісів Google…………………………..…………….5

     Висновки по розділу 1…………………………………………………….…..8

Розділ 2. Інтерактивна освітня платформа Google Classroom на уроках іноземної мови…………………………………………………………………..………9

2.1. Використання сервісу Google Classroom для застосування технологій змішаного навчання…………………………………………………..…………..9

2.2. Створення курсу "Writing"……………………………………………..12

2.3. Методичні рекомендації щодо використання курсу "Writing" на платформі Google Classroom……………………………………………………….16

     Висновки по розділу 2……………………………………………….………17

Розділ 3.Застосування он-лайн сервісів Google Classroom і Google Drive в рамках організації різних форм роботи в класі…………………………………..18

3.1. Порівняльний аналіз організації різних форм роботи……………….18

3.2. Методичні рекомендації щодо використання сервісу Google

Classroom………………………………………………………………...…..23

Висновки по розділу 3……………………………………………..……….24

Висновок………………………………………………………………………...25

Література…………………………………………………………….…………26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

З недавнього часу сучасні технології стали активно використовуватися в освітньому середовищі. На сьогоднішній день практично кожен заклад освіти (а подекуди і кожен клас) обладнані екранами з проекторами і ноутбуками, роблячи можливим демонстрацію різних інтерактивних презентацій та відеоматеріалів. В державному освітньому стандарті приділяється значна увага впровадженню новітніх інформаційних технологій в освітній процес у рамках системно-діяльнісного та особистісно-орієнтованого підходів, з метою розвинути інформаційну культуру здобувачів освіти, яка при цьому вимагає освоєння ними додаткових навичок.

Інтернет-технології, які швидко освоюються сучасними учнями, дають їм впевненість в собі, створюють більш комфортні умови для самореалізації і творчості, підвищують мотивацію навчання, збільшують коло спілкування, надають великий обсяг різноманітних освітніх ресурсів. Але і для педагога вони відкривають безліч можливостей:

  • глибоко висвітлюють теоретичні питання, що допомагає здобувачам освіти вникнути більш детально в процеси і явища, які не могли б бути вивчені без використання інтерактивних моделей;
  • це необмежені можливості для реалізації інклюзивної освіти і т.д.

Майбутнє учнів - це інформаційне суспільство. Вислів «Навчити людину жити в інформаційному світі - найважливіше завдання сучасної школи» має стати визначальним у роботі кожного сучасного вчителя.

На сьогоднішній день на перше місце виходять системи дистанційного навчання. Ці системи досить давно відомі викладачам вузів. А ось школи електронне навчання відкрили для себе недавно. За допомогою дистанційних освітніх технологій можна не тільки перекласти на плечі комп'ютера ряд рутинних педагогічних дій, а й організувати по-справжньому якісне, індивідуальне, диференційоване навчання. Сьогодні існує три найбільш відомих безкоштовних систем дистанційного навчання: Moodle, Edmodo, Google Classroom.

Незважаючи на інновації в галузі педагогіки та методики, фронтальна робота продовжує бути основною формою навчання. А тому такі завдання вчителя, як розвиток умінь і навичок володіння іноземною мовою, залишаються невиконаними, а сам процес навчання - не достатньо ефективний. Саме тому для задоволення потреб цифрового суспільства у змінах моделей навчання, всебічного розвитку особистості здобувачів освіти, одним з варіантів може бути інтеграція технології "Flipped Classroom" ("Перевернутий клас"), та її безкоштовного сервісу Google Classroom.

Дана технологія - досить нове явище в освіті, однак вже отримала значний інтерес і відображена в роботах як вітчизняних, так і зарубіжних вчених, таких як Баррет Д. (Berrett D.), Бейкер С. (Baker Celia), Горман М. (Gorman M.) Семс А. (Sams A.), Бергман Дж. (Bergmann J.), Дрісколл Т. (Driscoll Tom), та ін.

Як зазначають педагоги, технологія "Flipped Classroom" дозволяє учням бути цілком задіяними в процес вивчення іноземної мови, так як дана методика дозволяє індивідуалізувати навчання і перетворити його в цікавий і захоплюючий процес, мотивуючи учнів до отримання знань. Дана технологія робить їх більш відповідальними і самостійними, а також дозволяє працювати в комфортному для них інформаційному середовищі.

 

Розділ 1. Використання сервісів Google

Зміст Google продуктів з кожним днем змінюється і оновлюватися. Досить ефективним є використання на уроках сервіси Google, вони легкі і доступні у використанні. Спільний доступ до ресурсу робить процес навчання відкритим для студентів, педагогів та батьків.

Даний сервіс дозволяє організувати спільну роботу з документами (наприклад, спільне створення презентацій), проводити опитування та тестування, організувати електронний документообіг. За допомогою Google-форм можна організувати збір відповідей на завдання, що знову ж таки дозволяє перевіряти їх у зручний для педагога час.

Найчастіше в роботі використовуються такі можливості сервісу Google:

  • Google Документ - використовується для написання спільних текстових робіт, створення шкільної газети, для проведення перевірочних робіт.
  • Google Презентація - учні готують презентації для свого виступу; на уроці можна створювати колективну презентацію до певної теми, де кожен оформляє свої слайди, відповідаючи на конкретне питання (знаходить його в навчальній літературі або Інтернеті).
  • Google Таблиця - найчастіше використовується для створення кросвордів або проведення досліджень на уроці, а також для зведеної відомості результатів роботи учнів.
  • Google Малюнок - виконання перевірочних завдань, зміна готових малюнків відповідно до завдання.
  • Google Форма - використовується для створення тестів для перевірки знань, анкетування.

Розглянемо більш детально сервіси Google. Наприкінці травня 2014 року Google почав обмежене тестування своєї платформи Classroom, призначеної для класних занять. По словам Google, за кілька місяців на апробацію цього сервісу записалося більше 100000 чоловік з 45 країн світу. Сьогодні компанія вже офіційно відкрила Classroom і будь-яка людина з аккаунтом «Google Apps для освіти» може безкоштовно його використовувати. Дану систему навчання можна переглядати як на комп'ютері,

photo5312407510864473373.jpg

 так і на смартфоні

Из-за коронавируса взлетела популярность приложения Google Classroom

При проектуванні он-лайн курсів використовуються наступні принципи:

- принцип розвиваючого і виховного характеру навчання;

- принцип науковості;

- принцип свідомості і творчої активності учнів;

- принцип наочності;

- принцип доступності навчання;

- принцип створення позитивного емоційного фону.

Під час уроків можна застосовувати підручники, задачники, лекції, презентації за темами, а також відео-лекції з youtub.

За допомогою сервісу вчителі, маючи базові знання з комп’ютерної техніки, можуть створювати, переглядати та перевіряти роботи студентів в електронній формі, а також вказувати свої терміни для виконання різних здач. Завдання та виконані роботи при цьому систематизуються в структуру папок і документів на диску, яка є зрозумілою як викладачам, так і студентам. За допомогою сервісу Google можна також побачити завдання, які у студентів викликали проблеми.

Також на робочій сторінці можна побачити, що задав вчитель, – студентам достатньо просто «клікнути» на завдання, щоб почати його виконувати. Інформація про здані роботи постійно оновлюється, і викладач може їх перевірити, поставити оцінки, а також внести свої коментарі.

Варто зазначити основні особливості Google:

  • використовуються лише інструменти Google (Google диск, Google докс, Google форми і т. д.);
  • для учасників на Google Диск створюється загальна папка "клас";
  • папка "клас" доступна як для окремого учня, так і для класу в цілому.

Серед переваг рішення від Google можна назвати:

  • підтримка української мови;
  • безкоштовний;
  • бренд Google знають і використовують всі;
  • цим сервісом можна користуватися на смартфоні або планшеті, адже практично у всіх є аккаунт в Google пошті;
  • в основі лежить організація спільної роботи, а не контролюючі елементи;
  • добре реалізовані традиційні функції у Google (є можливість публікувати теоретичний матеріал, завдання, виставляти оцінки в журналі).

Робота з такими сервісами важлива для учнів. Це дозволяє:

  • підвищити ефективність навчання і якості знань учнів;
  • розвиває пізнавальну активність;
  • підвищує інтерес до досліджуваного предмету;
  • формуються навички роботи з комп'ютером;
  • формуються навички самостійного дослідження.

Отже, можна говорити про виникнення нового поняття «комп'ютерні навчальні матеріали та Інтернет-сервіси», яке об'єднує всі електронні засоби навчання, реалізовані за допомогою різноманітних програмних засобів. Для ефективного використання їх у навчальному процесі визначальною є змістовна та методична якість таких ресурсів. Для повсякденної практичної діяльності викладача найбільш значущими є такі можливості електронних засобів навчання, як:

  • адаптація навчального матеріалу до конкретних умов навчання, потреб і здібностей учнів;
  • тиражування і розміщення матеріалів в мережі.

Учитель може використовувати на уроках електронні засоби і ресурси, створені і викладені на освітніх порталах іншими вчителями.

Мережеві ресурси створюються як для учня, так і для вчителя. Будь-який мережевий ресурс, який використовується в навчальному процесі, повинен бути гармонійно вбудований в організацію процесу формування навчальної діяльності.

Висновки по розділу 1

У висновку хочеться відзначити, що використання Сервісів Google дозволяє створити унікальне інформаційно-освітнє середовище, яке відповідає вимогам державного освітнього стандарту нового покоління. Багато ідей по використанні Сервісів Google для спільної роботи з учнями можна знайти в блозі "вчимося з Google", який ведуть викладачі.

Отже, можна зробити висновок, що сервіси Google - це системне створення засобів, які автоматично організовують навчальну діяльність. Використання таких ресурсів вносить позитивні зміни в діяльність педагога і розвиток учня як особистості.

 

Розділ 2. Інтерактивна освітня платформа Google Classroom на уроках іноземної мови.

2.1. Використання сервісу Google Classroom для застосування технологій змішаного навчання

Google Classroom - безкоштовний сервіс від Google, розроблений в 2014 році для шкіл, які прагнули спростити процес навчання, а саме: створення, поширення і оцінювання завдань он-лайн. Він створювався як ще одна служба Google, яку можна використовувати для освіти, як і вже відомі Gmail, Docs і Drive. Але служба Google Classroom готова забезпечити користувачів універсальним рішенням для роботи - шляхом об'єднання швидкої інтеграції з Google Drive, зручного інтерфейсу і нових можливостей, таких необхідних педагогам. Спочатку працювати з сервісом могли тільки вчителі шкіл, так як сервіс запитував певну інформацію для підтвердження. А з 2017 року сервіс доступний для всіх користувачів, що мають Google аккаунт.

photo5312407510864473365.jpg

Даний сервіс має велику кількість переваг. Список головних особливостей Google Classroom:

  • Налаштування. Для того, щоб приєднання до спільноти, кожній групі генерується власний код.
  • Організація. Коли студенти використовують Google Classroom, на сторінці їх Google-Диска автоматично створюється індивідуальна папка. В ній можна знайти вкладені папки для кожної групи, до якої вони приєднуються.
  • Термін. Під час створенні завдання викладач може вказати терміни, які даються на їх виконання.
  • Робота / Виправлення. Коли студенти приступають до своєї роботи, викладач може забезпечити зворотний зв'язок. Користувачі можуть легко переключатись із статусу "перегляд "("Viewing"), до статусу "Редакція" ("Edit") і продовжувати роботу над завданням.
  • Зручний огляд. І викладачі, і студенти можуть бачити всі завдання на головному екрані Google Classroom, що дозволяє контролювати та перевіряти роботу не лише в одній, а відразу в декількох групах.

Сервіси Google відповідають принципам сучасної системи освіти. Але при більш глибокому розгляді, при використанні в електронному навчанні, ці сервіси мають ряд недоліків:

  • всі файли зберігаються на "чужому" сервері;
  • порівняно мала кількість елементів, які можна використовувати в освітньому процесі;
  • посилання на Classroom не завжди є зручними;

Дистанційне навчання, засноване на сервісах Google Classroom, є простим в організації та експлуатації, але якісно така система буде сильно відрізнятися від Moodle і Efront. Сервіси Google - це пакет MS Office, інтегрований у веб-сайт. В якості контролю пропонується використовувати таблиці (аналог MS Excel). У порівнянні з функціоналом Moodle і його елементами (тест, лекція, завдання і т. д.), сервіси Google Classroom виглядають обмежено, оскільки пропонують вести навчання на основі презентацій, текстових документів та календарів.

Google Classroom - це інструмент, що зв'язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і перевіряти завдання, виставляти оцінки,

photo5312407510864473374.jpg

давати коментарі по роботі, а також організовувати ефективне спілкування зі здобувачами освіти в режимі on-line.

 

 

2.2. Створення курсу "Writing"

На початку практичного дослідження було поставлено завдання апробувати технологію "Перевернутого класу" і провести порівняльний аналіз засвоєння матеріалу до проходження навчального модуля в рамках технології "Classroom" і після йо застосування.

Для цього в сервісі Google Classroom для здобувачів освіти був створений курс "Writing" з метою підготовки до виконання завдань Зовнішнього Незалежного Оцінювання з англійської мови. В розробленому курсі міститься теоретичний матеріал з підготовці до написання завдань з розділу "лист".

Екзаменаційний матеріал розділу "лист" включає в себе два завдання різного рівня складності: написання особистого листа (базовий рівень складності) і написання тематичного висловлювання з елементами міркування (високий рівень складності). Відповідно, навчальний модуль "Writing" також містить дві теми "Letter" і "Essay".

Тема "Letter"

Перша тема в навчальному модулі присвячена написанню особистого листа (personal letter) іноземною мовою. У завданні базового рівня складності необхідно написати особистий лист іноземному другу по листуванні у відповідь на його лист, уривок з якого наводиться в прикладі.

Необхідний обсяг особистого листа – 100-140 слів. Дане завдання оцінюється з точки зору змісту, організації тексту, лексики і граматики.

У темі "Letter" міститься 6 завдань на вивчення і закріплення теоретичного матеріалу:

Завдання 1. Загальна інформація з написання особистого листа (Writing a letter).

До завдання прикріплено документ з критеріями оцінювання, а також інформацію про можливу кількість слів, відведений для даного завдання час та аспекти, які необхідно відобразити при виконанні завдання. Для закріплення теоретичного матеріалу необхідно виконати тест в Google Forms.

Завдання 2. Структура особистого письма (Letter structure).

У завданні дається докладний опис структури особистого листа, послідовності елементів, а також звертається увага на особливості його оформлення. До теоретичного матеріалу для закріплення запропоновано тест в Google Forms.

Завдання 3. Кліше (Letter cliché).

Дане завдання направлено на засвоєння кліше, на яких будується основна частина особистого листа, дані різні варіанти, які відображають кожен його аспект. До теорії додається завдання для поповнення власного банку фраз кліше.

Завдання 4. Питання (Asking Questions)

Одним з найважливіших пунктів написання листа є правильно складені питання іноземному другу відповідно до інформації, зазначеної в уривку листа. У завданні потрібно задати 3 запитання. Тому важливо знати, як правильно це робити, і які типи питань існують. На відпрацювання теоретичного матеріалу запропоновано завдання в Google Sheets, де потрібно: а) визначити тип питання, б) переробити твердження, використовуючи різні типи питань.

Завдання 5. Розбір деталей (Details)

При написанні особистого листа важливо пам'ятати про стилістичні пунктуаційні особливості оформлення листа: правильно розставляти коми, використовувати неакадемічний мову і скорочення, а також пам'ятати про допустимі межі в кількості слів. У завданні представлений зразок листа, в якому потрібно знайти всі ці особливості-деталі.

Завдання 6. Знайди помилки (Finding Mistakes)

На основі пройденого матеріалу з минулих завдань студентам пропонується перевірити чужий лист на наявність помилок різного плану: граматичних, лексичних, пунктуаційних і стилістичних. Крім того, не забути про структуру особистого листа, наявності кліше і кількості слів.

Тема "Essay"

В навчальному модулі дана тема присвячена написанню есе (opinion essay). У завданні високого рівня потрібно написати розгорнуте висловлювання з елементами міркування по запропонованій темі ("Ваше думка " або "за і проти"). Необхідний обсяг - 200-250 слів. Виконання цього завдання оцінюється з точки зору змісту, організації тексту, лексики, граматики, орфографії та пунктуації.

Тема "Essay" складається з 9 завдань на вивчення та закріплення теоретичного матеріалу з написання есе.

Завдання 1. Загальна інформація з написання есе (Essay writing). Завдання 1 складається з документа з критеріями оцінювання есе, а також інформації про можливу кількість слів, відведеному для даного завдання часу і аспектах, які необхідно відобразити при виконанні завдання.

Для закріплення теоретичного матеріалу запропоновано тест в Google Forms.

Завдання 2. Структура есе (Essay structure).

Дане завдання дає поняття про структуру есе, про те, скільки має бути параграфів і що повинно бути зазначено в кожному з них, а також скільки аргументів варто привести для доведення своєї точки зору. До завдання для перевірки знань прикріплено тест з Google Forms.

Завдання 3. Етапи написання есе (Stages of writing a successful Essay)

Третє завдання є скоріше керівництвом по тому, як написати есе. Тут розглянуті 3 стадії написання твору: pre-writing, writing and proofreading. Вони допомагають глибше підійти до написання роботи, починаючи від збору інформації і закінчуючи перевіркою вже написаної роботи. Щоб запам'ятати цю інформацію, студентам пропонується скласти ментальну карту на веб-сайті bubbl.us і завантажити її на курс.

Завдання 4. Написання вступу (Writing an introduction)

Вступ - важливий елемент структури есе, і крім того, його написання часто викликає труднощі, тому важливо розібратися з тим, як правильно ставити проблему, і як утриматися від простого переписування теми, зазначеної в завданні. Для закріплення знань кожен студент зможе сформулювати вступ в прикріпленому завданні Google Sheets.

Завдання 5. Параграфи (Developing paragraphs)

В даному завданні велика увага приділяється тому, як правильно розкрити параграф, яка існують стратегія написання параграфів, з чого повинен починатися кожен з них, і як зробити параграфи пов'язаними між собою. За посиланням учні знайдуть теоретичний матеріал, підкріплений вправами.

Завдання 6. Перифраз (Paraphrasing)

Уміння перефразування оцінюється так само, як і інші навички, які потрібно продемонструвати в есе. Це завдання допоможе глибше глянути на структуру пропозицій, тому як перифраз може стати в нагоді не тільки у вступі, але і в кожному параграфі есе.

Завдання 7. Вступні фрази (Linking devices)

Вступні фрази - важливий сполучний елемент в есе, тому необхідно знати, які фрази в яких ситуаціях можна використовувати. Учням пропонується прочитати теоретичний матеріал, а потім виконати вправи на освітньому сайті LearningApps.

Завдання 8. Вибери вірне (Find the correct one)

На основі теоретичного матеріалу, пройденого раніше, студентам запропоновано вибрати правильно написані частини есе з урахуванням особливостей структури параграфів, стилю і орфографії.

Завдання 9. Знайди помилки (Find the mistakes)

В останньому завданні запропоновано знайти і виправити помилки в есе, з урахуванням всіх критеріїв, структури та особливостей написання есе.

 

2.3. Методичні рекомендації щодо використання курсу "Writing" на платформі Google Classroom

Перш ніж почати роботу необхідно виявити орієнтовні пункти, які підвищили б ефективність розроблених уроків у рамках даної технології, а також задовольняли вимоги до сучасного уроку англійської мови згідно з Державним стандартом. Серед декількох платформ для сервісів для реалізації технологій, вибір був зроблений на користь Google Classroom за рахунок її багатофункціональності, простоти в роботі і відповідності всім необхідним вимогам. Задля повного розкриття потенціалу даного сервісу та перспектив її використання, було складено ряд методичних рекомендацій.

1. Перш ніж почати роботу в Google Classroom і запрошувати студентів на курс, слід переконатися, що зміст та засоби збігаються з цілями і завданнями, зазначеними у МОН України, підібрати можливі варіанти методик і засобів, які могли б посилити ефект при роботі на даному сервісі.

2. Далі, потрібно проаналізувати рівень і освітні потреби здобувача освіти, а також врахувати його вікові, психологічні та індивідуальні особливості.

3. Забезпечити комфортне користування сервісу, тобто надавати покрокову інструкцію щодо роботи з нею, надавати повну свободу до виконання завдань і перегляду лекцій в будь-який час періоду, зазначеного викладачем.

4. Переконатися, що кожен користувач має доступ до роботи на сервісі, а також упевнитися чи рівень комп'ютерної грамотності студентів достатній для вільного виконання завдань. Якщо ж здобувач освіти не має досвіду роботи на сервісі, у нього немає доступу до мережі Інтернет чи немає пристрою, на якому він міг би виконувати завдання, вчитель повинен компенсувати відсутність даної можливості будь-яким доступним способом.

5. Необхідно побудувати чітку послідовність етапів виконання завдань.

6. Кожен студент повинен знати критерії оцінювання виконаної роботи. У критеріях повинні бути відображені не тільки академічні досягнення учня, але і його здатність до своєчасного виконання завдання, пропозиція декількох варіантів відповіді або його активність в поліпшенні роботи на платформі.

Висновки по розділу 2

У практичній частині були ми ознайомились з проблемами інтеграції технології "Flipped Classroom" в освітній процес на уроках англійської мови. При цьому було розглянуто основні особливості використання сервісу Google Classroom в рамках технології "Перевернутого класу", а також виділені переваги і недоліки Google Classroom. Крім того, були описані етапи роботи з сервісом і можливості, які надаються ресурсом.

Так як навчальний курс частково спирається на УМК "New Matrix UpperIntermediate", то був проведений аналіз даного навчально-методичного комплекту на предмет формування умінь писемного мовлення. Аналіз показав, що письмові завдання на сторінках підручника зустрічаються рідко, а тому для розвитку умінь письма потрібно додаткові, сучасні засоби навчання.

У практичному дослідженні також було описано пробне навчання в рамках сервісу Google Classroom. Були представлені результати попереднього опитування студентів на предмет умінь писемного мовлення, дано опис навчального курсу, його структура і різні завдання з написання особистого листа і есе, опис пробного навчання, проведеного серед студентів, порівняльний аналіз результатів робіт до і після проходження навчального курсу.

На основі аналізу результатів, було сформульовано ряд методичних рекомендацій щодо використання сервісу "Google Classroom" в рамках технології "Flipped Classroom".

 

Розділ 3.Застосування он-лайн сервісів Google Classroom і Google Drive в рамках організації різних форм роботи в класі.

3.1. Порівняльний аналіз організації різних форм роботи.

Аналізуючи попередні розділи, можна зробити висновок що організація групової та індивідуальної роботи займає не останнє місце в роботі вчителя, а також вимагає від нього багато сил. Також, серед он-лайн сервісів Google, ми виявили «лідерів», які здатні спростити цей процес і при цьому забезпечити високу ефективність та підвищення результатів учнів.

Для того, щоб перевірити дані на практиці, була проведена дослідницька робота серед студентів, мета якої:

1. Впровадження в організацію індивідуальних і групових робіт сервісів Google.

2. Використання діагностики, за допомогою якої було зафіксовано вихідний рівень розвитку розумових операцій студентів та контроль за їх розвитком.

3. Формування рефлексивних здібностей здобувачів освіти.

За основу була взята паралель двох груп студентів, і лише в одній з них активно застосовувалися Google сервіси при організації різних форм навчання.

Відомо, що людина починає мислити, коли перед нею постає питання. Тому, було прийнято рішення створити для учнів проблемну ситуацію, а саме залучити їх до дослідницької діяльність. Так появилася змога спостерігати прогрес, або регрес здобувачів освіти відносно один одного. Задля більш точних і об'єктивних даних, було прийнято рішення вибрати одну тему.

В результаті, студенти групи А, в якій активно використовувалися сервіси Google, досягли бажаного результату в більш короткі терміни ніж учасники групи Б.

З даних діаграми видно, що рівень інтересу і мотивації до дослідницькій роботи у випадку з групою А збільшився на 15%, в той час як у учасників групи Б відсоток з 65% впав до 60%.

Виходячи з цього можна зробити висновок про те, що впровадження в процес роботи сервісів Google, не тільки спрощує роботу, але і виступає в якості додаткового мотиваційного елемента.

Для кращого осмислення, запам'ятовування і засвоєння кожен з учасників груп, користувався сервісами Google Drive у своїй індивідуальній роботі.

Сервіс дозволив мені вибудувати індивідуальну роботу з кожним студентом. Зібравши результати роботи, можна було поділитися ними з учнями, організувавши загальний доступ до папки через веб-інтерфейс. При цьому, всі внесені зміни відображалися тут же, в режимі реального часу, у кожного окремо взятого учня. У чаті та коментарях обговорювалися виникаючі питання. Завжди можна переглянути історію змін, і якщо щось з документа було видалено або змінено, ми з легкістю мали можливість відновити актуальну версію.

За допомогою налаштувань загального доступу, можна опублікувати роботу, поділившись нею з усіма користувачами групи, або викласти в відкритий доступ до мережі Інтернет. Досить поділитися посиланням або запросити користувачів персонально до перегляду документа.

Таблиці Google нагадують більшість табличних редакторів, але при цьому мають всі переваги "хмарних" Документів Google. За допомогою них можна, наприклад, розподіляти завдання за варіантами, а учні тут же будуть бачити, кому і яке завдання призначено. Зібрані дані в результаті роботи потрібно представити в наочній формі, для цього можна використовувати майстри створення графіків і діаграм в таблицях Google.

При використанні в своїй роботі Google Drive було зекономлено час як викладача, так і студентів, а також проведена аналітична робота. Після кожного етапу нашого експерименту проводилося анкетування, для того щоб зіставити результати групи А і Б. Для цього сервіс Google Drive має ще один приголомшливою по своїй простоті і гнучкості інструмент. В першу чергу, він призначений для того, щоб створювати опитування, анкетування і т. д.

Тому, нами просто було створено опитування, яке було розіслано кожному учневі окремо. Результати опитування автоматично заносилися в звичайну електронну таблицю, де надалі проводилася їх обробка.

Для групової роботи в рамках нашого експерименту переважно використовувався сервіс Google Classroom. Що важливо у даного сервісу є інтеграція з Google Drive. При використанні Google Classroom, папка "клас" автоматично створюється на його диску Google з новими вкладеннями для кожного створюваного класу, що робить організацію цих двох форм робіт більш впорядкованими, синхронізованими та зручними.

Групи, на які були поділені студенти, аналогічно були створені на базі сервісу. Завдяки Google Classroom, я мав можливість підключиться до тих користувачів, які цікавили мене в даний момент. Це дозволило їх контролювати, поправляти і знаходиться в постійному діалозі з учасниками груп.

Кожен користувач мав можливість:

- відстежувати активності в групі та отримувати нові матеріали;

- обмінюватись інформацією та спілкуватися з іншими учасниками в стрічці курсу або по електронній пошті;

- отримувати оцінки, коментарі і рекомендації викладача в режимі реального часу;

- отримувати листи з інформацією про успішність групи, в тому числі про прострочені роботи і завдання, які потрібно здати в першу чергу.

Все перераховане вище дозволило не тільки з легкістю організовувати групові форми роботи, а й вирішити ряд проблем.

По-перше, завдяки можливості відстеження успішності кожного з учасників тієї чи іншої групи, пасивність деяких учнів на уроці і не бажання працювати в повну силу зводиться до мінімум.

По-друге, з'являється можливості оцінити рівень знань і навичок як групи в цілому, так і кожного учня окремо.

По-третє, сервіс дозволяє залучати кожного здобувача освіти в навчальний процес.

Завдяки цьому навчання стає більш осмисленим. Що важливо, сервіс постійно поліпшується і допрацьовується, в процесі тестування було зібрано чимало відгуків та пропозицій від викладачів.

Наприклад, спочатку вчителі не могли спілкуватися з учнями, поки вони не здадуть завдання-після цього була реалізована можливість комунікації вже в процесі виконання роботи. Вчителі також просили створити особливий розділ для публікації додаткових матеріалів до курс.

В даний час Google клас доступний на багатьох мовах (українська також підтримується). Інтерфейс оптимізований для коректної роботи на мобільних пристроях, включаючи популярні електронні книги. Безумовно, що за таким форматом навчання - майбутнє.

На другому етапі нашого дослідження було проведено формуючий експеримент, для виявлення засвоєння отриманих результатів вже індивідуально для кожного студента. В результаті, користувачі групи А, де для організації індивідуальної форми роботи використовувалися онлайн сервіси Google, засвоїли матеріал на 30% краще, ніж студенти з групи Б. Звертає на себе увагу той факт, що студенти 1-ї групи дійшли до кінцевого результату навіть раніше передбачуваного терміну.

На третьому етапі роботи – користувачам повторно були запропоновані питання, на які вони відповідали в ході експерименту. Примітним стало те, що на дані питання відповіли практично всі студенти, не вагаючись у відповіді. Можна відзначити, що всі здобувачі освіти досягли, більшою чи меншою мірою, результату. Про ефективність проведеної роботи в ході експерименту говорять наступні результати в діаграмі:

На малюнку представлені результати анкетування, метою якого було виявити зацікавленість у дослідницькій діяльності студентів у майбутньому. Представники групи А з ентузіазмом сприйняли дану перспективу, в результаті ми маємо 90% студентів, які змотивовані на подальшу роботу. Учасники групи Б розділилися на два табори, серед яких лише 65% готові до подальшої роботи.

Варто відзначити, що студенти обох груп знаходяться на приблизно на одному рівні успішності.

 

 

 

3.2. Методичні рекомендації щодо використання сервісу Google

Classroom

Перед тим як почати роботу в сервісі Google Classroom, здобувачі освіти пройшли опитування про те, чи відчувають вони труднощі в написанні письмового висловлювання англійською мовою і яка їх думка про роботу в рамках досліджуваної технології. Крім того, для подальшої оцінки ефективності курсу студентам було запропоновано написання особистого листа та есе на матеріалі теми "Media Matters" УМК "New Matrix Upper-Intermediate" (J. Wildman, K. Gude, M. Duckworth).

Далі студенти ознайомилися з технологією "перевернутого навчання». Вони дізналися, як може бути організовано змішане навчання і яке обладнання для цього потрібно, а також як саме буде вибудувана їх робота з навчання письма англійською мовою в рамках даної технологія.

Кожен студент отримав докладну інструкцію, як зареєструватися на курсі, як користуватися сервісом і як буде відбуватися взаємодія з викладачем.

 Учням був виданий код і електронна адреса https://classroom.google.com, де вони повинні були самі записатися на курс, натиснувши на кнопку "Приєднатися до курсу".

Після цього перед ними відкривалася "стрічка" (стіна) з різними опублікованими записами із завданнями, під якими можна залишати свої коментарі. Зліва від стрічки розташоване "меню", на якому доступні дві навчальні теми "Letter" і "Essay".

Отже, користувачі повинні були систематично виконувати завдання на курсі, самостійно вивчаючи теорію написання особистого листа та есе, звертаючись до матеріалів курсу стільки разів, скільки їм буде потрібно. Під час перегляду матеріалу вдома, вони мали змогу перевірити свій рівень засвоєння матеріалу, за допомогою тестів, розміщених в завдання. Їх роботи перевірялися або автоматично, або вчителем в режимі онлайн, що дозволяло учням бачити свої результати практично відразу.

У разі, якщо у студентів виникали питання, вони могли звернутися до викладача за допомогою в заздалегідь встановлені робочі години (16:00 – 20:00). Таким чином, був організований миттєвий зворотний зв'язок.

Сервіс Google Classroom дозволив просто і зручно організувати процес змішаного навчання в рамках технології "Flipped Classroom" завдяки наявності швидкої інтеграції з іншими сервісами Google (Google Drive, Google Forms, Google Sheets, Google Docs і т. д.), зручного інтерфейсу і відсутності складної реєстрації. Інтерфейс сервісу мінімалістичний, а тому у викладачам та студентам не важко розібратися в навігації даного сервісу.

Висновок по розділу 3

1. Проблема організації індивідуальної та групової роботи в при вивчені іноземної мови має велике значення для формування і розвитку умінь у студентів.

2. Для вирішення даних проблем в роботу вчителя рекомендується включати засоби з ІКТ технологіями, та із сервісами Google зокрема.

3. Позитивних результатів у педагогічному експерименті ми домоглися за допомогою використання методів і прийомів використання інформаційно-комунікаційних технологій, які дозволяють розвивати інтерес і мотивацію студентів. При проведенні експериментальної роботи, ми постаралися створити максимально однакові умови для здобувачів освіти, а також використовувати всі можливі методи і прийоми, для отримання найкращого результату.

5. Я вважаю, що сервіси Google служать незамінним інструментом при організації як індивідуальної, так і групової роботи в процесі навчання.

ВИСНОВОК

В результаті проведеного дослідження, з'ясувалося, що сервіс Google Classroom зарекомендував себе як ефективний, інноваційний і доступний як для викладачів, так і студентів. Дана технологія є вельми перспективною, і привертає до себе пильну увагу фахівців-педагогів та науковців усього світу (А. Самс, Дж. Бергман, Х. Маршалл та ін.)

Необхідно відзначити, що дана технологія активно впроваджується багатьма вчителями в навчальний процес як за кордоном, так і в Україні, що доводить її універсальність і застосовність до будь-яких умов та вимог. На даний момент в Україні застосування даної технології ще не настільки поширене як в інших країнах, але вже є розробки і дослідження в цій інноваційній сфері. Значною перевагою використання сервісу Google Classroom є практико-орієнтованість, тобто більша кількість аудиторного часу приділяється на відпрацювання та на взаємодію з іншими учнями, з передачею досвіду самостійного навчання, що сприяє інтенсивному розвитку особистісних якостей здобувача освіти, його автономності, критичного мислення, а також досягнення предметних результатів.

В рамках технології "Google Classroom" було організовано пробне навчання письма здобувачів освіти по матеріалах теми "Media Matters" і "Success stories" учбово-методичного комплексу "New Matrix Upper-Intermediate" (J. Wildman, K. Gude, M. Duckworth). Практична частина містить опис навчального курсу на сервісі Google Classroom, а також методичні рекомендації щодо використання даного сервісу для реалізації технології "Flipped Classroom". Крім цього описано реалізацію пробного навчання, проведено порівняльний аналіз результатів до і після проходження курсу.

На основі отриманих даних і висновків дослідження були складено методичні рекомендації щодо використання сервісу Google Classroom в контексті технології "Перевернутого класу" при вивченні іноземної мови.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Гальскова Н. Д. сучасна методика навчання іноземним мовам:

Посібник для вчителя. - 2-е вид., М.: АРКТИ, 2003. - 192 с.

2. Житкова О. В. креативне письмо в процесі навчання іноземної мови в

ВНЗ // Мова і культура, 2009, № 37, С. 101-104.

3. Вторушина Н. Ю. лист і письмова мова в навчанні іноземної

мови / / Альманах сучасної науки і освіти / / Тамбов: Грамота,

2010. № 1 (32): C. 129-132.

4. Іванова Т. В., Сухова і. А. Теорія і методика навчання іноземної мови:

Базовий курс лекцій. Частина II.: Вид-во БДПУ, 2008. - 102 с.

5. Рогова г. в., Рабинович Ф. М., Сахарова Т. Е. Методика навчання

іноземним мовам в середній школі. - М.: Просвітництво, 1991. - 287 с.

6. Кондакова М. Л., Латипова Е. В. Змішане навчання: провідні

освітні технології сучасності. // «Вісник освіти»

7. Кудряшова О. В. Компетентнісний підхід до навчання писемного мовлення як проблема теорії та практики навчання іноземним мовам

8. Литвинова С. Г. технологія "перевернуте навчання" в хмарно орієнтованому навчальному середовищі як компонент розвитку медіаосвіти в середній школі.// Медіасфера і медіаосвіта, 2015. №... С. 233-234

[Електронний ресурс]

URL:http://www.institutemvd.by/components/com_chronoforms5/chronoforms/uploads/20160415110548_Litvinova.pdf

9. Полат є. С., Бухаркіна М. Ю., Моїсеєва м. в. Теорія і практика дистанційного навчання. - М.: Академія, 2004. - 208 с.

10. Зразкові програми з іноземних мов. Англійська мова. Базовий рівень. // Портал «Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів» 2014

 

11. УМК New Matrix Upper-Intermadiate / / Jane Wildman, Kathy Gude, and Michael Duckworth 2007.

12. Соловова Е. Н. Методика навчання іноземним мовам: базовий курс

лекцій: посібник для студентів пед. вузів і вчителів. - 4-е вид. - М.:

Просвітництво, 2006. - 239 с.

13. Тавгень І. А. Дистанційне навчання: досвід, проблеми, перспективи.

Наукове видання-2-е вид. - Мн.: Електронна книга БДУ, 2004.

[Електронний ресурс]

URL:http://anubis.bsu.by/publications/elresources/AppliedMathematics/tavgen.pdf

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рекаід Тавіфа Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
8132
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку